Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Absolwenci
(1)
Elita społeczna
(1)
Nauczyciele
(1)
Szkolnictwo niepubliczne
(1)
Szkolnictwo średnie
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Francja
(1)
Japonia
(1)
Polska
(1)
Singapur
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szwajcaria
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
1 wynik Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 225)
Zawiera: Część pierwsza. Społeczne funkcje elitarnego szkolnictwa średniego w krajach Europy, Ameryki Północnej i Azji: 1. Elitarne szkoły średnie w perspektywie teoretycznej; 2. Elitarne szkolnictwo średnie w Wielkiej Brytanii: funkcja stratyfikacyjna i socjalizacyjna; 2.1. Dynamika dostępu do elitarnych szkół średnich z internatem i sukces społeczny ich absolwentów; 2.2. Kształtowanie tożsamości w brytyjskich elitarnych szkołach z internatem; 3. Elitarne licea we Francji i paradoksy ruchliwości konkurencyjnej; 4. Elitarne szkolnictwo średnie w Szwajcarii i systemy globalnej stratyfikacji; 5. Rola elitarnych szkół średnich w procesach reprodukcji społeczno-kulturowej w Stanach Zjednoczonych; 5.1. Elitarne szkoły średnie - funkcja selekcyjna i stratyfikacyjna; 5.2. Socjalizacyjna funkcja elitarnych szkół średnich z internatem. Reprodukcja tożsamości i społecznego statusu klas wyższych; 6. Elitarne szkoły średnie w Japonii - ruchliwość konkurencyjna w systemie testów i egzaminów; 7. Elitarne szkolnictwo średnie w Singapurze jako źródło elity narodowej - apogeum merytokracji? Część druga. Elitarne licea ogólnokształcące we współczesnej Polsce z perspektywy uczniów i absolwentów: 1. Metodologiczne podstawy badań własnych; 2. Polskie elitarne licea ogólnokształcące - uzasadnienie kryteriów wyboru; 3. Status elitarnego szkolnictwa średniego i jego rola: akceptacja ideologii ruchliwości konkurencyjnej i nierówności społecznych; 3.1. Szkolnictwo elitarne w Polsce i akceptowanie kryteria elitarności; 3.2. Selekcja do elitarnych liceów: merytokracja w działaniu; 3.3. Geneza wyboru elitarnego liceum: antycypowany sukces; 3.4. Elitarne liceum jako „szybka ścieżka” do edukacyjnego i społecznego sukcesu? 4. Dynamika funkcji kształcącej w elitarnych liceach: między „testokracją” a ideałem człowieka wszechstronnie wykształconego; 4.1. Rekonstrukcje procesu kształcenia w elitarnych liceach; 4.2. Kształcenie matematyczne jako symbol elitarności i dobrej edukacji; 4.3. Elita nauczycieli w elitarnym liceum; 5. Socjalizacyjna funkcja elitarnego liceum: mechanizmy identyfikacyjne i kształtowanie charakterów; 5.1. Socjalizacja do sukcesu w praktyce edukacyjnej; 5.2. Rytuały i ceremonie w elitarnych liceach; 5.3. Społeczne sieci absolwentów; 6. Podsumowanie: edukacja elitarna i sukces społeczny. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej