Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(3)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(3)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(3)
Autor
Filipowicz Grzegorz
(1)
Nikodemska Sabina
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(3)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Kadry
(2)
Assessment center
(1)
Development center
(1)
Kariera
(1)
Menedżerowie
(1)
Ocena pracowników
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Przywództwo
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Menedżer kontra lider czyli O świadomym rozwoju zawodowym / Grzegorz Filipowicz. - Warszawa : INFOR PL , 2018. - 195, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
(Personel & Zarządzanie / INFOR)
Zawiera: Wprowadzenie. 1. Jakich liderów i menedżerów potrzebują organizacje?: Rola menedżera i lidera; Potencjał zawodowy menedżera i lidera; Możliwości rozwoju. 2. Profile kompetencji liderów i menedżerów: Wybierane kompetencje; Wskazanie poziomu pożądanego kompetencji; Jak widzą to inni? 3. Ocena/diagnoza (własnych) kompetencji: Na czym polega ocena kompetencji?; Źródła oceny; Metody oceny kompetencji. 4. Rozwój kompetencji menedżera i lidera – wyniki badań: Analiza uzyskanych wyników; Porównanie wyników menedżerów i liderów; Podstawowe wnioski. 5. Jak rozwijać własne kompetencje?: Nowe zadania; Informacje zwrotne od współpracowników; Szkolenia i inne formy edukacyjne; Coaching i mentoring; Uczenie innych – dzielenie się własną wiedzą i doświadczeniami. 6. Kształtowanie własnej kariery: Jak warto myśleć o karierze?; Osobista mapa kariery. 7. Wskazówki rozwojowe dla określonych kompetencji: Planowanie i organizowanie; Delegowanie; Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem; Zarządzanie sobą; Podejmowanie decyzji; Dążenie do rezultatów; Budowanie zespołów; Wywieranie wpływu; Innowacyjność i elastyczność. Polecana literatura.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Assessment Development Center : projektowanie procesu i narzędzi oceny / Sabina Nikodemska. - Warszawa : INFOR PL, 2018. - 247 stron, [1] karta tablic złożona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Assessment Development Center jako metoda oceny kompetencji: 1. Krótka historia metody; 2. Assessment i Development Center - podobieństwa i różnice; 3. Elementy procesu; 4. Czynniki budujące obiektywizm metody; Wiele kryteriów; Wiele narzędzi oceny; Wielu oceniających; Wiele ocen. Rozdział 2. Kompetencje - czyli kryteria oceny: 1. Czym są kompetencje?; 2. Kompetencje - jak je zdefiniować?; Różne modele opisu; Model otwarty; Model addytywny; Model matrycowy; 3. Skale oceny kompetencji; Ile poziomów?; Skala parzysta czy nieparzysta?; Ilościowa czy jakościowa?; 4. Profil i model kompetencji - czy są tym samym?; Profil kompetencji; Model kompetencji; Katalog lub księga kompetencji; W jakim celu?; Struktura profilu kompetencji; Struktura modelu kompetencji; 5. W jaki sposób opracować profil kompetencji na użytek sesji AC|DC?. Rozdział 3. Narzędzia oceny wykorzystywane podczas sesji AC|DC: 1. Wywiad; Wywiad biograficzny; Wywiad kompetencyjny/behawioralny; 2. Różne typy testów; Testy wiedzy; Testy osobowości, testy psychologiczne; Testy kompetencyjne, zadaniowe, sytuacyjne; 3. Próbki pracy; 4. Wywiady i testy w procesach AC|DC - atuty i ograniczenia; 5. Zadania symulacyjne; Rodzaje zadań symulacyjnych; Zadania grupowe; Zadania symulacyjne (rozmowy); Zadania indywidualne (pisemne]; 6. Jak przygotować matrycę/macierz oceny kompetencji?; Etapy tworzenia matrycy obserwacji i oceny; Jakość i efektywność oceny - tworzenie matrycy i harmonogramu sesji. Rozdział 4. Tworzenie zadań symulacyjnych: 1. Elementy składowe zadania; Instrukcja logistyczna (dla administratora sesji i asesora); Instrukcja dla uczestnika; Instrukcja dla asesora; Instrukcja dla aktora; Arkusz oceny - wskaźniki zadaniowe; 2. Zadania grupowe; Kiedy stosować grupowe zadania symulacyjne, a kiedy nie; Dyskusja grupowa z rolami i bez ról - podobieństwa i różnice; Kluczowe kompetencje oceniane w dyskusjach - jakie oceniać, a jakich nie; 3. Dyskusja bez ról; 4. Dyskusja z rolami; 5. Zadania indywidualne - symulacje rozmów; 6. Rozmowa z pracownikiem; 7. Rozmowa ze współpracownikiem; 8. Rozmowa z klientem; 9. Analiza danych i poszukiwanie faktów; 10. Dokumenty na biurku (koszyk zadań); Instrukcja i klucz otwarty; Instrukcja i klucz zamknięty; Tworzenie zadania. Rozdział 5. Pilotaż i weryfikacja zadań symulacyjnych: 1. Testowanie i pilotaż zadań; Weryfikacja teoretyczna; Weryfikacja empiryczna; 2. Kto bierze udział w pilotażu?; Dobór uczestników; Kontrakt z uczestnikiem pilotażu; Test roli aktora; Zespół obserwatorów; Informacje zwrotne od "testerów" zadania; 3. Jak zorganizować pilotaż?; Co weryfikujemy podczas pilotażu?; Kilka prób testowych; Ocena wartości diagnostycznej; Skalowanie czasu; Od pilotażu do... pilotażu. Rozdział 6. Opracowanie raportu po sesji AC|DC: Cele realizowane podczas sesji oceny, czyli o zawartości raportu; Odbiorcy raportu; Opis zachowań w zadaniu, wskaźników, kompetencji, czyli o formule raportu; Kilka zasad, które mogą być pomocne w tworzeniu raportów. Rozdział 7. Przygotowanie organizacyjne sesji: Harmonogram; Zespół pracujący podczas sesji; Podsumowanie (integracja wyników); Komunikacja procesu; Pomocnik koordynatora projektu AC|DC. Rozdział 8. Różne metody - różne wyniki: 1. Porównywalność wyników oceny kompetencji z wykorzystaniem zadań symulacyjnych i testów; Różny sposób definiowania kryteriów oceny; Różne skale i punkt odniesienia wyników; Różny sposób oceny; Porównywać, czy nie?; 2. Porównywalność wyników oceny w ramach sesji AC|DC i oceny 360 stopni; Jak różne mogą być wyniki?; Kontekst sytuacyjny i przedmiot diagnozy; Oceniający; Skale oceny; Efekt synergii. Rozdział 9. Metoda AC|DC - kontrowersje i dylematy: 1. Kontrowersje dotyczące AC|DC jako metody oceny kompetencji; 2. Kontrowersje dotyczące narzędzi wykorzystywanych podczas sesji AC|DC; 3. Kontrowersje dotyczące osób oceniających – asesorów; 4. Kontrowersje dotyczące wiarygodności wyników uzyskanych z zastosowaniem metody; 5. Kontrowersje dotyczące formalnych aspektów stosowania metody AC|DC. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Skuteczna rekrutacja : praca zbiorowa. - Warszawa : INFOR PL , 2019. - 279, [1] strona : tabele, wykresy ; 21 cm.
(Personel & Zarządzanie / INFOR)
Temat
Zawiera: Część I. Trendy, narzędzia, metody: Rozdział 1. Preferencje kandydatów i charakterystyka rynku pracy: 1. Niedobór talentów i wpływ cyfryzacji na rynek pracy; 2. Nowoczesne formy zatrudnienia jako odpowiedź na potrzeby kandydatów i biznesu; 3. Czas świadomego kandydata – jak zmienił się proces rekrutacji; 4. Budowanie wizerunku firmy jako atrakcyjnego pracodawcy. Rozdział 2. Kompetencje rekrutera i head huntera: 1. Poszukiwana, poszukiwany… czyli jaki powinien być skuteczny rekruter; 2. Candidate experience, czyli jak poprzez właściwą komunikację z kandydatami wpływać na skuteczność procesów rekrutacji. Rozdział 3. Rekrutacja kandydatów: 1. Jak zweryfikować kompetencje wymagane od kandydata na danym stanowisku; 2. Oferta pracy od A do Z, czyli jak zainteresować kandydata; 3. Internet i urządzenia mobilne w służbie rekruterów; 4. Od rekrutacji 2.0 do rekrutacji 5.0, czyli nowoczesne formy pozyskiwania kandydatów; 5. Pozyskiwanie kandydatów metodą direct search; 6. Rekrutacja wewnętrzna czy rekrutacja zewnętrzna – kiedy zdecydować się na te rozwiązania; 7. Udane rekrutacje na stanowiska wysokospecjalistyczne kluczem do budowania przewagi konkurencyjnej organizacji; 8. Rekrutacja pracowników na stanowiska produkcyjne; 9. Różnorodność w zespole. Rozdział 4. Selekcja kandydatów: 1. Jak się przygotować do pierwszej rozmowy z kandydatem; 2. Rozmowa rekrutacyjna i referencje; 3. Wybrane metody i narzędzia selekcji kandydatów do pracy. Rozdział 5. Onboarding, czyli jak zapewnić pracownikowi skuteczne wdrożenie. Część II. Rekrutacja oczami prawnika: Rozdział 1. Procesy rekrutacyjne oczami prawnika: Treść ogłoszenia rekrutacyjnego nie może dyskryminować; Rozmowa kwalifikacyjna; Zakaz dyskryminacji w zatrudnieniu; Dokumenty, jakich pracodawca może wymagać od pracownika; Programy referencyjne – świadczenie pieniężne za polecenie kandydata; Możliwość weryfikacji danych i informacji przekazanych przez kandydata. Kontakt z byłym pracodawcą; Zatrudnianie młodocianych; Elastyczne formy zatrudnienia – czyli co cenią pracownicy; Równie traktowanie w zakresie wynagradzania – czy kandydat może otrzymać lepsze warunki niż obecny pracownik?; Obietnica zatrudnienia – umowa, list intencyjny – czy zawsze jest wiążąca? Rozdział 2. Nieuczciwa konkurencja a proces rekrutacji: Działania niezgodne z ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; Wiedza kandydata kontra interes poprzedniego pracodawcy; Działalność headhunterów a czyn nieuczciwej konkurencji; Weryfikacja wiedzy, doświadczenia i przestrzegania wartości etycznych przez kandydata na podstawie kazusu z zakresu czynu nieuczciwej konkurencji; Rozpowszechnianie przez kandydata nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd wiadomości; Utrudnianie dostępu do rynku – ustalenie współdziałania kandydata; Na co należy zwrócić uwagę podczas rekrutacji kandydata, który pracował lub nadal pracuje w spółce, co do której z dostępnych źródeł powzięliśmy informacje o wystąpieniu działań korupcyjnych; Karalność pracownika; Znaczenie case study w pracy rekrutera w odniesieniu do wiedzy kandydata w zakresie nieuczciwej reklamy; Skutki kłamstwa kandydata; Gdy kandydat lub pracodawca zmieni zdanie. Rozdział 3. Rekrutacja w czasach Big Data – ochrona danych osobowych w procesie rekrutacji w obliczu zmian RODO: Przed podpisaniem umowy o pracę – skonstruowanie oferty, kontakt z kandydatem, zbieranie danych osobowych i czas ich przetwarzania; Konsekwencje nieprzestrzegania RODO i kary.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
"Każdy pracodawca musi zapewnić pracownikom właściwe, bezpieczne i higieniczne warunki pracy przy odpowiednim wykorzystaniu osiągnięć nauki i techniki. Za stan bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie pracy pracodawca ponosi również odpowiedzialność. Na zakres tej odpowiedzialności pracodawcy nie mają wpływu obowiązki pracowników w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy ani powierzenie wykonywania zadań służby bezpieczeństwa i higieny pracy specjalistom spoza zakładu pracy. Pomocnym źródłem aktualnych i praktycznych informacji na ten temat jest poradnik „BHP w firmie”. Omówiono w nim najważniejsze obowiązki pracodawców z zakresu bhp. Szczególną uwagę zwrócono na najnowsze zmiany dotyczące warunków bhp na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe. Ponadto w książce zostały przedstawione m.in.: ● zasady kierowania pracowników na profilaktyczne badania lekarskie, ● warunki przeprowadzania szkoleń bhp, ● obowiązki pracodawcy w zakresie wypadków przy pracy, ● zasady refundacji okularów i szkieł kontaktowych dla pracowników po zmianie przepisów, ● obowiązki pracodawców w zakresie przyznawania odzieży i obuwia roboczego, ● obowiązki bhp wobec osób pracujących zdalnie. W książce znajdują się liczne przykłady, wzory dokumentów, przydatne tabele. "
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej