Sorting
Source
Książki
(5)
IBUK Libra
(1)
Form of Work
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
E-booki
(1)
Status
available
(4)
only on-site
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(2)
Author
Lutek Wojciech
(3)
Banaś Jarosław
(2)
Pastuszak Zbigniew
(2)
Borkowska Aneta (psycholożka)
(1)
Domańska Łucja
(1)
Gawda Barbara
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Year
2020 - 2025
(3)
2010 - 2019
(3)
Time Period of Creation
2001-
(4)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(6)
Audience Group
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Gospodarka odpadami
(3)
Inteligentne miasta i wsie
(2)
Logistyka zwrotna
(2)
Afazja
(1)
Agnozja
(1)
Agramatyzm
(1)
Angiografia
(1)
Anomia
(1)
Anosognozja
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dysocjacja (psychologia)
(1)
Dziecko z zaburzeniami neurorozwojowymi
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Koneksjonizm
(1)
Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera
(1)
Neurony
(1)
Neuropsychologia
(1)
Otępienie
(1)
Ośrodkowy układ nerwowy
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Satysfakcja konsumentów
(1)
Scyntygrafia
(1)
Skala Inteligencji Stanford-Binet
(1)
Skala inteligencji Wechslera
(1)
Skale Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym IDS-P
(1)
Spektroskopia magnetycznego rezonansu jądrowego (NMR)
(1)
Synapsa (układ nerwowy)
(1)
Ultrasonografia
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
Zaburzenia neurorozwojowe
(1)
Zaburzenia świadomości
(1)
Śmieci
(1)
Subject: time
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(3)
Genre/Form
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Transport i logistyka
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
6 results Filter
Book
In basket
Część I Zagadnienia ogólne: Rozdział 1 Mózg a umysł: Lokalizacja duszy; Teoria wąskolokalizacyjna; Podejście holistyczne; Koneksjonizm; Dynamiczna lokalizacja funkcji; Teorie współczesne; Rozdział 2 Struktura i funkcja układu nerwowego: Neuron, synapsa i mediatory; Procesy bioelektryczne błonowe neuronu; Przesyłanie impulsów nerwowych; Błonowe receptory neurochemiczne, neuroprzekaźniki; Budowa i funkcja synaps nerwowych; Zjawiska sumowania się i hamowania bodźców; Twór siatkowaty; System dopaminowy; System noradrenergiczny; System serotoninowy; System cholinergiczny (acetylocholinowy); System endorfin; Rozwój ontogenetyczny układu nerwowego; Struktura piętrowa układu nerwowego; Receptor zmysłowe i obwodowy układ nerwowy; Rdzeń kręgowy; Uszkodzenie nerwów obwodowych, rdzenia i pnia mózgu; Układ autonomiczny; Układ podwzgórzowo-przysadkowy; Układ limbiczny na tle struktury filogenetycznej mózgu; Wzgórze wzrokowe; Półkule mózgu – budowa kory mózgowej; Móżdżek i jego drogi nerwowe; Rozdział 3 Współczesne techniki badania ośrodkowego układu nerwowego; Tomografie; Nuklearny rezonans magnetyczny; Scyntygrafie; Komputerowa tomografia emisyjna pojedynczego fotonu; Tomografia pozytronowa emisyjna; Ocena przepływu mózgowego; Ultrasonografia; Angiografie; Techniki zapisu czynności bioelektrycznej mózgu; Elektroencefalografia (EEG); Magnetoencefalografia; Bezpośrednia stymulacja elektryczna mózgu; Rozdział 4 Plastyczność mózgu; Pojęcie plastyczności mózgu; Plastyczność rozwojowa; Plastyczność a specjalizacja; Plastyczność kompensacyjna; Część II Neuropsychologiczne następstwa dysfunkcji mózgu: Rozdział 5 Zaburzenia spostrzegania; Zaburzenia percepcji wzrokowej; Mózgowa organizacja percepcji wzrokowej; Rodzaje agnozji wzrokowych; Zaburzenia percepcji słuchowej; Mózgowa organizacja percepcji słuchowej; Rodzaje zaburzeń percepcji słuchowej; Zaburzenia percepcji dotykowej; Mózgowa organizacja funkcji skórno-kinestetycznych; Rodzaje zaburzeń percepcji dotykowej; Rozdział 6 Patogeneza i neuropsychologiczna diagnostyka afazji; Definicja afazji; Dezorganizacja procesu; Destabilizacja systemu; Charakter zmian; Uszkodzenie mózgu a afazja; Osiowe objawy afazji; Anomia; Agramatyzm; Klasyfikacja afazji; Rodzaje afazji; Zmienność objawów i stopień nasilenia afazji; Proces diagnozy; Harmonogram procesu diagnozowania chorego z afazją; Rozdział 7 Mózg i pragmatyka: Istota pragmatyki; Teoria aktu mowy; Zasada współpracy H. P. Grice’a; Pragmatyka a komunikacja; Pragmatyka a lingwistyka tekstu; Zaburzenia pragmatyki u osób z uszkodzeniem mózgu; Problem terminologii; Dyspragmatyzm jako zaburzenie neurobehawioralne; Charakterystyka kliniczna zaburzeń pragmatyki; Badanie zaburzeń pragmatyki; Przykład dysprgamatyzmu w rozmowie z pacjentem; Mikrogenetyczne podejście do pragmatyki; Rozdział 8 zaburzenia dowolnych czynności ruchowych – apraksje: Psychologiczna organizacja dowolnych czynności ruchowych; Mózgowa organizacja praksji; Rodzaje apraksji; Objawy uszkodzeń struktur mózgowych regulujących dowolne czynności ruchowe; Apraksje powstałe w wyniku uszkodzenia płatów czołowych; Zaburzenia dowolnych czynności ruchowych po uszkodzeniu okolic ciemieniowych; Zaburzenia dowolnych czynności ruchowych po uszkodzeniach okolic ciemieniowo-potylicznych i styku skroniono-ciemieniowo-potylicznego; Apraksje po uszkodzeniach spoidła wielkiego; Apraksje w patologii zwojów podstawy; Apraksja a lateralizacja uszkodzenia; Rozdział 9 Zaburzenia uwagi: Pojęcie uwagi; Kategorie opisu uwagi, jej mechanizmy neurofizjologiczne i psychologiczne; neuropsychologiczna analiza procesów uwagi; Rozdział 10 Zaburzenia pamięci w następstwie uszkodzeń mózgu: Psychologiczna organizacja pamięci; Mózgowa organizacja pamięci; Kryteria klasyfikacji zespołów zaburzeń pamięci w dysfunkcjach mózgowych; Obraz kliniczny zaburzeń pamięci w różnych rodzajach patologii mózgowej; Deficyty pamięci w ogniskowych uszkodzeniach mózgu; Zaburzenia pamięci w rozsianych i rozlanych uszkodzeniach mózgu; Dynamika zaburzeń pamięci; Rozdział 11 Demencja: Pojęcie demencji; Elementy diagnozy demencji; Sposoby opisu mózgowych mechanizmów demencji; Kryterium lokalizacji patologii mózgowej; Kryterium etiologiczne uwzględniające rodzaj i mechanizm schorzenia prowadzącego do otępienia; Kryterium odwracalności versus nieodwracalności objawów; Opieka nad chorym z demencją; Rozdział 12 Zespoły czołowe: Okolica przedczołowa; Następstwa uszkodzeń okolicy czołowej u ludzi; Prawostronne uszkodzenia okolicy przedczołowej; Rozdział 13 Analiza Neuropsychologiczna zaburzeń emocji i osobowości u pacjentów z dysfunkcjami mózgu: Rozwój badań w neuropsychologii klinicznej nad mózgową organizacją emocji i osobowości; Charakterystyka neuropsychologicznych opisów zaburzeń osobowości i emocji w przypadkach dysfunkcji mózgowych; Dysfunkcje mózgowych obwodów regulacji emocji; Czołowe zaburzenia osobowości – opis kliniczny; Zachowanie i poznanie społeczne a dysfunkcje mózgu z perspektywy klinicznej neuropsychologii społecznej; Rozdział 14 Nowe koncepcje lateralizacji funkcji w mózgu: Modele asymetrii mózgowej; Asymetria „stosowana” – półkulowość; Różnice półkulowe a świadomość; Rozdział 15 Globalne a wybiórcze zaburzenia świadomości w deficytach neuropsychologicznych: Rozlane zaburzenia świadomości – zaburzenia stanu przytomności; Ocena zaburzeń przytomności w kategoriach parametrów fizjologicznych; Ocena procesów behawioralnych; Mózgowe mechanizmy zaburzeń przytomności; Opis deficytów neuropsychologicznych w świetle selektywnych zaburzeń świadomości – zjawisko anozognozji; Rozdział 16 Dysocjacja procesów świadomych i nieświadomych w różnych formach zaburzeń neuropsychologicznych: Neuronalne podstawy dysocjacji procesów świadomych i nieświadomych; Charakterystyka zespołów dysocjacyjnych; Neuropsychologiczne wyjaśnienia struktury zespołów dysocjacyjnych; Zasady mózgowej regulacji procesów świadomych i nieświadomych; Część III Wprowadzenie w zagadnienia diagnozy i terapii neuropsychologicznej: Rozdział 17 Planowanie i realizacja procesu diagnozy neuropsychologicznej; Cele diagnozy neuropsychologicznej; Zmienne modyfikujące przebieg i wynik diagnozy neuropsychologicznej; Trudności i błędy diagnostyczne; Rozdział 18 Terapia neuropsychologiczna: Cele terapii; Pomoc choremu w zrozumieniu istoty jego trudności; Likwidowanie lub minimalizowanie zaburzeń; Poprawa jakości życia; Mechanizmy plastyczności mózgu jako podstawa optymizmu terapeutycznego; Czynniki warunkujące przebieg i efekty terapii neuropsychologicznej; Podstawy teoretyczne terapii i ich implikacje praktyczne; Główne zasady terapii neuropsychologicznej; Problemy oceny wyników terapii; Rozdział 19 Skuteczność i efektywność terapii/rehabilitacji neuropsychologicznej: Podstawowe pojęcia i terminy; Program badań skoncentrowany na wyniku (outcome); Program badań nad skutecznością (efficacy) terapii/rehabilitacji; Program badań nad efektywnością (effectivness) terapii/rehabilitacji; Rozwój zainteresowań wynikami terapii/rehabilitacji – perspektywa historyczna; Badania nad wynikami terapii/rehabilitacji chorych z afazją; Rozdział 20 Radzenie sobie z chorą przez osoby z dysfunkcjami OUN: Pojęcie radzenia sobie z chorobą; Sposoby radzenia sobie z chorobą; Uwarunkowania radzenia sobie z chorobą neurologiczną; Rozdział 21 Pomoc psychologiczna osobom z dysfunkcjami mózgu; Pomoc psychologiczna; Budowanie relacji pomagania; Specyfika pomocy psychologicznej osobom z uszkodzeniami mózgu; Rozdział 22 Prawny status osoby z uszkodzeniami mózgu; Słowniczek wybranych terminów; Indeks terminów i pojęć.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Book
In basket
Wstęp; 1. Charakterystyka wybranych narzędzi do oceny rozwoju intelektualnego: 1.1. Skale Inteligencji Wechslera dla dzieci; 1.2. Skale Inteligencji Stanford-Binet – edycja piąta (SB5); 1.3. Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera – wydanie trzecie (Leiter-3); 1.4. Skale Inteligencji i Rozwoju IDS; 2. Niepełnosprawność intelektualna: 2.1. Niepełnosprawność intelektualna w międzynarodowych klasyfikacjach medycznych; 2.2. Funkcjonowanie poznawcze dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; 2.3. Diagnoza różnicowa niepełnosprawności intelektualnej u dzieci z wykorzystaniem skał inteligencji 2.4. Problemy badania diagnostycznego dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; 3. Zaburzenie ze spektrum autyzmu (ASD): 3.1. ASD – terminologia, kryteria diagnostyczne; 3.2. Funkcjonowanie intelektualne dzieci z zaburzeniem ze spektrum autyzmu; 3.3. Diagnoza rozwoju intelektualnego dzieci z ASD z wykorzystaniem Skal Inteligencji Dawida Wechslera; 3.4. Skale Inteligencji Stanford-Binet – edycja piąta (SB5); 3.5. Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera – wydanie trzecie (Leiter-3); 3.6. Skale Inteligencji i Rozwoju IDS oraz IDS-2; 3.7. Problemy badania diagnostycznego dzieci z ASD; 4. Dysleksja i zaburzenie uczenia się: 4.1. Zaburzenie uczenia się w międzynarodowych klasyfikacjach medycznych; 4.2. Znaczenie miary inteligencji ogólnej IQ w diagnozie dysleksji i zaburzenia uczenia się; 4.3. Wykorzystanie Skal Inteligencji Dawida Wechslera w diagnozie dysleksji; 4.4. Skale Inteligencji i Rozwoju IDS i IDS-2; 4.5. Problemy badania diagnostycznego dzieci z zaburzeniem uczenia się; 5. Zaburzenia rozwoju mowy i komunikacji: 5.1. Problemy terminologiczne; 5.2. DLD w międzynarodowych klasyfikacjach; 5.3. Rola IQ w diagnozie różnicowej DLD; 5.4. Wykorzystanie testów inteligencji w badaniu dzieci z zaburzeniem językowym DLD; 5.5. Problemy badania diagnostycznego dzieci z zaburzeniem językowym; 6. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD): 6.1. ADHD w międzynarodowych klasyfikacjach; 6.2. Funkcjonowanie intelektualne dzieci z ADHD – zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi; 6.3. Diagnoza rozwoju intelektualnego dzieci z ADHD z wykorzystaniem skał inteligencji; 6.4. Problemy badania diagnostycznego dzieci z nadpobudliwością psychoruchową z deficytem uwagi (ADHD); Zakończenie; Bibliografia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Wprowadzenie; 1. Procesy zarządzania w samorządzie terytorialnym 1.1. Istota, struktura, funkcje i zadania samorządu terytorialnego 1.2. Zarządzanie publiczne w teorii nauk o zarządzaniu 1.3. Koncepcja tradycyjnego modelu administracji 1.4. Nowe zarządzanie publiczne {Mew Public Management) 2. Odpady komunalne 2.1. Definicja i klasyfikacja odpadów komunalnych 2.2. Źródło powstawania, skład i cechy odpadów komunalnych 2.3. Uwarunkowania prawne w gospodarce odpadami komunalnymi 2.4. Gospodarowanie odpadami komunalnymi jako usługa publiczna 3. Ujednolicony system logistyki zwrotnej odpadów komunalnych 3.1. Definicja, rodzaje, cele i zadania logistyki zwrotnej 3.2. Modele logistyki zwrotnej 3.3. Korzyści i bariery logistyki zwrotnej 3.4. Logistyka zwrotna w systemach gospodarki odpadami komunalnymi 4. Satysfakcja konsumentów usług publicznych 4.1. Definicja pojęcia satysfakcji konsumenta 4.2. Modele satysfakcji konsumenta 4.3. Proces i fazy pomiaru satysfakcji klientów 5. Charakterystyka problemu badawczego i próby badawczej 5.1. Cel i zakres badań 5.2. Budowa ankiety badawczej 5.3. Metody i techniki badawcze 5.4. Charakterystyka próby badawczej 5.4.1. Płeć i wiek respondentów 5.4.2. Wykształcenie, aktywność zawodowa i dochody respondentów. 5.4.3. Charakter JST i okres zamieszkiwania respondentów na terenie gminy 5.4.4. Charakter zabudowy i wykorzystywany system grzewczy 5.4.5. Dotychczasowy rodzaj segregacji odpadów 6. Analiza wyników badań satysfakcji mieszkańców JST 6.1. Stan czystości na terenie miasta lub gminy 6.1.1. Ważność 6.1.2. Ocena stopnia realizacji 6.1.3. Analizy dodatkowe 6.2. Dostęp do edukacji w zakresie selektywnej zbiórki odpadów 6.2.1. Ważność 6.2.2. Ocena stopnia realizacji 6.2.3. Analizy dodatkowe 6.3. Dostęp i czytelność informacji przekazywanej mieszkańcom przez JST 6.3.1. Ważność 6.3.2. Ocena stopnia realizacji 6.3.3. Analizy dodatkowe 6.4. Łatwość kontaktu z pracownikami urzędu gminy i firmy odbierającej odpady komunalne 6.4.1. Ważność 6.4.2. Ocena stopnia realizacji 6.4.3. Analizy dodatkowe 6.5. Dostępność miejsc służących gromadzeniu odpadów oraz Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) 6.5.1. Ważność 6.5.2. Ocena stopnia realizacji 6.5.3. Analizy dodatkowe 6.6. Czystość miejsc lokalizacji pojemników oraz estetyka pojemników, pojazdów i pracowników realizujących usługę odbierania i transportu odpadów 6.6.1. Ważność 6.6.2. Ocena stopnia realizacji 6.6.3. Analizy dodatkowe 6.7. Dostępność usług w zakresie odbioru zużytego sprzętu elektrycznegt i elektronicznego, odpadów pobudowlanych oraz wielkogabarytowych 6.7.1. Ważność 6.7.2. Ocena stopnia realizacji 6.7.3. Analizy dodatkowe 6.8. Czas oczekiwania na realizację usług dodatkowych (odpady wielkogabarytowe, odpady pobudowlane, zużyty sprzęt elektryczno-elektroniczny) 6.8.1. Ważność 6.8.2. Ocena stopnia realizacji 6.8.3. Analizy dodatkowe 6.9. Terminowość świadczenia usług podstawowych i czas reakcji na zgłoszoną reklamację 6.9.1. Ważność ! 6.9.2. Ocena stopnia realizacji 6.9.3. Analizy dodatkowe 6.10. Zwiększony ruch pojazdów odbierających odpady 6.10.1. Ważność 6.10.2. Ocena stopnia realizacji 6.10.3. Analizy dodatkowe 6.11. Stopień przystosowania mieszkań do nowego modelu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych 6.11.1. Ważność 6.11.2. Ocena stopnia realizacji 6.11.3. Analizy dodatkowe 6.12. Czystość terenów ogólnodostępnych leżących na terenie gminy 6.12.1. Ważność 6.12.2. Ocena stopnia realizacji 6.12.3. Analizy dodatkowe 6.13. Odpłatność za świadczone usługi odbioru odpadów komunalnych z terenu gminy 6.13.1. Ważność 6.13.2. Ocena stopnia realizacji 6.13.3. Analizy dodatkowe 7. Wnioski i rekomendacje dla jednostek samorządu terytorialnego 7.1. Ważność i stopień realizacji w gminie - oceny ogólne 7.1.1. Sposób zestawienia ogólnych ocen 7.1.2. Ogólny poziom ważności systemu gospodarowania odpadami komunalnymi 7.1.3. Ocena stopnia realizacji elementów składowych systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w gminie 7.2. Najwyższe i najniższe oceny ważności oraz stopnia realizacji 7.3. Współzależności pomiędzy ważnością a oceną stopnia realizacji 7.4. Rekomendacje 7.4.1. Rekomendacje dla samorządów 7.4.2. Rekomendacje dla firm odbierających i transportujących odpady komunalne; Zakończenie; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel; Noty o Autorach; Aneks.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 504 (1 egz.)
Book
In basket
Wprowadzenie; Rozdział 1. Gospodarka odpadami 1.1. Pojęcia odpadu oraz odpadu komunalnego we współczesnej gospodarce 1.1.1. Definicja pojęcia odpadu 1.2. Uwarunkowania prawne w gospodarce odpadami komunalnymi 1.3. Źródła powstawania, skład i cechy odpadów komunalnych 1.4. Klasyfikacja odpadów komunalnych 1.5. Gospodarka odpadami komunalnymi w Polsce i w Unii Europejskiej Rozdział 2. Modele gospodarowania odpadami komunalnymi 2.1. Model tradycyjny 2.2. Model przejściowy 2.3. Model wolnorynkowy (lata 1990-2011) 2.4. Model gospodarki odpadami komunalnymi funkcjonujący w latach 2011-2019 2.5. Modele gospodarowania odpadami komunalnymi funkcjonujące w Unii Europejskiej Rozdział 3. Zrównoważony rozwój 3.1. Pojęcie i geneza zrównoważonego rozwoju 3.2. Idea zrównoważonego rozwoju 3.3. Wskaźniki pomiaru zrównoważonego rozwoju 3.4. Gospodarka o obiegu zamkniętym - geneza, definicja, koncepcja 3.5. Gospodarka o obiegu zamkniętym w dokumentach Unii Europejskiej - przykład modelowych rozwiązań przyjętych w Holandii Rozdział 4. Smart city 4.1. Geneza, definicja i koncepcja pojęcia smart city 4.2. Modele smart city 4.3. Bariery, korzyści i zagrożenia związane z wdrażaniem idei smart city 4.4. Metody pomiaru poziomu inteligencji miasta 4.5. Studium przypadków wybranych smart cities w Unii Europejskiej Rozdział 5. Merytoryczna ocena funkcjonowania gminnych systemów gospodarki odpadami komunalnymi po 1 lipca 2013 r. 5.1. Charakterystyka procesu badawczego i próby badawczej 5.2. Podejście jednostek samorządu terytorialnego do procesu gospodarowania odpadami; Zakończenie; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel; Aneks.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 504 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 504 (1 egz.)
Book
In basket
Wprowadzenie; 1. Zrównoważony rozwój miast 1.1. Koncepcja i geneza zrównoważonego rozwoju 1.2. Idea zrównoważonego rozwoju miasta 1.3. Logistyka miasta 1.4. Smart city - inteligentne miasto 1.5. System gospodarki odpadami komunalnymi w kontekście zrównoważonego rozwoju 2. Gospodarka odpadami 2.1. Pojęcie odpadów we współczesnej gospodarce 2.2. Uwarunkowania prawne w gospodarce odpadami komunalnymi 2.3. Definicja i klasyfikacja odpadów komunalnych 2.4. Źródła powstawania, skład i cechy odpadów komunalnych 2.5. Strategia gospodarowania odpadami komunalnymi 3. Istota logistyki zwrotnej 3.1. Definicja i rodzaje logistyki zwrotnej 3.2. Przedmiot, cele, zadania logistyki zwrotnej 3.3. System logistyki zwrotnej w gospodarce odpadami komunalnymi 3.3.1. Zadania logistyki zwrotnej w systemach gospodarki odpadami komunalnymi 3.3.2. Podsystem gromadzenia odpadów 3.3.3. Podsystem zbierania i transportu odpadów 3.3.4. Podsystem magazynowania odpadów 3.3.5. Podsystem przetwarzania i odzyskiwania odpadów 3.3.6. Podsystem unieszkodliwiania odpadów 3.4. Modele logistyki zwrotnej 3.5. Korzyści z wdrażania logistyki zwrotnej 3.6. Bariery wdrażania logistyki zwrotnej 4. Gotowość polskich miast do realizacji zasad smart city w kontekście logistyki zwrotnej odpadów - ogólne wyniki badań 4.1. Metodyka Waste Management Readiness w logistyce zwrotnej 4.1.1. Wprowadzenie i charakterystyka modelu badawczego 4.1.2. Autorska metodyka Waste Management Readiness w logistyce zwrotnej 4.2. Ocena gotowości do wprowadzenia WMR - zbiorcze wyniki badań 4.2.1. Przywództwo w zakresie gotowości do zarządzania systemem zagospodarowania odpadów 4.2.2. Styl zarządzania systemem zagospodarowania odpadów 4.2.3. Kompetencje w zakresie zarządzania systemem zagospodarowania odpadów 4.2.4. Technologia w systemie zagospodarowania odpadów 4.3. Ocena gotowości do wprowadzenia WMR - podział według charakteru jednostki samorządu terytorialnego 4.3.1. Przywództwo w zakresie WMR 4.3.2. Styl zarządzania systemem zagospodarowania odpadów 4.3.3. Kompetencje w zakresie systemu zarządzania odpadami 4.3.4. Technologia w systemie zarządzania odpadami 4.3.5. Uogólnienie wyników badań WMR 5. Innowacyjny system gospodarki odpadami komunalnymi w Polsce 5.1. Uwagi wprowadzające 5.2. Rola jednostek samorządu terytorialnego w gospodarce odpadami komunalnymi 5.3. Główne czynniki wpływające na kształt systemu 5.4. Model gospodarki odpadami komunalnymi po zmianach legislacyjnych 5.5. Ocena efektywności funkcjonującego systemu; Zakończenie; Literatura; Biografie autorów; Wykaz tabel i rysunków.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 504 (1 egz.)
E-book
In basket
Form of Work
Choć od [powstania] klasycznego już dylematu ubiegłego wieku ujmowanego skrótowo „emocja vs. poznanie” minęło ponad 30 lat, to wydaje się, że publikacja Barbary Gawdy […] próbuje go nadal rozwiązać. Jednak czyni to w sposób wyjątkowy […]. Dzięki autorskiej propozycji projektu badawczego […] docieramy do istoty tego, o czym mówiła, wielokrotnie cytowana w publikacji, Anna Wierzbicka […], iż znaczenie potoczne pojęcia oznacza to, co ludzie „myślą” lub „mają na myśli”, kiedy używają nazwy tego pojęcia […]. Na uznanie, szczególnie w zakresie opracowania uzyskanych, niełatwych do obróbki danych jakościowych, zasługuje zgrabne połączenie aspektu treściowego i strukturalnego pojęć dotyczących emocji, a także krok dalej w kierunku analizy procesualnej/dynamicznej […]. Za niezwykle cenne uważam zaprezentowanie polskiemu czytelnikowi wyników badań Shavera, […], które dotąd nie zostały w polskiej literaturze przedmiotu [ukazane] w pełni. Praca jest […] trochę przewrotna, ponieważ „mówi o emocjach bez emocji”, co tym bardziej interesujące, że emocje jako doznania afektywne są stanami chwilowymi, […] natomiast wiedza o nich czy pojęcia pozostają w ludzkim doświadczeniu znacznie dłużej, a niekiedy nawet całe życie […]. Z recenzji dr hab. Aleksandry Jasielskiej (Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu)
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again