Sorting
Source
Książki
(2)
Form of Work
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Status
available
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(2)
Author
Denek Kazimierz (1932-2016)
(2)
Year
2010 - 2019
(2)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(2)
Language
Polish
(2)
Subject
Kształcenie
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Uniwersytety
(2)
Egzaminy
(1)
Nauczanie
(1)
Praca magisterska
(1)
Reformy nauki i szkolnictwa wyższego
(1)
Seminaria dyplomowe
(1)
Subject: time
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
Monografia
(2)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
2 results Filter
Book
In basket
I. Uniwersytety w społeczeństwie wiedzy: Wstęp; Jedność badań i dydaktyki w uniwersytetach; Czy ewolucja uniwersytetów w stronę rynku?; Próba ogólnego zarysu kształtu uniwersytetów w pierwszym ćwierćwieczu XXI stulecia. II. Nauka i edukacja w uniwersytecie: Wstęp; Społeczeństwo oparte na wiedzy; Uwarunkowania studiów uniwersyteckich; Etos uniwersytecki; Kryzys uniwersytetu? III. Wartości a edukacja w szkole wyższej: Wstęp; Istota wartości i ich funkcje; Przyczyny wzrostu zainteresowania wartościami w edukacji na poziomie szkoły wyższej; Wartości jako kategoria badań; Miejsce wartości w edukacji szkoły wyższej; Kryzys wartości czy ich przeżywania? IV. Przede wszystkim jakość: Wstęp; Ranga jakości pracy uniwersytetu; Czy uniwersytet sprosta wyzwaniom? V. Podmiotowość, partnerstwo, etos: Wstęp; Społeczeństwo wiedzy; Równorzędne podmioty; Etos uniwersytecki; Dobra akademickie; Kto jest mistrzem?; Źródła zagrożenia. VI. Procesy innowacji w szkole wyższej: Wstęp; Kierunki i treści przedsięwzięć innowacyjnych w szkole wyższej; Przeszkody innowacji w procesie edukacyjnym szkoły wyższej i próby ich przezwyciężenia; Konkluzje. VII. Potrzeba transformacji szkolnictwa: Wstęp; Konieczność zmian; Pozytywne strony szkolnictwa wyższego w Polsce; Słabości naszego szkolnictwa wyższego; Dydaktyka; Finansowanie szkolnictwa wyższego; Czy nie warto skorzystać z tych doświadczeń?; Konkluzje. VIII. O nowe oblicze szkolnictwa ekonomicznego: Wstęp; Uzdrowienie szkolnictwa ekonomicznego; Propozycje zmian. IX. Ku modernizacji uniwersytetu: Wstęp; Po co uniwersytet? Niebezpieczeństwo rozdrobnienia uniwersyteckich kierunków i specjalności; Uniwersytet i jego urynkowienie; Uniwersytet potrzebuje innowacji; O lepsze wykorzystanie uniwersyteckiego potencjału naukowo-dydaktycznego; Zmierzanie od jakości uniwersytetu do jego doskonałości. X. Ku uniwersytetowi przyszłości: Wstęp; Strategie rozwoju uniwersytetu; Ramy kwalifikacji; Konkluzje. XI.. Uniwersytecka edukacja i ekonomika: Wstęp; Neoliberalne konteksty edukacji; Kształcenie pod testy; Edukacja z pozycji jej ekonomiki; Edukacja w kontekście kapitału ludzkiego i demografii; Edukacja dla przedsiębiorczości; W stronę rynku pracy; Opłacalność edukacji; Perspektywy kapitału ludzkiego; Uniwersytet, którego oczekuje społeczeństwo wiedzy. XII. Zagrożenia i wyzwania na progu III tysiąclecia: Wstęp; Czy uniwersytet przechodzi kryzys tożsamości?; O istocie uniwersytetu zadecydują respektowane przez niego cechy konstytutywne i pełnione funkcje; Oddalanie się badań od kształcenia; Ucieczka przed universitas i lęk przed dociekaniem prawdy?; Załamywanie się linii rozwojowej uniwersytetu? Drogi prowadzące na uniwersytet; Próby przywracania logosu i etosu kształcenia uniwersyteckiego; Kształtowanie kompetencji; Akcentowanie wartości w treściach studiów; Miejsce dydaktyki ogólnej w pedagogicznym kształceniu nauczycieli w formie studiów uniwersyteckich; Jaki będzie uniwersytet?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 378 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
I. Zasady dydaktyczne procesu kształcenia w uniwersytecie: Istota i geneza zasad dydaktycznych oraz ich klasyfikacja; Treści zasad dydaktycznych; Problemy do samodzielnego przemyślenia, opracowania i dyskusji; Konkluzje. II. Dydaktyka w szkole wyższej przełomu drugiego i trzeciego milenium: Podstawowe idee edukacyjne w cywilizacji informacyjnej; Stała troska o wysoki poziom zajęć dydaktycznych; Kształcenie w szkole wyższej; Nie wystarcza już tradycyjne formułowanie celów edukacji w szkole wyższej; Projektowanie celów procesu kształcenia w szkole wyższej; Treści studiów; Miejsce dydaktyki ogólnej w pedagogicznym kształceniu nauczycieli w formie studiów uniwersyteckich; Przyszłość dydaktyki w szkole wyższej. III. Orientacja dydaktyki akademickiej na jej cele: Wstęp; Nowa wizja szkolnictwa wyższego; Cele edukacji akademickiej; Konkluzje. IV. Cele edukacji w szkole wyższej: Istota, wartość, siła regulacyjna i funkcje celów kształcenia akademickiego; Podział celów edukacji w szkole wyższej; Projektowanie celów procesu kształcenia w szkole wyższej. V. Ćwiczenia w szkole wyższej: Pojęcie „ćwiczenie”; Klasyfikacja ćwiczeń; Cele i zadania ćwiczeń; Podstawy teoriopoznawcze i metody prowadzenia ćwiczeń; Tok i struktura ćwiczeń. VI. Realizacja celów dydaktyczno-wychowawczych szkoły wyższej w formie ćwiczeń: Istota i rodzaje zajęć opartych na pracy z małymi grupami; Cele i metody przeprowadzania ćwiczeń; Tok pracy w małych grupach; Ćwiczenia terenowe; Postacie zajęć terenowych; Ćwiczenia terenowe w programie Studium Kultury i Turystyki UAM; Cele, etapy przygotowania i dzień gotowości dla uczestników ćwiczeń terenowych; Przeprowadzanie ćwiczeń; Podsumowanie i zakończenie ćwiczeń terenowych; Poszukiwanie wzorca ćwiczeń terenowych. VII. Wykład w szkole wyższej: Typologia wykładów; Spór o wykład akademicki; Zadania wykładu; Struktura i konstrukcja wykładu; Cele wykładu; Stopnie procesu poznawczego w czasie wykładu; Środki ekspresji wykładu; Notowanie wykładu; Uwarunkowania efektywności wykładu. VIII. Seminarium w szkole wyższej: Cele seminarium magisterskiego; Organizacja grup seminaryjnych; Seminaria o jednolitej i zróżnicowanej tematyce prac magisterskich; Zasady prowadzenia seminarium magisterskiego; Treści seminarium magisterskiego; Rozmieszczenie w czasie tematyki zajęć seminaryjnych. IX. Prace magisterskie: Zadania pracy magisterskiej i jej charakter; Dziedzina tematyczna pracy magisterskiej; Koncepcja pracy magisterskiej; Tematyka i problematyka pracy magisterskiej oraz metodologia ich rozwiązywania; Konstrukcja pracy magisterskiej i jej pisanie; Konkluzje. X. Kształci i wychowuje: Wstęp; Marginalizacja wychowania; Niezbędne są wartości; Studenci wobec wartości; Decyduje nauczyciel akademicki. XI. Niektóre aktualne problemy nauczania programowanego: Geneza nauczania programowanego; Wpływ nauczania programowanego na system dydaktyczny; Rozstrzygnięte i otwarte problemy; Ewolucja nauczania programowanego; Nowe kierunki badań; Podsumowanie. XII. Ewaluacja osiągnięć studentów w nauce oparta na strukturze zdobywania przez nich wiedzy i jej poziomach: Wstęp; Najważniejsze mankamenty i nieporozumienia, w które uwikłane jest konwencjonalne egzekwowanie wiedzy studentów; Nowe sposoby kwalifikowania wiedzy studentów; Struktura i poziomy przyswajanej wiedzy i ich rangi; Niezawodność kwalifikowania wiedz. XIII. Testowa kontrola i ocena wiedzy studentów: Testy dydaktyczne; Typy zadań testowych; Etapy opracowywania testów; Optymalizacja procesu kontroli za pomocą testów dydaktycznych; Wyznaczenie liczby węzłów kontroli oparte na podstawowych ogniwach procesu dydaktycznego; Określenie liczby węzłów kontroli na podstawie grafów. XIV. Egzaminy w szkole wyższej: Istota i rodzaje egzaminów; Zainteresowanie społeczne egzaminami i postawy studentów wobec nich; Przygotowanie do egzaminów i warunki ich zdawania; Treść egzaminów; Przeprowadzanie egzaminów. XV. Ocenianie wiedzy studentów w czasie egzaminów: Wstęp; Rodzaje ocen wiedzy studentów; Skala ocen; Kryteria i normy ocen; Wartościowe ocenianie wiedzy studentów; Postawy egzaminatora wobec zdających egzamin. XVI. Podstawowe aspekty określania efektywności kształcenia w szkole wyższej: Znaczenie badań nad efektywnością kształcenia w jego unowocześnianiu; Geneza, istota i rodzaje efektywności kształcenia; Czynniki efektywności kształcenia; Kryteria efektywności kształcenia; Wskaźniki efektywności kształcenia; Pomiar efektywności kształcenia. XVII. Ustalenie efektywności programowego nauczania elementów nauk pedagogicznych w drodze eksperymentu: Hipoteza robocza eksperymentu; Dobór grup porównywanych; Wykorzystanie metod statystycznych w eksperymencie; Część pierwsza eksperymentu; Część druga eksperymentu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 378 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again