Sorting
Source
Książki
(3)
Form of Work
Książki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Status
available
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(3)
Author
Jagoda Agnieszka
(1)
Jędrzejczyk Waldemar
(1)
Lipka Anna
(1)
Morawski Mieczysław
(1)
Nowak Alojzy Zbigniew (1956- )
(1)
Year
2020 - 2025
(2)
2010 - 2019
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Audience Group
Ekonomiści
(1)
Menedżerowie
(1)
Pracownicy HR
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Studenci
(1)
Wykładowcy na kursach
(1)
Subject
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Automatyzacja procesów biznesowych
(1)
Big data
(1)
COVID-19
(1)
Customer Experience
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Deflator
(1)
Doświadczenie zawodowe
(1)
Fisher, Irving (1867-1947)
(1)
Friedman, Milton (1912-2006)
(1)
Inflacja
(1)
Informatyzacja
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Keynes, John Maynard (1883-1946)
(1)
Keynesizm
(1)
Kompleksowa karta wyników
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Makroekonomia
(1)
Model AS-AD
(1)
Modigliani, Franco (1918-2003)
(1)
Pieniądz
(1)
Podatki i opłaty lokalne
(1)
Pracownicy
(1)
Produkt krajowy brutto
(1)
Produkt narodowy brutto
(1)
Przemysły wysokiej techniki
(1)
Przywództwo
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Thaler, Richard H. (1945- )
(1)
User experience (UX)
(1)
Workflow
(1)
Zarządzanie
(1)
Zespół wirtualny
(1)
Zrobotyzowana automatyzacja procesów (RPA)
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(2)
Monografia
(1)
Domain
Zarządzanie i marketing
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
3 results Filter
Book
In basket
Wstęp. Dlaczego projektowanie doświadczeń dla pracowników? Rozdział 1. Customer experience i employee experience – podstawy konceptualne 1.1Przedmiot zainteresowania customer experience i employee experience. Cechy i rodzaje przeżyć. Przeżycia a doświadczenia 1.2Poszukiwanie doznań jako potrzeba 1.3Rynki doznań jako kontekst dla customer experience i employee experience 1.4Customer experience management versus employee experience management 1.5Teoretyczne podstawy dla customer experience management i employee experience management 1.6Koncepcje pokrewne customer experience i employee experience Rozdział 2. Determinanty oraz skutki pozytywnego customer experience i employee experience 2.1. Determinanty customer experiene w ujęciu M. Bruhna i K. Hadwich 2.2.Determinanty employee experience według V. Nuernberga 2.3. Zmienne według modelu IBM i Globforce Framework 2.4. Determinanty employee experience według modelu J. Bersina i in. 2.5. Determinanty employee experience według modelu T. Maylett i M. Wride’a 2.6. Determinanty employee experience według modelu J. Morgana versus determinanty według innych ujęć/ modeli 2.7. Determinanty employee experience według modelu D. Yildiz i in. Versus determinanty według innych ujęć/ modeli 2.8. Skutki pozytywnego customer experience versus employee experience Rozdział 3. Badania jako podstawa projektowania przeżyć i doświadczeń konsumentów oraz pracowników 3.1. Momenty prawdy 3.2. Instrumentarium user experience design i customer experience design jako inspiracja dla design thinking w employee experience 3.3. Schematy eksperymentalne przy testowaniu zaprojektoewanych rozwiązań dla pracowników jako fazy bezpośrednio poprzedzającej implementacje employee experience Rozdział 4. Implementacja employee experience na bazie doświadczeń z customer experience i user experience 4.1. Kroki transformacji employee experience (EX-transformacji) 4.2. Kulturowe, strukturalne i strategiczne uwarunkowania transformacji od marki pracodawcy do przeżycia pracownika 4.3. Przedsięwzięcia polepszające efekty wdrożeniowe employee experience 4.4. Rola systemow workflow i technologii employee experience 4.5. Multisensualność jako zasada implementacji 4.6. Wykorzystanie modelu K. Nano 4.7. Projektowe podejście do employee experience jako inwestycji w przeżycia i doświadczenia pracowników 4.8. Ryzyko implementacji (inwestycji w) employee experience i stopień dojrzałości employee experience 4.9. Mierniki/ wskaźniki controllingu employee experience management 4.10. Wykorzystanie Strategicznej Karty Wyników do podwyższenia skuteczności wdrażania strategii employee experience w organizacji Zakończenie. Zarządzanie zasobami ludzkimi – quo vadis? Bibliografia. Spis tabel. Indeks rzeczowy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
(Cyfryzacja Zarządzania)
Wstęp; 1. Wprowadzenie do problematyki cyfryzacji. Wyzwania dla zarządzania ludźmi w organizacji: 1.1. technologie a zarządzenie w warunkach czwartej rewolucji przemysłowej. Istota przemysłu 4.0; 1.2. Przedsiębiorstwo 4.0 – podstawowe pojęcia, zjawiska i procesy oraz kierunki ewolucji; 1.3. Strategie transformacji cyfrowej przedsiębiorstw; 1.4. Wpływ implementacji koncepcji Przemysłu 4.0 na zmiany w relacji człowiek-organizacja; 2. Architektura cyfrowego środowiska pracy: 2.1. Cyfrowe środowisko pracy – elementy składowe, wyposażenie, czynniki oddziałujące, cechy dominujące; 2.2. Praca stacjonarna a praca zdalna; 2.3. Kryteria podziału pracy przed cyfryzacją i po niej – podobieństwa i różnice; 2.4. Formy zatrudnienia; 2.5. Profil kompetencyjny Pracownika 4.0; 3. Sfera zachowań organizacyjnych w procesie cyfryzacji: 3.1. Człowiek jako jednostka wobec wyzwań cyfryzacji – adaptacja, szanse i bariery; 3.2 Przywództwo w procesie transformacji cyfrowej – style kierowania, cechy i umiejętności, funkcje i role menedżerskie; 3.3. Zarządzanie w środowisku wirtualnych zespołów rozproszonych – komunikacja, motywacja, współpraca; 4. Technologie i narzędzia cyfryzacji zarządzania zasobami ludzkimi: 4.1. Zintegrowany system zarządzania zasobami ludzkimi – ujęcie cyberfizyczne; 4.2. Nowoczesne technologie cyfryzacji procesów zarządzania zasobami ludzkimi; 4.3. Narzędzia zarządzania pracownikami – systemy, aplikacje, procesy i procedury; 5. Cyfrowa transformacja działu HR – podejście strategiczne: 5.1. HR – strategiczny partner zarządu przedsiębiorstwa; 5.2. Nowe role i kompetencje specjalistów HR; 6. Automatyzacja i digitalizacja zadań realizowanych przez działy HR: 6.1. Obszary automatyzacji i digitalizacji procesów HR; 6.2. Korzyści i zagrożenia wynikające z automatyzacji i digitalizacji procesów HR; 7. Implementacja cyfryzacji zarządzania zasobami ludzkimi – dobre praktyki w przedsiębiorstwach: 7.1. Wykorzystanie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości w procesie doskonalenia pracowników na przykładzie przemysłu wydobywczego; 7.2. Praca w międzynarodowym zespole wirtualnym w branży motoryzacyjnej na przykładzie specjalisty ds. zakupów seryjnych; 7.3. Lingaro – studium przypadku; Zakończenie – kierunki rozwoju cyfryzacji zarządzania zasobami ludzkimi; Bibliografia; Słownik ważniejszych pojęć; Indeks.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 005 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Wprowadzenie Część I Wprowadzenie do makroekonomii; 1. Podstawowe zagadnienia makroekonomii: 1.1. Pojęcie i przedmiot makroekonomii; 1.2. Metoda makroekonomii; 1.3. Podstawowe szkoły makroekonomii; 1.4. Główne problemy makroekonomiczne Podsumowanie; Najważniejsze terminy; 2. Rachunek produktu społecznego: 2.1. Mierniki makroekonomiczne systemu MPS i SNA; 2.2. Produkt krajowy brutto i metody jego pomiaru; 2.3. Produkt narodowy brutto; 2.4. Inne mierniki działalności gospodarczej; 2.5. Zmodyfikowane mierniki systemu rachunków narodowych; 2.6. Metody uwzględniania zmiany cen; 2.7. Ruch okrężny produktu i dochodu w gospodarce rynkowej; Podsumowanie; Najważniejsze terminy; 3. Model AD–AS: 3.1. Podstawowe elementy modelu AD–AS; 3.2. Krzywa agregatowego popytu; 3.3. Krzywa agregatowej podaży; 3.4. Równowaga makroekonomiczna w okresach krótkim i długim; Podsumowanie; Najważniejsze terminy; Część II Gospodarka w krótkim okresie: 4. Model gospodarki dwusektorowej w krótkim okresie: 4.1. Założenia dwusektorowego modelu równowagi w krótkim okresie; 4.2. Funkcja konsumpcji; 4.3. Funkcja oszczędności; 4.4. Funkcja inwestycji; 4.5. Popyt globalny w modelu J.M. Keynesa; 4.6. Krótkookresowa równowaga dochodu na rynku towarowym; 4.7. Mnożnik inwestycyjny; 4.8. Paradoks zapobiegliwości; Podsumowanie; Najważniejsze terminy; 5. Wydatki konsumpcyjne; 5.1. Pojęcie konsumpcji; 5.2. Uwarunkowania konsumpcji; 5.3. Mechanizm transmisyjny; 5.4. Hipoteza dochodu absolutnego J.M. Keynesa; 5.5. Hipoteza dochodu względnego J.S. Duesenberry’ego; 5.6. Teoria wyboru międzyokresowego I. Fishera; 5.7. Hipoteza dochodu permanentnego M. Friedmana; 5.8. Hipoteza cyklu życia F. Modiglianiego i A.K. Ando; 5.9. Behawioralna hipoteza cyklu życia H.M. Shefrina i R.H. Thalera; Podsumowanie; Najważniejsze terminy; 6. Wydatki inwestycyjne; 6.1. Wydatki inwestycje i funkcja inwestycji; 6.2. Kategorie wydatków inwestycyjnych; 6.3. Zasada akceleracji; Podsumowanie; Najważniejsze terminy; 7. Wielosektorowe modele równowagi w krótkim okresie: 7.1. Podstawowe założenia trójsektorowego modelu równowagi krótkookresowej; 7.2. Podatki netto i funkcja konsumpcji; 7.3. Wpływ wydatków państwa i podatków na poziom równowagi krótkookresowej; 7.4. Mnożnikowy efekt wydatków i podatków; 7.5. Efekt Haavelmo; 7.6. Podstawowe założenia czterosektorowego modelu równowagi krótkookresowej; 7.7. Funkcja eksportu i importu; 7.8. Zależność między produkcją a popytem w gospodarce otwartej; Podsumowanie; Najważniejsze terminy; 8. Budżet państwa i polityka fiskalna: 8.1. Budżet państwa i jego funkcje; 8.2. Prorozwojowe cele państwa i wydatki budżetu; 8.3. Dochody budżetu państwa — rodzaje i funkcje podatków; 8.4. Deficyt budżetowy i dług publiczny; 8.5. Automatyczne stabilizowanie koniunktury. Ekspansywna i restrykcyjna polityka fiskalna; 8.6. Sumaryczna wielkość podatków a hipoteza behawioralna Laffera; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia; Aneks: 1. Podstawowe dane budżetowe; 2. Wyprowadzenie wzoru określającego relację długu publicznego do PKB; 3. Wyprowadzenie wzoru określającego relację deficytu pierwotnego do PKB; 4. Wyprowadzenie wzoru określającego wielkość dochodów budżetowych w funkcji stopy opodatkowania; 5. Makroekonomiczna algebra relacji między dochodem narodowym a deficytem budżetowym, wydatkami rządowymi, zyskami, inwestycjami i oszczędnościami; 9. Pieniądz. Polityka pieniężna: 9.1. Pojęcie i formy pieniądza; 9.2. Funkcje pieniądza; 9.3. Banki i ich funkcje; 9.4. Podaż pieniądza; 9.4.1. Podaż pieniądza w ujęciu szerokim; 9.4.2. Miary podaży pieniądza; 9.5. Popyt na pieniądz; 9.6. Kluczowe teorie popytu na pieniądz; 9.6.1. Ilościowa teoria pieniądza I. Fishera; 9.6.2. Teoria pieniądza A.C. Pigou; 9.6.3. Teoria preferencji płynności J.M. Keynesa; 9.6.4. Neoilościowa teoria pieniądza M. Friedmana; 9.7. Mechanizm kreacji pieniądza; 9.8. Podaż pieniądza a stopa procentowa; 9.9. Kontrola podaży pieniądza przez bank centralny; 9.9.1. Polityka rezerw obowiązkowych; 9.9.2. Polityka refinansowa; 9.9.3. Operacje na otwartym rynku; 9.10. Równowaga na rynku pieniężnym; Podsumowanie; Najważniejsze terminy; 10. Równowaga na rynkach towarowym i pieniężnym. Polityka fiskalna i pieniężna w gospodarce zamkniętej: 10.1. Stopa procentowa a popyt zagregowany; 10.2. Efekt wypierania; 10.3. Efekt tłumienia; 10.4. Założenia modelu IS–LM; 10.5. Równowaga na rynku towarowym; 10.5.1. Konstrukcja krzywej IS; 10.5.2. Nachylenie krzywej IS; 10.5.3. Przesunięcia krzywej IS; 10.6. Równowaga na rynku pieniężnym; 10.6.1. Konstrukcja krzywej LM; 10.6.2. Nachylenie krzywej LM; 10.6.3. Przesunięcia krzywej LM; 10.7. Równowaga na rynkach towarowym i pieniężnym — model IS–LM; 10.8. Polityka fiskalna — przesunięcie krzywej IS; 10.9. Polityka pieniężna — przesunięcie krzywej LM; 10.10. Skuteczność polityki fiskalnej i polityki pieniężnej; 10.11. Zarządzanie popytem a charakter polityki gospodarczej; Podsumowanie; Najważniejsze terminy; Część III Gospodarka w długim okresie: 11. Wzrost gospodarczy: 11.1. Pojęcie i cechy wzrostu gospodarczego; 11.2. Czynniki wzrostu gospodarczego; 11.3. Makroekonomiczna funkcja produkcji; 11.4. Zatrudnienie i wydajność pracy; 11.5. Wydajność pracy i kapitałochłonność dochodu narodowego; 11.6. Tempo wzrostu dochodu narodowego a stopa inwestycji i współczynnik kapitałochłonności; 11.7. Model R.M. Solowa; 11.7.1. Egzogeniczny postęp techniczny; 11.7.2. Warunki zrównoważonego wzrostu w modelu R.M. Solowa; 11.7.3. Proces dochodzenia do równowagi w modelu R.M. Solowa; 11.7.4. Oszczędności w modelu R.M. Solowa; Podsumowanie; Najważniejsze terminy; 12. Koniunktura gospodarcza: 12.1. Pojęcie i cechy klasycznego oraz współczesnego cyklu koniunkturalnego; 12.2. Teorie cyklu koniunkturalnego; 12.2.1. Teorie egzogeniczne; 12.2.2. Teorie endogeniczne; 12.3. Współczesny cykl gospodarczy; 12.4. Koniunktura gospodarcza w Polsce; Podsumowanie; Najważniejsze terminy; 13. Rynek pracy i bezrobocie: 13.1. Pojęcie i działanie rynku pracy; 13.1.1. Pojęcie rynku pracy; 13.1.2. Popyt na pracę; 13.1.3. Podaż pracy; 13.1.4. Równowaga i nierównowaga na rynku pracy; 13.2. Pojęcie bezrobocia 4; 13.3. Mierzenie bezrobocia; 13.4. Skutki bezrobocia; 13.5. Typy bezrobocia; 13.6. Główne teorie bezrobocia; 13.6.1. Ujęcie neoklasyczne; 13.6.2. Ujęcie keynesistowskie; 13.6.3. Teoria naturalnej stopy bezrobocia; 13.6.4. Teoria bezrobocia NAIRU; 13.6.5. Teoria poszukiwań na rynku pracy; Podsumowanie; Najważniejsze terminy; 14. Inflacja: 14.1. Pojęcie i pomiar inflacji; 14.2. Rodzaje inflacji 4; 14.3. Główne teorie inflacji; 14.3.1. Monetarystyczna teoria inflacji; 14.3.2. Popytowa (keynesowska) teoria inflacji; 14.3.3. Kosztowa teoria inflacji; 14.4. Konsekwencje inflacji; 14.5. Krótkookresowa krzywa Phillipsa; 14.6. Krzywa Friedmana-Phelpsa; 14.7. Krzywa Phillipsa z oczekiwaniami racjonalnymi; Podsumowanie; Najważniejsze terminy; 15. Model pełnej równowagi makroekonomicznej w gospodarce zamkniętej 465: 15.1. Wpływ poziomu cen na globalny popyt i dochód — makroekonomiczna krzywa popytu (MDS); 15.2. Równowaga w modelu AD–AS; 15.3. Szoki popytowe, podażowe i technologiczne. Mechanizmy dostosowawcze; 15.4. Skuteczność polityk fiskalnej i pieniężnej w ujęciu modelu klasycznego oraz modelu keynesowskiego; 15.5. Rola rządu i banku centralnego w procesie stabilizacji gospodarki; Podsumowanie; Najważniejsze terminy; Część IV Zagadnienia gospodarki światowej: 16. Handel międzynarodowy: 16.1. Źródła korzyści z handlu międzygałęziowego; 16.2. Rodzaje korzyści z handlu międzygałęziowego; 16.3. Zmiany w handlu międzynarodowym we współczesnej gospodarce światowej; 16.4. Handel wewnątrzgałęziowy; 16.5. Korzyści z handlu wewnątrzgałęziowego; 16.6. Znaczenie handlu półproduktami; 16.7. Badanie empiryczne: polski handel z zagranicą w latach 2004–2017; 16.7.1. Handel Polski z Unią Europejską i resztą świata w latach 2004–2017; Podsumowanie; Najważniejsze pojęcia; 17. Bilans płatniczy i systemy kursu walutowego: 17.1. Pojęcie i struktura bilansu płatniczego; 17.1.1. Pojęcie bilansu płatniczego; 17.1.2. Równowaga w bilansie płatniczym; 17.2. Bilans obrotów bieżących a bilans obrotów kapitałowych; 17.3. Międzynarodowa pozycja inwestycyjna; 17.4. Bilans płatniczy i międzynarodowa pozycja inwestycyjna Polski; 17.5. Kurs walutowy i jego odmiany; 17.6. Rodzaje kursów walutowych; 17.7. Czynniki wpływające na poziom kursu walutowego; 17.8. Równowaga na rynku walutowym; 17.8.1. Popyt na walutę; 17.8.2. Podaż waluty; 17.9. Nominalny i realny kurs walutowy; 17.10. Kurs walutowy a efekt krzywej J; 17.11. Ewolucja systemów kursowych w gospodarce; 17.11.1. System waluty złotej; 17.11.2. System waluty sztabowo-złotej i dewizowo-złotej; 17.11.3. System z Bretton Woods; 17.11.4. System wielodewizowy; 17.11.5. Mechanizm kursów walutowych; Podsumowanie; Najważniejsze terminy; 18. Model gospodarki otwartej: 18.1 Wyprowadzenie krzywej bilansu płatniczego (BP); 18.2. Równowaga globalna w gospodarce otwartej w warunkach doskonałej mobilności kapitału; 18.2.1. Sytuacja sztywnego kursu walutowego; 18.2.2. Sytuacja płynnego kursu walutowego; 18.3. Efektywność polityki fiskalnej i pieniężnej przy założeniu doskonałej mobilności kapitału; 18.4. Równowaga globalna i skuteczność polityki makroekonomicznej w gospodarce otwartej przy założeniu braku mobilności kapitału i przy sztywnych kursach walutowych; 18.5. Równowaga globalna i skuteczność polityki makroekonomicznej w gospodarce otwartej przy założeniu braku mobilności kapitału i przy płynnych kursach walutowych; 18.6. Równowaga globalna i skuteczność polityki makroekonomicznej w gospodarce otwartej przy założeniu ograniczonej mobilności kapitału; Podsumowanie; Najważniejsze terminy; 19. Globalizacja a współczesny świat: 19.1. Historyczne etapy drogi do globalizacji gospodarki; 19.2. Globalne dylematy XXI wieku; 19.3. Nowe wzorce rozwojowe — koniec konsensusu waszyngtońskiego?; 19.4. Globalizacja a finansjeryzacja gospodarki światowej; 19.5. Globalizacja a „nowa gospodarka”; 19.6. Globalizacja — europejska perspektywa; Podsumowanie; Najważniejsze terminy; Bibliografia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 330 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again