Sorting
Source
Książki
(151)
IBUK Libra
(11)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Form of Work
Książki
(150)
Publikacje naukowe
(38)
Publikacje fachowe
(35)
E-booki
(12)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Status
only on-site
(98)
available
(79)
unavailable
(6)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(85)
Czytelnia
(99)
Author
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(5)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(5)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(3)
Banasiak Anna
(2)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(2)
Cichosz Mariusz (1960- )
(2)
Cytowska Beata (1964- )
(2)
Grzybowski Przemysław Paweł (1968- )
(2)
Jaworska Anetta
(2)
Kanios Anna
(2)
Korzeniowska Wiesława
(2)
Kowalski Mirosław
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Kulisiewicz Beata
(2)
Melosik Zbyszko (1956- )
(2)
Pisula Ewa
(2)
Płatos Mateusz
(2)
Roguska Agnieszka
(2)
Rudzińska-Rogoża Aneta
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Urbanek Arkadiusz
(2)
Winczura Barbara
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Zawiślak Aleksandra
(2)
Ziętara Renata
(2)
Barczykowska Agnieszka
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bednarski Leszek
(1)
Belzyt Joanna
(1)
Bidzan Mariola
(1)
Bielski Janusz (1934-2018)
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Budniak Alina
(1)
Błaszczyk Klaudia
(1)
Cabalski Marian
(1)
Całek Grzegorz
(1)
Charkowska Katarzyna (1984- )
(1)
Cywiński Aleksander
(1)
Czechowska-Bieluga Marta
(1)
Czyż Anna
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Dec Joanna
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Dmitruk-Sierocińska Katarzyna
(1)
Dobrowolska Danuta (1946- )
(1)
Doroszuk Joanna
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Dubis Małgorzata
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dydel Aleksander
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Falcman Daniel
(1)
Ferenz Krystyna (1946- )
(1)
Forma Paulina
(1)
Gajda Janusz
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Gaweł-Luty Elżbieta
(1)
Glej Sandra
(1)
Gliszczyński Arkadiusz
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Godzwon Marta
(1)
Gosztyła Tomasz
(1)
Grabarczyk Czesław (1933- )
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Głębocka Alicja
(1)
Hejwosz Daria
(1)
Hildebrandt-Wypych Dobrochna
(1)
Hoffmann Beata
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Jakubiak Krzysztof
(1)
Janicka Iwona
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Joanna Kruk-Lasocka
(1)
Jstrzębska Elżbieta
(1)
Juroszek Weronika
(1)
Jąder Mariola
(1)
Kabacińska Katarzyna
(1)
Kabaciński Rafał
(1)
Kaczmarek Piotr
(1)
Kamińska Dorota
(1)
Katarzyna Grzegorzewska Maria
(1)
Kieszkowska Anna
(1)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(1)
Klonowska Iwona
(1)
Knasiecka-Falbierska Karina
(1)
Kobus Krzysztof
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Kossewska Joanna
(1)
Koszmider Maria
(1)
Kowalczuk Marta
(1)
Kowalczyk Małgorzata H
(1)
Kowalewska Barbara (1950- )
(1)
Kowgier Agata
(1)
Kozierski Piotr
(1)
Kozłowski Paweł
(1)
Krajewska Beata
(1)
Year
2020 - 2025
(10)
2010 - 2019
(125)
2000 - 2009
(28)
Time Period of Creation
2001-
(21)
Country
Poland
(163)
Language
Polish
(163)
Audience Group
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Subject
Pedagogika
(19)
Nauczanie
(9)
Pedagogika resocjalizacyjna
(9)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(9)
Metody nauczania
(7)
Patologia społeczna
(7)
Więźniowie
(7)
Młodzież
(6)
Pedagogika specjalna
(6)
Wychowanie
(6)
Arteterapia
(5)
Kobieta
(5)
Metodologia
(5)
Muzykoterapia
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Rodzina
(5)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Uczniowie
(5)
Zapobieganie
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Dziecko
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Kształcenie
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Życie seksualne
(4)
Aspiracje zawodowe
(3)
Autyzm
(3)
Badania ilościowe
(3)
Badania jakościowe
(3)
Choreoterapia
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Kultura
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Młodzież trudna
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Opieka społeczna
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Pedagogika penitencjarna
(3)
Pedagogika porównawcza
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Postawy
(3)
Prostytucja
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Resocjalizacja
(3)
Socjologia edukacji
(3)
Socjologia rodziny
(3)
Sondaże
(3)
Studenci
(3)
Szkolnictwo
(3)
Szkolnictwo niepubliczne
(3)
Służba więzienna
(3)
Teatroterapia
(3)
Teoria wychowania
(3)
Wspomaganie rozwoju
(3)
Zwalczanie
(3)
Alkoholizm
(2)
Animaloterapia
(2)
Antropologia społeczna
(2)
Biblioterapia
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Dogoterapia
(2)
Dyskurs
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko ryzyka dysleksji
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja alternatywna
(2)
Edukacja medialna
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Korekcja mowy
(2)
Metoda Montessori
(2)
Montessori, Maria (1870-1952)
(2)
Mowa
(2)
Mężczyzna
(2)
Młodociani przestępcy
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika przedszkolna
(2)
Praca dyplomowa
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Przestępcy
(2)
Przestępczość
(2)
Przestępstwo przeciw rodzinie i opiece
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia młodzieży
(2)
Subject: time
2001-
(33)
1989-2000
(15)
1901-2000
(13)
1945-1989
(3)
1801-1900
(2)
2001-0
(2)
1914-1918
(1)
1939-1945
(1)
1945-
(1)
1989-
(1)
Subject: place
Polska
(34)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Austria
(1)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Hiszpania
(1)
Kanada
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Litwa
(1)
Połęczyno (woj. pomorskie, pow. kartuski, gm. Somonino ; okolice)
(1)
Rosja
(1)
Stróża (woj. małopolskie, pow. myślenicki, gm. Pcim ; okolice)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Włochy
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(46)
Podręcznik
(25)
Praca zbiorowa
(23)
Raport z badań
(15)
Monografia
(9)
Poradnik
(6)
Scenariusz zajęć
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Encyklopedia
(1)
Gry i zabawy
(1)
Kalendarium
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Varia
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(82)
Socjologia i społeczeństwo
(38)
Psychologia
(23)
Medycyna i zdrowie
(16)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(8)
Historia
(5)
Nauka i badania
(5)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Religia i duchowość
(1)
163 results Filter
Book
In basket
kształcenia zintegrowanego: 1. Podstawy filozoficzne i pedagogiczne edukacji wczesnoszkolnej; 2. Kompetencje kluczowe; 3. Zasady integracji; Bibliografia. Rozdział II. Planowanie pracy dydaktycznej: 1. Dokumenty programowe związane z prawem oświatowym: podstawa programowa, programy nauczania, podręczniki; 2. Dokumenty nauczyciela; 2.1. Plan metodyczny (konspekt, scenariusz, struktura lekcji); 2.2. Plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału, plan wynikowy); 3. Cele dydaktyczne; Bibliografia. Rozdział III. Metodyka nauki czytania i pisania: 1. Metody wprowadzania głoski i litery; 1.1. Metody syntetyczne; 1.2. Metody analityczne; 2. Etapy wprowadzania głoski i litery; 2.1. Pisanie nowej litery; 3. Nauka czytania i pisania dwuznaków: sz, cz, ch, rz, dz, dż; 4. Formy czytania; 4.1. Uwagi praktyczne; 5. Przykłady ćwiczeń; Bibliografia. Rozdział IV. Ćwiczenia w mówieniu i pisaniu jako przygotowanie do tworzenia tekstów: 1. Przygotowanie do pracy z lekturą; 2. Rodzaje ćwiczeń słownikowych; 3. Ćwiczenia syntaktyczne - praca nad budową zdania; 4. Pisma użytkowe: list, zaproszenie, życzenia, telegram, dziennik, pamiętnik; 4.1. List; 4.2. Zaproszenie; 4.3. Życzenia; 4.4. Telegram; 4.5. Dziennik, pamiętnik; 5. Formy podawcze: opowiadanie, opis, sprawozdanie, kronika, streszczenie, opis postaci, rozprawka; 5.1. Opowiadanie; 5.2. Opis; 5.3. Sprawozdanie i kronika (notatka kronikarska); 5.4. Streszczenie; 5.5. Opis postaci; 5.6. Rozprawka; 6. Ćwiczenia w redagowaniu tekstów; Bibliografia. Rozdział V. Gramatyka a program kształcenia językowego w edukacji klas I-III: 1. Zagadnienia gramatyczne w edukacji wczesnoszkolnej; 2. Nowe podejście do gramatyki (kształcenie języka w świetle teorii aktów mowy); 3. Kształtowanie pojęcia zdania; 4. Kształtowanie pojęcia wyrazu; 5. Ćwiczenia przygotowujące do rozróżniania części mowy; 5.1. Rzeczownik; 5.2. Przyimek; 5.3. Przymiotnik; 5.4. Stopniowanie przymiotników; 5.5. Czasownik; 5.6. Przysłówek; 5.7. Liczebnik; 5.8. Równoważnik zdania; Bibliografia. Rozdział VI. Atrakcyjna ortografia: 1. Koncepcja nauczania ortografii w klasach I-III; 2. Treści nauczania; 3. Zasady nauczania ortografii; 4. Metody nauczania ortografii; 5. Formy sprawdzania umiejętności poprawnego pisania; 6. Pisownia spółgłosek miękkich; 6.1. Wiedza dla studenta i nauczyciela; 6.2. Błędy uczniowskie; 6.3. Jak uczyć pisowni spółgłosek miękkich?; 7. Atrakcyjne ćwiczenia ortograficzne; 7.1. Eliminatki tekstowe; 7.2. Zakreślanie wyrazów; 7.3. Ortograficzny bałwanek; 7.4. Podsumowanie; Bibliografia. Część II. Kształcenie literackie Rozdział I. Współczesne lektury w edukacji wczesnoszkolnej: 1. Baśń - jej poznawcze i wychowawcze walory; 2. Tabu w literaturze dla dzieci i nowe lektury; 3. Metodologie i wynikająca z nich metodyka; 3.1. Strukturalizm; 3.2. Hermeneutyka; 4. Klasyfikacja metod pracy z literaturą; Bibliografia. Rozdział II. Metodyka pracy z tekstem literackim - model strukturalistyczny: 1. Praca z poezją metodami werbalno-czynnościowymi/zadaniowymi Charakterystyka metody; 2. Propozycja pracy metodą werbalną według Wiesławy Żuchowskiej; 3. Praca z wierszami Juliana Tuwima, Jana Brzechwy, Danuty Wawiłow, Doroty Gellner; 3.1. Analiza wiersza Juliana Tuwima Lokomotywa; 3.2. Praca z innymi wierszami Danuty Wawiłow; 4. Przykłady zastosowania metod werbalnych w pracy z poezją Anny Kamieńskiej; 4.1. Metoda ukonkretnienia metafory; 4.2. Metoda substytucji; 5. Praca z prozą metodami werbalnymi; Bibliografia. Rozdział III. Metody pozawerbalne - przekład intersemiotyczny: 1. Interpretacje wierszy metodą ekspresywnego wykonania utworów; 2. Ukonkretnianie metafory w zabawie ruchowej; Bibliografia. Rozdział IV. Metody aktywizujące - model hermeneutyczny: 1. Klasyfikacja i omówienie metod; 2. Przykłady zastosowań metod aktywizujących; 2.1. Typy dyskusji; 2.2. Techniki dyskusji; 3. Metody eksponujące: słuchowisko, komiks, film, drama; 3.1. Słuchowisko radiowe jako forma artystyczna; 3.2. Komiks i inne formy pracy z wykorzystaniem multimediów; 3.3. Film; 3.4. Pokaz połączony z przeżyciem; 3.5. Drama; 4. Metody programowane - z użyciem komputera, maszyny dydaktycznej, podręcznika programowanego; 5. Metody praktyczne; 5.1. Podsumowanie; 6. Przykłady pracy z literaturą dla dzieci metodami aktywizującymi; Bibliografia. Rozdział V. Ewaluacja: 1. Ocenianie w edukacji wczesnoszkolnej; 2. Przykłady metod ewaluacyjnych; 2.1. Kosz i walizeczka; 2.2. Rybi szkielet; Zakończenie. Bibliografia. Aneks: Natalia Leszkiewicz. Książka obrazkowa dla dzieci - refleksje o jakości treści obrazka; Olga Tuszyńska. Integracja języka polskiego z matematyką metodą dramy; Paulina Pająk. Współczesne formy zabawy w edukacji wczesnoszkolnej; Monika Szubierajska. Jakie metody aktywizujące najbardziej rozwijają kreatywność poznawczą dziecka. Zareklamuj kilka z nich, uzasadniając wybór (teatrzyk, słuchowisko, komiks).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Zawiera: CZĘŚĆ 1 TEORETYCZNE, METODYCZNE I ORGANIZACYJNE PODSTAWY FUNKCJONOWANIA POLICJI W SPOŁECZEŃSTWIE OBYWATELSKIM W ŚWIETLE WSPÓŁCZESNYCH NAUK SPOŁECZNYCH; Rozdział 1. Koncepcje uspołecznienia, profilaktyki i resocjalizacji; w perspektywie współczesnych nauk społecznych; 1.1. Koncepcja uspołecznienia systemu resocjalizacji W. Ambrozika; 1.2. Wielopasmowa koncepcja resocjalizacji z udziałem społeczeństwa A. Bałandynowicza; 1.3. Koncepcja twórczej resocjalizacji i płynna tożsamość według M. Konopczyńskiego; 1.4. Pedagogika rdzenia tożsamości według Z. Melosika?; 1.5. Koncepcja resilience (oporu-elastyczności); 1.6. Koncepcja edukacji inkluzyjnej w działaniach prospołecznych; 1.7. Wizja teatru życia codziennego E. Goffmana; 1.8. Teoria symbolicznego interakcjonizmu G.H. Meada; 1.9. Koncepcja kognitywno-interakcyjnych oddziaływań resocjalizacyjnych B. Urbana?; 1.10. Teoria tożsamości S. Strykera. Rozdział 2. Społeczeństwo obywatelskie i jego istota; 2.1. Historia społeczeństwa obywatelskiego?; 2.2. Pojęcie społeczeństwa obywatelskiego; 2.3. Relacja między państwem a społeczeństwem obywatelskim; 2.4. Idea community policing jako źródło innowacyjnych metod współpracy społeczności lokalnych z Policją; 2.5. Policja w społeczeństwie obywatelskim. Rozdział 3. Policja. Rola - funkcje - priorytety; 3.1. Historia Policji. Od instytucji totalnej do prospołecznej; 3.2. Współczesna struktura wewnętrzna Policji; 3.3. Policja w ujęciu statystycznym; 3.4. Zadania Policji; 3.5. Misja i wizja Policji - w służbie człowiekowi; 3.6. Priorytety i zadania priorytetowe KGP; 3.7. Analiza wybranych strategii KWP pod kątem działań prospołecznych - na podstawie trzech garnizonów; 3.8. Etyka funkcjonariusza Policji. CZĘŚĆ 2PRZEGLĄD BADAŃ SPOŁECZNYCH NAD POLICJĄ; Rozdział 4. Policja w percepcji społecznej - przegląd badań; 4.1. Zewnętrzne badania opinii społecznej o Policji - CBOS; 4.2. Wewnętrzne badania satysfakcji z pracy w Policji; 4.3. Ogólnopolskie autorskie badania klimatu w Policji - funkcjonowanie organizacji; 4.4. Ogólnopolskie autorskie badania wśród dzielnicowych w ramach kampanii "Dzielnicowy bliżej nas". CZĘŚĆ 3 USPOŁECZNIAJĄCA, PROFILAKTYCZNA I RESOCJALIZACYJNA ROLA WSPÓŁCZESNEGO POLICJANTA - W POSZUKIWANIU OPTYMALNEGO MODELU; Rozdział 5. Uspołeczniająco-profilaktyczne i resocjalizacyjne działania policjantów w społeczeństwie. Wybrane przykłady; 5.1. Programy profilaktyczne; 5.2. Debaty społeczne; 5.3. Autorski projekt badawczy "Policjant XXI wieku twórcze metody oddziaływań"; 5.4. Autorski projekt Policji "Drama metodą na bezpiecznego gimnazjalistę" przykładem współpracy Policji ze społeczeństwem. Rozdział 6. Wybrane kampanie i projekty realizowane w ramach działań prospołecznych policjantów; 6.1. Kampania "Kręci mnie bezpieczeństwo" - na wodzie, rowerze, lądzie, w roku szkolnym; 6.2. Kampania społeczno-informacyjna "Dzielnicowy bliżej nas" przykładem działań profilaktycznych Policji; 6.3. Ogólnopolskie aplikacje na rzecz bezpieczeństwa "Moja Komenda" i "Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa" (KMZB); 6.4. Projekt "Klasy policyjne" - edukacja z perspektywą; 6.5. Rekonstruktorzy - historia sposobem na kształtowanie wartości społeczno-edukacyjnych; 6.6. Teatralne, filmowe i literackie inicjatywy Policjina rzecz budowania wspólnoty prospołecznej; 6.7. Przedsięwzięcia sportowe przestrzenią współdziałania Policji ze społeczeństwem; 6.8. Wybrane akcje informacyjne jako przykład budowania bezpieczeństwa społeczności lokalnych; 6.9. Policja z pomocą potrzebującym (zbiórki rzeczowe, spotkania, zbiórki krwi); 6.10. Publikacje Policji sposobem na edukowanie społeczeństwa; 6.11. Media na rzecz działań prospołecznych. Rozdział 7. Policjant jako współkreator społeczności lokalnej - w poszukiwaniu modelu?; 7.1. Pojęcie pedagogiki ulicy - streetworking a rola współczesnego policjanta; 7.2. Istota, zasady i etapy działań - streetworking z perspektywy pracy Policji; 7.3. Policjant współkreatorem społeczności lokalnej. Rozdział 8. Uspołeczniająco-profilaktyczna rola Policji w społeczeństwie obywatelskim Modele i kierunki zmian; 8.1. Więzi społeczne fundamentem prospołecznych działań Policji; 8.2. Propozycja modelu uspołeczniająco-profilaktycznej i resocjalizacyjnej funkcji Policji w społeczeństwie obywatelskim w perspektywie współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 351/354 (1 egz.)
Book
In basket
Wstęp; Część I. Teoretyczne podstawy mechanizmów twórczości plastycznej 1. Plastyka jako dziedzina twórczości: Człowiek jako istota twórcza; Twórczość – kryteria i kategorie twórczości plastycznej; Plastyka jako język wypowiedzi i społecznej komunikacji; 2. Osobowościowe uwarunkowania twórczości plastycznej: Psychopatologiczne poglądy na genezę twórczości plastycznej; Twórczość plastyczna w świetle psychologii głębi; Próby wyjaśnienia genezy twórczości plastycznej na podstawie teorii samorealizacji osobowości; Badania empiryczne nad osobowością twórczą plastyków; Modele psychiki ludzkiej; Twórczość plastyczna w świetle psychologii poznawczej; Wybitni intelektualiści jako twórcy dzieł plastycznych; Wpływ różnic indywidualnych na twórczość plastyczną; Systemowe ujęcie uzdolnień plastycznych na podstawie modeli interakcyjnych; Teorie systemów i ich wpływ na ujmowanie koncepcji psychiki ludzkiej; Wpływ modeli interakcyjnych na pojmowanie struktury uzdolnień plastycznych. Część II. Rozwój twórczości plastycznej dzieci i młodzieży 1. Rys historyczny badań nad twórczością plastyczną dzieci i młodzieży 2. Plastyka dzieci i młodzieży jako twórczość artystyczna 3. Okresy i fazy w twórczości plastycznej dzieci i młodzieży: Okresy i fazy rozwoju twórczości plastycznej dzieci i młodzieży – synteza wybranych poglądów; Rozwój kolorystyki w twórczości plastycznej dzieci i młodzieży w świetle dotychczasowych poglądów; Psychospołeczne uwarunkowania kryzysów w twórczości plastycznej młodzieży w świetle dotychczasowego piśmiennictwa. 4. Dotychczasowe metody analizy wytworów plastycznych; 5. Problemy, hipotezy i metody własnych badań: Problemy i hipotezy badawcze; Metody badań własnych i ich charakterystyka; Zakres i populacja osób badanych. 6. Psychologiczna analiza i charakterystyka formy i treści wypowiedzi plastycznych dzieci i młodzieży na podstawie własnych badań empirycznych: Bazgroty dzieci w wieku poniemowlęcym; Twórczość plastyczna dzieci wieku przedszkolnego; Twórczość plastyczna dzieci młodszego wieku szkolnego; Twórczość plastyczna dzieci w średnim i starszym wieku szkolnym. 7. Analiza kryzysu w twórczości plastycznej dzieci i młodzieży: Istota i objawy zjawisk kryzysowych; Czynniki warunkujące zjawisko kryzysu w twórczości plastycznej dzieci i młodzieży; Próby przezwyciężania kryzysu twórczości plastycznej dzieci i młodzieży w praktyce szkolnej. 8. Próby określenia typologii postaw twórczych na podstawie analizy materiałów z badań empirycznych: Analiza wyników badań empirycznych; Refleksje końcowe. 9. Wnioski. Część III. Funkcje twórczości plastycznej w życiu człowieka 1. Funkcje rozwojowo-edukacyjne w twórczości plastycznej: Funkcja – znaczenie pojęcia; Edukacyjna funkcja twórczości plastycznej. 2. Twórczość plastyczna jako projekcja osobowości: Ekspresja a twórczość plastyczna; Projekcja jako metoda badania w psychologii; Projekcja twórcza; Struktura wytworów plastycznych a język projekcji; Struktura wytworu plastycznego (S. Popek); Analiza projekcyjnych wyznaczników w wybranych testach rysunkowych; Kolor jako znak i wartość w projekcji; Ekspresja plastyczna dzieci jako informacja projekcyjna. 3. Twórczość plastyczna w psychoterapii: „Psychoterapia” i pojęcia pokrewne; Terapia w procesie twórczości plastycznej w sytuacji indywidualnej i społecznej; Regulacyjna moc twórczości plastycznej; Przykładowe programy; Zakończenie; Bibliografia; Spis schematów; Spis tabel; Spis wykresów; Wykaz ilustracji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Zawiera: 1. Wykładnia człowieka: Ontologia człowieka; Aksjologia człowieka; Idea fundamentalnej teorii biokultury człowieka. 2. Wykładnia wychowania: Podstawowe elementy edukacji; Wykładania wychowania człowieka jako osoby; Wykładania wychowania człowieka jako istoty społecznej; Wykładania wychowania człowieka jako obywatela. 3. Wykładnia kształcenia: Szkolna praktyka nauczania; Autorytet nauczyciela w świetle jego kompetencji; Kształcenie jako funkcja wychowania i nauczania. 4. Wykładnia badań: Krytyka uprawiania pedagogiki; Metodologia badań.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 1 (1 egz.)
Book
In basket
1. Od Marksa do Putnama- geneza koncepcji kapitału społecznego; 2. Źródła kapitału społecznego; 3. Patologia społeczna a kapitał społeczny w obszarze wielkiego miasta- tropy teoretyczne i empiryczne; 4. Społeczności wielkomiejskie jako obszary badania kapitału społecznego i zjawisk patologii społecznej- założenia metodologiczne i metodyka prowadzenia badań; 5. Kapitał społeczny wielkomiejskiego blokowiska i rejonu kulturowo zaniedbanego; 6. Zjawiska patologii społecznej w kontekście kapitału społecznego wielkomiejskich społeczności lokalnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
I. Samobójstwo jako śmierć gwałtowna - analiza statystyczna zjawiska; Źródła i środki dowodowe w kryminalistyce - ślady kryminalistyczne; W poszukiwaniu dowodów, czyli kryminalistyczne aspekty czynności oględzinowych; Poszukiwanie śladów wyjaśniających okoliczności śmierci człowieka. II. Metodologiczne założenia prowadzonych badań rekonstrukcyjnych; Klasyfikacja tematyczne listów pożegnalnych; Interpretacje sytuacji osobistej i społecznej samobójców - próba syntezy replikacyjnej; Rekonstruowanie kategoryzacji wypowiedzi pożegnalnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 343 (1 egz.)
Book
In basket
1. Kształcenie ogólne i samokształcenie; 2. Cele kształcenia ogólnego a wartości; 3. Treści kształcenia ogólnego; 4. Realizacja procesu kształcenia; 5. Proces kształcenia wielostronnego; 6. Zasady kształcenia ogólnego; 7. Metody kształcenia ogólnego; 7. Organizacyjne formy kształcenia ogólnego; 9. Środki kształcenia ogólnego; 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej; 11. Sprawdzanie i pomiar w procesie kształcenia ogólnego; 12. Ocenianie w procesie kształcenia; 13. Kształcenie uczniów zdolnych i opóźnionych w nauce w szkole ogólnokształcącej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 378 (1 egz.)
Book
In basket
Niepłodność w ujęciu bio-psycho-społecznym / Mariola Bidzan. - Wydanie 2 poprawione i rozszerzone. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010. - 215, [1] strona ; 24 cm.
1. Medyczne aspekty niepłodności; 2. Psychologiczne aspekty niepłodności; 3. Społeczne aspekty niepłodności; 4. Aspekty prawne i etyczne w leczeniu niepłodności; 5. Przypadki kliniczne; 6. Leczenie niepłodności
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
Zawiera: 1. Teoria wychowania jako dyscyplina pedagogiczna; 2. Kultura fizyczna; 3. Wychowanie fizyczne; 4. Cele wychowania fizycznego; 5. Czynniki, środki i warunki wychowania fizycznego; 6. Funkcje ruchu; 7. Rozwój fizyczny człowieka; 8. Motoryczność ludzka; 9. Metody kształcenia i wychowania fizycznego; 10. Uwarunkowania efektywności pracy pedagogicznej nauczyciela wychowania fizycznego; 11. Przygotowanie nauczyciela do zawodu; 12. Rozwój zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego; 13. Aktywność fizyczna ucznia w czasie wolnym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. - Wydanie 3. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2005. - 155, [1] strona : rysunki, tabele ; 24 cm.
1. Wproawdzenie; 2. Epidemiologia autyzmu: Częstość występowania zaburzeń autystycznych; Status socjoekonomiczny rodziców dzieci autystycznych; Badania longitufinalne nad autyzmem; 3. Koncepcje dotyczące przyczyn autyzmu: Koncepcje psychoanalityczne; Autyzm w koncepcjach etologicznych; 3. Biologiczne przyczyny zaburzeń autystycznych; 4. Ch-ka osób z autyzmem: Funkcjonowanie społeczne osób autystycznych; Komunikacja osób autystycznych; Rozwój poznawczy; 5. Wybrane formy terapii osób autystycznych: Niedyrektywne formy terapii' Terapia "Holding"; Terapia zaburzeń sensorycznych w autyzmie wczesnodziecięcym; Zmodyfikowana forma metody dobrego startu; Metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne; Terapia behawioralna; Model TEACCH jako program kompleksowej pomocy osobom autystycznym; ANEKS Diagnoza w autyzmie dziecięcym
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
1. Wychowanie w rodzinie z perspektywy współczesnych zagrożeń i wyzwań: Między sterowaniem a wychowaniem dziecka; Bezradność opiekuńczo-wychowawcza rodziców jako problem współczesnej rodziny- prośba konceptualizacji zjawiska; Wczesne wspomaganie rozwoju szansą dla dziecka i jego rodziny w kontekście praktyki poradni; Wolontariat jako forma uspołeczniania dzieci i młodzieży; Współczesne formy pomocy i wsparcia rodziny dysfunkcyjnej; Projekt kwestionariusza do oceny jakości opieki i wychowania w placówkach opiekuńczo-wychowawczych; Obszary poczucia jakości życia osoby pochodzącej z rodziny dysfunkcjonalnej- sytuacja rodzinna i relacje interpersonalne; Social media- źródło wiedzy o życiu młodego człowieka?; Problem euro sieroctwa jako konsekwencja migracji rodziców; Funcjonowanie emocjonalne dziecka w sytuacji emigracji zarobkowej rodzin do krajów Unii Europejskiej- teoria i badania; "Zarówno tu, jak i tam"? Ku problemowi współczesnego macierzyństwa transnarodowego. Studium przypadku; Zjawisko migracji a problematyka rodzin cudzoziemskich; 2. Przestrzeń szkoły w XXI wieku- w stronę zdrowia: Współczesna szkoła z perspektywy zagrożeń i wyzwań; Edukacja małego dziecka profilaktyką dysfunkcji rozwoju; Coaching rodzinny szansą zawodową dla pedagogów; Dyrektor szkoły przyszłości; Walory edukacyjne i wychowawcze druzyn Nieprzetartego Szlaku w pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawna intelektualnie na przykładzie własnych doświadczeń w pracy pedagoga specjalnego i instruktora harcerskiego; Czynniki środowiska rodzinnego warunkujące zdrowie dzieci i młodzieży; Płodowy zespół alkoholowy jako czynnik ryzyka wykolejenia społecznego; Dziecko z padaczką w szkole. Kształcenie kadry pedagogicznej w dziedzinie epileptologii szansą na normalne funkcjonowanie dziecka chorego przewlekle; Zaburzenia odżywiania- problem niszczący całą rodzinę; Bigoreksja- odwrotna anoreksja. Zaburzenia obrazu własnego ciała u mężczyzn; Stare zagrożenia, aktualne problemy, sukcesy; 3. Resocjalizacja- współczesne dylematy, problemy, sukcesy: Formy patologii destabilizujące wychowanie i sytuacja dziecka w rodzinie patologicznej; Rodzina adopcyjna jako otwarta forma resocjalizacji; Poczucie własnej skuteczności jako istotny czynnik chroniący przed wykolejeniem społecznym i zachowaniami patologicznymi wśród młodzieży; Potęga grupy. Grupa rówieśnicza a kształtowanie się zachowań dewiacyjnych; Oddziaływania wychowawcze wobec nieletnich sprawców czynów karalnych w warunkach izolacyjnych; Wybrane formy oddziaływań resocjalizacyjnych w warunkach izolacji penitencjarnej- aspekty teoretyczne i praktyczne; programy resocjalizacyjne formą oddziaływań w warunkach izolacji więziennej na przykładzie Oddziału Zewnętrznego Zakładu Karnego w Zamościu; Wybrane programy resocjalizacji sprzyjające przygotowaniu do readaptacji społecznej skazanych na przykładzie własnych doświadczeń w pracy penitencjarnej w Areszcie Śledczym w Bydgoszczy; Czynniki ułatwiające i utrudniające readaptację społeczną osób wychodzących na wolność oraz znaczenie pomocy postpenitencjarnej; Środki oddziaływania resocjalizacyjnego na skazanego stosowane w zakładach karnych jak próba zmiany nawyków; Zachowania autoagresywne u młodzieży dorastającej- psychospołeczne uwarunkowania problemu; Praca jako szczególna forma oddziaływań wychowawczych w polskim systemie penitencjarnym na przykładzie Zakładu Karnego w Chełmie; Rola kontaktów zewnętrznych w procesie resocjalizacji skazanych na przykładzie Zakładu Karnego w Herbach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
1. Czynniki biologiczne, osobowościowe i społeczne jako predyktory zaburzeń w zachowaniu dzieci i młodzieży: Dobrostan psychiczny adolescenta w obliczu realizacji rozwojowych zadań społecznych; Temperament jako wyznacznik strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w sytuacji społecznego nacisku; Sposoby reagowania młodzieży na presję społeczną jako funkcja różnic indywidualnych w oporowości psychologicznej oraz źródła presji; Osobowościowe dyskryminanty strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w trudnych sytuacjach społecznych; Wybrane osobowościowe uwarunkowania trudności doświadczonych przez studentów pierwszego roku; Neurobehawioralne rozhamowanie a postawy młodzieży wobec używania substancji psychoaktywnych w kontekście postaw wychowawczych rodziców; Komunikacja rodziców z młodzieżą- przegląd badań nad zagadnieniem; Zachowania agresywne u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w sytuacjach konfliktu; 2. Formy pomocy dzieciom i młodzieży w zapobieganiu i redukowaniu zaburzeń w zachowaniu: Biologiczne, psychologiczne i społeczne podłoże a kontrola i profilaktyka zachowań agresywnych; Wagary jako forma niedostosowania społecznego młodzieży- próba rozwiązania problemu; Zachowania dzieci nieśmiałych w trudnej sytuacji społecznej- diagnoza i korygowanie; Specyfika trudnych sytuacji społecznych w relacji uczeń- nauczyciel w procesie diagnozy zaburzeń socjalizacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1 Środowisko i człowiek: 1.1. Środowisko - wyjaśnienie pojęć; 1.2. Składniki środowiska i ich charakterystyka; 1.3. Środowisko a zdrowie; Zadania. Rozdział 2 Poznawanie przyrody - edukacja o środowisku, w środowisku i dla środowiska: 2.1. Poznawanie przyrody przez dzieci; 2.2. Fazy poznawania przyrody; 2.3. Zasady nauczania o środowisku; Zadania. Rozdział 3 Cele, zadania i treści edukacji środowiskowej. Planowanie zajęć zintegrowanych: 3.1. Cele edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach początkowych; 3.2. Zadania edukacji środowiskowej; 3.3. Porównanie tradycyjnej i holistycznej edukacji środowiskowej; 3.4. Przygotowanie nauczyciela do zajęć; 3.5. Planowanie zajęć edukacji środowiskowej; 3.6. Sytuacje edukacyjne i ich elementy składowe; 3.7. Treści edukacji przyrodniczej jako czynnik integrujący w edukacji początkowej; Zadania. Rozdział 4 Metody edukacji środowiskowej i ich charakterystyka Formy aktywności dzieci w kontaktach ze środowiskiem. Pomoce dydaktyczne w edukacji społeczno-przyrodniczej: 4.1. Metody edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej; 4.2. Wybrane klasyfikacje metod; 4.3. Strategia wielostronnego kształcenia; 4.4. Cechy charakterystyczne wybranych metod edukacji społeczno-przyrodniczej; 4.5. Formy zajęć edukacji środowiskowej wykorzystywane w przedszkolu i klasach I-III; 4.6. Wycieczka i spacer w edukacji przyrodniczej i społecznej; 4.7. Prace domowe o tematyce społeczno-przyrodniczej; 4.8. Rola pomocy dydaktycznych w edukacji społeczno-przyrodniczej; Zadania. Rozdział 5 Poznawanie otoczenia społecznego: 5.1. Dziecko wśród ludzi; 5.2. Przygotowanie dziecka do życia w społeczeństwie; 5.3. Praca ludzi w rożnych zawodach - produkcja i wytwarzanie; 5.4. Poznawanie przeszłości - treści historyczne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej; 5.5. Przedmioty w otoczeniu dziecka i ich poznawanie; 5.6. Tradycje, zwyczaje i obrzędy jako przykład wrastania w kulturę; Zadania. Rozdział 6 Higiena osobista i otoczenia dziecka. Odżywianie: 6.1. Zdrowie, higiena - podstawowe pojęcia; 6.2. Czynniki warunkujące zdrowie; 6.3. Wychowanie zdrowotne i edukacja zdrowotna; 6.4. Zasady edukacji zdrowotnej; 6.5. Edukacja zdrowotna dzieci; 6.6. Treści edukacji zdrowotnej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; Zadania. Rozdział 7 Bezpieczeństwo dziecka w ruchu drogowym, w przedszkolu, szkole, w czasie zabaw: 7.1. Przygotowanie dziecka do przestrzegania norm i zasad bezpieczeństwa; 7.2. Problematyka bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym; 7.3. Cele i zadania edukacji komunikacyjno-drogowej dzieci w wieku 3-10 lat; 7.4. Bezpieczeństwo dzieci w domu, przedszkolu, szkole i w czasie zabaw; Zadania. Rozdział 8 Poznawanie roślin i zwierząt przez dzieci: 8.1. Poznawanie roślin i zwierząt w ujęciu programu; 8.2. Znaczenie poznawania świata roślin i zwierząt przez dzieci; 8.3. Znaczenie hodowli roślin i zwierząt w edukacji; Zadania. Rozdział 9 Ochrona przyrody i krajobrazu: 9.1. Zasoby przyrody a człowiek; 9.2. Ochrona środowiska - ustalenia terminologiczne; 9.3. Tradycje ochrony przyrody na świecie i w Polsce; 9.4. Formy ochrony przyrody w Polsce; 9.5. Tematy związane z ochroną przyrody i krajobrazu realizowane w przedszkolu i klasach początkowych; Zadania. Rozdział 10 Edukacja ekologiczna dzieci młodszych a zagrożenia środowiska naturalnego: 10.1. Pojęcie ekologii i jej cechy charakterystyczne jako nauki; 10.2. Zagrożenia środowiska a człowiek; 10.3. Cele i zadania edukacji ekologicznej; 10.4. Treści, metody i formy edukacji ekologicznej w przedszkolu i klasach początkowych; 10.5. Kształtowanie postaw proekologicznych; Zadania. Rozdział 11 Pogoda i klimat. Obserwacja pogody: 11.1. Pogoda, klimat, mikroklimat - meteorologia i klimatologia; 11.2. Elementy pogody i sposoby ich pomiaru; 11.3. Obserwowanie pogody z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym; 11.4. Fenologiczne, klimatyczne i astronomiczne pory roku; 11.5. Specyfika klimatu Polski; Zadania. Rozdział 12 Doświadczenia, eksperymenty i obserwacje zjawisk fizycznych, chemicznych i przyrodniczych: 12.1. Konieczność stosowania doświadczeń i eksperymentów przyrodniczych w pracy z dziećmi w wieku 3-10 lat; 12.2. Kształtowanie umiejętności obserwacji; 12.3. Badanie otaczającego świata - rola doświadczeń i eksperymentów przyrodniczych w poznawaniu praw rządzących przyrodą; 12.4. Podstawowe wskazówki metodyczne dotyczące organizacji działań eksperymentalnych dzieci młodszych; Zadania. Rozdział 13 Turystyka i krajoznawstwo w edukacji dzieci młodszych: 13.1. Znaczenie turystyki i krajoznawstwa; 13.2. Wyznaczanie kierunków w terenie i na mapie; 13.3. Mapa i plan - znaki umowne na planie i mapie; 13.4. Rodzaje map i ich wykorzystanie w edukacji; 13.5. Krajobrazy i ich charakterystyka; 13.6. Treści gospodarcze i administracyjne w programach edukacji wczesnoszkolnej; Zadania. Aneks: Załącznik 1. Pytania dzieci; Załącznik 2. Wynalazki; Załącznik 3. Rośliny; Załącznik 4. Zwierzęta; Załącznik 5. Zjawiska pogodowe; Załącznik 6. Przykładowy konspekt (scenariusz) zajęć zintegrowanych dla klasy I; Załącznik 7. Wykaz literatury na temat doświadczeń i eksperymentów dla dzieci młodszych; Załącznik 8. Wykaz literatury na temat wynalazków; Załącznik 9. Wykaz literatury zawierającej odpowiedzi na dziecięce pytania; Załącznik 10. Wykaz literatury na temat bezpieczeństwa dzieci.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Zawiera: Część I Przemoc stosowana przez kobiety jako zjawisko społeczne. Rozdział 1 Wprowadzenie; 1.1.Ekspozycja problemu; 1.2.Przesłanki wyboru tematu; 1.3.Proces zacierania się społecznych różnic między płciami; 1.4.Stereotyp mężczyzny jako sprawcy przemocy; 1.5.Domeny występowania przemocy stosowanej przez kobiety; 1.5.1.Przestępczość agresywna kobiet 1.5.2.Przemoc ze strony kobiet w konfliktowych interakcjach wewnątrz zespołów pracowniczych 1.5.3.Przemoc kobiet w bliskich związkach z mężczyznami 1.6.Cele i struktura monografii Rozdział 2 Pojęcie i definicje zjawiska przemocy 2.1.Językowa ewolucja pojęcia przemocy 2.2.Filiacje pojęciowe agresji i przemocy 2.3.Definicje przemocy w socjologii, pedagogice i psychologii 2.3.1.Definicje socjologiczne 2.3.2.Definicje pedagogiczne 2.3.3.Definicje psychologiczne 2.4.Definicje przemocy w judykaturze i doktrynie prawa karnego 2.5.Przemoc w ujęciu kryminologicznym Rozdział 3 Etiologia zjawiska przemocy i jego rodzaje 3.1.Spór o naturę człowieka w dziejach myśli ludzkiej 3.2.Społeczne i psychologiczne przyczyny stosowania przemocy 3.2.1.Wpływ zaburzeń więzi emocjonalnych na występowanie przemocy 3.2.2.Wrogość i wrogie działania 3.3.Rodzaje i odmiany przemocy 3.3.1.Przemoc zbiorowa 3.3.2.Postacie przemocy według klasyfikacji Światowej Organizacji Zdrowia 3.3.3.Przemoc w rodzinie 3.3.4.Przemoc w miejscu pracy 3.3.5.Akty przemocy podczas masowych imprez sportowych Rozdział 4 Kobiety - sprawczynie przestępstw i aktów przemocy w świetle teorii naukowych 4.1.Przestępstwa i akty przemocy dokonywane przez kobiety. Rys historyczny 4.2.Teorie wyjaśniające przestępczość kobiet 4.2.1.Koncepcje antropologiczne 4.2.2.Koncepcje biochemiczne 4.2.3.Koncepcje genetyczne 4.2.4.Teorie psychologiczne 4.2.5.Teorie socjologiczne 4.3.Teorie zintegrowane (wieloczynnikowe) Rozdział 5 Badania nad przemocą kobiet na świecie 5.1.Badania w Stanach Zjednoczonych 5.2.Badania w wybranych krajach świata 5.3.Krytyka międzynarodowych ustaleń dotyczących symetrii przemocy między kobietami i mężczyznami 5.4.Krytyka badań nad przemocą fizyczną z pozycji kryminologii feministycznej   Rozdział 6 Badania nad przemocą kobiet w Polsce 6.1.Przestępstwa i akty przemocy ze strony kobiet  6.2.Fenomen „pokolenia transformacji”  6.3.Przesłanki demoralizacji dziewcząt 6.4.Rozmiary i dynamika przestępczości oraz demoralizacji dziewcząt w świetle orzeczeń sądów dla nieletnich 6.5.Agresywne zachowania wzajemne gimnazjalistek  6.6.Przestępczość agresywna kobiet - porównanie pięcioleci: 1975-1979 i 2007-2011  6.7.Przemoc stosowana przez kobiety w rodzinach na podstawie Niebieskiej Karty Część II Symptomatologia przemocy stosowanej przez kobie 7.5.Ujawnianie przypadków przemocy w rodzinie  7.6.Rozpoznawanie aktów przemocy stosowanej przez kobiety w rodzinie   Rozdział 8 Przejawy przemocy stosowanej przez kobiety wobec członków rodzin   8.1.Syndrom maltretowanego męża 8.2.Profil osobowości kobiety maltretującej męża (partnera) 8.3.Wiktymologia maltretowanego męża (partnera} 8.4.Motywy i pobudki przemocy stosowanej przez kobiety w rodzinie .5.Zaburzenia osobowości i dysfunkcje seksualne jako przyczyny i warunki towarzyszące przemocy kobiet wobec mężów (partnerów) .5.1.Zaburzenia osobowości  .5.2.Problemy seksualne  .5.3.Zaburzenia seksualne .6.Zabójstwo jako najcięższa postać przemocy stosowanej przez kobiety wobec męża (partnera)    .7.Postawy agresywne kobiet wobec kobiet w rodzinie   .7.1.Tło antagonizmów między kobietami   .7.2.Trudne relacje matek i córek   .8.Przemoc kobiet wobec osób starszych w rodzinie   Rozdział 9 Przemoc z punktu widzenia ruchu obrońców praw ojców i dzieci .1.Charakterystyka przedmiotu i celów działalności międzynarodowego ruchu ojcowskiego    .2.Geneza ruchu obrońców praw ojców i dzieci w Polsce .3.Działalność programowa polskiego ruchu ojcowskiego .4.Przemoc kobiet w stosunku do mężów (partnerów) w sondażach organizacji ojcowskic .5.Zjawisko utrudniania ojcom kontaktów z dziećmi .6.Przeciwdziałanie manipulacjom dziećmi Część III Przemoc stosowana przez kobiety w małżeństwie (związku partnerskim) na podstawie badań własnych Rozdział 10 Metodologia badań własnych   10.1.Cele i zakres badań   10.2.Hipotezy badawcze   10.3.Koncepcja i organizacja przedsięwzięć badawczych   10.3.1.Charakterystyka kwestionariusza ankiety   przeprowadzenia wywiadu   Rozdział 11   11.1.Wyniki ogólne    11.2.Wyniki szczegółowe   11.3.Ewaluacja wyników badań  Część IV Wnioski: Rozdział 12 Wnioski w zakresie dotyczącym przemocy jako zjawiska społecznego Rozdział 13 Wnioski w zakresie symptomatologii przemocy Rozdział 14 Wnioski w zakresie badań własnych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
1. Zjawisko prostytucji w świetle literatury: Pojęcie prostytucji w literaturze naukowej; Fenomen prostytucji w wybranych kulturach- rys historyczny; Sponsoring; Prawne uregulowania zjawiska prostytucji w Polsce; 2. Etiologia, zagrożenia i profilaktyka prostytucji: Teorie rozwoju i funkcjonowania prostytucji; Zagrożenia i skutki uprawiania prostytucji; Dyskursy wokół profilaktyki i legalizacji prostytucji; 3. Metodologia badań własnych; 4. Zjawisko prostytucji w doświadczeniu badanych kobiet: Okres dzieciństwa i relacje z najbliższymi osobami; Prostytuowania się badanych kobiet; Samoocena badanych kobiet; Preferowane sposoby uprawiania prostytucji; Stanowisko wobec klientów; Ocena zjawiska prostytucji w Polsce; Oczekiwania związane z przyszłością
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
Pedagogika społeczna : zarys problematyki / Mariusz Cichosz. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls" , 2014. - 207 stron : ryciny i tabele ; 21 cm.
Zawiera: Rozdział 1. Geneza - powstanie i rozwój pedagogiki społecznej. Rozdział 2. Rozstrzygnięcia i koncepcje. Rozdział 3. Środowisko - środowisko wychowawcze. Rozdział 4. Współczesne konteksty teoretyczno-metodologiczne. Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
1. Dziecko w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju: Idea wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju małego dziecka; Postępowanie interwencyjne i wczesna terapia na oddziałach noworodkowych i niemowlęcych; Możliwości interwencji dietetycznej w terapii wielu schorzeń; Wybrane aspekty diagnozy psychologicznej dziecka z zaburzeniami rozwojowymi; Małe dziecko w procesie terapeutycznym; Problematyka relacji terapeutycznej we wczesnej interwencji u niemowląt i małych dzieci; Wczesne wspomaganie rozwoju- najczęściej popełniane błędy; 2. Wspomaganie rozwoju dziecka w jego najbliższym środowisku: Stymulowanie rozwoju niemowląt; Wczesne komunikowanie się dziecka. Narodziny miłości; Rodzicielskie wsparcie szansą dla rozwoju małego dziecka; Wspomaganie rozwoju małego dziecka w wieku przedszkolnym- propozycje rozwiązań metodycznych; Zabawa tematyczna istotnym czynnikiem wspomagającym rozwój małego dziecka; Rozpoznawanie kolorów przez dzieci w wieku przedszkolnym. Przyczyny nadmiernych trudności; Znaczenie wczesnej interwencji szkolnej wobec ucznia z niepełnosprawnością intelektualna dla jego dalszej drogi edukacyjnej; 3. Wczesna stymulacja rozwoju małego dziecka: Metoda NDT- Bobach w usprawnianiu dzieci z zaburzeniami rozwoju ruchowego; Diagnostyka i terapia metodą Volty we wczesnej interwencji. Zaburzenia ośrodkowej koordynacji ruchowej; Podstawowe zasady obserwacji i terapii zaburzeń integracji sensorycznej u małego dziecka; Wczesna interwencja logopedyczna w przypadku dzieci z rozszczepem podniebienia; 4. Wczesna interwencja wobec dziecka zaburzonego w rozwoju: Wczesna rehabilitacja dzieci z wadą słuchu; Badanie kompetencji językowych u małych dzieci z wadą słuchu; Postępowanie terapeutyczno- wychowawcze wobec dziecka niepełnosprawnego wzrokowo; Wspomaganie rozwoju małego dziecka z uszkodzonym wzrokiem poprzez działania muzykoterapeutyczne; Wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Downa w wieku przedszkolnym; Wczesna rehabilitacja mowy i jej znaczenie u dzieci z zespołem Downa; Wczesna interwencja terapeutyczna u dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym ze pomocą systemu nauczania Retta w opinii rodziców; Wczesne wykrywanie zaburzeń autystycznych w świetle koncepcji teorii umysłu; "Mali profesorowie" czy inteligentni autyści? Wczesna diagnoza dziecka z zespołem Aspergera; 5. Pomoc dzieciom z problemami emocjonalnymi i trudnościami w zachowaniu: Wczesna interwencja wobec problemów emocjonalnych dziecka związanych z adaptacją do przedszkola; Diagnoza i wczesna interwencja traumy dziecięcej; Zaburzenia w zachowaniu dzieci. Możliwości wczesnej interwencji terapeutycznej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Rozdział 1 Relacja kurator - podopieczny jak o zagadnienie o charakterze wielokontekstowym. Rozdział 2 Teoria społecznych reprezentacji. Rozdział 3 Założenia metodologiczne badań. Rozdział 4 Społeczne reprezentacje uczestników interakcji probacyjnej. Rozdział 5 Wzajemne społeczne reprezentacje uczestników interakcji probacyjnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 347 (1 egz.)
Book
In basket
Zawiera: Podziękowania; Wstęp; 1. Koncepcje i uwarunkowania stresu 1.1. Od biologizmu po personalizm 1.2. Transakcyjne ujęcie stresu 1.3. Wybrane zasoby osobiste a radzenie sobie w sytuacjach trudnych 2. Specyfika funkcjonowania psychospołecznego osób słabosłyszących 2.1. Epidemiologia występowania uszkodzeń słuchu 2.2. Wybrane konteksty diagnozy i rehabilitacji uszkodzeń słuchu  2.3. Uszkodzenia słuchu a radzenie sobie w sytuacjach trudnych 2.4. Samoocena osób z uszkodzonym słuchem 3. Metodologiczne podstawy prowadzonych badań 3.1. Przedmiot, cel badań i pytania badawcze 3.2. Zmienne, wskaźniki, metody weryfikacji danych 3.3. Narzędzia pomiaru zmiennych 3.4. Procedury prowadzenia badań 3.5. Charakterystyka próby 4. Zestawienie wyników badań nad poziomem stresu osób z uszkodzonym narządem słuchu kwestionariuszem PSS-10 4.1. Wyniki badań ogółem 4.2. Wyniki badań w podziale według zmiennej płeć 4.3. Wyniki badań w podziale według zmiennej wiek 4.4. Wyniki badań w podziale według zmiennej miejsce zamieszkania 4.5. Wyniki badań w podziale według zmiennej pozycja zawodowa 4.6. Wyniki badań w podziale według zmiennej sposób protezowania 4.7. Wyniki badań w podziale według zmiennej głębokość niedosłuchu 5. Zestawienie wyników badań nad strategiami radzenia sobie ze stresem osób z uszkodzonym narządem słuchu kwestionariuszem Mini-COPE 5.1. Wyniki badań ogółem 5.2. Wyniki badań w podziale według zmiennej płeć 5.3. Wyniki badań w podziale według zmiennej wiek 5.4. Wyniki badań w podziale według zmiennej miejsce zamieszkania 5.5. Wyniki badań w podziale według zmiennej pozycja zawodowa 5.6. Wyniki badań w podziale według zmiennej sposób protezowania 5.7. Wyniki badań w podziale według zmiennej głębokość niedosłuchu 6. Zestawienie wyników badań nad stylami radzenia sobie ze stresem osób z uszkodzonym narządem słuchu kwestionariuszem CISS 6.1. Wyniki badań ogółem 6.2. Wyniki badań w podziale według zmiennej płeć 6.3. Wyniki badań w podziale według zmiennej wiek 6.4. Wyniki badań w podziale według zmiennej miejsce zamieszkania 6.5. Wyniki badań w podziale według zmiennej pozycja zawodowa 6.6. Wyniki badań w podziale według zmiennej sposób protezowania 6.7. Wyniki badań w podziale według zmiennej głębokość niedosłuchu 7. Zestawienie wyników badań nad samooceną osób z uszkodzonym narządem słuchu kwestionariuszem MSEI 7.1. Wyniki badań ogółem 7.2. Wyniki badań w podziale według zmiennej płeć 7.3. Wyniki badań w podziale według zmiennej wiek 7.4. Wyniki badań w podziale według zmiennej miejsce zamieszkania 7.5. Wyniki badań w podziale według zmiennej pozycja zawodowa 7.6. Wyniki badań w podziale według zmiennej sposób protezowania 7.7. Wyniki badań w podziale według zmiennej głębokość niedosłuchu 8. Zestawienie wyników badań nad związkami pomiędzy poziomem stresu, stylami i strategiami walki ze stresem oraz samooceną 8.1. Zmienne objaśniające poziom stresu oraz poziom samooceny ogólnej i jej komponentów w badanej próbie 8.2. Komponenty samooceny a aktywne sposoby walki ze stresem 8.3. Komponenty samooceny a sposoby walki ze stresem skoncentrowane na poszukiwaniu wsparcia 8.4. Komponenty samooceny a pasywne i unikowe sposoby walki ze stresem 8.5. Komponenty samooceny a sposoby walki ze stresem zorientowane na emocje i zwrot ku religii 8.6. Zmienne objaśniające poziom ogólnej samooceny w badanej próbie 8.7. Związki pomiędzy komponentami samooceny a poziomem stresu, sposobami walki ze stresem 9. Analiza i interpretacja wyników badań 9.1. Poziom stresu oraz analiza uwarunkowań trendu 9.2. Strategie, style walki ze stresem a samoocena 9.3. Analiza związków pomiędzy poziomem stresu, stylami i strategiami walki ze stresem oraz samooceną 10. Odpowiedzi na pytania badawcze 11. Wnioski i postulaty; Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again