Sorting
Source
Książki
(271)
IBUK Libra
(4)
ebookpoint BIBLIO
(4)
Form of Work
Książki
(260)
Publikacje naukowe
(76)
Publikacje fachowe
(29)
Czasopisma
(8)
E-booki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje informacyjne
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
only on-site
(205)
available
(159)
unavailable
(8)
Branch
Wypożyczalnia
(167)
Czytelnia
(205)
Author
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(9)
Grabowska Tatiana
(6)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(6)
Morańska Danuta (1963- )
(6)
Badora Sylwia
(5)
Gajdzica Zenon (1970- )
(5)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(5)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(5)
Colonna-Kasjan Daniela
(4)
Kaliszewska Małgorzata
(4)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(4)
Korabiewska Izabela
(4)
Kosek-Nita Bogumiła
(4)
Kowalewski Michał
(4)
Lewandowska Monika
(4)
Marynowicz-Hetka Ewa
(4)
Matusek Beata (1975- )
(4)
Morbitzer Janusz (1957-2022)
(4)
Musiał Emilia
(4)
Ostrowski Kazimierz
(4)
Radzicki Józef
(4)
Radziewicz-Winnicki Andrzej
(4)
Wojciechowska Katarzyna
(4)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(4)
Bałandynowicz Andrzej (1952- )
(3)
Białoszewski Dariusz
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Deptuła Maria
(3)
Gerrig Richard J. (1959- )
(3)
Grusiewicz Mirosław
(3)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(3)
Hallada Marek
(3)
Jaworska Aleksandra
(3)
Kamiński Arkadiusz
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(3)
Kozaczuk Franciszek
(3)
Kryk Gabriela
(3)
Maliszewski Wojciech J
(3)
Materska Maria (1942- )
(3)
Mańka Aleksander (1966- )
(3)
Piasecka Małgorzata
(3)
Piekarski Jacek
(3)
Pilch Tadeusz (1939- )
(3)
Przewoźnik Sylwia
(3)
Raś Danuta
(3)
Urban Bronisław
(3)
Urbańska Magda
(3)
Waloszek Danuta (1947- )
(3)
Wolny-Zmorzyński Kazimierz (1957- )
(3)
Borowska Teresa
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Danilewska Joanna
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Dykcik Władysław
(2)
Dąbrowski Zdzisław
(2)
Fijałkowski Adam
(2)
Gajda Janusz
(2)
Huk Tomasz (1978- )
(2)
Janke Andrzej W
(2)
Jaworska Anetta
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kamińska Janina
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kieszkowska Anna
(2)
Kirenko Janusz (1954- )
(2)
Klinik Anna
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Krajewska Beata
(2)
Krakowski Krzysztof
(2)
Krzywoń Danuta (1973- )
(2)
Kwaśniewski Jerzy (1942-2023)
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(2)
Lorenc Joanna
(2)
Lulek Barbara
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Mastalski Janusz
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Matyjas Bożena
(2)
Mendel Maria
(2)
Modrzewski Jerzy
(2)
Nita Marek
(2)
Nowak Anna
(2)
Nycz Edward
(2)
Oleśniewicz Magdalena
(2)
Opora Robert
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Palak Zofia
(2)
Palka Stanisław
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Pospiszyl Irena (1958- )
(2)
Prokosz Małgorzata
(2)
Pytka Lesław
(2)
Roter Adam
(2)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(2)
Skibska Joanna
(2)
Skowroński Piotr
(2)
Year
2020 - 2025
(23)
2010 - 2019
(87)
2000 - 2009
(164)
1990 - 1999
(5)
Time Period of Creation
2001-
(34)
1945-1989
(1)
Country
Poland
(279)
Language
Polish
(279)
Audience Group
Szkoły podstawowe
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Nauczyciele
(1)
Subject
Pedagogika resocjalizacyjna
(58)
Pedagogika społeczna
(52)
Patologia społeczna
(40)
Opieka społeczna
(35)
Niedostosowanie społeczne
(33)
Wychowanie
(30)
Pedagogika
(27)
Młodzież
(26)
Rodzina
(25)
Pedagogika opiekuńcza
(24)
Szkolnictwo
(24)
Pedagogika specjalna
(23)
Dziecko
(22)
Wsparcie społeczne
(21)
Nauczyciele
(18)
Komunikacja społeczna
(16)
Edukacja medialna
(15)
Rodzina zastępcza
(13)
Młodzież trudna
(12)
Uczniowie
(12)
Środki masowego przekazu
(12)
Dzieci
(11)
Niepełnosprawni
(11)
Agresywność
(10)
Integracja społeczna
(10)
Ludzie starzy
(10)
Nauczanie
(10)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(10)
Socjalizacja
(10)
Studenci
(10)
Wychowanie w rodzinie
(10)
Adaptacja społeczna
(9)
Kształcenie
(9)
Oświata
(9)
Pedagogika medialna
(9)
Psychologia
(9)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(9)
Kształcenie integracyjne
(8)
Osoby z niepełnosprawnością
(8)
Psychologia społeczna
(8)
Wartość
(8)
Więźniowie
(8)
Wykluczenie społeczne
(8)
Dziecko trudne
(7)
Kompetencje społeczne
(7)
Nauczanie na odległość
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Nauki społeczne
(7)
Nieletni przestępcy
(7)
Niepowodzenia szkolne
(7)
Polityka społeczna
(7)
Społeczeństwo informacyjne
(7)
Szkolnictwo wyższe
(7)
Uczenie się
(7)
Wychowanie przedszkolne
(7)
Zmiana społeczna
(7)
Świadomość społeczna
(7)
Bezdomność
(6)
Diagnoza pedagogiczna
(6)
Domy dziecka
(6)
Dziecko autystyczne
(6)
Historia wychowania
(6)
Kuratela
(6)
Marginalizacja społeczna
(6)
Osobowość
(6)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Oświata dorosłych
(6)
Pedagogika penitencjarna
(6)
Praca socjalna
(6)
Psychologia rozwojowa
(6)
Rodzice
(6)
Socjologia
(6)
Socjologia rodziny
(6)
Społeczności lokalne
(6)
Stres
(6)
Szkolnictwo specjalne
(6)
Zachowanie
(6)
Zastosowania multimediów w edukacji
(6)
Alkoholizm
(5)
Bezrobocie
(5)
Dziecko głuche
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością
(5)
Inteligencja (psychologia)
(5)
Jakość życia
(5)
Kobieta
(5)
Kompetencje medialne
(5)
Kształcenie ustawiczne
(5)
Motywacja
(5)
Nierówności społeczne
(5)
Pedagodzy
(5)
Podmiotowość
(5)
Postawy
(5)
Probacja (prawo)
(5)
Przemoc w szkole
(5)
Przestępczość
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Rola społeczna
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Społeczeństwo
(5)
Ubóstwo
(5)
Subject: work
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Subject: time
2001-
(52)
1989-2000
(27)
1901-2000
(22)
1801-1900
(5)
2001-0
(5)
1945-1989
(4)
1989-
(4)
1701-1800
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1901-
(1)
1901-1914
(1)
1939-1945
(1)
Subject: place
Polska
(66)
Stany Zjednoczone (USA)
(5)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Wielka Brytania
(4)
Europa
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Górny Śląsk
(2)
Niemcy
(2)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Czechy
(1)
Finlandia
(1)
Hiszpania
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Olkusz (woj. małopolskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rosja
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Zagłębie Dąbrowskie
(1)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(54)
Opracowanie
(40)
Podręcznik
(24)
Monografia
(14)
Materiały konferencyjne
(11)
Raport z badań
(9)
Czasopismo naukowe
(8)
Czasopismo pedagogiczne
(7)
Księga pamiątkowa
(3)
Poradnik
(3)
Artykuły
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Encyklopedia
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Dane statystyczne
(1)
Esej
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Szkic literacki
(1)
Varia
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(158)
Socjologia i społeczeństwo
(89)
Media i komunikacja społeczna
(20)
Psychologia
(19)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(10)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Historia
(5)
Nauka i badania
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Religia i duchowość
(2)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
279 results Filter
Book
In basket
Część I: Perspektywa teorii pedagogiki społecznej. 1. W sprawie kształcenia do profesji społecznych - kilka uwag zagajenia do dyskusji na temat modelu absolwenta pedagogiki społecznej. 2. Po co studiować pedagogikę społeczną? 3. Kariera pewnej XIX-wiecznej koncepcji. 4. Pedagog społeczny w warunkach wielokulturowości i potrzeby kreowania przestrzeni międzykulturowego dialogu. 5. Społeczne zadania pedagogów. 6. Dookreśla funkcji pedagoga w warunkach permanentnej transformacji. 7. Pedagog jako animator przeobrażeń społecznych. 8. Pedagog społeczny wobec bezdomnych. Część II: Perspektywa praktyki. 1. Instytucjonalne dzieci - wyzwanie dla pedagogów społecznych. 2. System S.Z.I. (selekcja, zdemaskowanie, iniekcja). 3. Pozytywna profilaktyka w wychowaniu. 4. Czerpanie ze źródeł. 5. Skuteczny pedagog w procesie pomagania. 6. Ważne pytania w pedagogice społecznej. 7. Z doświadczeń praktyka. 8. O studencie pedagogiki społecznej słów kilka. 9. Absolwent skrojony na miarę. 10. Byłam studentką pedagogiki. 11. Podróż z "Surmą". Część III: Perspektywa studentów. 1. Współczesny świat studenta. Poszukiwanie własnej drogi. 2. Wizja pedagoga XXI wieku. 3. Animator wobec wyzwań rzeczywistości. 4. Czy łatwo być pedagogiem? 5. Autorytet zaczyna od siebie. 6. Kim jestem? 7. Jaki powinien być pedagog społeczny? Część IV: Grupy dyskusyjne. 1. Organizacje pozarządowe - droga do społeczeństwa obywatelskiego. 2. Praca z dzieckiem i rodziną. 3. W kręgu kultury i animacji społeczno-kulturalnej. 4. Rekomendacje i propozycje zmian.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Zawiera: Wstęp; 1. Kultura - rozumienie pojęcia, wybrane konteksty: 1.1. Kultura i jej znaczenia; 1.2. Animacja społeczno-kulturalna – geneza, rozwój koncepcji, perspektywa pedagogiczna. 2. Uczestnictwo młodzieży w kulturze: 2.1. Uczestnictwo młodzieży w kulturze – konteksty teoretyczne; 2.2. Aktywność kulturalna młodego pokolenia – wybrane aspekty i konteksty; 2.3. Młodzież – (nie)uczestnicy kultury. 3. Wybranie przestrzenie aktywności seniorów: 3.1. Wybrane obszary optymalnego starzenia się człowieka w okresie późnej dorosłości; 3.2. Człowiek w podeszłym wieku w przestrzeni ekonomicznej; 3.3. Przeszłość – teraźniejszość – przyszłość seniorów jako podstawa wyznaczania kierunków w animacji społeczno-kulturalnej. Zakończenie; Słownik pojęć; Bibliografia; Summary; Noty o autorach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 930.85 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 930.85 (1 egz.)
Book
In basket
1. Wieś jako obszar animacji współpracy środowiskowej, 2. Wspólnota: włączanie zamiast wykluczenia. Przeciw repulsywnym praktykom w życiu lokalnym społeczności, 3. Mała społeczność - wielkie sprawy. Lokalne i globalne wymiary współpracy środowiskowej, 4. Przykłady dobrej praktyki
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
1. Edukacja i kultura - aktualne problemy i wyzwania, 2. Animacja społeczno-kulturalna jako metoda edukacji, 3. Animatorzy kultury lat'90: osobowość - kompetencje - działalność edukacyjna, 4. Projekt optymalizacji działań w zakresie edukacji kulturalnej środowisk lokalnych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
1. Wprowadzenie w problematykę karania, 2. Wybrane zagadnienia statusu prawnego funkcjonariusza Służby Więziennej w świetle orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego, 3. Rola służb penitencjarnych w polityce kryminalnej, 4. Ranga zawodowa personelu więziennego w Polsce w latach 1918-2003, 5. Sektor prywatny w więziennictwie, 6. Znaczenie relacji osobowych w warunkach zakładu karnego, 7. Zapobieganie czynnikom wywołującym stres jako strategia wzmacniająca poczucie godności u pracowników służb penitencjarnych, 8. O godność i autorytet osoby w zakładach penitencjarnych, 9. Gwarancje i zagrożenia poczucia godności osobistej personelu więziennego, 10. Źródła etyki zawodowej wychowawcy penitencjarnego. Wybrane zagadnienia, 11. Rola autorytetu w resocjalizacji więźniów, 12. Znaczenie i rola systemów wykonywania kary pozbawienia wolności w resocjalizacji skazanego, 13. Oddziaływanie na skazanych przez kulturę. Doświadczenia Zamojskiego Zakładu Karnego, 14. Rola duszpasterstwa i wychowania religijnego w procesie resocjalizacji, 15. Przepisy kodeksu karnego wykonawczego po nowelizacji w 2003 r., 16. Kuratela w więzieniu szansą na naprawę sprawcy, 17. Powrót do środowiska rodzinnego sprawcy przemocy domowej - nadzieja na poprawę czy dalsza przemoc, 18. Przedstawiciel skazanego i jego znaczenie dla działania służb penitencjarnych, 19. Kara aresztu wojskowego stosowana wobec żołnierzy i jej wpływ na skuteczność resocjalizacji, 20. System resocjalizacji kobiet w Stanach Zjednoczonych na przykładzie rozwiązań w stanie Nowy York, 21. Analiza podkultur skazanych w Zakładzie Karnym w Zamościu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk , t.171)
1. 95 lat życia i 70 lat pracy naukowej Profesora Tadeusza w. Nowackiego: O Nestorze pedagogów polskich w kontekście jego 95-lecia; Przyczynek do historii pedagogiki pracy; Profesor Tadeusz Witold Nowacki- humanista i niezwykła osobowość; Profesor Tadeusz Witold Nowacki jako uczony współczesnej i przyszłej pedagogiki; Fascynacje Profesora Tadeusza Nowackiego Polską; Profesor Tadeusz W. Nowacki- doktor honoris causa Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego; Pedagogika senioralnych wartości- prawdy o Profesorze Tadeuszu Nowackim; Inspiracje i perspektywa badawcza pedagogiki pracy; Spotkania z Profesorem Tadeuszem Nowackim; Problemy społeczne wyzwaniem dla pedagogiki pracy; Wychowanie w świetle wyzwań cywilizacji technicznej aktualnym problemem pedagogiki; Fascynacja Profesora Tadeusza W. Nowackiego człowiekiem; Fascynacja Profesora Tadeusza W. Nowackiego praca; Zaufanie a podejrzliwość jako podstawa metodologiczna; Fascynacja Profesora Tadeusza W. Nowackiego- mój spolegliwy opiekun naukowy; Szkoła naukowa Profesora Tadeusza Nowackiego; Recenzja Tadeusz Nowacki "Dydaktyka wojskowa"; O "Zawodoznawstwie" zawodoznawcy Fascynacja Profesora Tadeusza W. Nowackiego; Nauczyciel techniki i jego rozwój zawodowy w aspekcie doradztwa pedagogicznego; Tadeusz Nowacki: człowiek- badacz- pedagog; Twierdzenie psychologiczne Fascynacja Profesora Tadeusza W. Nowackiego; 2. Pisarstwo naukowe: zasady i rodzaje: Pisarstwo naukowe jako przejaw twórczego rozwoju człowieka; Pisarstwo naukowe a upowszechnianie wiedzy; Pisarstwo naukowe- cele, etapy, zasady; Kilka uwag o redagowaniu tekstów; 3. Subiektywizm i obiektywizm w badaniach naukowych: Subiektywizm w badaniach społecznych i humanistycznych; O subiektywizmie w naukach społecznych; Samoocena- subiektywizm czy obiektywizm w badaniach pedagogicznych; Prawda i fałsz w pracach promocyjnych; Obiektywizm i subiektywizm. Wielość znaczeń na gruncie filozofii i przykłady ich zastosowań w pedagogice; Problemy obiektywizmu i subiektywizmu w psychologii; Bliżej obiektywizmu w badaniach pedagogicznych; Wymogi stawiane problemom badawczym i hipotezom roboczym z myslą o obiektywizmie w badaniach naukowych; Obserwacja- cechy subiektywne i obiektywne; Obiektywizm i subiektywizm w odbiorze tekstu literackiego w szkole; 4. Analizy teoretyczne i empiryczne: Pedagogika empiryczna; Poznanie podstawą wychowania i rozwoju człowieka; Rzeczywistość medialna i wirtualna w badaniach naukowych; Edukacja medialna w opinii rodziców; Jakościowe badania rozumienia; Intuicja w teorii i praktyce edukacyjnej; Krytyczne studiowanie literatury i dokumentów jako metoda poznania i badania naukowego; Kompetencje pedagogiczne nauczyciela; Aspiracje życiowe mieszkańców pogranicza polsko-ukraińskiego; Założenia Procesu Bolońskiego jako problem badawczy; Obiektywizm w badaniach nad obroną cywilna.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 275)
15 lat Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego; Naukowe wzrastanie pedagogów. Część I. Metodologia nauk społecznych i jej relacja z naukami humanistycznymi. 1. Umiejscowienie/lokalność teoretycznych paradygmatów w dobie zmiany społecznej (wprowadzenie do dyskusji); 2. Obszary wiedzy i działań metodologicznych w Polsce w drugiej połowie XX wieku i dalszy ich rozwój; 3. Metodologia nauk społecznych a metodologia nauk pedagogicznych; 4. O pedagogikę bardziej zorientowaną na nauki humanistyczne, czy na nauki społeczne? Metodologia nauk humanistycznych i społecznych w pedagogice; 5. Metodologiczne niejasności w pracy naukowej uczonych nauk społecznych; 6. O niektórych swoistościach metodologii nauk społecznych; 7. Metodologiczny chaos czy naturalne zróżnicowanie w naukach społecznych i humanistycznych? 8. Badacz rzeczywistości społecznej – obserwator czy uczestnik (w kontekście namysłu nad racjonalnością współczesnych paradygmatów); 9. Jednolitość metodologii badań nauk społecznych a wieloznaczność aparatu pojęciowego jej dyscyplin; 10. Dylematy metodologiczne – spójność metodologiczna nauk społecznych; 11. Wybrane aspekty metodologiczne: nauki społeczne – nauki humanistyczne. Część II. Metodologia badań pedagogicznych w kontekście nauk społecznych. 12. O osobliwości metodologicznej pedagogiki i jej subdyscyplina; 13. Paradygmaty metodologiczne pedagogiki pracy; 14. Kultura pracy jako przedmiot badań pedagogicznych (społecznych); 15. Zaufanie/nieufność – problem badawczy interdyscyplinarny (także pedagogiczny); 16. Pedagogiczne badania w działaniu – pochwała roztropności badawczej; 17. Rehabilitacja zawodowa osób niepełnosprawnych intelektualnie jako obszar badań; 18. Przydatność metodologii nauk historycznych w badanach społecznych, a w szczególności w pedagogice; 19. Różne aspekty badań pedagogicznych; 20. Problemy badawcze w obszarze pedagogiki wczesnoszkolnej w kontekście współczesnych przeobrażeń; 21. Proces badawczy w pedagogice – w kontekście badań społecznych. Część III. Analizy teoretyczne wybranych problemów pedagogicznych jako przykłady badań społecznych. 22. Poczucie bezpieczeństwa użytkowników Internety jako przykład badań interdyscyplinarnych; 23. Podstawy teoretyczne badań procesu kształtowania wartości życia rodzinnego u wychowawców internatów będących uczniami starszych klas szkół podstawowych; 24. Satysfakcja zawodowa jako problem humanizacji pracy; 25. Przygotowanie nauczyciela szkoły podstawowej do działalności artystyczno-pedagogicznej – aspekty metodologiczne; 26. Metodologiczno-historyczny aspekt badań zawodu nauczyciela kształcenia zawodowego; 27. Komunikowanie wyników egzaminów zewnętrznych z pespektywy teorii systemów informacyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 209)
Wstęp; Część I. Całożyciowe uczenie się – koncepcje, konteksty, perspektywy; Uczenie się przez całe życie jako rzeczywistość edukacyjna. Dyskurs całożyciowego uczenia się w tle zmian społeczno-ekonomicznych; Samowychowanie jako jeden z rodzajów uczenia się przez całe życie; Uczenie się dorosłych w kulturze pośpiechu; Od kanonu przez polifonię do kakofonii znaczeń edukacji ustawicznej; Całożyciowe uczenie się z perspektywy wielokulturowych problemów współczesności; Komplementarność procesów edukacji i autoedukacji wyzwaniem czasu ponowoczesnego; Strategie rozwoju edukacji dorosłych w kontekście Konferencji UNESCO CONFINTEA VI; Trudności i bariery w procesie całożyciowego uczenia się; Część II. Uniwersytet jako przestrzeń realizacji idei całożyciowego uczenia się. Wielowymiarowość edukacji uniwersyteckiej; Uniwersytet i komercjalizacja. Rekonstrukcja zachodniej debaty; Andragogiczne kształcenie studentów – między rygoryzmem standardów a refleksyjną swobodą; Studia podyplomowe elementem całożyciowej edukacji (specyfika, funkcje); Edukacja uniwersytecka w edukacji całożyciowej; Prekariat jako wyzwanie dla doradztwa akademickiego; Problem aktywizacji zawodowej absolwentów szkół wyższych; Uczyć się, by nauczać? Uwagi na temat kształcenia ustawicznego, ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli; Część III. Całożyciowe uczenie się a wymagania rynku pracy; Alternatywność dróg do pracy i zawodu w poprzemysłowym społeczeństwie wiedzy; Kwalifikacje i kompetencje menedżerów a nowoczesne organizacje jako agendy całożyciowego kształcenia; Dyskryminacja kobiet na rynku. Wybrane konteksty i paradoksy; Idea wolontariatu w społeczeństwie obywatelskim; Postakcesyjna emigracja zarobkowa w kontekście całożyciowego uczenia się; O pieniądzach i sposobach ich wydawania. Kształcenie do korzystania z pieniędzy; Część IV. Całożyciowe uczenie się – perspektywy i egzemplifikacje; Z tradycji instytucjonalnej edukacji ustawicznej – potrzeba badań i egzemplifikacje; Idea kształcenia ustawicznego w europejskiej i polskiej tradycji edukacyjnej (wprowadzenie do dyskusji); Ignacy Solarz (1891-1940) i jego prawdy pedagogiczne w polskim piśmiennictwie pedagogicznym. Wnioski dla współczesnych; Edukacja dorosłych w Finlandii; Społeczny wymiar edukacji w środowiskach lokalnych – studium przypadku; Kształcenie ustawiczne w planach rozwoju środowisk lokalnych; Perspektywy edukacji w ramach ekonomii społecznej; Idea regionalizmu w udoskonalaniu procesu edukacji permanentnej; Uczenie się pozytywnym wymiarem życia w fazie późnej dorosłości; Koncepcje uczenia się międzygeneracyjnego w niemieckiej teorii i praktyce; Informacje o autorach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Ch. I Psychological-pedagogical and environmental conditioning. Didactic-educational difficulties of choldren and youth at the school age: Polish traditions in children and youth’s school education. The outline of problems until 1939 and the reality in the first years of the Polish People’s Republic; Early primary school children’s development in dysfunctional family; Adaptive difficulties of seven-year-olds in context of school maturity; Education of a child at pre-primary age. The essence of the matter, assumption and organizational and legal basis of pre-primary eduction in Poland. Ch. II The problem of pupils’ functioning in school environment: School truancies as a factore of non-adaption to social life; The problem of nicorinism among school youth; Factors conditioning the formation of the value system among teenagers; Reflections on Education and Preventive Actions at School; Prevention of sexually transmitted diseases. Ch. III Cooperation between school, family and tuteraly-educational institutions as a factory of education and general child’s development: Social worker facing the problem of poverty in families; Integration and alienation of child in family and didactic end educational achievements at younger school age; Culture creative role of family in a country environment; Psychological-pedagogical counselling service as a source of family aid; Educational environments in work on prosody of speech; Art. Activity as a from of theraphy of children who have educational difficulties.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
In basket
Badanie nastoletnich chłopców w miejscu zamieszkania, przeprowadzane przez badacza-sąsiada towarzyszącego im w codzienności, było pogłębiającym się wglądem w kolejne wymiary ich rzeczywistości. Było to badanie, które wykorzystując oryginalność mojego usytuowania w świecie Badanych – wewnątrz opisywanych zdarzeń – jak i zaangażowaną, społeczno-pedagogiczną postawę badawczą, dotarło do odpodmiotowej rekonstrukcji sposobu teoretyzowania podmiotów na temat współtworzonych przez nich zjawisk, które we wstępnej fazie badania były jedynie delikatnie, intuicyjnie przeze mnie odczuwalne. Przedkładana praca nie jest więc efektem badania faktów, ale faktów w kontekście, które uchwycone zostały przez uczestniczącego badacza, rozumiejącego naukową wiarygodność, jako odwoływanie się do sposobów doświadczania świata przez Badanych. Dzięki takiej perspektywie udało mi się, mam wrażenie, wyrazić stanowiska moich Badanych w sprawach, w odniesieniu do których zwyczajowo wypowiadali się inni – zewnętrzni eksperci. z Wprowadzenia
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
No cover
Book
In basket
Zawiera: 1. O wiarygodności informacji; 2. Nauczanie i uczenie się z wykorzystaniem podręcznika elektronicznego – oczekiwania i praca z nim w opinii nauczycieli i uczniów; 3. Centrum uczenia się i kretywnych spotkań w cyfrowej szkole. Model BCI proponowany przez wydawnictwo SUKURS; 4. Pokolenie „tl; dr” – refleksje o kulturze czytelniczej młodzieży w zmediatyzowanym świecie; 5. Wątki edukacji medialnej w zapowiedziach komitetów wyborczych do Parlamentu RP (w latach 1989-2011); 6. Nauczanie interdyscyplinarne z wykorzystaniem mobilnych technologii na przykładzie aplikacji Biophilia, Björk; 7. Media i transalfabetyzm a zrozumienie informacji – kilka przykładów zastosowania narzędzi cyfrowych do przetwarzania materiału „lekcyjnego”; 8. Nowa kultura uczenia się a edukacja i praca w epoce cyfrowej; 9. Człowiek – media – inwigilacja: edukacja; 10. Działania Fundacji Nowoczesna Polska w obszarze edukacji medialnej; 11. Miejsce podręczników w nowoczesnej edukacji; 12. WebQuest w pracy nauczyciela; 13. Interferencja światów: realnego i wirtualnego a postawy i nawyki dzieci w wieku szkolnym; 14.Aktywność użytkowników przestrzeni Web 2.0. w procesie przetwarzania informacji o charakterze edukacyjnym; 15.Nauczyciel przyszłości w Edukacji na Nowo – refleksje i wnioski ze szkolenia pilotażowego projektu; 16.Narzędzie do tworzenia ankiet online w usłudze Google Dysk; 17.Czy cybertechnologie uzależniają? – spory nie tylko pedagogiczne; 18.Edukacja zdalna – od teorii do praktyki; 19.Komputer jako znaczący towarzysz rodziny; 20.Otwarte środowisko aplikacji matematycznych SAGE w (samo)kształceniu fizyczno-informatycznym; 21.Od dydaktyki pouczania w kierunku szkoły umożliwiania; 22.Niebezpieczne gry komputerowe? – stereotypy i uprzedzenia; 23.Starcie paradygmatów: logosferycznego i ikonosferycznego – strategicznym wyzwaniem dla pedagogiki medialnej; 24.Edukacja medialna jako indywidualny i społeczny imperatyw normalizacji życia niepełnosprawnych; 25.Przygotowanie nauczycieli do pracy w cyfrowej szkole – Akademia e-Nauczyciela w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej; 26.Pochwała wiedzy negatywnej. Niektóre konteksty, niektóre konsekwencje; 27.Nowe technologie a przyjazne środowisko uczenia się; 28.Kłopoty z e-learningiem (na marginesie Academia Electronica); 29.Znaczenie relacji zaufania w tutoringu akademickim; 30.Zastosowanie metod kartograficznych do tworzenia infografiki edukacyjnej; 31.e-Podręcznik środowiskowy – przegląd dostępnych możliwości; 32.Cechy pokolenia sieci w perspektywie pokolenia Y – raport z badań; 33.Technologie informacyjno-komunikacyjne a dzieci w wieku przedszkolnym – model szans i zagrożeń; 34.Przestrzeń i miejsce w kreowaniu tożsamości dziecka; 35.Międzynarodowy projekt :Twórcza Informatyka z Baltie” – zmiana myślenia w polskich szkołach?; 36.Neurobiologiczne podstawy wczesnej stymulacji funkcji poznawczych pokolenia cyfrowych tubylców; 37.Przemożna siła mediów; 38.Prezentacje multimedialne – otwartoźródłowe alternatywy dla PowerPointa; 39.Cyberbaiting – nauczyciel ofiarą agresji elektronicznej; 40.Książka papierowa czy elektroniczna – preferencje czytelnicze dzieci i rodziców w dobie ekspansji nowych technologii; 41.Edukacja w wirtualnej szkolnej sferze publicznej; 42.Legitymizacja visaul literacy w procesie kształcenia młodzieży akademickiej; 43.Dawca z Facebooka. Internet i media społecznościowe w propagowaniu idei dawstwa narządów do transplantacji; 44.Nauczyciel – uczeń: syntopia czy dysonans w działaniach medialnych; 45.Internet jako medium komunikacyjne i informacyjne wykorzystywane przez osoby niewidome.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Zawiera: 1. Moje warszawskie spotkania z Mistrzem – Profesorem Władysławem P. Zaczyńskim; 2. Terapia uzależnień komputerowych; 3. O natłoku informacji i związanym z nim przeciążeniu informacyjnym; 4. Chemia w portalu Microsoft „Partnerstwo dla przyszłości” – tworzenie, zasoby możliwości wykorzystania; 5. Formy dokształcania studentów – przyszłych nauczycieli z wykorzystaniem narzędzi TI; 6. Czy komputer pomaga w rozumieniu świata? 7. Edukacja medialna w Polsce XXI wieku ze szczególnym uwzględnieniem prac KRRiT w latach 2007-2010; 8. Urządzenia peryferyjne stanowiska komputerowego w pracy nauczyciela szkoły podstawowej; 9. Jak odnajdywać drogowskazy w społeczeństwie informacyjnym? 10. Elektroniczna teczka inżyniera-pedagoga. Analiza studium przypadku ePortfolio słuchaczy studium podyplomowego IT2EDU; 11. Szkoła w pułapce nowych technologii – wokół metodyki nauczania; 12. Mowa formuła sympozjum – nowe wyzwania; 13. Pragmalingwistyczny wymiar czasowników i rzeczowników w tomie „Komputer w edukacji” (Kraków 2008); 14. Nowa edukacja medialna w społeczeństwie ryzyka i katastrof; 15. Spolegliwość komputerów – personalizacja; 16. Eksperyment wirtualny czy realny? Nauczanie chemii w świetle nowej podstawy programowej; 17. Nickname jako podstawowy element wizerunku internauty; 18. Film dydaktyczny jako komponent materiałów edukacyjnych w systemie kształcenia na odległość; 19. Fascynacja młodzieży grami komputerowymi; 20. Twórczość życia codziennego w obliczu współczesnych mediów – aktualność i wyzwania przyszłości; 21. Pozyskiwanie i udostępnianie danych oświatowych w realiach polskiej szkoły – problemy i wyzwania; 22.Nowe możliwości technologii informacyjnej w rozwoju turystyki; 23. Graficzne systemy 3D w edukacji; 24. Collegium Futurum – szkoła ery postindustrialnej; 25. Po co komu technologia informacyjna w szkole? 26. Technologia informacyjno-komunikacyjna w edukacji matematycznej; 27. Człowiek wobec czasu i techniki – refleksje psychologiczne; 28.Reedukacja.pl – media w służbie edukacji, czyli budowanie społecznej świadomości o trudnościach w nauce; 29.Komputer w wyrównywaniu szans życiowych i rewalidacji dzieci i młodzieży z objawami fizycznej bądź intelektualnej niepełnosprawności; 30.Szkoła w pułapce Internetu; 31.Opening the Window; 32.Wybrane strategie uczenia się w epoce cyfrowej; 33.Kreatywna szkoła to twórczy uczeń – technologie informacyjne i Internet w nauczaniu przedmiotowym; 34.Czy multimedia spowodują powstanie nowej dydaktyki? 35.Od e-learningu do c-learningu – rozwój koncepcji nauczania na odległość w świetle badań psychologicznych i pedagogicznych; 36.Narzędzia nowoczesnej nauki na drodze do poznania rzeczywistości integralnej; 37.Personel Learning Environment w praktyce, czyli jak zaprojektować własne cyfrowe środowisko kształcenia; 38.Możliwości wykorzystania nauczania zdalnego do kształtowania społeczeństwa informacyjnego o wysokim poziomie świadomości ekologicznej; 39.Nowe media w pracy nauczyciela przedmiotów humanistycznych; 40.Prawne praktyki ustanowione przez technologię informacyjno-komunikacyjną na przykładzie reemisji utworu; 41.Wspomaganie nauczania w szkole średniej poprzez chat w ramach dodatkowej godziny pracy nauczyciela; 42.Doświadczenie percepcyjne i jego rola w uczeniu się dziecka; 43.Odbiór informacji a działanie w Internecie; 44.Metoda projektowa w dyskursie ponowoczesnym; 45.Co pozostaje w edukacji z przemijającej technologii?; 46.Media na lekcjach angielskiego w Australii; 47.Pedagogika wobec wyzwań technologicznych współczesności; 48.Wirtualność 3D i Second Life; 49.Nauczanie domowe wspomagane e-edukacją dla dzieci emigrantów polskich; 50.Edukacja w epoce cyfrowej; 51.Pomiary siły oddziaływania dystraktorów postrzeżeniowych w komunikacie wizualnym – przygotowanie badań; 52.Analiza wyników badań własnych pomiaru siły oddziaływania dystraktorów postrzeżeniowych w komunikatach wizualnych; 53.Internet – kognitywna proteza w edukacji; 54.Szkoła Toronto dawniej i dziś; 55.Media a szkoła – o ograniczeniach obudowy medialnej; 56.Postęp i nowoczesność w dydaktyce ogólnej; 57.Wpływ gier komputerowych na kształtowanie postaw i zachowań młodzieży – omówienie wyników badań; 58.Rola mediów w proceduralizacji wiedzy deklaratywnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Wprowadzenie - człowiek w środowisku życia, Część I. Proces diagnostyczny - założenia teoretyczne i metodologiczne: 1. Pojęcie diagnozy w naukach społecznych, 2. Podejścia metodologiczne i modele diagnozy w naukach społecznych, 3. Podstawowe zasady diagnozowania w naukach społecznych. Część II. Środowisko życia w człowieku - wybrane aspekty diagnozy środowiskowej: 4. Diagnoza podstawowych środowisk wychowawczych - założenia teworetyczne i metodologiczn. Część III. Jednostka w środowisku życia - wybrane aspekty diagnozy indywidualnej: 5. Diagnoza indywidualna w ujęciu psychopedagogicznym, 6. Diagnoza zaburzeń funkcjonowania społecznego jednostki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
1. Starzenie się i starość w ujęciu interdyscyplinarnym, 2. Problemy ludzi starszych oraz ich źródła, 3. Wspomaganie osób starszych - terminologia i rozwiązania organizacyjne, 4. Instytucje i organizacje wspierajace ludzi starszych w Polce i za granicą
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 304 (1 egz.)
Book
In basket
(Problemy Pracy Socjalnej )
Pedagogika społeczna wobec zjawiska marginalizacji i normalizacji; Nierówności społeczne w globalizującym się świecie. Wybrane zagadnienia; W potrzasku globalizacji; Ubóstwo w Polsce w okresie przemian: fakty i mity; Wykluczenie i marginalizacja społeczna jako zagrożenia człowieka współczesnego; Modele demokracji a problem równych szans edukacyjnych; Biograficzny wymiar uczestnictwa społecznego i jego marginalizacja; Wykluczeni z ojczyzn prywatnych; Między stygmatyzacją a "nową etnicznością". Wybrane problemy edukacji mniejszości narodowych i etnicznych w Polsce; Stygmat HIV/AIDS, wykluczenie i dyskryminacja: wyzwania dla pedagogów; Marginalizacja i wykluczenie społeczne rodziny - perspektywa pedagogiczna; Matki samotnie wychowujące dzieci - marginalizacja czy wykluczenie społeczne?; Marginalizacja społeczna młodzieży w kontekście ograniczenia jej podmiotowości; Młodzież studencka. Rozwój, problemy, pomoc i wsparcie; Marginalizacja starości w dobie późnonowoczesnego konsumeryzmu - spojrzenie feminologii na media masowe; Seniorzy wobec marginalności i marginalizacji społecznej; Śmierć i przemijanie człowieka w dobie współczesnych przemian cywilizacyjnych; Wolontariat - definicja. Prawa i obowiązki wolontariusza; O funkcjonowaniu trzech pojęć: żebracy (żebractwo), włóczędzy (włóczęgostwo), bezdomni (bezdomność); Podmiotowość jednostki ludzkiej w aspekcie systemu społecznego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych ; Tom 11)
Część I Osoba niepełnosprawna w perspektywie przeżyć traumatycznych: "Piętno" jako traumatyczny stan doznawanego upośledzenia społecznego (kontynuacja pilnej debaty nad oczekiwaną rehabilitacją społeczną osób przejawiających określoną ułomność); Kategorie opresyjne i nacechowane pozytywnie w deskrypcji sytuacji społecznej człowieka niepełnosprawnego; Niekorzystny wpływ traumatycznych wydarzeń życiowych na funkcjonowanie dzieci; Kilka obrazów z drogi życia - od Piętna do akceptacji społecznej, czyli sytuacji matek dzieci niepełnosprawnych; Macierzyństwo kobiet z niepełnosprawnością intelektualną w świetle badań własnych. Część II. Wybrane problemy postaw społecznych wobec ludzi niepełnosprawnych: Postawy młodzieży gimnazjalnej wobec osób niepełnosprawnych - analiza porównawcza; Kampanie medialne a postawy studentów pedagogiki wobec osób niepełnosprawnych; Młodzi niepełnosprawni - w obliczu antycypowanej przyszłości. Część III. Człowiek niepełnosprawny w perspektywie wsparcia społecznego: Niepełnosprawność intelektualna - problemy opieki i wyzwania społeczne; Środowiskowe uwarunkowania kompetencji społecznych młodzieży upośledzonej umysłowo; Środowiska wsparcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Współpraca szkoły kształcącej uczniów niepełnosprawnych z instytucjami zewnętrznymi. Część IV. Edukacja i opieka osób niepełnosprawnych w perspektywie doświadczeń zagranicznych: Etapy rozwoju szkolnictwa specjalnego we Francji: segregacja - adaptacja - integracja; W kierunku edukacji włączającej w Kanadzie; Spojrzenie retrospektywne na studia w zakresie pedagogiki specjalnej w Ostrawie; Jakość warunków życia mieszkańców Domu Opieki Społecznej w Osadnem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
Przedmowa; Mobilny uczeń – mobilny nauczyciel, czyli po co szkole technologia; Konsumpcja informacji a sztuka jej przetwarzania; Eye-tracking w badaniach pedagogicznych; Wątki edukacji medialnej w kampaniach prezydenckich w Polsce w latach 1989-2010; Wykorzystanie narzędzi informatycznych do symulacji w procesie edukacji; Szkolne problemy uczniów i rola mediów w ich rozwiązywaniu; Populizm i manipulacja w sferze publicznej i mediach istotnym zagrożeniem nie tylko dla demokracji; Praca i wyzysk w mediach społecznościowych, czyli Tom Sawyer w globalnej wiosce; Wizualizacja w e-nauczaniu; Trendy rozwoju MOOC-ów; Komputery i Internet – szanse i zagrożenia w kształceniu i wychowaniu; Cyfrowa ewolucja pisania i odczytywania informacji; Analiza wybranych zjawisk i procesów w cyberprzestrzeni; Edukacja mobilna jako poszerzone środowisko edukacyjne; Zaawansowanie społeczeństwa informacyjnego w różnych grupach wiekowych; Aspekty aplikacyjne technologii informacyjno-komunikacyjnych w kontekście poglądowości pośredniej w nauczaniu-uczeniu się fizyki; W trosce o holistyczny wymiar ucznia; Budzące się szkoły jutra; Umiejętność projektowania gier komputerowych jako kluczowa kompetencja przyszłych cyfrowych nauczycieli; Wzmacnianie tożsamości realnej – pedagogicznym wyzwaniem chwili w kontekście procesu wirtualnej detożsamizacji; Przestrzeń medialna najmłodszych jako podstawa rozwoju ikonosfery i poznawania natury mediów; Między kredą a tablicą interaktywną – w stronę nowoczesnej szkoły; O efekcie cieplarnianym w edukacji; Szkoła w cyfrowym świecie - w stronę idei partnerstwa; E-learning w dobie MOOC’s; Meandry polskiego prawa oświatowego; Działalność prospołeczna z perspektywy wolontariuszy – przekaz medialny a rzeczywistość; Film transmedialny – doświadczenia realizacyjne z projektu edukacyjnego; Otwarta Edukacja; Model SAMR, czyli o (sensownym) wykorzystaniu technologii w nauczaniu; Optymalne wyposażenie klas szkolnych w technologie edukacyjne; Pokolenie X i pokolenie Y – analiza wybranych aspektów funkcjonowania. Raport z badań; Wpływ mediów na transformacje społeczne; Kościół w social media i social media w Kościele w Polsce na przykładzie serwisu społecznościowego Twitter; Zamienność i współdziałanie przestrzeni edukacyjnych z udziałem nowych technologii. Od infografiki do rozszerzonej rzeczywistości; Środowisko życia dziecka i jego potencjał edukacyjny; Podstawy psychoprofilaktyki zagrożeń medialnych; Nauka programowania zamiast przedmiotu informatyka w szkołach podstawowych; Wielozadaniowość jako czynnik determinujący jakość i powodzenie terapii funkcji poznawczych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Jak moglibyśmy się uczyć, II (As We May Learn); Wykorzystanie techniki automatycznego rozumienia jako elementu systemu kontroli wiedzy w systemach e-kształcenia; Edukacja 3D w świetle wybranych koncepcji pedagogicznych; Profesjonalizm nauczyciela źródłem sukcesu pedagogicznego – dylematy i oczekiwania społeczne; Media w edukacji dla ochrony zdrowia i życia; Eksplozja informacji versus eksplozja ignorancji; Nowe media a mózg dziecka w rozwoju poznawczym – primum non nocere; Problemy wykorzystania Internetu przez osoby z niepełnosprawnością; Współczesna rodzina w immersyjnym świecie mediów cyfrowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
Zawiera: Przedmowa; Relacje społeczne w przestrzeni cyfrowej; Infromation and Media Literacy (IML) w edukacji dla bezpieczeństwa; Wyzwania badań i edukacji dla potrzeb bezpiecznego korzystania z cyberprzestrzeni; „Cyfrowa” mądrość w meandrach informacji; Nauka programowania z użyciem otwartych platform sprzętowych i programowych; Technologie adaptacyjne w edukacji - oczekiwania i nieporozumienia; Gutenberg 2.0; Z badań nad komputerowym wspomaganiem nauczania; Twardy problem świadomości - implikacje pedagogiczne; Rozwijanie umiejętności uczenia się z zastosowaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w liceum - wyniki badań; Współczesny e-learning - problemy socjopedagogiczne; Sokrates odwrócony, czyli o internetowej głupocie; Przestrzeń uczenia się współczesnego ucznia; Aplikacje mobilne sposobem na ciekawe zajęcia lekcyjne; Otwarte zasoby edukacyjne tworzone społecznościowo - na przykładzie projektu Otwarte Lekcje; KHAN academy - platforma wspierająca proces nauczania i uczenia się; Miejsce edukacji medialnej w cyfrowych ramach umiejętności i potrzeb uczniów; Hipermedialny dialog w edukacji artystycznej; Wpływ technologii informacyjnej na zmianę paradygmatów dydaktyki; Smombie - plemię wyznające multitasking; Edukacja tradycyjna i cyfrowa w kontekście uczenia się przez całe życie; Zastosowanie techniki eyetrackingu w edukacji osób ze specjalnymi potrzebami; Zachowania autoagresywne w cyberprzestrzeni jako zagrożenie procesu adolescencji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
1. Zróżnicowanie społeczne a edukacja, 2. Rola i znaczenie decentralizacji zarządzania dla oświaty wiejskiej i małomiasteczkowej, 3. Reformy edukacji a SNE, 4. Nauczyciele wobec społecznych nierówności edukacyjnych, 5. Polityka oświatowa samorządów terytorialnych w kontekście SNE, 6. Efekty edukacyjne uczniów z badanych gmin w kontekście SNE, 7. Oświatowe sukacsy i porażki badanych gmin w zakresie poprawy szans edukacyjnych uczniów, 8. Propozycja modelu zarządzania zdecentralizowaną oświatą
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Część I: Osobowościowe i społeczne uwarunkowania zaburzeń w zachowaniu i przestępczości młodzieży. Kilka uwag o genezie patologicznych form zachowania się współczesnej młodzieży; Dysocjalność we wczesnym dzieciństwie a zachowania przestępcze młodzieży; Wybrane metodologiczne trudności w diagnozowaniu antyspołecznych zaburzeń osobowości; Rozumienie genezy zaburzeń zachowania z perspektywy współczesnych koncepcji osobowości dziecka; Wybrane korelaty osobowościowe wykolejenia przestępczego u młodocianych; Zaburzenia osobowości u młodzieży - psychopatia i socjopatia; W poszukiwaniu tożsamości - od agresji potencjalnej do destruktywności; Zapotrzebowanie na stymulację u młodzieży niedostosowanej; Osobowościowe i społeczne predykatory zachowań przestępczych; Rodzinne predykatory agresji fizycznej młodzieży w sytuacjach społecznie trudnych; Psychospołeczne uwarunkowania zachowań aspołecznych nieletnich sprawców przestępstw z użyciem agresji; Zachowania agresywne a lęk u osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Standardy aprobowania przez młodzież różnych form agresji interpersonalnej; Postawy wobec norm moralnych i przestępczości seksualnej (badania empiryczne wśród młodzieży licealnej); Niektóre makroczynniki społeczne sprzyjające aktualnie przestępczości młodzieży w Polsce na tle procesu transformacji ustrojowej; Wykolejenie obyczajowo-przestępcze nieletnich dziewcząt w świetle czynników osobowościowych i środowiskowych; Rodzinne uwarunkowania zaburzeń w zachowaniu u dzieci.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again