Sorting
Source
Książki
(5)
Form of Work
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(2)
Status
available
(5)
only on-site
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(5)
Czytelnia
(2)
Author
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Trempała Janusz (1953- )
(2)
Wojciechowski Aleksander
(2)
Franus Edward
(1)
Szuman Stefan (1889-1972)
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
1960 - 1969
(1)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
Subject
Niemowlę
(5)
Psychologia rozwojowa
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Genetyka
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Język dziecka
(2)
Młodzież
(2)
Noworodek
(2)
Piaget, Jean (1896-1980)
(2)
Psychologia prenatalna
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Uczucia
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Ludzie starzy
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Vygotskij, Lev Semenovič (1896-1934)
(1)
Wygotski, Lew (1896-1934)
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(3)
Domain
Psychologia
(3)
Biologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
5 results Filter
No cover
Book
In basket
Zawiera: Cz. I Pierwsza faza rozwoju niemowlęcia (Noworodek); Sen, przebudzenie, krzyk; Koncentracja labiryntowa i pokarmowa; Koncentracja słuchowa i wzrokowa. Ruchy głowy; Ważniejsze odruchy specyficzne; Ogólna charakterystyka fazy noworodka. Cz. II Druga faza rozwoju niemowlęcia; Reakcja ożywienia. Reakcja pokarmowa; Przejście od snu do jawy. Reakcje emocjonalne; Pierwsze reakcje gniewu; Pierwsze kontakty z przedmiotem; Rozwój ruchów głowy; Pierwotne próby siedzenia i stania; Ogólna charakterystyka drugiej fazy. Cz. III Trzecia faza rozwoju niemowlęcia; Charakterystyczne ruchy rąk; Pierwsze tendencje chwytne; Dalszy rozwój chwytania; Reakcje lokalne i koncentracje; Ruchy głowy i tułowia; Obroty tułowia - przewroty; Próby siedzenia z podtrzymaniem; Próby stania na nogach z podtrzymaniem; Reakcje pokarmowe. Głużenie; Kontakty z dorosłymi i dziećmi; Pierwsze reakcje strachu; Rozwój ruchów obronnych; Ogólna charakterystyka trzeciej fazy. Cz. IV Czwarta faza rozwoju niemowlęcia; Rozwój samodzielnego siadania; Próby lokomocji - pełzanie; Przejście do raczkowania; Raczkowanie jako środek lokomocji; Rozwój samodzielnego wstawania na nogi; Rozwój postawy stojącej; Rozwój umiejętności chodzenia; Rozwój reakcji powtarzanych; Oglądanie przedmiotów. Eksploracja; Rozwój sprawności chwytania; Rozwój sposobów chwytania; Manipulacje. Reakcje przed snem; Naśladownictwo ruchów rąk; Niektóre formy zabawy; Nieadekwatna zabawa lalką; Reakcje pokarmowe. Synkretyzm; Kontakty społeczne i zabawy; Reakcje niezadowolenia i gniewu; Reakcje strachu i onieśmielenia; Zachowanie się w kąpieli; Pierwsze praksje. Gaworzenie; Ogólna charakterystyka czwartej fazy. Dodatek: Rozwój ruchów głowy i pełzania; Rozwój postawy siedzącej; Rozwój postawy wyprostowanej; Rozwój umiejętności chodzenia; Rozwój umiejętności chwytania; Etapy rozwoju ruchów niemowlęcia; Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
I.: Podstawy psychologii rozwoju człowieka: 1. Kształtowanie się naukowej psychologii rozwoju człowieka, 2. Natura rozwoju psychicznego, 3. Mechanizm zmiany rozwojowej, 4. Teorie rozwoju psychicznego, 5. Badanie rozwoju psychicznego człowieka ; II.: Rozwój psychiczny człowieka w poszczególnych okresach życia : 6. Okres prenatalny, 7. Wczesne dzieciństwo, 8. Średnie dzieciństwo - wiek przedszkolny, 9. Późne dzieciństwo - młodszy wiek szkolny, 10. Dorastanie, 11. Wczesna dorosłość, 12. Średnia dorosłość, 13. Późna dorosłość; III. : Stosowana psychologia rozwojowa : wybrane zagadnienia : 14. Prawidłowości rozwoju sfery metapoznawczej w teorii i praktyce nauczania, 15. Praktyczne implikacje wiedzy o rozwoju społeczno-moralnym, 16. Zarządzanie edukacją wspierającą rozwój indywidualny uczniów, 17. Praktyczna wiedza o rozwoju życia rodzinnego, 18. Wspieranie młodzieży w zakresie samopoznania, planowania własnego życia oraz podejmowania decyzji dotyczących własnej przyszłości, 19. Wspomaganie funkcjonowania ludzi starzejących się, 20. Wspomaganie rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną, 21. Wspomaganie osób z zaburzeniami należącymi do autystycznego spektrum w perspektywie psychopatologii rozwojowej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Zawiera: Przedmowa do wydania polskiego (Anna Brzezińska). Przedmowa. Rozdział 1 Odkrywanie natury dziecka: Czym jest psychologia dziecka?; Do czego jest nam potrzebna psychologia dziecka?; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 2 Istota dzieciństwa: Kim jest dziecko?; Perspektywa historyczna; Perspektywa kulturowa; Dorosły sposób myślenia o dzieciach; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 3 Początek życia: O dziedziczeniu; Od poczęcia do narodzin; Przystosowanie noworodka do życia; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 4 Tworzenie związków: Istota związku; Rodzina; Rozwój przywiązania; Relacje między rówieśnikami; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 5 Rozwój emocjonalny: Czym są emocje?; Pojmowanie emocji przez dzieci; Socjalizowanie emocji; Kompetencje emocjonalne; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 6 Dziecko jako naukowiec: Piagetowska teoria rozwoju poznawczego: Przegląd; Studia rozwoju poznawczego; Za i przeciw teorii Piageta; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 7 Dziecko jako praktykant: Wygotskiego społeczno-poznawcza teoria rozwoju: Przegląd; Od cudzej pomocy do autopomocy; Ocena; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 8 Dzieci jako osoby przetwarzające informacje: Modelowanie czynności umysłowych; Istota myśli; Organizacja umysłu; Zapamiętywanie; Myślenie o ludziach; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 9 Posługiwanie się językiem: Czym jest język?; Przebieg rozwoju języka; Wyjaśnienie procesu przyswajania sobie języka; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 10 Ku dojrzałości: Stawanie się człowiekiem dorosłym; Ciągłość i zmiana; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Słownik pojęć. Bibliografia. Indeks nazwisk. Indeks rzeczowy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
1. Odkrywanie natury dziecka, 2. Istota dzieciństwa, 3. Początek życia, 4. Tworzenie związków, 5. Rozwój emocjonalny, 6. Dziecko jako naukowiec. Piagetowska teoria rozwoju poznawczego, 7. Dziecko jako praktykant: Wygotskiego społeczno-poznawcza teoria rozwoju, 8. Dzieci jako osoby przetwarzające informację, 9. Posługiwanie się językiem, 10. Ku dojrzałości
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Book
In basket
Psychologia rozwoju człowieka : podręcznik akademicki / red. nauk. Janusz Trempała. - Wyd. 1 - 4 dodr. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2016. - XVI, 542 s. : rys., tab. ; 29 cm.
I.: Podstawy psychologii rozwoju człowieka: 1. Kształtowanie się naukowej psychologii rozwoju człowieka , 2. Natura rozwoju psychicznego , 3. Mechanizm zmiany rozwojowej , 4. Teorie rozwoju psychicznego , 5. Badanie rozwoju psychicznego człowieka ; II.: Rozwój psychiczny człowieka w poszczególnych okresach życia : 6. Okres prenatalny , 7. Wczesne dzieciństwo , 8. Średnie dzieciństwo - wiek przedszkolny , 9. Późne dzieciństwo - młodszy wiek szkolny , 10. Dorastanie , 11. Wczesna dorosłość , 12. Średnia dorosłość , 13. Późna dorosłość ; III. : Stosowana psychologia rozwojowa : wybrane zagadnienia : 14. Prawidłowości rozwoju sfery metapoznawczej w teorii i praktyce nauczania , 15. Praktyczne implikacje wiedzy o rozwoju społeczno-moralnym , 16. Zarządzanie edukacją wspierającą rozwój indywidualny uczniów , 17. Praktyczna wiedza o rozwoju życia rodzinnego , 18. Wspieranie młodzieży w zakresie samopoznania, planowania własnego życia oraz podejmowania decyzji dotyczących własnej przyszłości , 19. Wspomaganie funkcjonowania ludzi starzejących się , 20. Wspomaganie rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną , 21. Wspomaganie osób z zaburzeniami należącymi do autystycznego spektrum w perspektywie psychopatologii rozwojowej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again