23435
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
WPROWADZENIE. Seria Oficjalny podręcznik. Wymagania wstępne. Instalowanie programu. Pobieranie plików do ćwiczeń. Zapisywanie i odtwarzanie pliku InDesign Defaults. Dodatkowe źródła informacji. 1. NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O PRZESTRZENI ROBOCZEJ. Zaczynamy. Rzut oka na przestrzeń roboczą. Obsługa paneli. Konfigurowanie przestrzeni roboczej. Zmiana powiększenia dokumentu. Przeglądanie zawartości dokumentu. Obsługa menu kontekstowych. Obsługa menu paneli. Zmiana ustawień interfejsu. Propozycje samodzielnych ćwiczeń. 2. KRÓTKI KURS ADOBE INDESIGN. Zaczynamy. Wyświetlanie linii pomocniczych. Dodawanie tekstu. Style. Obiekty graficzne. Obiekty. Style obiektów. Weryfikacja dokumentu w trakcie pracy. Wyświetlanie dokumentu w trybie Presentation (Prezentacja). Propozycje samodzielnych ćwiczeń. 3. KONFIGUROWANIE I EDYTOWANIE WIELOSTRONICOWEGO DOKUMENTU. Zaczynamy. Tworzenie nowego dokumentu. Tworzenie i zapisywanie własnych ustawień dokumentu. Tworzenie nowego dokumentu z szablonu. Strony wzorcowe. Stosowanie wzorca do stron dokumentu. Dodawanie stron. Układanie i kasowanie stron. Zróżnicowanie wielkości stron w ramach jednego dokumentu InDesigna. Wyodrębnianie sekcji w celu zmiany numeracji stron. Przesłanianie elementów stron wzorcowych oraz umieszczanie tekstu i grafiki na stronach publikacji. Drukowanie do krawędzi papieru, czyli o liniach spadu. Wyświetlanie gotowej rozkładówki. Propozycje samodzielnych ćwiczeń. 4. OBIEKTY. Zaczynamy. Warstwy. Obsługa warstw. Tworzenie i edytowanie ramek tekstowych. Tworzenie i edytowanie ramek graficznych. Dodawanie podpisów do ramek w oparciu o metadane obrazu. Oblewanie grafiki tekstem. Modyfikowanie kształtu ramek. Przekształcanie i wyrównywanie obiektów. Zaznaczanie i modyfikacja zgrupowanych obiektów. Umieszczanie tekstu na ścieżce. Kreślenie linii i modyfikowanie grotów strzałek. Na koniec. Propozycje samodzielnych ćwiczeń. 5. ROZMIESZCZANIE TEKSTU. Zaczynamy. Przelewanie tekstu do istniejącej ramki. Ręczne sterowanie przepływem tekstu. Tworzenie nowych ramek tekstowych przy przelewaniu tekstu. Automatyczne tworzenie połączonych ramek tekstowych. Automatyczne wlewanie tekstu. Stosowanie stylów akapitowych w tekście. Dostosowywanie kolumn. Wyrównywanie tekstu za pomocą siatki linii bazowych. Dodawanie informacji o dalszym ciągu artykułu. Propozycje samodzielnych ćwiczeń. 6. EDYCJA TEKSTU. Zaczynamy. Tworzenie i wprowadzanie tekstu. Wyszukiwanie oraz zamienianie tekstu i formatowania. Sprawdzanie pisowni. Edycja tekstu przez przeciąganie i upuszczanie. Edytor wątków. Śledzenie zmian. Propozycje samodzielnych ćwiczeń. 7. TYPOGRAFIA. Zaczynamy. Zmiana odstępów pionowych. Kroje, style oraz glify. Opracowanie tekstu w łamach. Zmiana wyrównania akapitu. Tworzenie inicjału. Dopasowywanie odstępów między literami i wyrazami. Łamanie wierszy. Konfigurowanie tabulatorów. Zastosowanie kolorowego tła i linii oddzielających akapity. Propozycje samodzielnych ćwiczeń. 8. OBSŁUGA KOLORÓW. Zaczynamy. Zarządzanie kolorem. Określanie wymagań druku. Tworzenie barw. Stosowanie kolorów. Próbki tint. Gradienty. Grupy kolorów. Propozycje samodzielnych ćwiczeń. 9. STYLE. Zaczynamy. Tworzenie i stosowanie stylów akapitowych. Tworzenie i stosowanie stylów znakowych. Zagnieżdżanie stylów znakowych w stylach akapitowych. Tworzenie i stosowanie stylów obiektowych. Tworzenie i stosowanie stylów tabel i komórek. Globalne aktualizowanie stylów. Wczytywanie stylów z innego dokumentu. Propozycje samodzielnych ćwiczeń. 10. IMPORTOWANIE I EDYTOWANIE GRAFIKI. Zaczynamy. Dodawanie elementów graficznych z innych programów. Porównanie grafiki wektorowej i rastrowej. Zarządzanie łączami do zaimportowanych plików. Aktualizacja zmienionych obrazów. Zmiana jakości wyświetlania. Importowanie i skalowanie obrazów. Edytowanie umieszczonych zdjęć. Maskowanie tła. Importowanie plików graficznych z programów Adobe. Wypełnianie tekstu grafiką. Zarządzanie obiektami za pomocą bibliotek. Propozycje samodzielnych ćwiczeń. 11. TWORZENIE TABEL. Zaczynamy. Obsługa tabel. Przekształcanie tekstu w tabelę. Modyfikowanie wierszy i kolumn. Formatowanie tabeli. Dodawanie elementów graficznych do tabel. Tworzenie nagłówka. Tworzenie oraz stosowanie stylów tabel i komórek. Propozycje samodzielnych ćwiczeń. 12. PRZEZROCZYSTOŚĆ. Zaczynamy. Importowanie i kolorowanie czarno-białych obrazów. Ustawienia przezroczystości. Przypisywanie efektów przezroczystości do grafik wektorowych i bitmapowych. Importowanie i edycja przezroczystych obrazów programu Illustrator. Przezroczystość tekstu. Efekty specjalne. Propozycje samodzielnych ćwiczeń. 13. DRUKOWANIE I EKSPORTOWANIE. Zaczynamy. Weryfikowanie dokumentów. Podgląd rozbarwień. Zarządzanie kolorami. Podgląd efektów przezroczystości. Przeglądanie stron. Tworzenie plików PDF do weryfikacji. Tworzenie pliku PDF gotowego do druku i zapisywanie ustawienia PDF. Wydruk próbny i zapisywanie ustawienia druku. Tworzenie pakietów. Eksportowanie grafiki na potrzeby internetu i zastosowań multimedialnych. Propozycje samodzielnych ćwiczeń. 14. TWORZENIE PLIKÓW PDF Z INTERAKTYWNYMI FORMULARZAMI. Zaczynamy. Przygotowanie przestrzeni roboczej pod kątem formularzy. Tworzenie pól formularzy. Ustalanie kolejności przełączania się pomiędzy polami. Tworzenie przycisku do wysyłania wypełnionego formularza. Eksportowanie interaktywnego pliku Adobe PDF. Testowanie formularza w programie Acrobat Reader. Propozycje samodzielnych ćwiczeń. 15. TWORZENIE PLIKÓW EPUB Z UKŁADEM STAŁYM. Zaczynamy. Tworzenie nowego dokumentu przeznaczonego do eksportu pliku EPUB z układem stałym. EPUB - układy stały i płynny. Dodawanie animacji. Przyciski. Dodawanie plików multimedialnych i elementów interaktywnych. Eksportowanie pliku EPUB. Publikowanie dokumentu w internecie. Propozycje samodzielnych ćwiczeń.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej