23435
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 152-158. Indeks.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Rozdział 1. Do czego są potrzebne metapercepcja oraz poczucie transparentności własnej osoby?: Trafność metapercepcji; Funkcje metapercepcji; Pożądana metapercepcja; Iluzja transparentności; Konsekwencje zainteresowania społecznym odbiorem własnej osoby; Opis celów badawczych. Rozdział 2. Wpływ akceptacji i odrzucenia na metapercepcję cech wspólnotowych oraz sprawczych. Rola płci i samooceny jednostki: Metoda; Osoby badane; Procedura badania; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Kobiety; Porównanie pozytywności metapercepcji kobiet o różnej samoocenie; Mężczyźni; Porównanie pozytywności metapercepcji mężczyzn o różnej samoocenie; Porównanie pozytywności metapercepcji kobiet i mężczyzn; Dyskusja; Perspektywa dalszych badań. Rozdział 3. Wpływ akceptacji i odrzucenia oraz ocen cech jednostki na samoocenę i przeżywane emocje: Metoda; Osoby badane; Procedura badania; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Stabilność samooceny osób o różnej samoocenie; Stabilność emocji negatywnych u osób o różnej samoocenie; Stabilność emocji pozytywnych u osób o różnej samoocenie; Dyskusja. Rozdział 4. Poczucie transparentności zalet i wad u kobiet i mężczyzn w sytuacjach akceptacji oraz odrzucenia: Metoda; Osoby badane; Procedura badania; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Poczucie transparentności zalet wspólnotowych; Wady wspólnotowe; Zalety sprawcze; Wady sprawcze; Różnice płciowe; Porównanie wielkości poczucia transparentności cech różnego rodzaju; Dyskusja. Rozdział 5. Wpływ informacji o transparentności własnych cech sprawczych i wspólnotowych na zadowolenie z relacji oraz percepcję partnera. Rola sposobu konstruowania Ja: Metoda; Procedura badania; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Zadowolenie z kontaktu; Oceny cech partnera; Porównanie ocen cech wspólnotowych z oceną cech sprawczych partnera; Znaczenie sposobu konstruowania Ja dla zadowolenia z relacji; Znaczenie sposobu konstruowania Ja dla ocen cech partnera; Dyskusja. Rozdział 6. Wpływ informacji o poziomie transparentności własnej osoby na chełpliwość autoprezentacji kobiet i mężczyzn o różnej samoocenie: Metoda; Procedura badania; Wyniki; Porównanie autoprezentacji kobiet z autoprezentacją mężczyzn; Dyskusja. Rozdział 7. Rola metapercepcji w efektywności autoprezentacji osób o różnej samoocenie w warunkach aprobaty i dezaprobaty ze strony partnera: Metoda; Osoby badane; Procedura badania; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Efektywność autoprezentacji; Pozytywność metapercepcji; Ocena spostrzeganej negatywności postawy partnera; Trafność ocen postaw partnera; Znaczenie metapercepcji dla efektywności autoprezentacji; Dyskusja. Rozdział 8. Pożądana metapercepcja i transparentność w małżeństwie oraz związkach koleżeńskich kobiet i mężczyzn o różnych orientacjach społecznych Ja: Problematyka badań: Badanie I. Związki małżeńskie; Osoby badane; Procedura badania; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Korelaty i wyznaczniki pożądanej transparentności w zakresie cech wspólnotowych; Znaczenie samooceny cech wspólnotowych oraz orientacji HC dla różnic płciowych w poziomie pożądanej transparentności tych cech; Korelaty pożądanej transparentności w sferze sprawczej; Korelaty i wyznaczniki pożądanej obiektywnej metapercepcji w sferze wspólnotowej; Znaczenie samooceny cech wspólnotowych dla różnic płciowych w poziomie pożądanej obiektywnej metapercepcji tych cech; Korelaty pożądanej obiektywnej metapercepcji w sferze sprawczej; Znaczenie orientacji społecznych Ja dla różnic płciowych w poziomie pożądanej obiektywnej metapercepcji cech wspólnotowych w związkach małżeńskich; Korelaty i wyznaczniki zadowolenia z małżeństwa; Podsumowanie; Badanie II. Związki koleżeńskie; Osoby badane; Procedura badania; Metoda do pomiaru zadowolenia z relacji koleżeńskiej; Wyniki; Korelaty i wyznaczniki pożądanej transparentności w sferze wspólnotowej; Znaczenie samooceny cech wspólnotowych dla różnic płciowych w poziomie pożądanej transparentności tych cech; Korelaty i wyznaczniki pożądanej transparentności w sferze sprawczej; Korelaty i wyznaczniki pożądanej obiektywnej metapercepcji w sferze cech wspólnotowych; Znaczenie samooceny cech wspólnotowych dla różnic płciowych w poziomie pożądanej obiektywnej metapercepcji tych cech; Korelaty i wyznaczniki pożądanej obiektywnej metapercepcji w sferze cech sprawczych; Znaczenie orientacji społecznych Ja dla różnic płciowych w poziomie pożądanej obiektywnej metapercepcji cech; Korelaty i wyznaczniki zadowolenia z relacji koleżeńskiej; Podsumowanie; Dyskusja. Rozdział 9. Wpływ aktywizacji Ja niezależnego i Ja współzależnego oraz informacji zwrotnych na pożądaną metapercepcję oraz transparentność cech wspólnotowych i sprawczych w relacjach intymnych kobiet: Metoda: Osoby badane; Procedura badania i zastosowana manipulacja; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Efektywność aktywizacji Ja; Wpływ aktywizacji Ja oraz informacji zwrotnych na obraz własnej osoby; Pożądana metapercepcja; Pożądana transparentność; Porównanie pożądanej obiektywnej metapercepcji z pożądaną transparentnością; Rola obrazu Ja dla pożądanej metapercepcji; Rola obrazu Ja dla pożądanej transparentności; Dyskusja; Ograniczenie wniosków z badań; Porównanie pożądanej transparentności i metapercepcji w związkach intymnych kobiet na początku znajomości oraz w relacjach długotrwałych. Rozdział 10. Zakończenie. Bibliografia. Aneksy. Indeks nazwisk.
Uwaga dotycząca finansowania
Publ. została dofinansowana z dotacji na utrzymanie potencjału badawczego Wydziału Filozofii Chrześcijańskiej UKSW
Bibliografia na stronach 152-158. Indeks. Publikacja została dofinansowana z dotacji na utrzymanie potencjału badawczego Wydziału Filozofii Chrześcijańskiej UKSW
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej