23435
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na s. 259-278.
Uwaga dotycząca zawartości
Cz. I Teoria rodziny w ujęciu psychologii, pedagogiki i socjologii: 1. Rodzina w ujęciu psychologii i pedagogiki: Czym jest rodzina, jej cechy i zadania; Style wychowania w rodzinie , postawy rodzicielskie, metody wychowawcze, socjalizacja; Style przywiązania; Szanse na zmianę biologicznie uwarunkowanych modeli przywiązaniowych; Systemowe ujęcie rodziny; Socjobiolodzy o rodzinie; Przemiany okresu dorosłości. Czas rodzicielstwa – wczesna i średnia dorosłość; Rodzina w kulturze selfizmu i narcyzmu. Poczucie własnej wartości. 2. Rodzina w ujęciu perspektywy socjologicznej: Rodzina jako mikrostruktura społeczeństwa – definicje rodziny; Rola i funkcje rodziny; Typy rodzin, modele rodzin, wzory życia rodzinnego; Nowe ojcostwo i macierzyństwo; Cykl rodziny i kryzysy normatywne; Przemiany dotyczące małżeństwa i rodziny we współczesnym świecie – ujęcie socjologiczne czasów ryzyka i rodzin ryzyka; Co pomaga przeciwdziałać społecznym i osobistym skutkom życia w społeczeństwie ryzyka. 3. Postulaty zmiany paradygmatu myślenia i języka opisującego rodzinę na język pozytywny – język szans: paradygmat socjologiczny i psychologiczny: Socjologiczne propozycje zmian – pozytywnego myślenia o rodzinie; Połączone siły nurtu psychologii pozytywnej oraz psychologii rodziny – pozytywna psychologia rodziny; Przykłady implementacji teorii pedagogiczno-psychologicznych w praktyce pomocowej. 4. Problemy występujące w rodzinach – rodziny wieloproblemowe jako obszar badawczy. Cz. II Część empiryczna: 5. Opis sposobu przeprowadzonych badań; 6. Dobór grup badawczej i kontrolnej; 7. Opis etapów prowadzonych badań; 8. Opis procedury badawczej; 9. Opis narzędzi zastosowanych do badań; 10. Opis procedur badawczych; 11. Pytania badawcze; 12. Hipotezy badawcze ogólne; 13. Metody statystycznej analizy danych; 14. Związki pomiędzy osobowością wg modelu Wielkiej Piątki a występowaniem problemów rodzinnych (H2-H5); 15. Związki pomiędzy stylami przywiązania a występowaniem problemów rodzinnych (H6-H11); 16. Związki pomiędzy postawami rodzicielskimi a występowaniem problemów rodzinnych (H12-H13); 17. Związki pomiędzy stylami radzenia sobie w sytuacjach stresowych a występowaniem problemów rodzinnych (H14-H15); 18. Związki pomiędzy samooceną a występowaniem problemów rodzinnych (H16-H21); 19. Związki pomiędzy doświadczeniem bycia w rodzinie dysfunkcjonalnej (rodzina pochodzenia) a występowaniem problemów rodzinnych (H22-H23); 20. Analiza skupień; 21. Podsumowanie badań własnych. Co czyni z rodziny „rodzinę ryzyka”, co zaś „rodzinę szans”?; 22. Opis przypadku – rodzina wieloproblemowa – zmiana jakości życia dzięki wsparciu socjopsychopedagogicznemu; 23. Dyskusja wyników własnych na tle innych badań.
Uwaga dotycząca finansowania
Publikacja dofinansowana przez Uniwersytet Warszawski - BST
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej