1. Nowe przepisy dotyczące BHP w szkole. Nowe obowiązki dyrektora szkoły 2. BHP wokół szkoły, 3. Dyrektor jako pracodawca - obowiązki w zakresie BHP pracowników oświaty, 5. Przegląd obiektów należących do szkoły 6. Dokumentacja BHP w szkole, 7. Wypadki uczniów 8. Ochrona przeciwpożarowa w szkole 9. Warunki bezpieczeństwa w oddziałach przedszkolnych i klasach I-III
1. Nazwy zdefiniowane- szybkie wyznaczanie ważnych dat; 2. Filtrowanie i sprawdzanie poprawności danych; 3. Zaawansowane sortowanie danych; 4. Sumy częściowe i grupowanie danych; 5. Porządkowanie danych z wykorzystaniem funkcji testowych; 6. Szybkie wystawianie zaświadczeń o zarobkach z użyciem makr; 7. Drukowanie analiz; 8. Wymiana danych między Excelem a Wordem; 9. Szybki wybór danych do analizy- funkcje bazodanowe.
Miejsce Rady Europy w europejskiej architekturze instytucjonalnej; Współpraca Unii Europejskiej z Rada Europy: wybrane zagadnienia instytucjonalno-prawne, Odniesienia do Karty Praw Podstawowych w toku procedury ratyfikacyjnej Traktatu z Lizbony w Polsce; Europejski Trybunał Praw Człowieka a Komitet Praw człowiek - rywalizacja czy współdziałanie?; Polityka a sądownictwo konstytucyjne - lekcja najnowszej historii RP; Europejska Konwencja Praw Człowieka a wykonywanie ponadnarodowych zobowiązań przez państwa; Wpływ procedury monitoringowej na implementację standardów Rady Europy przez państwa członkowskie; Konwencje Rady Europy a prawo europejskie - klauzula rozłączności; Europejska Konwencja Praw Człowieka: obowiązek państwa aktywnej ochrony podstawowych praw i wolności; O niektórych aspektach prawa do rzetelnego procesu karnego - uwagi na tle wyroków Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w sprawach polskich; Europejski Trybunał Praw Człowieka. Skuteczność tworzenia i ochrony standardów praw człowieka na przykładzie problemu przewlekłości postępowania w Polsce; Kilka uwag o obecności Polski przed Europejskim Trybunałem Praw Człowieka w ostatnich latach; Kontrola wykonywania orzeczeń Europejskiego Trybunału Praw Człowieka przez Komitet Ministrów - ewolucja, procedury oraz stan obecny; Liberté, Egalite, Fraternite jako idee przewodnie wykorzystywane przez Radę Europy w procesach tworzenia i stosowania standardów międzynarodowych w zakresie zmian społecznych; Jak powstała Konwencja Bioetyczna?; Konwencja Bioetyczna. Problemy związane z ratyfikacją; Zasada dobrej administracji i prawo do dobrej administracji w świetle standardów Rady Europy; Sędziowie w działalności Rady Europy; Prawa człowieka i środowisko - problemy tworzenia standardów prawnych; Pilotażowy projekt prawnika jako gwarancja prawa do informacji o skardze indywidualnej; Dopuszczalność stosowania telefonicznego i innych form kontroli środków komunikowania w świetle Europejskiej Konwencji Praw Człowieka.
Wprowadzenie do jakości w ochronie zdrowia; Zależność między przepisami prawnymi a systemami zarządzania; Rola zarządzania jakością w zwiększeniu konkurencyjności w ochronie zdrowia; Wskaźniki i mierniki jakości w podmiotach leczniczych i ich zastosowanie; Planowanie systemów jakości w podmiocie leczniczym; Wspólne wymagania systemów zarządzania wg struktury High Level Structure; Charakterystyka najważniejszych standardów zrządzania w ochronie zdrowia; Zarządzanie ryzykiem klinicznym; Optymalizacja i doskonalenie systemów zarządzania w ochronie zdrowia; Akredytacje w ochronie zdrowia; Porównanie wymagań ISO 9001 i akredytacji CMJ.
1. Zbalansowana karta wyników; 2. Budowanie karty wyników; 3. Analiza źródeł danych; 4. Data Mining, czyli wyszukiwanie informacji w zbiorach danych; 5. Tworzenie ScoreCardu dostosowanego do potrzeb organizacji; 6. Porady i triki.
Wymagania bhp dla pomieszczeń pracy biurowej; Pomieszczenia i urządzenia higieniczno sanitarne; Oświetlenie; Halas; Ogrzewanie; Wentylacja, Klimatyzacja; Instalacje i urządzenia elektryczne w pomieszczeniach biurowych; Ochrona przeciwpożarowa pomieszczeń administracyjno-biurowych; Czynności zabronione w pomieszczeniach administracyjno-biurowych w zakresie ochrony przeciwpożarowej; Ergonomia w organizacji stanowisk przy pracy biurowej; Czynniki ergonomiczne kształtujące stanowisko pracy; organizacja i wyposażenie Stanowska pracy biurowej w aspekcie ergonomii; Ocena warunków pracy na stanowiskach pracy biurowej; Listy kontrolne; Ocena ryzyka zawodowego; Ogólne wymagania dotyczące szkoleń w dziedzinie bhp; Zasady szkolenia w dziedzinie bhp pracowników biurowych; Ramowe programy szkolenia; Instruktaż ogólny pracowników biurowych; Instruktaż stanowiskowy pracowników biurowych; Zwolnienie z odbycia pierwszego po rozpoczęciu pracy szkolenia okresowego; Egzaminy; Dokumentowanie odbycia przez pracowników szkoleń w dziedzinie bhp; Materiały pomocnicze do szkoleń w dziedzinie bhp pracowników administracyjno-biurowych; Odpowiedzialność i obowiązki pracodawcy; Obowiązki, uprawnienia i odpowiedzialność pracownika; Profilaktyczna ochrona zdrowia; Wypadki przy pracy i choroby zawodowe; Wymagania bhp dla pomieszczeń pracy biurowej; Ergonomia stanowiska biurowego; Wymagania bezpieczeństwa pracy przy obsłudze wybranych urządzeń biurowych; Zasady postępowania w razie wypadku- pierwsza pomoc przedmedyczna.
1. Panel menedżerski z wykorzystaniem dodatku PowerPivot: Uruchomienie dodatku PowerPiwot i połączenie z bazą danych Accessa; Utworzenie poszczególnych tabel i wykresów przestawnych; Dodanie fragmentatorów i sformatowanie arkusza panelu; 2. Panel menedżerski oparty na zewnętrznym źródle danych OLAP: Utworzenie tabeli przestawnej na podstawie zewnętrznego źródła danych OLAP; Utworzenie arkuszy pośrednich z wykorzystaniem funkcji modułu; Utworzenie wykresów i tabel w nowym arkuszu oraz odpowiednie sformatowanie panelu.
1. Wiadomości podstawowe; 2. Nazwy; 3. Definicje; 4. Relacje; 5. Funktory i zbiór syntaktyczny zadań; 6. Rachunek zadań; 7. Predykaty; 8. Teoria nazw: zdania kategoryczne i sylogizm kategoryczny; 9. Uzasadnienie twierdzeń w logice; 10. Sposoby komunikacji; 11. Inne rodzaje wypowiedzi; 12. Prawne zastosowanie logiki i egzegeza tekstów prawnych; 13. Odpowiedzi
Omówienie funduszy unijnych na lata 2021-2027, a także procedury pozyskiwania środków unijnych przez JSFP, kwalifikowanie wydatków, gospodarowanie środkami unijnymi a dyscyplina finansów publicznych. Publikacja zawiera: omówienie dokumentacji księgowej projektu, obieg dokumentów i jego opisy oraz wskazówki jak przechowywać i archiwizować dokumenty. Jeden z rozdziałów został w całości poświęcony ewidencji księgowej i sprawozdawczości budżetowej, omówiono również różnice kursowe i inwentaryzację aktywów i pasywów projektu.
Odkryj klucz do zdrowszego środowiska pracy z e-bookiem "Hałas zawodowy a normy bezpieczeństwa: strategie ochrony pracowników". Dowiedz się, jak skuteczne zarządzanie hałasem może zwiększyć wydajność pracowników, zmniejszając stres i poprawiając ogólne samopoczucie. Poznaj metody, które pomogą Ci spełnić obowiązujące normy bezpieczeństwa, chroniąc zdrowie Twoich pracowników i unikając potencjalnych sankcji prawnych. W e-booku znajdziesz odpowiedzi na kluczowe pytania: - Jakie rodzaje hałasu wpływają na Twoich pracowników i jak je rozpoznać? - Skąd pochodzi przemysłowy hałas i jak minimalizować jego źródła? - Jakie skutki dla zdrowia może mieć hałas i jak ich unikać dzięki efektywnym strategiom ochrony? - Jakie są najlepsze praktyki w ocenie i dokumentacji ryzyka zawodowego związanego z hałasem? - Jakie kroki należy podjąć, gdy poziomy hałasu przekroczą dozwolone normy, aby zapewnić bezpieczeństwo pracowników? - Jakie korzyści przynosi redukcja hałasu nie tylko dla pracowników, ale także dla całej organizacji? Każdy pracodawca zobowiązany jest do ochrony swoich pracowników przed szkodliwym wpływem hałasu. Ten e-book wyposaży Cię w narzędzia i wiedzę, by skutecznie wykonać to zadanie, poprawiając jakość życia zawodowego swojego zespołu i budując kulturę bezpieczeństwa w miejscu pracy.
Kodeks pracy nakłada na pracodawców zatrudniających co najmniej 50 pracowników obowiązek uregulowania warunków wynagradzania za pracę zatrudnianych osób w regulaminie wynagradzania. Regulamin wynagradzania powinien ustalać warunki wynagradzania za pracę oraz przyznawania innych świadczeń związanych z pracą w zakresie i w sposób umożliwiający określanie, na jego podstawie, indywidualnych warunków umów o pracę. Sprawdź, jak za pomocą dobrze skonstruowanych zapisów w regulaminie wynagradzania uchronić się przed roszczeniami swoich pracowników.
Instruktaż stanowiskowy przeprowadza się przed dopuszczeniem pracownika do wykonywania pracy na określonym stanowisku. Przeprowadzanie instruktażu stanowiskowego ma na celu uzyskanie przez handlowca informacji oraz zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu czynników środowiska pracy, ryzyka zawodowego, sposobów ochrony przed zagrożeniami, jakie mogą powodować te czynniki, oraz metod bezpiecznego wykonywania pracy na tym stanowisku.
Służba bhp to wyodrębniona w strukturach zakładu pracy jedno- lub wieloosobowa komórka organizacyjna. W jej gestii leży przede wszystkim doradztwo oraz kontrola w zakresie bhp. Zasadnicze znaczenie przy ustalaniu liczebności i kwalifikacji obsady personalnej tej służby powinien mieć dla pracodawcy stopień faktycznych, ale też potencjalnych zagrożeń zawodowych w firmie (wypadki przy pracy i choroby zawodowe). Bardzo duże znaczenie będą też miały uciążliwości wynikające z rodzaju prowadzonej działalności gospodarczej, stosowane technologie i posiadane wyposażenie techniczne.
Kontrola inspektora pracy - zarówno z zakresu technicznego bezpieczeństwa pracy, jak również mająca charakter kompleksowy nie jest celem samym w sobie. Jeżeli inspektor wykaże nieprawidłowości - wówczas zastosuje względem pracodawcy przewidziane w przepisach środki prawne. W dużej części przypadków nie jest to dla pracodawcy przysłowiowy "koniec świata", ponieważ podobnie jak w przypadku kontroli również na etapie czynności nadzorczych można wdać się z organami PIP w skuteczną polemikę - również z szefem jednostki organizacyjnej Inspekcji, jakim jest okręgowy inspektor pracy.
Książka dla przyszłych mistrzów BHP. Od świeżaka do partnera biznesowego - z dystansem, konkretem i humorem. "Jestem Behapowcem" to kompleksowe kompendium wiedzy dla specjalistów ds. bezpieczeństwa i higieny pracy. ALE... to nie jest podręcznik z definicjami i suchym prawem BHP. Autor dzieli się prawdziwymi case'ami z zakładów pracy, przykładami, które dają kontekst, i tłumaczy przepisy przez pryzmat codziennych sytuacji. Ta książka to nieoceniona pomoc zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych behapowców, pomagająca skutecznie dbać o bezpieczeństwo w miejscu pracy.
Jakie obowiązki ma pracodawca, który chce obecnie zdrożyć i stosować pracę zdalną? Jak uregulować zasady takiej pracy w porozumieniu ze związkami lub regulaminie pracy zdalnej - albo ewentualnie w indywidualnych porozumieniach z pracownikami czy poleceniach (tu warto poznać wzory konkretnych zapisów)? Jak przygotować inne dokumenty związane z pracą zdalną? Jak zorganizować podział pracy i bieżącą współpracę z pracownikiem zdalnym? Jak zwracać pracownikowi koszty pracy zdalnej (i w jakim zakresie)? Jak można kontrolować pracę pracownika zdalnego?
W dniu 15 lutego 2024 r. weszła w życie tzw. ustawa Kamilka. Nowe przepisy nakładają m.in. na placówki medyczne szereg nowych obowiązków, które zostały uregulowane w ramach przepisów ustawy z 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich. Sprawdźmy zatem, jakie dokładnie podmioty są zobowiązane do przestrzegania nowych wymogów, na czym te nowe obowiązki polegają oraz jakie ustawodawca przewidział konsekwencje za ich nieprzestrzeganie.
Praktyczna wiedza opracowana przez ekspertów portalu BHP Z e-booka dowiesz się: - Jakie są formy szkolenia okresowego BHP - Które jednostki mogą prowadzić szkolenie - Jakie informacje powinny być zawarte w ramowym programie szkolenia - Jak powinien przebiegać egzamin - Jakie mogą być przykładowe pytania i zadania egzaminacyjne
W dzisiejszych czasach rola specjalisty ds. BHP to nie tylko wypełnianie obowiązków ustawowych - to przede wszystkim odpowiedzialność za realne bezpieczeństwo ludzi. Aby skutecznie wykonywać tę misję, potrzebne są konkretne narzędzia. Ten e-book to właśnie jedno z nich. Ten e-book to zestaw starannie opracowanych dokumentów pomocniczych, które pomogą Ci uporządkować, ustandaryzować i usprawnić działania w zakresie oceny i kontroli bezpieczeństwa w miejscu pracy. W środku znajdziesz 10 gotowych do użycia list kontrolnych, opracowanych przez praktyków z doświadczeniem.
Praktyczny przewodnik dla pracodawców i specjalistów ds. BHP. E-book zawiera szczegółowe omówienie przepisów, które weszły w życie 29 czerwca 2024 roku, wprowadzających do Kodeksu pracy obowiązki związane z ochroną pracowników przed substancjami wpływającymi na zdrowie reprodukcyjne. E-book przedstawia m.in. listę sektorów szczególnie narażonych na kontakt z tymi substancjami, wytyczne dotyczące oceny ryzyka oraz wdrażania środków ochronnych, a także wskazówki dotyczące dokumentacji i raportowania zgodnego z nowymi regulacjami.