1. Elementy logiki i teorii mnogości. 1.1. Wstęp. 1.2. Rachunek zdań, funkcja zdaniowa. 1.3. Twierdzenia, metody dowodzenia i reguły wnioskowania. 1.4. Rachunek zbiorów. 1.5. Kwantyfikatory. 1.6. Działania uogólnione na zbiorach. 2. Relacje. 2.1. Podstawowe własności relacji. 2.2. Relacje równoważności i zasada abstrakcji. 2.3. Relacje porządkujące. 2.4. Relacje porządkujące w iloczynie kartezjańskim. 2.5. Funkcje jako relacje. 3. Funkcje rzeczywiste zmiennej rzeczywistej. 3.1. Funkcje elementarne. 3.2. Funkcje cyklometryczne. 3.3. Funkcje hiperboliczne. 4. Równoliczność zbiorów, moc zbioru. 5. Indukcja matematyczna i rekurencja. 5.1. Indukcja matematyczna. 5.2. Rekurencja. 6. Pytania testowe. 6.1. Elementy logiki i teorii mnogości. 6.2. Relacje. 6.3. Własności funkcji, funkcje rzeczywiste. 6.4. Zbiory równoliczne, moc zbioru. 6.5. Indukcja matematyczna i rekurencja. 6.6. Odpowiedzi do pytań testowych. 7. Propozycje sprawdzianów. Wykaz oznaczeń. Literatura.
Podrecznik stanowi odzwierciedlenie wykładów z przedmiotu analiza matematyczna 2 dla studentów pierwszego stopnia matematyki stosowanej Politechniki Łódzkiej. Żeby z niego w pełni korzystać, należy przyswoić sobie wiadomości zawarte w kursie analiza matematyczna 1 oraz elementy logiki matematycznej.
Poniewaz podrecznik jest zapisem wykładu, stad nie wszystie twierdzenia, jak juz wspomniano, sa dowodzone. Zamiesciłem tylko te dowody, które udawało mi sie prezentowac w sali wykładowej w czasie jednosemestralnego wykładu wspomaganego cwiczeniami. Pandemia Covid-19 skłoniła mnie do spisania swoich notatek w taki sposób, aby studenci słuchajac wykładu on-line mieli jego, mam nadzieje, jak najlepszy zapis.
Niniejsza monografia wpisuje się w nurt badań nad praktycznym wykorzystaniem metodologii zarządzania projektami do usprawniania działań organizacyjnych i składa się z dwóch części, z których pierwsza ma charakter teoretyczny, a druga ma charakter empiryczny.
Niniejszy poradnik zawiera ogólne wskazówki dotyczące redakcyjnego opracowania tekstu pracy dyplomowej, zarówno do druku, jak i przygotowania postaci cyfrowej. Choć sedno pracy dyplomowej – i podstawę oceny – stanowi treść pracy (merytoryczna strona prac dyplomowych nie jest przedmiotem niniejszego opracowania), to nie można zaprzeczyć, że na ogólne wrażenie i odbiór pracy wpływ ma także jej wygląd, struktura i estetyka. Tym bardziej, że ocena układu pracy, struktury podziału treści, kolejności rozdziałów, kompletności tez, charakterystyka doboru i wykorzystania źródeł oraz ocena formalnej strony pracy (poprawność języka, opanowanie techniki pisania, spis rzeczy, odsyłacze) to niektóre z elementów, na które zwrócą uwagę recenzenci [...]. W poradniku wskazówki oparto na wytycznych z najpopularniejszych pozycji książkowych, dotyczących pisania i redagowania prac dyplomowych, na opracowaniach online oraz dokumentach z wytycznymi obowiązującymi w szkołach wyższych i uczelniach w Polsce. Na obowiązujące standardy powoływano się przywołując stosowne akty prawne i normy. Opisując przykładowe formatowanie tekstu posłużono się programem Microsoft Word 2016.
Monografia składa się z dwóch części. Część pierwsza, poświęcona wybranym aspektom funkcjonowania jednostki w sytuacji zagrożenia, obejmuje cztery rozdziały, w których zaprezentowane zostały zagadnienia związane z problematyką wypadkowości, psychologiczne aspekty związane z bezpieczeństwem, omówione zostały istotne czynniki wpływające na zachowanie jednostki w sytuacji ryzyka oraz stosowane w organizacjach metody prewencji i profilaktyki wypadkowej. Część druga prezentuje zagadnienia związane z metodyką prowadzenia procesu BBS w organizacji. Składa się również z czterech rozdziałów, w których zaprezentowana została idea BBS, procedura wdrożenia oraz metody weryfikacji skuteczności wzmiankowanego procesu. W rozdziale ósmym zaprezentowano przegląd badań dotyczących efektywności stosowanych programów profilaktycznych ze szczególnym naciskiem na prezentacje badań pokazujących skuteczność procesu BBS.
W opracowaniu zaprezentowano złożoność problematyki kształtowania właściwych zachowań pracowników w miejscu pracy. Analiza statystyk i doniesień z badań pokazuje jednoznacznie, iż nadal czynnik ludzki jest najczęstszą przyczyną wypadków przy pracy. Oznacza to konieczność podejmowania działań związanych z oddziaływaniem na percepcję, zachowania i postawy pracowników, jak i kadry kierującej oraz właścicieli.