Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(2)
Autor
Denek Kazimierz (1932-2016)
(4)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Kształcenie
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Uczniowie
(2)
Uniwersytety
(2)
Zielona szkoła
(2)
Edukacja regionalna
(1)
Egzaminy
(1)
Krajoznawstwo
(1)
Nauczanie
(1)
Obozy wędrowne
(1)
Odpoczynek
(1)
Praca magisterska
(1)
Promocja turystyki
(1)
Reformy nauki i szkolnictwa wyższego
(1)
Seminaria dyplomowe
(1)
Turystyka
(1)
Wychowanie pozaszkolne
(1)
Wycieczki szkolne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Monografia
(3)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Drogowskazy edukacji pozalekcyjnej w pozaszkolnej zawarte w wartościach; 2. Ku pedagogice czasu i jego wartości; 3. W stronę czasu wolnego; 4. Aktywność krajoznawczo-turystyczna młodzieży szkolnej; 5. Podstawy edukacji pozalekcyjnej i pozaszkolnej oraz ich rola w wychowaniu młodzieży; 6. Wycieczki szkolne; 7. Zielone szkoły; 8. Obozy wędrowne; 9. Decydują nauczyciele kraju ojczystego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Powroty do Itaki; 2. Krajoznawstwo i turystyka w kontekście nauki; 3. Piętnaście lat Tatrzańskich Seminariów; 4. Naczelna wartość krajoznawstwa i turystyki; 5. Wycieczki, które uczą i wychowują; 6. Zielone szkoły; 7. Wakacyjne wędrówki; 8. Z plecakiem po górach domowych Stanisława Vincenta; 9. Animatorzy krajoznawstwa i turystyki; 10. O pełniejsze wykorzystanie walorów krajoznawstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Uniwersytety w społeczeństwie wiedzy: Wstęp; Jedność badań i dydaktyki w uniwersytetach; Czy ewolucja uniwersytetów w stronę rynku?; Próba ogólnego zarysu kształtu uniwersytetów w pierwszym ćwierćwieczu XXI stulecia. II. Nauka i edukacja w uniwersytecie: Wstęp; Społeczeństwo oparte na wiedzy; Uwarunkowania studiów uniwersyteckich; Etos uniwersytecki; Kryzys uniwersytetu? III. Wartości a edukacja w szkole wyższej: Wstęp; Istota wartości i ich funkcje; Przyczyny wzrostu zainteresowania wartościami w edukacji na poziomie szkoły wyższej; Wartości jako kategoria badań; Miejsce wartości w edukacji szkoły wyższej; Kryzys wartości czy ich przeżywania? IV. Przede wszystkim jakość: Wstęp; Ranga jakości pracy uniwersytetu; Czy uniwersytet sprosta wyzwaniom? V. Podmiotowość, partnerstwo, etos: Wstęp; Społeczeństwo wiedzy; Równorzędne podmioty; Etos uniwersytecki; Dobra akademickie; Kto jest mistrzem?; Źródła zagrożenia. VI. Procesy innowacji w szkole wyższej: Wstęp; Kierunki i treści przedsięwzięć innowacyjnych w szkole wyższej; Przeszkody innowacji w procesie edukacyjnym szkoły wyższej i próby ich przezwyciężenia; Konkluzje. VII. Potrzeba transformacji szkolnictwa: Wstęp; Konieczność zmian; Pozytywne strony szkolnictwa wyższego w Polsce; Słabości naszego szkolnictwa wyższego; Dydaktyka; Finansowanie szkolnictwa wyższego; Czy nie warto skorzystać z tych doświadczeń?; Konkluzje. VIII. O nowe oblicze szkolnictwa ekonomicznego: Wstęp; Uzdrowienie szkolnictwa ekonomicznego; Propozycje zmian. IX. Ku modernizacji uniwersytetu: Wstęp; Po co uniwersytet? Niebezpieczeństwo rozdrobnienia uniwersyteckich kierunków i specjalności; Uniwersytet i jego urynkowienie; Uniwersytet potrzebuje innowacji; O lepsze wykorzystanie uniwersyteckiego potencjału naukowo-dydaktycznego; Zmierzanie od jakości uniwersytetu do jego doskonałości. X. Ku uniwersytetowi przyszłości: Wstęp; Strategie rozwoju uniwersytetu; Ramy kwalifikacji; Konkluzje. XI.. Uniwersytecka edukacja i ekonomika: Wstęp; Neoliberalne konteksty edukacji; Kształcenie pod testy; Edukacja z pozycji jej ekonomiki; Edukacja w kontekście kapitału ludzkiego i demografii; Edukacja dla przedsiębiorczości; W stronę rynku pracy; Opłacalność edukacji; Perspektywy kapitału ludzkiego; Uniwersytet, którego oczekuje społeczeństwo wiedzy. XII. Zagrożenia i wyzwania na progu III tysiąclecia: Wstęp; Czy uniwersytet przechodzi kryzys tożsamości?; O istocie uniwersytetu zadecydują respektowane przez niego cechy konstytutywne i pełnione funkcje; Oddalanie się badań od kształcenia; Ucieczka przed universitas i lęk przed dociekaniem prawdy?; Załamywanie się linii rozwojowej uniwersytetu? Drogi prowadzące na uniwersytet; Próby przywracania logosu i etosu kształcenia uniwersyteckiego; Kształtowanie kompetencji; Akcentowanie wartości w treściach studiów; Miejsce dydaktyki ogólnej w pedagogicznym kształceniu nauczycieli w formie studiów uniwersyteckich; Jaki będzie uniwersytet?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Zasady dydaktyczne procesu kształcenia w uniwersytecie: Istota i geneza zasad dydaktycznych oraz ich klasyfikacja; Treści zasad dydaktycznych; Problemy do samodzielnego przemyślenia, opracowania i dyskusji; Konkluzje. II. Dydaktyka w szkole wyższej przełomu drugiego i trzeciego milenium: Podstawowe idee edukacyjne w cywilizacji informacyjnej; Stała troska o wysoki poziom zajęć dydaktycznych; Kształcenie w szkole wyższej; Nie wystarcza już tradycyjne formułowanie celów edukacji w szkole wyższej; Projektowanie celów procesu kształcenia w szkole wyższej; Treści studiów; Miejsce dydaktyki ogólnej w pedagogicznym kształceniu nauczycieli w formie studiów uniwersyteckich; Przyszłość dydaktyki w szkole wyższej. III. Orientacja dydaktyki akademickiej na jej cele: Wstęp; Nowa wizja szkolnictwa wyższego; Cele edukacji akademickiej; Konkluzje. IV. Cele edukacji w szkole wyższej: Istota, wartość, siła regulacyjna i funkcje celów kształcenia akademickiego; Podział celów edukacji w szkole wyższej; Projektowanie celów procesu kształcenia w szkole wyższej. V. Ćwiczenia w szkole wyższej: Pojęcie „ćwiczenie”; Klasyfikacja ćwiczeń; Cele i zadania ćwiczeń; Podstawy teoriopoznawcze i metody prowadzenia ćwiczeń; Tok i struktura ćwiczeń. VI. Realizacja celów dydaktyczno-wychowawczych szkoły wyższej w formie ćwiczeń: Istota i rodzaje zajęć opartych na pracy z małymi grupami; Cele i metody przeprowadzania ćwiczeń; Tok pracy w małych grupach; Ćwiczenia terenowe; Postacie zajęć terenowych; Ćwiczenia terenowe w programie Studium Kultury i Turystyki UAM; Cele, etapy przygotowania i dzień gotowości dla uczestników ćwiczeń terenowych; Przeprowadzanie ćwiczeń; Podsumowanie i zakończenie ćwiczeń terenowych; Poszukiwanie wzorca ćwiczeń terenowych. VII. Wykład w szkole wyższej: Typologia wykładów; Spór o wykład akademicki; Zadania wykładu; Struktura i konstrukcja wykładu; Cele wykładu; Stopnie procesu poznawczego w czasie wykładu; Środki ekspresji wykładu; Notowanie wykładu; Uwarunkowania efektywności wykładu. VIII. Seminarium w szkole wyższej: Cele seminarium magisterskiego; Organizacja grup seminaryjnych; Seminaria o jednolitej i zróżnicowanej tematyce prac magisterskich; Zasady prowadzenia seminarium magisterskiego; Treści seminarium magisterskiego; Rozmieszczenie w czasie tematyki zajęć seminaryjnych. IX. Prace magisterskie: Zadania pracy magisterskiej i jej charakter; Dziedzina tematyczna pracy magisterskiej; Koncepcja pracy magisterskiej; Tematyka i problematyka pracy magisterskiej oraz metodologia ich rozwiązywania; Konstrukcja pracy magisterskiej i jej pisanie; Konkluzje. X. Kształci i wychowuje: Wstęp; Marginalizacja wychowania; Niezbędne są wartości; Studenci wobec wartości; Decyduje nauczyciel akademicki. XI. Niektóre aktualne problemy nauczania programowanego: Geneza nauczania programowanego; Wpływ nauczania programowanego na system dydaktyczny; Rozstrzygnięte i otwarte problemy; Ewolucja nauczania programowanego; Nowe kierunki badań; Podsumowanie. XII. Ewaluacja osiągnięć studentów w nauce oparta na strukturze zdobywania przez nich wiedzy i jej poziomach: Wstęp; Najważniejsze mankamenty i nieporozumienia, w które uwikłane jest konwencjonalne egzekwowanie wiedzy studentów; Nowe sposoby kwalifikowania wiedzy studentów; Struktura i poziomy przyswajanej wiedzy i ich rangi; Niezawodność kwalifikowania wiedz. XIII. Testowa kontrola i ocena wiedzy studentów: Testy dydaktyczne; Typy zadań testowych; Etapy opracowywania testów; Optymalizacja procesu kontroli za pomocą testów dydaktycznych; Wyznaczenie liczby węzłów kontroli oparte na podstawowych ogniwach procesu dydaktycznego; Określenie liczby węzłów kontroli na podstawie grafów. XIV. Egzaminy w szkole wyższej: Istota i rodzaje egzaminów; Zainteresowanie społeczne egzaminami i postawy studentów wobec nich; Przygotowanie do egzaminów i warunki ich zdawania; Treść egzaminów; Przeprowadzanie egzaminów. XV. Ocenianie wiedzy studentów w czasie egzaminów: Wstęp; Rodzaje ocen wiedzy studentów; Skala ocen; Kryteria i normy ocen; Wartościowe ocenianie wiedzy studentów; Postawy egzaminatora wobec zdających egzamin. XVI. Podstawowe aspekty określania efektywności kształcenia w szkole wyższej: Znaczenie badań nad efektywnością kształcenia w jego unowocześnianiu; Geneza, istota i rodzaje efektywności kształcenia; Czynniki efektywności kształcenia; Kryteria efektywności kształcenia; Wskaźniki efektywności kształcenia; Pomiar efektywności kształcenia. XVII. Ustalenie efektywności programowego nauczania elementów nauk pedagogicznych w drodze eksperymentu: Hipoteza robocza eksperymentu; Dobór grup porównywanych; Wykorzystanie metod statystycznych w eksperymencie; Część pierwsza eksperymentu; Część druga eksperymentu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej