Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(49)
IBUK Libra
(16)
ebookpoint BIBLIO
(12)
Forma i typ
Książki
(49)
E-booki
(28)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(31)
dostępne
(24)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(30)
Czytelnia
(31)
Autor
Czerniawska Ewa (1955- )
(5)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(5)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Materska Maria (1942- )
(4)
Nęcka Edward (1953- )
(4)
Radzicki Józef
(4)
Rekść Magdalena
(4)
Binder Marek
(3)
Jarmocik Anna
(3)
Kalat James W. (1946- )
(3)
Małasiewicz Alicja
(3)
Orzechowski Jarosław
(3)
Szymura Błażej (1969-2009)
(3)
Dubicki Andrzej
(2)
Grabowska Anna
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Górska Teresa
(2)
Kaiser Jan
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Kuniecki Michał
(2)
Kuźma Inga B
(2)
Lewicka Maria
(2)
Pietrzak Edyta B
(2)
Pilch Piotr
(2)
Sepkowski Andrzej
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Zagrodzka Jolanta
(2)
Allievi Andrea
(1)
Anderson John R. (1947- )
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Bednarek Jerzy
(1)
Butler Gillian
(1)
Błaszczyk Janusz
(1)
Chudzik Piotr
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cieszyńska Jagoda
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dadan Michał
(1)
Demetrio Duccio
(1)
Ecker Bruce
(1)
Engle Randall W
(1)
Falkowski Andrzej (1953- )
(1)
Feldman Robert S
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Golonka Marek
(1)
Grażyński Andrzej
(1)
Grochowska Alicja
(1)
Gruszka Aleksandra
(1)
Halbwachs Maurice
(1)
Harciarek Michał
(1)
Hecker Urlich von
(1)
Hulley Laurel
(1)
Ionescu Alex
(1)
Jagodzińska Maria
(1)
Johnson Robert Lee (1941- )
(1)
Józefiok Adam
(1)
Karwowska Dorota
(1)
Kokosa Konrad
(1)
Kolbuszewska Jolanta
(1)
Komorowska Krystyna
(1)
Korendo Marta
(1)
Kosslyn Stephen M
(1)
Kowalczyk Marek
(1)
Krejtz Izabela
(1)
Krzemińska Marcelina
(1)
Król Marcin
(1)
Kubas Monika
(1)
Kurcz Ida
(1)
Kępiński Marcin
(1)
Lem Stanisław (1921-2006)
(1)
Lobur Julia
(1)
Majczyna Beata
(1)
Majczyna Marek
(1)
Maruszewski Tomasz (1946- )
(1)
Materska Maria
(1)
McCann Vivian
(1)
McIntosh Daniel N
(1)
McManus Freda
(1)
Mietzel Gerd
(1)
Molski Marian
(1)
Mrozek Ireneusz
(1)
Myers David G
(1)
Nijakowski Lech M
(1)
Null Linda
(1)
Oniszczenko Włodzimierz
(1)
Pankiewicz Ewa
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Perzyna Paweł
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pikus Fedor G
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Prince Betty
(1)
Przyjemski Stanisław Maria
(1)
Rakowski Piotr
(1)
Rosenberg Robin S
(1)
Russinovich Mark
(1)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(1)
Serafin Sławomir
(1)
Sieroń-Galusek Dorota
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(33)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(77)
Język
polski
(75)
angielski
(2)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Pamięć
(37)
Uczenie się
(16)
Psychologia
(14)
Uczucia
(14)
Poznanie
(12)
Spostrzeganie
(12)
Motywacja
(10)
Stres
(10)
Świadomość
(10)
Mózg
(9)
Psychologia społeczna
(9)
Zachowanie
(9)
Zmysły
(9)
Język
(8)
Myślenie
(8)
Osobowość
(8)
Psychoterapia
(7)
Sen
(7)
Uwaga (psychologia)
(7)
Mowa
(6)
Psychologia rozwojowa
(6)
Układ nerwowy
(6)
Wzrok
(6)
Inteligencja (psychologia)
(5)
Pamięci komputerowe
(5)
Psychologia poznawcza
(5)
Umysł
(5)
Zaburzenia psychiczne
(5)
Choroby psychiczne
(4)
Genetyka zachowania
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Metody badawcze
(4)
Rozumowanie (logika)
(4)
Słuch
(4)
Wiedza
(4)
Decyzje
(3)
Hormony
(3)
Instytut Pamięci Narodowej
(3)
Inteligencja (psychol.)
(3)
Komputery
(3)
Motoryka mała
(3)
Narząd ruchu
(3)
Neuropsychologia
(3)
Percepcja wzrokowa
(3)
Baza danych
(2)
Biologia molekularna
(2)
Ból
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dziecko
(2)
Fizjologia
(2)
Lekozależność
(2)
Nałóg
(2)
Neurobiologia
(2)
Organy ochrony prawnej
(2)
Pamięć autobiograficzna
(2)
Pamięć wzrokowa
(2)
Prokuratura
(2)
Psychopatologia
(2)
Reklama
(2)
Schizofrenia
(2)
Sądownictwo
(2)
Uwaga (psychol.)
(2)
Adwokaci
(1)
Algebry Boole'a
(1)
Alkohol
(1)
Archiwa służby bezpieczeństwa
(1)
Astronauci
(1)
Bezpieczeństwo systemów
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Empiryzm
(1)
Filozofia
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Gry i zabawy
(1)
Hipnoza
(1)
Kariera
(1)
Karty inteligentne
(1)
Karty płatnicze
(1)
Komisja śledcza parlamentarna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Konflikt
(1)
Korekcja mowy
(1)
Linux
(1)
Marketing
(1)
Maszynowe nośniki informacji
(1)
Medytacja
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Młodzież
(1)
Najwyższa Izba Kontroli
(1)
Narkotyki
(1)
Negocjacje
(1)
Neurologopedia
(1)
Odruchy warunkowe
(1)
Ontogeneza
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pamięci komputerowe RAM
(1)
Pamięć podręczna
(1)
Pieniądz elektroniczny
(1)
Policja
(1)
Prawda
(1)
Gatunek
Podręcznik
(13)
Karty pracy ucznia
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Opracowanie
(2)
Monografia
(1)
Powieść
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Science fiction
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(16)
Edukacja i pedagogika
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Biologia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
77 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ

Obierz kurs na... optymalizację konteneryzacji

Jeśli jesteś albo planujesz być programistą wyspecjalizowanym w pracy z językiem Python, to z pewnością zdarzyło Ci się zetknąć z narzędziem służącym konteneryzacji, jakim jest Docker. Albo przynajmniej o nim słyszeć. Nic w tym dziwnego - Docker bardzo ułatwia pracę developerów Pythona, porządkuje ją i pozwala usprawnić działania. Ostatnimi czasy stał się tak popularny, że jest obowiązkowym narzędziem przy wielu nowych projektach. A jeśli w swojej pracy zarządzasz serwisami i zadaniami za pośrednictwem Kubernetesa lub posługujesz się OpenShiftem - bez znajomości Dockera ani rusz! Pewnie dlatego coraz częściej jego znajomości wymaga się od osób, które starają się o pracę na stanowisku dewelopera czy też specjalisty DevOps.

Na szczęście Docker należy do tych technologii, w które łatwo się wdrożyć. Zresztą istnieje sporo szkoleń, kursów i książek dla początkujących użytkowników tego oprogramowania. Gorzej z opracowaniami na temat zaawansowanej obsługi Dockera. Tymczasem oferuje on wiele narzędzi i sztuczek, których znajomość pozwala przyspieszyć i ułatwić realizację zadań. Ten kurs przybliża dobre praktyki i zagadnienie optymalizacji pracy z Dockerem. Prezentuje sposoby na poprawienie jakości tworzonych obrazów, metody wydajnych operacji na kontenerach, a także narzędzie Docker Compose, usprawniające działanie w środowiskach testowych/developerskich.

Co Cię czeka podczas naszego profesjonalnego szkolenia

Dzięki proponowanemu przez nas kursowi między innymi:

  • Dowiesz się, jak używać instrukcji USER i HEALTHCHECK w Dockerfile
  • Nauczysz się redukować liczbę warstw i wielkość obrazu
  • Opanujesz metody korzystania z pamięci podręcznej
  • Poznasz sposoby skutecznego zabezpieczania swoich obrazów za pomocą hadolint i trivy, a także aktualizowania limitów działających kontenerów
  • Uzyskasz wiedzę dotyczącą pracy „zdalnej” z kontenerami - za pomocą narzędzia commando
  • Zaznajomisz się z zagadnieniem dbałości o środowisko pracy (w tym zrozumiesz wagę usuwania zbędnych danych)

Co więcej...

  • Pracując z narzędziem Docker Compose, nauczysz się tworzyć pliki konfiguracyjne, przygotowywać serwis, wolumen i sieć, budować obraz pod wybrany serwis, ustawiać limity CPU/RAM, dodawać zmienne środowiskowe, wreszcie - zarządzać aplikacjami multikontenerowymi za pomocą pliku YAML


Docker. Kurs video. Optymalizacja konteneryzacji kończy się na poziomie średnio zaawansowanym. Przed przystąpieniem do szkolenia warto zapoznać się z oprogramowaniem Docker na poziomie podstawowym, na przykład nauczyć się go na podstawie szkolenia Docker. Kurs video. Podstawy konteneryzacji.

Docker w pracy programisty

Badanie Stack Overflow wykazało, że to właśnie Docker jest narzędziem, które każdy programista powinien mieć opanowane. Dotyczy to przede wszystkim programistów pracujących w rozwiązaniach chmurowych (a dziś to standard). Dzięki kontenerom, uruchamianym przez Docker, można aktywować dodatkowy, całkowicie wyizolowany system operacyjny, w którym odpala się gotową, przeznaczoną do testowania aplikację. To rozwiązanie jest bezpieczne i zużywa mniej zasobów niż wirtualizacja. Korzystanie z technologii kontenerowania ułatwia tworzenie powtarzalnych środowisk developerskich, upraszcza procesy dostarczania gotowych aplikacji i pozwala równolegle eksperymentować z różnymi wersjami oprogramowania.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom 6 Almanachu na temat Miejsce jako wartość kulturowa prezentuje rozważania pedagogiczne, kulturalne, społeczne nad zagadnieniem miejsca i jego wymiaru symbolicznego, kulturalnego i społecznego. W części recenzje omówiono publikację Józefy Bałachowicz, Ireny Adamek (red. naukowa), Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2017, s. 264. Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom 6) jest skierowany do teoretyków i praktyków aksjologii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych wychowawczymi i kulturalnymi aspektami pedagogiki. Publikacja jest adresowana do szerokiej rzeszy nauczycieli, badaczy, animatorów kultury. Monografia może stanowić źródło inspiracji do ciekawych propozycji i badań nad wartościami symbolicznymi, kulturowymi i społecznymi miejsca w naszym życiu indywidualnym oraz zbiorowym.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Windows 3.1 rozpoczął rewolucję w świecie komputerów; od tej pory Microsoft wydał wiele generacji "okienek". Dziś Windows jest dojrzałym, bezpiecznym, niezawodnym i skalowalnym systemem. Aby w pełni wykorzystać ten potencjał, trzeba dobrze zrozumieć, jak funkcjonują podstawowe wewnętrzne komponenty systemu, jakie są zasady rządzące ich wydajnością, a także czym się charakteryzują funkcje bezpieczeństwa nowoczesnych systemów Windows.

W drugiej części tego zaktualizowanego przewodnika dla zaawansowanych informatyków znalazł się między innymi opis mechanizmu wywołania ALPC i procedury synchronizacji sterowników urządzeń i aplikacji. Omówiono zasady wirtualizacji, a także takie elementy jak rejestr, interfejs WMI, usługi ETW i DTrace. Pokazano najważniejsze komponenty pamięci masowej i systemy plików, w tym NTFS i ReFS. Zaprezentowano też operacje zachodzące podczas rozruchu i zamykania systemu. Uwzględniono aktualizacje 21H1/2104 systemu Windows 10, jak również systemów Windows Server 2022, 2019 i 2016. Dodatkowo ujęto tu obszerne wprowadzenie do platformy Hyper-V. Książka zawiera ponadto praktyczne eksperymenty, dzięki którym przy użyciu najnowszych narzędzi diagnostycznych można łatwiej zrozumieć wewnętrzne szczegóły działania systemu Windows.

Dzięki drugiej części książki możesz:

  • zrozumieć wirtualizację systemu i działanie opartych na niej zabezpieczeń
  • poznać mechanizmy zarządzania kluczami, rejestrem, usługami Windows
  • dowiedzieć się, jak menedżer bufora współdziała ze sterownikami systemu plików
  • poznać operacje wykonywane podczas rozruchu systemu Windows
  • przeanalizować bezpieczny rozruch oparty na interfejsie UEFI

...a więc uważasz, że dobrze znasz Windowsa?

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zbiór artykułów przygotowanych na podstawie materiałów zebranych w trakcie etnograficznych badań terenowych prowadzonych w Lelowie i okolicznych miejscowościach w województwie śląskim. Autorzy tekstów opisują praktyki związane z konstruowaniem lokalnego dziedzictwa, analizując je w szerokich kontekstach pamięci o przeszłości Lelowa i jego mieszkańcach, pamięci o społeczności żydowskiej i Zagładzie, a także w odniesieniu do doświadczeń rozmówców płynących z kontaktu ze współcześnie odwiedzającymi Lelów chasydami. A collection of articles based on materials obtained during ethnographical fieldwork in Lelów and neighbouring towns. The authors describe activities connected to the construction of local heritage, analysing them in the broader context of the memory of Lelów’s past and its inhabitants, the memory of the Jewish community and the Holocaust, as well as in relation to the experiences of the interviewees resulting from contact with the Hasids who visit Lelów contemporarily.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Dorota Wiśniewska-Juszczak: Konsekwencje stosowania różnych narzędzi sprawowania władzy [The consequences of the use of various tools of power], s. 125–134; Agnieszka Niedźwieńska, Jacek Neckar: Pozytywna tendencyjność w pamięci źródła informacji na własny temat [Positivity bias in memory of the source of self-information], s. 135–139; Marieke C. van Egmond, Ulrich Kühnen, Susanne Haberstroh, Nina Hansen: Learning through the eyes of Eastern and Western European university students: Mind or virtue-oriented?, s. 140–155; Agata Gąsiorowska: Psychologiczne skutki aktywacji idei pieniędzy a obdarowywanie bliskich [The psychological consequences of mere exposure to money and gift-giving], s. 156–168; Paweł Koniak, Wojciech Cwalina: Perswazyjne skutki wieloznaczności przekazu: polaryzacja czy depolaryzacja postaw? [Persuasive effects of message ambiguity: Attitude polarization or depolarization?], s. 169–190; Agnieszka Wilczyńska, Magdalena Mazur: Gniew i empatia a poziom zagrożenia wykluczeniem społecznym u młodzieży [Anger and empathy and risk of social exclusion among young people], s. 191–202; Alina Kolańczyk, Wacław Bąk, Marta Roczniewska: Skala samoregulacji promocyjnej i prewencyjnej (SSPP) [Promotion and Prevention Self-Regulation Scale (PPSS)], s. 203–218; Agnieszka Czerw: Co ludzie myślą o pracy zawodowej? Konstrukcja metody diagnozującej postawy wobec pracy [What do people think about work? Construction of the method diagnostic of attitudes toward work], s. 219–233.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Monografie)
1. Sądy i trybunały: Sąd powszechny czy sąd administracyjny; Sąd powszechny czy sąd wojskowy; Trybunał Konstytucyjny czy sąd powszechny lub administracyjny; Trybunał Stanu czy sąd powszechny; 2. Organy ścigania: Prokuratury- powszechna, wojskowa, Instytut Pamięci Narodowej; Sejmowa komisja śledcza
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.97/.99 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Michael Kunze, librecista m.in. "Elisabeth" i "Tańca Wampirów", to twórca niezwykle popularny w Europie i Azji. Jego biograficzne musicale są nie tylko imponującymi widowiskami, lecz także fascynującą próbą opowiadania o historii Austrii, a zarazem o mechanizmach przedstawiania przeszłości za pomocą środków współczesnego teatru muzycznego. "Musical jako maszyna pamięci" ukazuje drogę powstania dwóch słynnych musicali Kunzego, "Elisabeth" i "Mozarta!", w kontekście badań nad pamięcią zbiorową i skomplikowanej, europejsko-amerykańskiej historii rozrywkowego teatru muzycznego. Książka pokazuje, że musical od dawna był mocno związany z pamięcią społeczeństw, w których jest wystawiany, a jego przeszłość jako gatunku jest nierozerwalnie związana z Wiedniem. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Musical as Memory Machine. Performing Austria’s Past in Selected Musicals by Michael Kunze Michael Kunze, librettist whose works include "Elisabeth" and "Dance of the Vampires", enjoys immense popularity throughout Europe and Asia. His biographical musicals are not only impressive shows but also fascinating attempts at introducing the audience both to Austrian history and to mechanisms of presenting the past by means of modern music theatre. "Musical as Memory Machine" discusses the creation process of Kunze’s two famous musicals, "Elisabeth" and "Mozart!", in the context of studies on collective memory and of the Euro-American history of music theatre as a form of entertainment. The book demonstrates that the musical has long been tightly intertwined with the memories of the societies where it is staged, and that the history of the musical as a genre is inextricably linked with Vienna. The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Mgr Marek Golonka (ORCID 0000-0001-8146-1316) – dziekan w Górnośląskiej Wyższej Szkole Przedsiębiorczości, wykłada projektowanie gier na kierunku: Gry i Grafika Interaktywna, projektant gier i kulturoznawca. Bada przedstawianie przeszłości na różnych polach kultury popularnej. Jego głównym osiągnięciem badawczym jest prowadzony w Instytucie Kultury Polskiej na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego projekt "Przedstawianie przeszłości w teatrze muzycznym Polski i Austrii oraz jego recepcja", wnioski z którego podsumowuje w niniejszej publikacji. Pisze też scenariusze do komputerowych i fabularnych gier historycznych dla wydawnictw z Polski i ze świata.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom 6 Almanachu na temat Miejsce jako wartość kulturowa prezentuje rozważania pedagogiczne, kulturalne, społeczne nad zagadnieniem miejsca i jego wymiaru symbolicznego, kulturalnego i społecznego. W części recenzje omówiono publikację Józefy Bałachowicz, Ireny Adamek (red. naukowa), Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2017, s. 264. Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom 6) jest skierowany do teoretyków i praktyków aksjologii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych wychowawczymi i kulturalnymi aspektami pedagogiki. Publikacja jest adresowana do szerokiej rzeszy nauczycieli, badaczy, animatorów kultury. Monografia może stanowić źródło inspiracji do ciekawych propozycji i badań nad wartościami symbolicznymi, kulturowymi i społecznymi miejsca w naszym życiu indywidualnym oraz zbiorowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wyjątkowa publikacja przedstawiająca najnowszą wiedzę naukową z wielu dziedzin na temat starzenia się mózgu. Autor w intrygujący, ciekawy i przystępny sposób prowadzi Czytelnika przez skomplikowane procesy biologiczne, wychodząc od podstawowych mechanizmów funkcjonowania mózgu, aż do złożonych problemów zaprogramowanej śmierci narządu. Zrozumienie tych zagadnień może przełożyć się na wczesne diagnozowanie chorób neurozwyrodnieniowych i skuteczną profilaktykę. Profesor Janusz Błaszczyk, dokonując przeglądu największych światowych odkryć naukowych w dziedzinie neurofizjologii, prezentuje aktualny stan wiedzy na temat starzenia się mózgu i zachodzących z wiekiem zmian neurozwyrodnieniowych. Podsumowaniem przeglądu jest – obecnie weryfikowana na całym świecie – hipoteza zmian metabolicznych w mózgu jako głównej przyczyny chorób neurozwyrodnieniowych. Zrozumienie tych problemów pozwoli Czytelnikowi świadomie i skutecznie wpływać na procesy starzenia się jego mózgu i dzięki temu zminimalizować ryzyko rozwoju chorób neurodegeneracyjnych, a zwłaszcza choroby Alzheimera i choroby Parkinsona. Książka jest skierowana zarówno do profesjonalistów, zwłaszcza lekarzy, fizjoterapeutów, biologów i cybernetyków, jak i do wszystkich Czytelników interesujących się tą tematyką.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

W książce podjęto próbę przełożenia relacji między pamięcią a historią na praktykę historiograficzną. Tom zawiera teksty o dużej rozpiętości chronologicznej - od lat 80. XVIII wieku po czasy współczesne. Autorzy rozważają takie zagadnienia, jak: wizerunki kobiet władzy w oświeceniowych syntezach dziejów Polski Adama Naruszewicza i Jerzego S. Bandkiego; upamiętnianie bohaterów narodowych w XIX stuleciu; wspomnienia o historykach (Karolu Potkańskim) zapisane w pamięci współczesnych; drogi polskich historyczek, m.in. Krystyny Śreniowskiej, do samodzielności naukowej; lokalna polityka pamięci w czasach PRL-u; obrazy II wojny światowej w rosyjskich podręcznikach szkolnych oraz polityka historyczna i jej przełożenie na współczesną edukację szkolną.
Publikacja zainteresuje nie tylko historyków historiografii, metodologów, regionalistów, lecz także politologów i socjologów.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Informatyka jest rozległą dziedziną obejmującą zarówno badania teoretyczne, skupiające się w głównej mierze nad algorytmami i ich optymalizacją, jak i rozwiązania praktyczne związane z projektowaniem, implementacją i wdrażaniem systemów obliczeniowych w warstwie sprzętowej i programowej. Niniejsza monografia jest zbiorem pięciu oryginalnych prac naukowych przedstawiających osiągnięcia młodych i dojrzałych naukowców z obszaru informatyki. Poszczególne rozdziały dotyczą zagadnień związanych z eksploracją danych, zbiorów przybliżonych, modelowaniem układów o charakterze dynamicznym, technikami testowania pamięci RAM i projektowaniem układów cyfrowych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
(Podręczniki Prawnicze)
Cz. I Zagadnienia ogólne: R.1, Czym są organy ochrony prawnej. Cz. II Organy rozstrzygające (sądy i trybunały): R.2 Sądy powszechne; R.3 Sądy wojskowe; R.4 Sąd Najwyższy; R.5 Sądy administracyjne; R.6 Krajowa Rada Sądownictwa; R.7 Trybunał Konstytucyjny; R.8 Trybunał Stanu; R.9 Sąd Lustracyjny; R.10 Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów; R.11 Quasi-sądowe organy orzekające. Cz. III Organy kontroli legalności: R.12 Prokuratura; R.13 Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych; R.14 Najwyższa Izba Kontroli; R.15 Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji; R.16 Policja; R.17 Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Agencja Wywiadu; R.18 Centralne Biuro Antykorupcyjne; R.19 Straż Graniczna; R.20 Straże gminne (miejskie); R.21 Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów; R.22 Prokuratoria Generalne Skarbu Państwa; R.23 Instytut Pamięci Narodowej; R.24 Rzecznik Interesu Publicznego; R.25 Żandarmeria Wojskowa. Cz. IV Rzecznicy i organy ochrony prawnej: R.26 Rzecznik Praw Obywatelskich; R.27 Rzecznik Praw Dziecka; R.28 Adwokatura; R.29 Rzecznicy patentowi; R.30 Notariat; R.31 Doradcy podatkowi; R.32 Radcowie prawni
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.97/.99 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Aleksandra Szymków: Był bystry i na pewno miał wąsy! Efekty zapamiętywania informacji związane z przetwarzaniem treści sprawczych i wspólnotowych [Memory effects of processing agentic and communal information], doi: 10.7366/1896180020163701, s. 124–135; Maria Baran, Paweł Boski: Czy „Inny” zawsze musi być obcy? Wpływ dystansu kulturowego na postawy etnicznych Polaków wobec osób czarnoskórych i ich kategoryzację [Does “the Other” always have to be an out-group? The influence of cultural distance on attitudes of ethnic Poles towards Blacks and their categorization], doi: 10.7366/1896180020163702, s. 136–159; Katarzyna Jabłońska, Monika Wróbel: Wpływ kontekstu na rozpoznawanie mimicznych ekspresji negatywnych emocji a płeć [The role of context in the recognition of facial expressions of negative emotions in relation to gender], doi: 10.7366/1896180020163703, s. 160–169; Monika Obrębska, Paweł Kleka: Wpływ aktywizacji schematu płci i potrzeby dostosowania interpersonalnego na wybory leksykalne kobiet i mężczyzn [Influence of gender schema activation and need for interpersonal accommodation on lexical choices of men and women], doi: 10.7366/1896180020163704, s. 170–182; Wojciech Kulesza: (Nie)świadomy kameleon. Analiza związku między stosowaniem niewerbalnej mimikry, uległością wobec tego procesu a (nie)świadomością [The (Un)aware Chameleon. The relationship between nonverbal mimicry, getting in by mimicry, and (un)awareness of the process], doi: 10.7366/1896180020163705, s. 183–195; Elżbieta Kluska, Piotr Łabuz, Aleksandra Mrugalska, Piotr Oleś: Kwestionariusz przełomu połowy życia (KPPŻ) – konstrukcja i charakterystyka psychometryczna [Mid-Life Transition Questionnaire (MTQ) – Design and psychometric properties], doi: 10.7366/1896180020163706, s. 196–210; Alan Mandal, Marcin Moroń: Skala przywiązania do miejsca – polska adaptacja The Measure of Place Attachment D. Williamsa i J. Vaske’a (2003) [Place Attachment Scale – Validation of the Polish adaptation of The Measure of Place Attachment by D. Williams and J. Vaske (2003)], doi: 10.7366/1896180020163707, s. 211–222.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Obierz kurs na... Cisco!

Trudno wyobrazić sobie współczesny świat bez sieci komputerowych. Są obecne wszędzie i stają się coraz bardziej potrzebne, między innymi za sprawą rozwoju sieci komórkowych. Technologia 5G, internet rzeczy i inne wynalazki ułatwiające nasze codzienne funkcjonowanie wymagają coraz lepszych, szybszych i wydajniejszych sieci. Co więcej, sieć musi być inteligentna i reagować na zmieniające się warunki. Właśnie dlatego trzeba ją poznać od podszewki, aby dobrze nią administrować. Ważne jest zrozumienie podstaw i sposobu działania, przekazywania ramek i pakietów. Administrator musi wiedzieć, czego się spodziewać w przypadku włączenia danej funkcjonalności, musi umieć tym wszystkim zarządzać i zapewniać bezpieczeństwo przekazu danych. Tego wszystkiego można się nauczyć podczas trzyczęściowego cyklu Cisco CCNA 200-301.

Część pierwsza szkolenia skupia się na podstawach działania sieci i jest fundamentem, bez którego nie ma sensu rozpoczynać dalszej pracy. Tematy zostały tak dobrane, abyś mógł zostać świadomym użytkownikiem, który wie, co robi. Zdobędziesz tu wiedzę i umiejętności w zakresie sieci komputerowych, a także konfiguracji i zarządzania sieciami teleinformatycznymi czy telekomunikacyjnymi średniej wielkości.

Cisco CCNA 200-301. Kurs video. Podstawy sieci komputerowych i konfiguracji wprowadzi Cię w świat technologii Cisco. Wykorzystane materiały umożliwią Ci samodzielne wykonanie dowolnej liczby projektów, a następnie ich konfigurację. Dzięki temu zyskasz niemal nieograniczone możliwości konfiguracyjne, a stopień skomplikowania projektów będzie zależeć tylko od Twojej wyobraźni.

W kolejnych częściach znajdziesz materiał dotyczący administrowania urządzeniami oraz bezpieczeństwem sieci. Dopiero całość stanowi kompletne kompendium wiedzy potrzebnej do zdania egzaminu CCNA 200-301.

Potraktuj ten kurs jak bramę, przez którą jako administrator powinieneś przejść, aby iść dalej.

Czego nauczysz się podczas naszego profesjonalnego szkolenia?

  • Nauczysz się obsługi programu Wireshark, przechwytującego i analizującego dane w sieci komputerowej.
  • Dowiesz się, czym jest adresowanie w sieciach komputerowych, oraz poznasz sposoby podziału sieci na podsieci.
  • Zaczniesz rozróżniać rodzaje komunikacji w sieci komputerowej.
  • Zrozumiesz działanie protokołu ARP i obsługi tablicy ARP.
  • Opanujesz metody analizy przechwyconych danych.
  • Poznasz podstawową konfigurację przełącznika Cisco.
  • Sprawdzisz, jak zabezpieczać przełącznik Cisco przed dostępem osób niepowołanych i podłączać go do sieci komputerowej z nadaniem adresu IP.
  • Odkryjesz, jak zerować hasła dostępu i zabezpieczać interfejsy przełącznika przed nieautoryzowanym dostępem komputerów, które nie są dopuszczone do komunikacji w sieci.

Cisco CCNA 200-301. Kurs video. Podstawy sieci komputerowych i konfiguracji zakończysz na poziomie podstawowym, z wiedzą pozwalającą na samodzielne utworzenie działającej sieci. Wśród Twoich nowych umiejętności będą także: dokonywanie operacji na liczbach binarnych i prostego podziału sieci na podsieci, tworzenie podsieci na podstawie liczby wymaganych sieci i liczby wymaganych hostów, przeprowadzanie adresowania sieci z uwzględnieniem różnych potrzeb, konfiguracja programu GNS3. Nauczysz się przygotowywać emulację routera i przełącznika, dołączać do projektów wirtualnych maszyn VMware, przechwytywać komunikację wirtualnych urządzeń i obsługiwać tablicę routingu na routerze. W następnym kroku odkryjesz tajniki konfiguracji routera do pracy z programem Cisco Configuration Professional oraz instalacji i konfiguracji oprogramowania CCP. Zaprojektujesz od podstaw niewielką sieć komputerową, a potem ją skonfigurujesz.

Ważnym elementem kursu jest przygotowanie do egzaminu końcowego Cisco CCNA 200-301. Dokładne zrozumienie i opanowanie pojawiających się tu zagadnień jest niezbędne, jeśli chcesz zmierzyć się z pytaniami egzaminacyjnymi. Dotyczy to także pozostałych dwóch części kursu.

Jak się snuje sieć?

Routery, przełączniki, protokoły, adresowanie, hasła dostępu, dane przesyłane i przechwytywane... To może przyprawić nowicjusza o zawrót głowy. Jeśli jednak jesteś zdeterminowany i chcesz zrozumieć od podstaw, jak to wszystko ze sobą współdziała, ten kurs będzie idealnym rozwiązaniem. Autor w sposób jasny, prosty i kompetentny podaje wszystkie potrzebne informacje, zwraca uwagę na szczególnie istotne kwestie, odwołuje się do przykładów praktycznych i zachęca do samodzielnego budowania sieci. Uzbrojony w taką wiedzę, po przeanalizowaniu przykładów i wykonaniu ćwiczeń, będziesz w stanie stworzyć niewielką, lecz w pełni funkcjonalną sieć komputerową — i udowodnić swoje kompetencje pracodawcy lub potencjalnemu klientowi. Nacisk położony w tym szkoleniu na praktykę sprawia, że Twoje umiejętności będą poprawiać się w mgnieniu oka, a Ty sam uzyskasz świetną bazę do poszerzania swojej wiedzy. Jeśli chcesz być dobrym administratorem albo samodzielnie konstruować sieci, a w efekcie zdać egzamin CCNA, nie znajdziesz lepszego źródła!

Wystarczająco dobry administrator

Specyfika pracy administratora sieci polega na projektowaniu sieci, podłączaniu urządzeń sieciowych oraz ich konfigurowaniu, zabezpieczeniu, testowaniu i utrzymaniu sieci. Po procesie konfiguracji administrator sieci skupia się głównie na analizie jej działania, monitoruje jej aspekty i poprawia te, w których coś szwankuje. Administrator chcący podnosić swoje kwalifikacje musi przeprowadzać wiele konfiguracji. Niestety, w warunkach rzeczywistej firmy jest to bardzo trudne. Nie można narażać zasobów przedsiębiorstwa na błędne konfiguracje lub przeprowadzanie jakichkolwiek niezapowiedzianych testów. Nie można też w warunkach sieci produkcyjnej zmieniać konfiguracji bez przyczyny. Wiele firm nie posiada również sieci przeznaczonych do testów.

Tymczasem oprogramowanie emulujące GNS3 daje każdemu administratorowi swobodę działania. Dzięki niemu na wydzielonym sprzęcie można do woli testować różne konfiguracje bez obaw o ewentualne porażki. W razie konieczności wykonywany projekt po prostu wyrzuca się do kosza i tworzy nowy. Wszystkie konfiguracje można przeprowadzać na prywatnym sprzęcie, co też jest nie do pogardzenia.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Psychologia Społeczna nr 4(19)2011 Psychologia Społeczna jest kwartalnikiem, organem Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej. Profil kwartalnika obejmuje problematykę szeroko rozumianej psychologii społecznej: obok eksperymentalnej ps, publikuje prace z pogranicza różnych dyscyplin traktujących o człowieku w środowisku społecznym, poczynając od socjologii i innych nauk społecznych, a kończąc na biologii, neuronauce i psychologii poznawczej. Czasopismo jest otwarte na polemiczne debaty między przedstawicielami różnych orientacji teoretycznych i metodologicznych o miejscu człowieka w środowisku społecznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI Kolejny, podwójny LX/2–3 tom „Przeglądu Socjologicznego” poświęcony jest problematyce miejskiej. Przedstawiciele różnych ośrodków akademickich prezentują teksty, dla których wspólnym mianownikiem jest idea kulturowego pejzażu współczesnego środowiska miejskiego. Jedną z przewodnich myśli zawartych w niniejszym zbiorze stanowi teza, że współczesne miasto, powiązane z gospodarką globalną, jest konceptualizowane w kategoriach dynamicznej,płynnej i zmiennej struktury, dla której wymiar kulturowy staje się równie istotny jak wymiar ekonomiczny. Jednakże zawarte w tomie analizy znacznie wykraczają poza wąsko ujmowany kulturowy paradygmat socjologii miasta. Są próbą określenia sposobu, w jaki dzisiejsze miasta odpowiadają na najpilniejsze potrzeby współczesnego świata, będąc głównymi przestrzeniami tworzenia globalnych przepływów, materializujących się w konkretnych lokalizacjach. Zmiana w postrzeganiu roli czasu i przestrzeni polega na ich oddzieleniu i kompresji, co prowadzi do kolejnego pytania o rolę miejsca w budowaniu tożsamości jednostkowej i grupowej. Niezależnie bowiem od „mechanizmów wykorzeniających” ludzie wciąż poszukują podstaw identyfikacji i przynależności, usiłując odnaleźć je w miejscach, wokół których ogniskuje się życie społeczne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zagadnienia Rodzajów Literackich To wielojęzyczne czasopismo zostało powołane przez założycieli przede wszystkim dla prezentacji problematyki genologicznej w ujęciach badaczy z Polski i z całego świata. Redakcja podjęła też publikację, w każdym zeszycie, materiałów do przyszłego słownika rodzajów literackich. Oprócz tego ukazywały się tu również artykuły komparatystyczne i teoretycznoliterackie. Obecnie redaktorzy zachowując dotychczasowy profil pisma, otwierają szerzej łamy dla wszelkiego typu studiów literaturoznawczych bez względu na tematykę i założenia metodologiczne. Pojawiać się będą w "Zagadnieniach Rodzajów Literackich" także teksty o tematach kulturoznawczych, które będą penetrować bliższe i dalsze konteksty literatury. "ZRL" to jedyne w Polsce czasopismo wielojęzyczne, w którym kształtuje się międzynarodowa współpraca literaturoznawców Wschodu i Zachodu. Na jego wzór powstał swego czasu w USA genologiczny periodyk „Genre” (o czym anonsowali w artykule wstępnym z pierwszego tomu jego redaktorzy).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
PERFORMATIVE ASPECTS OF ART The concept of performativity has been usually evoked in the discussions on the philosophy of language and the reflection on theatre and performance art. However, in recent years there have been some attempts to broaden its scope. The theoretically inclined researchers have been working out the main assumptions of the aesthetics of performativity. These are claimed to include the challenging of the boundaries of artistic disciplines, and emphasizing the active role of the recipients, for whom the art works become events developing in consequence of their actions. Besides those attempts to grasp the theoretical consequences of “the performative turn”, one should also note some very interesting practical analyses, employing the theory in the discussion on concrete works from different domain of art. It appears that one can discover transformational potential, focus on change rather than just existence, even in the domains traditionally regarded as “artifactual” (painting, sculpture, installations). The planned volume of “Art Inquiry” will be devoted to the reflection on both directions of expansion of the concept of performativity. We would like the authors to consider its general significance for aesthetics and for the theory of various domains of art. We also hope that they will show the changes occurring when its unique perspective is adopted in the discussion on both theatre, paratheatrical experiments, and film, and the domains which have traditionally emphasized the role of the artistic artifact. The title of this volume invites questions about the possible scope of performativity and its kinds. PERFORMATYWNE ASPEKTY SZTUKI Zagadnienie performatywności podejmowane było najczęściej w rozważaniach z zakresu filozofii języka oraz w refleksji nad teatrem i sztuką performance. W ostatnich latach zauważyć można jednak próby jego rozszerzenia. Z jednej strony zmierzają one do wypracowania założeń estetyki performatywności. Wśród jej cech wskazywane jest kwestionowanie granic poszczególnych dziedzin artystycznych, zaakcentowanie aktywnej roli odbiorców, dla których utwory stają się wydarzeniami rozwijającymi się w wyniku ich działań itd. Oprócz prób sformułowania teoretycznych konsekwencji „zwrotu performatywnego” zauważyć można także bardzo interesujące konkretne analizy polegające na uwzględnieniu właściwych dla niego założeń przy rozważaniu dokonań z różnych obszarów sztuki. Okazuje się, że nawet w obszarach twórczości uważanych tradycyjnie za „wytwórcze” (malarstwo, rzeźba, instalacja) odkryć można aspekty transformacyjne, zakładające nie trwanie, a przemiany. W najnowszym tomie „Art Inquiry” przewidywane jest rozważenie obu zasugerowanych wyżej obszarów ekspansji idei performatywności. Z jednej strony rozważone mają być jej ogólne konsekwencje dla estetyki i teorii różnych dziedzin sztuki. Z drugiej, pokazane zmiany występujące, gdy właściwy dla niej punkt widzenia zostanie uwzględniony zarówno w obszarze refleksji teatralnej, parateatralnej, filmowej, jak w dziedzinach, w których tradycyjnie akcentowano rolę wytwarzanego przedmiotu (dzieła). Tytuł tego tomu ma właściwie charakter pytania o możliwy zakres performatywności i jej odmiany.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Numer tematyczny poświęcony "konfliktowym rocznicom" oraz zjawiskom kulturowym i społecznym, które wiążą się z rocznicowymi obchodami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej