Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(362)
Forma i typ
Książki
(350)
Publikacje naukowe
(78)
Publikacje dydaktyczne
(46)
Publikacje fachowe
(45)
Czasopisma
(8)
Druki ulotne
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(282)
dostępne
(184)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(190)
Czytelnia
(285)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(15)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(14)
Kojs Wojciech (1940- )
(13)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(10)
Sałamacha Przemysław
(8)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(8)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(7)
Dudek Sandra
(7)
Gajdzica Zenon (1970- )
(7)
Głuchowska Hanna
(7)
Hinz Magdalena
(7)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(7)
Czarnik Barbara
(6)
Kaliszewska Małgorzata
(6)
Karpińska Anna
(6)
Klasińska Barbara
(6)
Maniecka Magdalena
(6)
Sapijaszka Zofia
(6)
Spychał Krzysztof
(6)
Dudziec Kamila
(5)
Kuć Małgorzata
(5)
Matusek Beata (1975- )
(5)
Pelc Maria
(5)
Wrońska Marta
(5)
Czyż Stanisław
(4)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(4)
Grabowska Tatiana
(4)
Guła-Kubiszewska Halina
(4)
Jarosz Magdalena
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(4)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(4)
Krause Amadeusz
(4)
Markiewicz-Patkowska Julita
(4)
Palak Zofia
(4)
Starościak Wojciech
(4)
Badora Sylwia
(3)
Białoszewski Dariusz
(3)
Borowska Teresa
(3)
Gawlik Ewa
(3)
Godawa Grzegorz
(3)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(3)
Gubała Magdalena
(3)
Górska Milena
(3)
Jasiński Zenon
(3)
Kacprzak Elżbieta
(3)
Kaczmarek Żanetta
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(3)
Kochanowska Ewa
(3)
Korabiewska Izabela
(3)
Krajewski Mirosław
(3)
Krzywoń Danuta (1973- )
(3)
Lewandowska Monika
(3)
Mamroł Andrzej
(3)
Matyjas Bożena
(3)
Możdżeń Stefan Ignacy (1938- )
(3)
Musiał Emilia
(3)
Nycz Edward
(3)
Pachociński Ryszard (1930- )
(3)
Paszkiewicz Aneta
(3)
Plieth-Kalinowska Izabela
(3)
Radziewicz-Winnicki Andrzej
(3)
Rongies Witold
(3)
Sprawka Romana
(3)
Widawski Krzysztof
(3)
Wojciechowska Katarzyna
(3)
Woźnicki Jerzy (1947- )
(3)
Łączek Tomasz
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Bartkowicz Zdzisław
(2)
Bartnikowska Urszula
(2)
Bogdańska Katarzyna
(2)
Bruchnalski Marcin
(2)
Buchnat Marzena
(2)
Chymuk Mariia
(2)
Ciechanowska Dorota
(2)
Cudowska Agata
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Dusza Bożena
(2)
Frąckowiak Przemysław
(2)
Furmanek Waldemar (1945- )
(2)
Graboś Anita
(2)
Hyżak Danuta
(2)
Jurczyk Marta
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Kirenko Janusz (1954- )
(2)
Kobosko Joanna
(2)
Kopel Jerzy (1940-2019)
(2)
Kowal Jolanta
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Kozaczuk Franciszek
(2)
Kozerska Agnieszka
(2)
Krajewska Anna (1956- )
(2)
Krajewska Beata
(2)
Krakowski Krzysztof
(2)
Kraus Ewa (1971- )
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(55)
2010 - 2019
(144)
2000 - 2009
(153)
1990 - 1999
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(93)
Kraj wydania
Polska
(362)
Język
polski
(361)
angielski
(1)
Odbiorca
6-8 lat
(19)
Dzieci
(18)
0-5 lat
(17)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(16)
Przedszkola
(9)
Logopedzi
(5)
Nauczyciele
(5)
Rodzice
(5)
9-13 lat
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Pedagodzy
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły średnie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Temat
Pedagogika
(51)
Pedagogika resocjalizacyjna
(47)
Nauczyciele
(42)
Szkolnictwo
(41)
Język polski
(40)
Szkolnictwo wyższe
(39)
Korekcja mowy
(34)
Oświata
(28)
Młodzież
(26)
Wymowa
(26)
Kształcenie
(25)
Wychowanie
(25)
Pedagogika społeczna
(24)
Spółgłoski
(21)
Pedagogika specjalna
(20)
Studenci
(20)
Pedagogika opiekuńcza
(16)
Więźniowie
(15)
Dziecko
(14)
Opieka społeczna
(14)
Patologia społeczna
(13)
Pedagogika penitencjarna
(13)
Terapia logopedyczna
(13)
Uczniowie
(13)
Niedostosowanie społeczne
(12)
Niepełnosprawni
(12)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(12)
Rodzina zastępcza
(12)
Wychowanie w rodzinie
(12)
Zaburzenia mowy
(12)
Nauczanie
(11)
Rodzina
(11)
Kształcenie integracyjne
(10)
Agresywność
(9)
Pedagodzy
(9)
Rynek pracy
(9)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(9)
Wsparcie społeczne
(9)
Język dziecka
(8)
Kształcenie ustawiczne
(8)
Nauczanie początkowe
(8)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(8)
Szkolnictwo specjalne
(8)
Szkolnictwo zawodowe
(8)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(8)
Domy dziecka
(7)
Kobieta
(7)
Kształcenie zawodowe
(7)
Nauka mówienia
(7)
Wychowanie przedszkolne
(7)
Absolwenci szkół wyższych
(6)
Dzieci
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością
(6)
Efektywność nauczania
(6)
Kształcenie nauczycieli
(6)
Kultura
(6)
Metody nauczania
(6)
Młodzież trudna
(6)
Oświata dorosłych
(6)
Postawy
(6)
Prawo o szkolnictwie wyższym
(6)
Rodzice
(6)
Socjalizacja
(6)
Więziennictwo
(6)
Aspiracje zawodowe
(5)
Edukacja medialna
(5)
Historia wychowania
(5)
Jakość kształcenia
(5)
Język polski (przedmiot szkolny)
(5)
Ludzie starzy
(5)
Metodologia
(5)
Młodociani przestępcy
(5)
Nauczyciele akademiccy
(5)
Penitencjarystyka
(5)
Pisanie
(5)
Polityka społeczna
(5)
Poradnictwo zawodowe
(5)
Praca
(5)
Społeczności lokalne
(5)
Sprawność motoryczna
(5)
Służba więzienna
(5)
Zarządzanie oświatą
(5)
Badania naukowe
(4)
Bezdomność
(4)
Czas wolny od pracy
(4)
Dorosłość
(4)
Dostęp do oświaty
(4)
Edukacja prozdrowotna
(4)
Edukacja włączająca
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Jakość życia
(4)
Kompetencje zawodowe
(4)
Nauczanie dorosłych
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(4)
Nauka pisania
(4)
Nieletni przestępcy
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Nierówności społeczne
(4)
Osoby z niepełnosprawnością
(4)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(105)
1989-2000
(45)
1901-2000
(24)
1989-
(12)
2001-0
(9)
1801-1900
(6)
1901-
(6)
1801-
(3)
1945-1989
(3)
1701-1800
(2)
1914-1918
(2)
1918-1939
(2)
1939-1945
(2)
1901-1914
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(190)
Europa
(10)
Kraje Unii Europejskiej
(8)
Stany Zjednoczone (USA)
(4)
Ukraina
(3)
Wielka Brytania
(3)
Czechy
(2)
Japonia
(2)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Niemcy
(2)
Rosja
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Słowacja
(2)
Włochy
(2)
Afryka
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Azja
(1)
Brazylia
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Chiny
(1)
Egipt
(1)
Hiszpania
(1)
Indie
(1)
Iran
(1)
Izrael
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Litwa
(1)
Nigeria
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Szwecja
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(65)
Opracowanie
(54)
Materiały konferencyjne
(22)
Materiały pomocnicze
(22)
Monografia
(22)
Ćwiczenia i zadania
(22)
Podręcznik
(14)
Raport z badań
(14)
Ćwiczenia logopedyczne
(10)
Karty pracy ucznia
(9)
Czasopismo naukowe
(8)
Czasopismo pedagogiczne
(8)
Książka do wypełniania
(6)
Case study (studium przypadku)
(4)
Komentarz do ustawy
(4)
Księga pamiątkowa
(4)
Poradnik
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Gry i zabawki
(1)
Komentarz prawny
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Program nauczania
(1)
Szkic literacki
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(230)
Socjologia i społeczeństwo
(66)
Językoznawstwo
(32)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(20)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(14)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(14)
Psychologia
(11)
Historia
(7)
Medycyna i zdrowie
(7)
Nauka i badania
(7)
Zarządzanie i marketing
(5)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
362 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Tendencje w zakresie rozwoju szkolnictwa wyższego w Europie; 2. Korzyści i koszty przystąpienia Polski do Unii Europejskiej w dziedzinie Szkolnictwa Wyższego; 3. Wnioski; 4. Teza końcowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
kształcenia zintegrowanego: 1. Podstawy filozoficzne i pedagogiczne edukacji wczesnoszkolnej; 2. Kompetencje kluczowe; 3. Zasady integracji; Bibliografia. Rozdział II. Planowanie pracy dydaktycznej: 1. Dokumenty programowe związane z prawem oświatowym: podstawa programowa, programy nauczania, podręczniki; 2. Dokumenty nauczyciela; 2.1. Plan metodyczny (konspekt, scenariusz, struktura lekcji); 2.2. Plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału, plan wynikowy); 3. Cele dydaktyczne; Bibliografia. Rozdział III. Metodyka nauki czytania i pisania: 1. Metody wprowadzania głoski i litery; 1.1. Metody syntetyczne; 1.2. Metody analityczne; 2. Etapy wprowadzania głoski i litery; 2.1. Pisanie nowej litery; 3. Nauka czytania i pisania dwuznaków: sz, cz, ch, rz, dz, dż; 4. Formy czytania; 4.1. Uwagi praktyczne; 5. Przykłady ćwiczeń; Bibliografia. Rozdział IV. Ćwiczenia w mówieniu i pisaniu jako przygotowanie do tworzenia tekstów: 1. Przygotowanie do pracy z lekturą; 2. Rodzaje ćwiczeń słownikowych; 3. Ćwiczenia syntaktyczne - praca nad budową zdania; 4. Pisma użytkowe: list, zaproszenie, życzenia, telegram, dziennik, pamiętnik; 4.1. List; 4.2. Zaproszenie; 4.3. Życzenia; 4.4. Telegram; 4.5. Dziennik, pamiętnik; 5. Formy podawcze: opowiadanie, opis, sprawozdanie, kronika, streszczenie, opis postaci, rozprawka; 5.1. Opowiadanie; 5.2. Opis; 5.3. Sprawozdanie i kronika (notatka kronikarska); 5.4. Streszczenie; 5.5. Opis postaci; 5.6. Rozprawka; 6. Ćwiczenia w redagowaniu tekstów; Bibliografia. Rozdział V. Gramatyka a program kształcenia językowego w edukacji klas I-III: 1. Zagadnienia gramatyczne w edukacji wczesnoszkolnej; 2. Nowe podejście do gramatyki (kształcenie języka w świetle teorii aktów mowy); 3. Kształtowanie pojęcia zdania; 4. Kształtowanie pojęcia wyrazu; 5. Ćwiczenia przygotowujące do rozróżniania części mowy; 5.1. Rzeczownik; 5.2. Przyimek; 5.3. Przymiotnik; 5.4. Stopniowanie przymiotników; 5.5. Czasownik; 5.6. Przysłówek; 5.7. Liczebnik; 5.8. Równoważnik zdania; Bibliografia. Rozdział VI. Atrakcyjna ortografia: 1. Koncepcja nauczania ortografii w klasach I-III; 2. Treści nauczania; 3. Zasady nauczania ortografii; 4. Metody nauczania ortografii; 5. Formy sprawdzania umiejętności poprawnego pisania; 6. Pisownia spółgłosek miękkich; 6.1. Wiedza dla studenta i nauczyciela; 6.2. Błędy uczniowskie; 6.3. Jak uczyć pisowni spółgłosek miękkich?; 7. Atrakcyjne ćwiczenia ortograficzne; 7.1. Eliminatki tekstowe; 7.2. Zakreślanie wyrazów; 7.3. Ortograficzny bałwanek; 7.4. Podsumowanie; Bibliografia. Część II. Kształcenie literackie Rozdział I. Współczesne lektury w edukacji wczesnoszkolnej: 1. Baśń - jej poznawcze i wychowawcze walory; 2. Tabu w literaturze dla dzieci i nowe lektury; 3. Metodologie i wynikająca z nich metodyka; 3.1. Strukturalizm; 3.2. Hermeneutyka; 4. Klasyfikacja metod pracy z literaturą; Bibliografia. Rozdział II. Metodyka pracy z tekstem literackim - model strukturalistyczny: 1. Praca z poezją metodami werbalno-czynnościowymi/zadaniowymi Charakterystyka metody; 2. Propozycja pracy metodą werbalną według Wiesławy Żuchowskiej; 3. Praca z wierszami Juliana Tuwima, Jana Brzechwy, Danuty Wawiłow, Doroty Gellner; 3.1. Analiza wiersza Juliana Tuwima Lokomotywa; 3.2. Praca z innymi wierszami Danuty Wawiłow; 4. Przykłady zastosowania metod werbalnych w pracy z poezją Anny Kamieńskiej; 4.1. Metoda ukonkretnienia metafory; 4.2. Metoda substytucji; 5. Praca z prozą metodami werbalnymi; Bibliografia. Rozdział III. Metody pozawerbalne - przekład intersemiotyczny: 1. Interpretacje wierszy metodą ekspresywnego wykonania utworów; 2. Ukonkretnianie metafory w zabawie ruchowej; Bibliografia. Rozdział IV. Metody aktywizujące - model hermeneutyczny: 1. Klasyfikacja i omówienie metod; 2. Przykłady zastosowań metod aktywizujących; 2.1. Typy dyskusji; 2.2. Techniki dyskusji; 3. Metody eksponujące: słuchowisko, komiks, film, drama; 3.1. Słuchowisko radiowe jako forma artystyczna; 3.2. Komiks i inne formy pracy z wykorzystaniem multimediów; 3.3. Film; 3.4. Pokaz połączony z przeżyciem; 3.5. Drama; 4. Metody programowane - z użyciem komputera, maszyny dydaktycznej, podręcznika programowanego; 5. Metody praktyczne; 5.1. Podsumowanie; 6. Przykłady pracy z literaturą dla dzieci metodami aktywizującymi; Bibliografia. Rozdział V. Ewaluacja: 1. Ocenianie w edukacji wczesnoszkolnej; 2. Przykłady metod ewaluacyjnych; 2.1. Kosz i walizeczka; 2.2. Rybi szkielet; Zakończenie. Bibliografia. Aneks: Natalia Leszkiewicz. Książka obrazkowa dla dzieci - refleksje o jakości treści obrazka; Olga Tuszyńska. Integracja języka polskiego z matematyką metodą dramy; Paulina Pająk. Współczesne formy zabawy w edukacji wczesnoszkolnej; Monika Szubierajska. Jakie metody aktywizujące najbardziej rozwijają kreatywność poznawczą dziecka. Zareklamuj kilka z nich, uzasadniając wybór (teatrzyk, słuchowisko, komiks).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Prawne podstawy resocjalizacji / Małgorzata Kuć. - Warszawa : C.H.Beck, 2011. - 187, [1] s. ; 24 cm.
(Skrypty Becka)
1. Zagadnienia wprowadzające; 2. Teorie kary; 3. Organy postępowania wykonawczego; 4. Historyczne systemy penitencjarne; 5. Wykonywanie kary pozbawienia wolności; 6. Wybrane czynniki utrudniające proces resocjalizacji; 7. Postępowanie w sprawach nieletnich; 8. Mediacja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa. Część pierwsza: Recepcja idei i ewaluacji i jej źródła w polu praktyki edukacyjnej: Wprowadzenie; 1. Istota pojęcia „ewaluacja”; 2. Praktykowanie ewaluacji poza teorią - teoria na usługach praktyki ewaluacyjnej; 3. Ewaluacja edukacyjna - w drodze do autoewaluacji (ewaluacji wewnętrznej); 4. Zmiana systemu nadzoru pedagogicznego w Polsce; 5. Nieoczywiste potencjały ewaluacji wewnętrznej; 6. Nauczyciele ewaluatorami – nowa rola czy nowa scena? 7. Zespoły ewaluacyjne. Część Druga: Konceptualizacja projektu badawczego: 1. Teoria społecznych światów Anselma Straussa jako perspektywa teoretyczna; 2. Cele, przedmiot, problematyka badań; 3. złożona natura przedmiotu badań a procedura analityczna badawcza; 4. temporalne ramy doboru próby celowej do badań. Część 3: Społeczne światy szkolnych ewaluatorów: Wprowadzenie; 1. Ewaluacja jako działanie podstawowe; 2. Subświaty ewaluacji – proces segmentacji; 3 Proces legitymizacji ewaluacji w zróżnicowanych perspektywach temporalnych cztery profile evaluatorów – Areny sporu; 5. Proces „ stawania się” ewaluatorem. Zakończenie. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oblicza Małej Szkoły w Polsce i na Świecie ; 1.)
Jak makropolityka oświatowa niszczy polską edukację; Mała szkoła - charakterystyka kategorii; Mała szkoła - czy zawsze lepsza w osiąganych wynikach? (zarys studium literaturowego); Mała/duża, dobra/zła. Szkoła w perspektywie XXI wieku; Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych w małej szkole; Integracyjny system kształcenia i jego realizacja w warunkach małej szkoły ogólnodostępnej; Szkoły demokratyczne w Polsce i na świecie. Perspektywa teoretyczno-praktyczna; Od uspołecznienia do prywatyzacji - dwa nurty opinii na temat przekazywania przez samorząd lokalny szkół innym podmiotom; „Szkoła mała i normalna” - współczesne koncepcje edukacyjne widziane poprzez pryzmat alternatywnych doświadczeń z przeszłości; Hi, keefak/keefik, cava? Specyfika libańskiego systemu edukacyjnego; Nauczyciel w klasie łączonej: kim być i jak nauczać? Czyli czego uczą się studenci - praktykanci na temat nauczania zróżnicowanego w klasach łączonych; Obciążenia zawodowe nauczycieli szkół wiejskich; Školske vzdelavanie romskych deti a mladeže - zakladne problemy a systemove riešenia na slovensku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Oddech do mówienia; 2. Głos; 3. Akcent; 4. Intonacja i frazowanie; 5. Pauza; 6. Alfabet fonetyczny; 7. Dykcja; 8. Prozodia w interpretacji; 9. Etiuda dykcyjna; Ortofonia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.1 Logika (forma treści) : aby praca magisterska była treściwa i uporządkowana, Cz.2 Technika (forma tekstu) : aby praca była estetyczna, Cz.3 Obrona pracy magisterskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Agresja w szkole / red. Maria Libiszowska-Żółtkowska, Krystyna Ostrowska. - Wyd. 2. - Warszawa : Difin, 2019. - 253, [1] s. : rys., tab. ; 23 cm.
Zawiera: 1. Agresja – słowo wstępne; 2. Agresywne zachowania uczniów w świetle badań porównawczych z 1997 i 2003 roku; 3. Przestępczość nieletnich w Polsce w statystykach policyjnych i sądowych; 4. Bezpieczeństwo szkoły w opinii nauczycieli; 5. Wpływ klimatu szkoły na przejawianie przez uczniów agresji i przemocy w szkole; 6. Zapobieganie przemocy rówieśniczej w szkole; 7. Refleksje nad wynikami badań agresji; 8. Agresja jako przejaw niedostosowania społecznego młodzieży szkolnej; 9. Polityka oświatowa państwa. Zadania i ułomności; 10. Rodzina i szkoła w systemie wychowania; 11. Pedagogika resocjalizacyjna wobec przemocy i agresji; 12. Agresja wśród dzieci i młodzieży – wyjaśnienie socjologiczne; 13. System psychoprofilaktyki rozwoju i edukacji a przeciwdziałania zachowaniom dewiacyjnym dzieci i młodzieży; 14. Agresywne zachowania młodzieży jako konsekwencja zaburzonych procesów poznawczych. Doniesienie z badań; 15. Profilaktyczna pomoc wychowawcza szkole w zapobieganiu agresji: znaczenie kompetencji społecznych; 16. Działania profilaktyczne wobec młodzieży zagrożonej agresją i przestępczością – inspiracje do działań rozwojowych na przykładzie Schroniska dla Nieletnich Warszawa Okęcie; 17. Kształtowanie empatii w profilaktyce agresji uczniów; Terapia poznawczo-behawioralna w programach redukowania zachowań agresywnych u młodych przestępców; 19. Przejawy oraz nasilenie poziomu agresji, gniewu i wrogości wśród młodzieży licealnej – raport z badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 390)
1. Edukacyjne wyzwania globalizacji, 2. W kręgu edukacyjnych wyzwań teraźniejszości i przyszłości, 3. Szkoła i nauczyciel w okresie przemian społecznych, 4. Rodzina i szkoła w procesie gwałtownej zmiany społecznej, 5. Młodzież w perspektywie dalszego życia i pracy zawodowej, 6. Problemy demograficzne w szkolnictwie, 7. Nieegalitarność pedagogiki i egalitarnej polityki oświatowej, 8. Edukacja - droga reprodukcji społecznej czy emancypacji człowieka, 9. Wolność i równość w edukacji, 10. Kwestia równego startu w perspektywie reformy oświaty, 11. Reforma systemu edukacji - próba wyrównania szans młodego pokolenia, 12. Gimnazjum - rok trzeci. Osiągnięcia, problemy, znaki zapytania, 13. Wartości uczniów, ich rodziców i nauczycieli, 14. Nauczyciel akademicki - mistrz, przewodnik czy partner edukacyjny, 15. Śmiech w szkole
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp: Pedagogika społeczna w dobie transformacji ustrojowych i wizji naukowych: 1. Tło i zarys pedagogiki systemowej; 2. Od dezintegracji po dezintegracje pozytywną do integracji pedagogiki; 3. Integrowanie pedagogiki społecznej: humanistyczne potrzeby a szanse; 4. Profilaktyka trudności wychowawczo-opiekuńczych i pomocowych- dezintegracja pozytywna; 5. Zadania społeczne, wychowawcze i opiekuńcze pedagogów; Uogólnienie: wyzwania a perspektywy modernizowania integracji i pedagogiki społecznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sukces życiowy w warunkach dystansu społecznego / red. nauk. Tomasz Łączek. - Warszawa : Difin SA, 2021. - 292 s. : rys., tab., wykresy ; 24 cm.
(Engram)
Wprowadzenie Część I. Sukcesy i porażki nastolatków w przestrzeni dystansu społecznego: Kompetencje miękkie jako klucz do sukcesu w dobie pandemii; Sukcesy i porażki, gdy „Czarny Łabędź” nadleci. Niespodziewana nauka w zarazie; Pomiędzy przymusem szczęścia i sukcesu a pragnieniem godnego życia. Pozorny czy realny dylemat egzystencji?; Rezyliencja nastolatków w czasie pandemii COVID-19; Internet jako przestrzeń kompensacji relacji społecznych rodzin osób z niepełnosprawnością; Część II. Społeczność akademicka w dobie pandemii COVID-19: Satysfakcja z życia studentów w dobie pandemii COVID-19; Promowanie tolerancji wśród studentów pedagogiki z wykorzystaniem action research w przestrzeni wirtualnej; Istota autorytetu nauczyciela akademickiego w kontekście sukcesu życiowego według studentów pierwszego roku studiów; Nauczanie zdalne w okresie pandemii COVID-19 z perspektywy nauczyciela oraz ucznia/studenta – „bilans zysków, bilans strat” w sukcesie edukacyjnym; Sukces życiowy młodzieży akademickiej w warunkach pandemii COVID-19; Część III. Sukces życiowy w kontekście wykonywanego zawodu: Sukces zawodowy nauczyciela w świetle własnych rozważań i badań; Relacja między samooceną a definiowaniem i osiąganiem sukcesu życiowego; Znaczenie pasji w odnoszeniu sukcesu zawodowego; Sukces życiowy pielęgniarki a zapisy Kodeksu Etyki Zawodowej; Aktywność społeczna i zawodowa osadzonych odbywających karę w Systemie Dozoru; Elektronicznego jako forma oddziaływania reintegracyjnego – odniesienie do wyników badań własnych; Część IV. Funkcjonowanie jednostki w trakcie nauki zdalnej – zmienność interakcji społecznych: Zdobywanie wiedzy i kontakty społeczne młodych ludzi w cyberprzestrzeni w dobie zarazy; Młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w czasie pandemii COVID-19 – wyzwania dla nauczycieli wspomagających; Rodzice a wybory edukacyjno-zawodowe dzieci – implikacje do osiągania sukcesu; Pojęcie sukcesu uwzględniające korelację międzyprzedmiotową w kształceniu języka angielskiego i ochrony środowiska w warunkach zdalnego nauczania; CALL (Computer Assisted Language Learning) – szanse i wyzwania; Noty o autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkolnictwo i pedagogika w krajach europejskich; Organizacja wychowania publicznego, Eksperyment pedagogiczny Roberta Owena, Działalność i poglądy pedagogiczne J.H. Pestalozziego, Metoda ogródków dziecięcych Fryderyka Froebla, Poglądy pedagogiczne Fryderyka A. Diesterwega, Szkolnictwo niemiecki w 2 o. XIX stulecia, Poglądy pedagogiczne J.F. Hernarta, Rosyjskie ustawy szkolne w XIX stuleciu, Eksperyment wychowawczy i poglądy pedagogiczne Lwa Tołstoja, Poglądy pedagogiczne K. Uszyńskiego, Filozoficzne podstawy pedagogiki epoki pozytywizmu, Etyka wolności i utylitaryzmu J.S. Milla, Poglądy pedagogiczne Herberta Spencera, Społeczno-pedagogiczne podstawy programu wychowania socjalistycznego, Społeczne podstawy katolickiej doktryny wychowawczej, Proklamowanie nowożytnych igrzysk olimpijskich. Szkolnictwo i pedagogika na ziemiach polskich; Działalność oświatowa Izby Edukacji Publicznej, Edwarda Czarneckiego Rozprawa o nauczycielu, Stanisław Staszic o edukacji publicznej, Jędrzej Śniadecki o wychowaniu dzieci w wieku szkolnym, Towarzystwa Filomatów, Poglądy pedagogiczne Bronisława F. Trentowskiego, Karol Libelt o wychowaniu patriotycznym, Ewaryst Estkowski i jego stanowisko pedagogiczne, Józef Dietl o polityce edukacyjnej i o szkolnictwie w Galicji, Ustawa z 1862 r. o wychowaniu publicznym w Królestwie Polskim, Polityka oświatowa caratu w Królestwie Polskim: raport ministra, Program pedagogiczny pozytywizmu warszawskiego, Dążenia emancypacyjne kobiet - walka o średnie i wyższe wykształcenie, Poglądy i stanowisko pedagogiczne Jana Władysława Dawida, Stanowisko pedagogiczne Stanisława Karpowicza, Polityczny i oświatowy program partii Proletariat, Wokół strajku szkolnego z 1905 r., Jak pojmować wychowanie narodowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Człowiek wobec wyzwań globalizacji i transformacji ustrojowej w Polsce, 2. Przestępczość w Polsce na tle tendencji integracyjnych z Unią Europejską, 3. Dwa światy "Wielkiego Brata", czyli wychowanie na ponowoczesnej wyspie pokus, 4. Dziecięca interpretacja dobroci w świecie pełnym przemocy, 5. Między szansą a zagrożeniem, czyli o sytuacji dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym w szkole ogólnodostępnej, 6. Lęk, wolność i nadzieja. Poszukiwania aksjologiczne, 7. Samotność i osamotnienie jako wyzwanie dla dzisiejszej edukacji, 8. Interwencja pedagogiczna jako forma programu profilaktycznego w zwalczaniu przemocy wobec dzieci i młodzieży, 9. Doświadczenie jakości życia po przeszczepie organu, 10. Możliwość terapii uczniów stosujących agresję, 11. Próba pedagogicznej terapii w zakresie emocji dysfunkcyjnych uczniów klas niższych szkół podstawowych, 12. Edukacyjne przygotowanie młodych ludzi do pokonywania zagrożeń w Polsce i w wybranych krajach Unii. Czy w wychowaniu dzisiejszego człowieka najbardziej istotny staje się rozwój, czy też...?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 17/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. THEORETICAL FOUNDATIONS OF PEDAGOGICAL PROBLEMS - DISCUSSION AND POLEMICS: Why is it worth it? Why should we return to the issues of sources and approaches in pedagogy?; The problem of discursive openness in thinking about upbringing and education; Pedagogy towards the problem of initiation. The first installment: form concept to application, an attempt to reconstruct literature on the subjects. Threads scattered; Trends of the so-called new spirituality and the inclusion of spiritual problems in the area of pedagogical reflection and practice; Courage of a strong-minded girl scout - guidance for the education of tomorrow; Upbringing for success as a challenge to education; Responsive education as a chance to differentiate the teaching process; Education of a child outside the school classroom in the context of pedagogy of place; The application of Ausbel's meaningful learning theory in the organization of knowledge representations on the concept maps; Hobfoll's resources and the teacher's stress; Into idiocracy - pedagogical reflection of the epidemic of stupidity in the generation of the internet era; Trouble with multiculturalism in the eyes of a philosopher of culture; The activity and pedagogical wiews of women at the turn of the 19th and 20th centuries - historical experiences for the contemporary times; Feminism as... multiculturalism? Iris Marion Young on the concept of multiculturalism.; II. PRACTICAL APPLICATION OG PEDAGOGICAL RESEARCH RESULTS: Proposals for changes in didactical cooperation in the assessment of students and teachers; Between involvement and burnout. How do teachers estimate their person-organization fit?; Teacher's skills and their use in professional activity; Impact on motivational orientation on student's school achievements; Paradigm of child education in the awareness of early education teachers - practical implications; A pupil in the early school education on the path to his subjectivity; Drawings as a source of knowledge about the basic developmental needs of children at a younger school age; Socio-cultural animation - the idea and method of changes in local structures; Social impact of the government program support fo universities of the third age (on the example of the podkarpackie province); Pedagogy of tourism as an opportunity to avoid threats lurking for children in the 21st century.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ewaluacja jakości kształcenia zawodowego nauczyciela wychowania fizycznego; 2. Projekt "Nowa jakość praktyk pedagogicznych II" w Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu; 3. Regulaminy i programy opracowane na potrzeby realizacji praktyk w szkołach ponadgimnazjalnych; 4. Ewaluacja efektywności praktyk w szkołach ponadgimnazjalnych; 5. Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Warszawa 1879-1906 2. W Krakowie w latach 1906-1918 okres najszczęśliwszy 3. Warszawa 1918-1945 Okres największej twórczości 4. Łódź 5. Uczniowie, współpracownicy i przyjciele
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej