23787
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 330 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia strony 199-217.
Formatted contents note
Wstęp; 1. Zrównoważony rozwój jako współczesny paradygmat rozwoju cywilizacyjnego; Wprowadzenie; 1.1. Geneza paradygmatu zrównoważonego rozwoju; 1.2. Główne założenia koncepcji zrównoważonego rozwoju; 1.3. Implementacja koncepcji zrównoważonego rozwoju w decyzjach konsumentów i działalności przedsiębiorstw; Zakończenie; 2. Zrównoważony rozwój w strategiach Unii Europejskiej; Wprowadzenie; 2.1. Strategia na rzecz zrównoważonego rozwoju realizowana w latach 2002–2009; 2.2. Miejsce zrównoważonego rozwoju w strategii Europa 2020 oraz w Europejskim Zielonym Ładzie; 2.3. Zrównoważony rozwój w przyjętej przez Unię Europejską Agendzie 2030; 2.4. Realizacja Celów Zrównoważonego Rozwoju; Zakończenie; 3. Rola i znaczenie zrównoważonej konsumpcji i produkcji w operacjonalizacji koncepcji zrównoważonego rozwoju; Wprowadzenie; 3.1. Pojęcie i istota zrównoważonej konsumpcji i produkcji; 3.2. Działania na rzecz wdrażania zrównoważonych wzorców konsumpcji i produkcji; Zakończenie; 4. Trendy ekologiczne w zachowaniach współczesnych konsumentów; Wprowadzenie; 4.1. Ekonomiczny i społeczny kontekst ekologizacji zachowań konsumenckich w dobie zrównoważonej konsumpcji i produkcji; 4.2. Charakterystyka wybranych trendów proekologicznych w zachowaniach konsumentów; 4.3. Od fast fashion do slow fashion – proekologiczne zachowania konsumentów na rynku mody; 4.4. Internetowe platformy wymiany odzieży używanej; Zakończenie; 5. Dekonsumpcja wyzwaniem dla konsumentów i producentów w dobie zrównoważonej konsumpcji; Wprowadzenie; 5.1. Konceptualizacja i aspekty definicyjne zjawiska dekonsumpcji; 5.2. Przejawy dekonsumpcji w procesie konsumpcyjnym i produkcyjnym; 5.3. Współwystępowanie dekonsumpcji ze współczesnymi trendami związanymi ze zrównoważonym rozwojem; 5.4. Wyzwania dekonsumpcji dla konsumentów i przedsiębiorstw. Perspektywy rozwojowe trendu i jego determinanty; Zakończenie; 6. Technologie perswazyjne w kształtowaniu wzorców zrównoważonej konsumpcji; Wprowadzenie; 6.1. Potencjał technologii perswazyjnych w kształtowaniu wzorców zrównoważonej konsumpcji; 6.2. Wykorzystanie technologii perswazyjnych w kształtowaniu wzorców zrównoważonych postaw konsumentów w sferze zachowań prośrodowiskowych i prospołecznych; 6.3. Wykorzystanie technologii perswazyjnych w kształtowaniu zrównoważonych zachowań w sferze poprawy jakości życia konsumentów; 6.4. Wyzwania i dylematy stosowania technologii perswazyjnych w kształtowaniu wzorców zrównoważonej konsumpcji; Zakończenie; 7. Miejsce sztucznej inteligencji w zrównoważonej konsumpcji – wybrane aspekty; Wprowadzenie; 7.1. Potencjalne korzyści i zagrożenia dla człowieka wynikające ze stosowania sztucznej inteligencji w dobie wdrażania zrównoważonej konsumpcji na podstawie przeglądu literatury; 7.2. Status człowieka jako konsumenta i pracownika w dobie zrównoważonego rozwoju i rozwoju sztucznej inteligencji; 7.3. Unijne kierunki regulacji prawnych w sytuacji korzystania ze sztucznej inteligencji; Zakończenie; 8. Prawa i świadomość konsumenta a zrównoważony rozwój; Wprowadzenie; 8.1. Prawa konsumenta w Unii Europejskiej i w Polsce; 8.2. Dyrektywy: cyfrowa, towarowa i Omnibus; 8.3. Świadomość konsumencka a zrównoważony rozwój; Zakończenie; Bibliografia.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again