23787
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 378 (1 egz.)
Notes:
General note
Oznaczenie numeru tomu na grzbiecie
Bibliography, etc. note
Bibliografia s. 391-412
Formatted contents note
I. Zasady dydaktyczne procesu kształcenia w uniwersytecie: Istota i geneza zasad dydaktycznych oraz ich klasyfikacja; Treści zasad dydaktycznych; Problemy do samodzielnego przemyślenia, opracowania i dyskusji; Konkluzje. II. Dydaktyka w szkole wyższej przełomu drugiego i trzeciego milenium: Podstawowe idee edukacyjne w cywilizacji informacyjnej; Stała troska o wysoki poziom zajęć dydaktycznych; Kształcenie w szkole wyższej; Nie wystarcza już tradycyjne formułowanie celów edukacji w szkole wyższej; Projektowanie celów procesu kształcenia w szkole wyższej; Treści studiów; Miejsce dydaktyki ogólnej w pedagogicznym kształceniu nauczycieli w formie studiów uniwersyteckich; Przyszłość dydaktyki w szkole wyższej. III. Orientacja dydaktyki akademickiej na jej cele: Wstęp; Nowa wizja szkolnictwa wyższego; Cele edukacji akademickiej; Konkluzje. IV. Cele edukacji w szkole wyższej: Istota, wartość, siła regulacyjna i funkcje celów kształcenia akademickiego; Podział celów edukacji w szkole wyższej; Projektowanie celów procesu kształcenia w szkole wyższej. V. Ćwiczenia w szkole wyższej: Pojęcie „ćwiczenie”; Klasyfikacja ćwiczeń; Cele i zadania ćwiczeń; Podstawy teoriopoznawcze i metody prowadzenia ćwiczeń; Tok i struktura ćwiczeń. VI. Realizacja celów dydaktyczno-wychowawczych szkoły wyższej w formie ćwiczeń: Istota i rodzaje zajęć opartych na pracy z małymi grupami; Cele i metody przeprowadzania ćwiczeń; Tok pracy w małych grupach; Ćwiczenia terenowe; Postacie zajęć terenowych; Ćwiczenia terenowe w programie Studium Kultury i Turystyki UAM; Cele, etapy przygotowania i dzień gotowości dla uczestników ćwiczeń terenowych; Przeprowadzanie ćwiczeń; Podsumowanie i zakończenie ćwiczeń terenowych; Poszukiwanie wzorca ćwiczeń terenowych. VII. Wykład w szkole wyższej: Typologia wykładów; Spór o wykład akademicki; Zadania wykładu; Struktura i konstrukcja wykładu; Cele wykładu; Stopnie procesu poznawczego w czasie wykładu; Środki ekspresji wykładu; Notowanie wykładu; Uwarunkowania efektywności wykładu. VIII. Seminarium w szkole wyższej: Cele seminarium magisterskiego; Organizacja grup seminaryjnych; Seminaria o jednolitej i zróżnicowanej tematyce prac magisterskich; Zasady prowadzenia seminarium magisterskiego; Treści seminarium magisterskiego; Rozmieszczenie w czasie tematyki zajęć seminaryjnych. IX. Prace magisterskie: Zadania pracy magisterskiej i jej charakter; Dziedzina tematyczna pracy magisterskiej; Koncepcja pracy magisterskiej; Tematyka i problematyka pracy magisterskiej oraz metodologia ich rozwiązywania; Konstrukcja pracy magisterskiej i jej pisanie; Konkluzje. X. Kształci i wychowuje: Wstęp; Marginalizacja wychowania; Niezbędne są wartości; Studenci wobec wartości; Decyduje nauczyciel akademicki. XI. Niektóre aktualne problemy nauczania programowanego: Geneza nauczania programowanego; Wpływ nauczania programowanego na system dydaktyczny; Rozstrzygnięte i otwarte problemy; Ewolucja nauczania programowanego; Nowe kierunki badań; Podsumowanie. XII. Ewaluacja osiągnięć studentów w nauce oparta na strukturze zdobywania przez nich wiedzy i jej poziomach: Wstęp; Najważniejsze mankamenty i nieporozumienia, w które uwikłane jest konwencjonalne egzekwowanie wiedzy studentów; Nowe sposoby kwalifikowania wiedzy studentów; Struktura i poziomy przyswajanej wiedzy i ich rangi; Niezawodność kwalifikowania wiedz. XIII. Testowa kontrola i ocena wiedzy studentów: Testy dydaktyczne; Typy zadań testowych; Etapy opracowywania testów; Optymalizacja procesu kontroli za pomocą testów dydaktycznych; Wyznaczenie liczby węzłów kontroli oparte na podstawowych ogniwach procesu dydaktycznego; Określenie liczby węzłów kontroli na podstawie grafów. XIV. Egzaminy w szkole wyższej: Istota i rodzaje egzaminów; Zainteresowanie społeczne egzaminami i postawy studentów wobec nich; Przygotowanie do egzaminów i warunki ich zdawania; Treść egzaminów; Przeprowadzanie egzaminów. XV. Ocenianie wiedzy studentów w czasie egzaminów: Wstęp; Rodzaje ocen wiedzy studentów; Skala ocen; Kryteria i normy ocen; Wartościowe ocenianie wiedzy studentów; Postawy egzaminatora wobec zdających egzamin. XVI. Podstawowe aspekty określania efektywności kształcenia w szkole wyższej: Znaczenie badań nad efektywnością kształcenia w jego unowocześnianiu; Geneza, istota i rodzaje efektywności kształcenia; Czynniki efektywności kształcenia; Kryteria efektywności kształcenia; Wskaźniki efektywności kształcenia; Pomiar efektywności kształcenia. XVII. Ustalenie efektywności programowego nauczania elementów nauk pedagogicznych w drodze eksperymentu: Hipoteza robocza eksperymentu; Dobór grup porównywanych; Wykorzystanie metod statystycznych w eksperymencie; Część pierwsza eksperymentu; Część druga eksperymentu.
Language note
Spis treści, wstęp i nota o autorze również w języku angielskim
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again