23787
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia przy pracach.
Uwaga dotycząca zawartości
Wstęp; Część I. Całożyciowe uczenie się – koncepcje, konteksty, perspektywy; Uczenie się przez całe życie jako rzeczywistość edukacyjna. Dyskurs całożyciowego uczenia się w tle zmian społeczno-ekonomicznych; Samowychowanie jako jeden z rodzajów uczenia się przez całe życie; Uczenie się dorosłych w kulturze pośpiechu; Od kanonu przez polifonię do kakofonii znaczeń edukacji ustawicznej; Całożyciowe uczenie się z perspektywy wielokulturowych problemów współczesności; Komplementarność procesów edukacji i autoedukacji wyzwaniem czasu ponowoczesnego; Strategie rozwoju edukacji dorosłych w kontekście Konferencji UNESCO CONFINTEA VI; Trudności i bariery w procesie całożyciowego uczenia się; Część II. Uniwersytet jako przestrzeń realizacji idei całożyciowego uczenia się. Wielowymiarowość edukacji uniwersyteckiej; Uniwersytet i komercjalizacja. Rekonstrukcja zachodniej debaty; Andragogiczne kształcenie studentów – między rygoryzmem standardów a refleksyjną swobodą; Studia podyplomowe elementem całożyciowej edukacji (specyfika, funkcje); Edukacja uniwersytecka w edukacji całożyciowej; Prekariat jako wyzwanie dla doradztwa akademickiego; Problem aktywizacji zawodowej absolwentów szkół wyższych; Uczyć się, by nauczać? Uwagi na temat kształcenia ustawicznego, ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli; Część III. Całożyciowe uczenie się a wymagania rynku pracy; Alternatywność dróg do pracy i zawodu w poprzemysłowym społeczeństwie wiedzy; Kwalifikacje i kompetencje menedżerów a nowoczesne organizacje jako agendy całożyciowego kształcenia; Dyskryminacja kobiet na rynku. Wybrane konteksty i paradoksy; Idea wolontariatu w społeczeństwie obywatelskim; Postakcesyjna emigracja zarobkowa w kontekście całożyciowego uczenia się; O pieniądzach i sposobach ich wydawania. Kształcenie do korzystania z pieniędzy; Część IV. Całożyciowe uczenie się – perspektywy i egzemplifikacje; Z tradycji instytucjonalnej edukacji ustawicznej – potrzeba badań i egzemplifikacje; Idea kształcenia ustawicznego w europejskiej i polskiej tradycji edukacyjnej (wprowadzenie do dyskusji); Ignacy Solarz (1891-1940) i jego prawdy pedagogiczne w polskim piśmiennictwie pedagogicznym. Wnioski dla współczesnych; Edukacja dorosłych w Finlandii; Społeczny wymiar edukacji w środowiskach lokalnych – studium przypadku; Kształcenie ustawiczne w planach rozwoju środowisk lokalnych; Perspektywy edukacji w ramach ekonomii społecznej; Idea regionalizmu w udoskonalaniu procesu edukacji permanentnej; Uczenie się pozytywnym wymiarem życia w fazie późnej dorosłości; Koncepcje uczenia się międzygeneracyjnego w niemieckiej teorii i praktyce; Informacje o autorach.
Uwaga dotycząca finansowania
Dofinansowanie przez Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej