23787
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Notes:
General note
Konf. odbyła się 26-28 listopada 2013 r.
Bibliography, etc. note
Bibliografia przy referatach.
Formatted contents note
Wprowadzenie; Część I Polski pejzaż społeczny; Polska i Polacy w zwierciadle faktów. Perspektywa społeczna; Wartości stwarzające Polaków; Część II Pedagogika społeczna – elementy do debaty; Skąd przychodzimy, z czym przychodzimy? O drogach rozwoju pedagogiki społecznej; Ignorancja. Gorący postulat i aktualna kategoria pedagogiki społecznej; Magia myśli o rewitalizacji społecznej w dobie przemian w twórczości współczesnych polskich pedagogów społecznych (pożytki czy też pozytywistyczne utopie?); Nowy wymiar pedagogiki społecznej: post-ponowoczesne środowisko życia człowieka; Społeczno-pedagogiczny punkt widzenia – wielowymiarowość perspektyw; Pytania o perspektywę pedagogiki społecznej; O zaangażowaniu pedagogiki społecznej (w związku z pytaniem o wiarygodność dyscypliny); Źródła polskiej pedagogiki społecznej. Propozycja sposobu analizy; Przeszłość dla przyszłości – w poszukiwaniu inspiracji do zmian; Część III Konteksty życia społecznego – w tworzeniu środowiska życia i pomocy człowiekowi; Środowisko/środowisko wychowawcze – dorobek, kierunki przemian – współczesne wyzwania; Człowiek w przestrzeniach wielokulturowości; Relacje rodzina – szkoła w perspektywie współpracy; Zagrożenie katastrofami i klęskami żywiołowymi a praca socjalna; W poszukiwaniu źródeł i przyczyn współczesnego, wielopostaciowego kryzysu społecznego; Coaching w pedagogice społecznej i pracy socjalnej: współrzędne zależności podobieństw i różnic. Recepcja teorii i doświadczeń niemieckich; Status praktyczny konektywizmu; Niepubliczna edukacja w Polsce – jej źródła, funkcje i niepokoje; Edukacja na wsi – mechanizmy wykluczenia edukacyjnego; Od pracy „zadanej” do pracy jako zadania: przemiany współczesnego środowiska pracy; Czas jako wymiar i obszar ludzkich działań (perspektywa pedagogiczna); O smutku – troskach schyłku życia. Refleksje pedagogiczne; Część IV Rodzina, rodzicielstwo – problemy i propozycje rozwiązań; W którą stronę? Pytanie o kierunek działań na rzecz ochrony dzieci przed krzywdzeniem; Rozwiązania polityki rodzinnej a praca socjalno-wychowawcza z rodziną ryzyka. Nieprzyjazny świat „Wielkiego Brata” czy instrument kreowania rozwoju rodziny?; Rodzicielstwo: stałość zadań i zmienność modeli (?) – zarys refleksji; „Bezgraniczna miłość” w obliczu doświadczeń rodzinnych i niektórych pedagogicznych rozważań; Rodzina – zasoby rodzinne. Od diagnozy do terapii; O przesunięciu uwagi z dziecka na rodziców. Refleksja z perspektywy pedagoga społecznego; Tradycyjne i współczesne modele ojcostwa; Małżeństwo – instytucja w kryzysie? Opinie Polek i Brytyjek; Społeczno-środowiskowe uwarunkowania zdrowia rodziny; Zachowania zdrowotne dzieci i młodzieży a środowisko rodzinne; Współczesne oblicza samotności dziecka w rodzinie jako skutek przemian transformacyjnych i procesu globalizacji; (Nie)spokojny dom – rekonstrukcje dzieciństwa Dorosłych Dzieci Alkoholików; Noty o autorach.
Funding information note
Współfinansowanie: Uniwersytet w Białymstoku. Wydział Pedagogiki i Psychologii
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again