23787
Availability:
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 332 (1 egz.)
Notes:
Formatted contents note
Zawiera: Rozdział 1. Podmiot i przedmiot zarządzania nieruchomościami: I. Definicja zarządzania nieruchomościami; II. Wymogi formalne; III. Portret psychologiczny zarządcy nieruchomości; A. Cechy osobowościowe; B. Umiejętności; C. Przeciwwskazania do wykonywania zawodu; IV. Definicja i podział nieruchomości komercyjnych; A. Uwagi wstępne; B. Budynki biurowe; 1. Uwagi wstępne; 2. Budynek biurowy klasy A; 3. Budynek biurowy klasy B; 4. Budynek biurowy klasy B+; 5. Budynek biurowy klasy C; 6. Znaczenie informacji o klasie budynku; C. Nieruchomości handlowe; D. Centra logistyczne i magazyny; E. Inne nieruchomości komercyjne. Rozdział 2. Zarządca a właściciel nieruchomości komercyjnej: I. Kim jest właściciel nieruchomości komercyjnej; II. Zakres odpowiedzialności; III. Umowa o zarządzanie; A. Uwagi wstępne; B. Zakres umowy; C. Reprezentacja właściciela – pełnomocnictwo; IV. Raporty i sprawozdania: A. Uwagi wstępne; B. Sprawozdanie z zarządzania nieruchomością; C. Raporty finansowe; D. Budżety operacyjne, inwestycyjne, marketingowe; E. Zestawienia z umów najmu. Rozdział 3. Zarządca a najemca: I. Monitoring bieżących potrzeb; II. Umowa najmu; A. Uwagi wstępne; B. Postanowienia wstępne i strony umowy najmu; C. Przedmiot najmu i okres trwania; D. Czynsz, koszty eksploatacyjne – katalog i sposoby rozliczania, inne świadczenia; E. Indeksacja; F. Okresy wolne od czynszu, opcja wcześniejszego rozwiązania umowy, zakaz konkurencji; G. Obowiązki i prawa właściciela i najemcy; 1. Uwagi wstępne; 2. Obowiązki i prawa właściciela; 3. Obowiązki i prawa najemcy; H. Zabezpieczenie wykonania umowy; I. Ubezpieczenia; J. Warunki rozwiązania umowy; K. Przetwarzanie danych osobowych i obowiązki informacyjne; III. Przedłużanie i renegocjowanie warunków umów najmu; A. Uwagi wstępne; B. Przedłużenie lub skrócenie czasu najmu; C. Zmniejszenie lub rozszerzenie powierzchni najmu; D. Stawki za czynsz – renegocjowanie stawek na wyższe lub niższe; E. Koszty eksploatacyjne – sposób rozliczania; F. Zabezpieczenie umowy najmu – sposób i naliczanie; G. Standard wykończenia – remont i modernizacja powierzchni najmu; H. Sposób i częstotliwość indeksacji; I. Zmiana wzoru umowy najmu; J. W jaki sposób zachęcić najemcę do pozostania w budynku. Rozdział 4. Zarządca a budynek: I. Uwagi wstępne; II. Przejęcie nieruchomości w zarządzanie; A. Uwagi wstępne; B. Harmonogram przejęcia nieruchomości; C. Lista wymaganych dokumentów; 1. Uwagi wstępne; 2. Umowy; 3. Dokumentacja nieruchomości; 4. Dokumentacja związana z bezpieczeństwem budynku i dokumentacja techniczna; 5. Dokumentacja finansowa; III. Procedury i dokumenty obowiązujące w budynku; A. Uwagi wstępne; B. Regulamin budynku; C. Plan ochrony; D. Instrukcja bezpieczeństwa pożarowego i plan ewakuacji; E. Zasady przeprowadzania prac remontowych i aranżacyjnych; IV. Instalacje i urządzenia; A. Uwagi wstępne; B. Harmonogram przeglądów oraz sprawozdawczość związana z ochroną środowiska; 1. Sprawozdawczość związana z ochroną środowiska; C. Książka obiektu budowlanego; 1. Uwagi wstępne; 2. Sposób wypełniania KOB; D. System zarządzania budynkiem – BMS; E. Awarie i katastrofy; 1. Uwagi wstępne; 2. Zalania; 3. Awarie systemów; 4. Przerwy w dostawie mediów; 5. Inne awarie; 6. Katastrofa budowlana; V. Archiwizacja dokumentacji i systemy informatyczne wspierające pracę zarządcy nieruchomości; A. Uwagi wstępne; B. Sposób i miejsce przechowywania dokumentacji nieruchomości; C. Archiwizacja dokumentów w formie elektronicznej i wykorzystanie systemów informatycznych w procesie zarządzania; 1. Uwagi wstępne; 2. Wybór i wdrożenie systemów informatycznych; D. Korzyści z zastosowania systemów informatycznych w pracy zarządcy nieruchomości. Rozdział 5. Zarządca a podwykonawcy i dostawcy mediów: I. Uwagi wstępne; II. Dobór firm podwykonawczych; A. Uwagi wstępne; B. Organizacja przetargów i konkursów ofert; C. Kryteria wyboru; D. Zawieranie umów z podwykonawcami; III. Budowanie relacji z pracownikami obsługi; IV. Organizacja prac remontowych i modernizacyjnych w nieruchomości; A. Uwagi wstępne; B. Faza projektowania i uzgodnień; C. Faza doboru wykonawców; D. Faza wykonania i nadzór nad pracami; E. Odbiór wykonanych robót; V. Relacja zarządcy nieruchomości z dostawcami mediów. Rozdział 6. Różne role zarządcy nieruchomości komercyjnych: I. Uwagi wstępne; II. Rola zarządcy nieruchomości w fazie projektowania budynku; III. Rola zarządcy w procesie sprzedaży lub zakupu budynku; A. Uwagi wstępne; B. Doradztwo oraz analiza sposobu zarządzania (raporty due diligence); IV. Zarządzanie spółką i aktywami właściciela; V. Zarządzanie portfelem nieruchomości; VI. Rola zarządcy w kreowaniu wizerunku budynku; VII. Budowanie atmosfery w budynku poprzez organizowanie imprez i eventów dla najemców; VIII. Rola zarządcy nieruchomości podczas sytuacji kryzysowych. Rozdział 7. Zarządzanie budynkiem zielonym (green building): I. Uwagi wstępne; II. Certyfikat LEED; III. Program BREEAM; IV. Program Green Building; V. Certyfikaty FITWEL i WELL™; VI. Nowa certyfikacja WELL Health-Safety Building™; VII. Zarządzanie zielonymi budynkami; VIII. Przeprowadzenie procesu certyfikacji budynku istniejącego (BREEAM In-Use). Rozdział 8. Wzory umów i dokumentów: I. Umowa o zarządzanie nieruchomością; II. Budżet kosztów operacyjnych (OPEX) dla budynku biurowego; III. Budżet kosztów inwestycyjnych (CAPEX) dla budynku biurowego; IV. Umowa najmu; V. Harmonogram przejęcia budynku biurowego (po sprzedaży); VI. Lista dokumentacji budynku biurowego; VII. Regulamin budynku biurowego; VIII. Roczny harmonogram przeglądów urządzeń i instalacji w obiekcie.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again