23778
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia s. 207-217.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Rozdział I. Podstawy wychowania ku demokracji – studium teoretyczne: 1. Istota wychowania ku demokracji; 2. Dylematy wychowania: naturalizm czy socjalizm?; 3. Niektóre wybrane teorie wprowadzania człowieka w demokratyczne formy zachowań; 3.1. Fenomenologiczne argumenty na rzecz wychowania; 3.2. Interakcjonizm w wychowaniu ku demokracji; 3.3. Funkcjonalizm a wychowanie ku demokracji; 3.4. Personalistyczne podstawy wychowania; 3.5. Zrównoważanie i uspójnianie doświadczenia dziecka jako warunek wychowania; 3.6. Teoria decyzji i dialogu; 3.7. Emancypacyjne usytuowanie człowieka w świecie jako wymiar demokratyzacji życia; 4. Demokratyczne usytuowanie dziecka w przedszkolu: 4.1. Zbiorowość przedszkolna jako warunek doświadczania pierwszych zachowań demokratycznych przez dzieci; 4.2. Paradygmat edukacji emancypacyjnej i możliwości wprowadzenia dzieci w sens umowy. Rozdział II. Cechy i właściwości rozwojowe dziecka jako uczestnika sytuacji społecznych: 1. Kompetencja komunikacyjna dziecka jako podstawa zawierania umowy społecznej; 2. Emocjonalność dziecka i jej znaczenie dla uczestnictwa w zawieraniu umowy; 3. Zapamiętywanie i koncentracja jako warunki odbioru i zrozumienia komunikatu; 4. Egocentryzm i socjocentryzm jako cechy aktywności dziecka. Rozdział III. Umowa z dzieckiem: 1. Istota umowy społecznej; 2. Model umowy społecznej; 3. Zabawa i zadania jako konteksty umowy społecznej. Rozdział IV. Umowa społeczna w doświadczeniach dzieci – wyniki badań: 1. Ogólne założenia badawcze; 2. Doświadczanie przez dzieci zachowań wynegocjowanych w grupie; 2.1. Umowy rozpoznawane przez dzieci; 2.2. Zastosowanie umowy przez dzieci w codziennych sytuacjach; 2.3. Formułowanie umowy przez dzieci; 2.4. Włączanie nauczyciela przez dzieci w proces zawierania umowy; 2.5. Uczenie się przez dzieci zachowań wspólnotowych poprzez stosowanie umowy; 2.6. Negocjowanie warunków działania przez dzieci z zastosowaniem umowy; 2.7. Zachowania dzieci podczas zawierania umowy; 2.8. Zachowania demokratyczne w kontekście zawieranej umowy. Rozdział V. Nauczyciele przedszkolni wobec umowy w edukacji dzieci: 1. Stosunek nauczycieli do edukacyjnej obecności umowy społecznej z dzieckiem; 2. Rodzaje argumentów i kontrargumentów podawanych przez nauczycieli na rzecz edukacyjnej obecności umowy; 3. Wartości przypisywane przez nauczycieli umowie z dzieckiem; 4. Rodzaje sytuacji, w których stosuje się umowę z dzieckiem; 5. Cechy i właściwości osobowości nauczycieli a ich poglądy na wartości umowy w edukacji.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej