23787
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Notes:
Formatted contents note
30 lat debat edukacyjnych na seminariach i sympozjach tatrzańskich. Część I. Współczesność w rozwijaniu edukacji: Wolność kocham i rozumiem – idea wolności w edukacji szkolnej; Patriotyzm i bohaterstwo jako wzorzec wychowawczy; Edukacja międzykulturowa w kontekście odpowiedzialności tożsamościowej; Szkoła wobec tymczasowości; Relatywizm etosu olimpijskiego na przykładzie ostatnich letnich i zimowych igrzysk olimpijskich wyzwaniem dla „edukacji jutra”; Kultura edukacji we współczesnej szkole; Godność i jakość życia w ujęciu pedagogicznym w kontekście rodziców dzieci z niepełnosprawnościami – rozważania teoretyczne; Analiza kompozycji treści obrazowych w formie fotografii w podręczniku „Tajemnice przyrody” dla klasy 6 szkoły podstawowej; Informacja turystyczna czy edukacja? Informacja cyfrowa jako źródło wiedzy na temat trudnego dziedzictwa czasów wojny. Część II. Wybrane zadania w rozwijaniu edukacji przyszłości: Edukacja jutra wobec wykorzystywania technologii cyfrowych przez uczniów – nowe odpowiedzi na stare pytania; W poszukiwaniu nowych dróg efektywnego nauczania. Edukacja kognitywna – wybrane modele diagnozy i interwencji poznawczej; Nauczyciel na drodze do własnej podmiotowości – wolny czy zniewolony uczestnik edukacji?; Preferencje aksjologiczne przyszłych nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej studiujących w Uniwersytecie Jana Długosza w Częstochowie; Zarządzanie oświatą w szerszym i węższym znaczeniu oraz opinie studentów pedagogiki na ten temat; Technologie jutra wrogiem edukacji?; Twórcze i (nie)zapomniane metody wychowania fizycznego w edukacji elementarnej; Edukacja w służbie turystyki zrównoważonej na przykładzie środowiska wiejskiego; O nauce w sposób popularny – kurs dla studentów. Część III. Aktualne tematy w wychowaniu dzieci i młodzieży: Współczesne wyzwania dla pracy psychologa i pedagoga szkolnego; Uzależnienia behawioralne – zjawisko, problemy, profilaktyka; Muzyka jako medium komunikacji i nośnik znaczeń w procesie edukacji; Współczesne formy spędzania czasu wolnego na przykładzie placówek wychowania pozaszkolnego; Wioski tematyczne szansą na budowanie tożsamości regionalnej i lokalnej wychowanków wczesnej edukacji; Wyzwanie „na już” dla edukacji wczesnoszkolnej – nauka oparta na autoregulacji. Przykłady z praktyki edukacyjnej; Doświadczanie u uczniów dziedzictwa przeszłości w muzeum regionalnym na przykładzie Raciborza. Część IV. Próby badań edukacyjnych: Wykorzystanie ogrodów społecznych jako miejsc edukacji na przykładzie eksperymentalnego ogrodu dziedzictwa założonego przy Bramie Poznania; Hans Christian Andersen – stan badań, ciekawostki z życia pisarza; Wpływ stresu na dolegliwości bólowe u osób dorosłych; Ocena poziomu szkolnego funkcjonowania uczennicy z afazją ruchową; Teoria wysokiej wrażliwości jako mit oparty na założeniach integracji sensorycznej.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again