23787
Status dostępności:
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 165-178.
Uwaga dotycząca zawartości
Wstęp; 1. Charakterystyka wybranych narzędzi do oceny rozwoju intelektualnego: 1.1. Skale Inteligencji Wechslera dla dzieci; 1.2. Skale Inteligencji Stanford-Binet – edycja piąta (SB5); 1.3. Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera – wydanie trzecie (Leiter-3); 1.4. Skale Inteligencji i Rozwoju IDS; 2. Niepełnosprawność intelektualna: 2.1. Niepełnosprawność intelektualna w międzynarodowych klasyfikacjach medycznych; 2.2. Funkcjonowanie poznawcze dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; 2.3. Diagnoza różnicowa niepełnosprawności intelektualnej u dzieci z wykorzystaniem skał inteligencji 2.4. Problemy badania diagnostycznego dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; 3. Zaburzenie ze spektrum autyzmu (ASD): 3.1. ASD – terminologia, kryteria diagnostyczne; 3.2. Funkcjonowanie intelektualne dzieci z zaburzeniem ze spektrum autyzmu; 3.3. Diagnoza rozwoju intelektualnego dzieci z ASD z wykorzystaniem Skal Inteligencji Dawida Wechslera; 3.4. Skale Inteligencji Stanford-Binet – edycja piąta (SB5); 3.5. Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera – wydanie trzecie (Leiter-3); 3.6. Skale Inteligencji i Rozwoju IDS oraz IDS-2; 3.7. Problemy badania diagnostycznego dzieci z ASD; 4. Dysleksja i zaburzenie uczenia się: 4.1. Zaburzenie uczenia się w międzynarodowych klasyfikacjach medycznych; 4.2. Znaczenie miary inteligencji ogólnej IQ w diagnozie dysleksji i zaburzenia uczenia się; 4.3. Wykorzystanie Skal Inteligencji Dawida Wechslera w diagnozie dysleksji; 4.4. Skale Inteligencji i Rozwoju IDS i IDS-2; 4.5. Problemy badania diagnostycznego dzieci z zaburzeniem uczenia się; 5. Zaburzenia rozwoju mowy i komunikacji: 5.1. Problemy terminologiczne; 5.2. DLD w międzynarodowych klasyfikacjach; 5.3. Rola IQ w diagnozie różnicowej DLD; 5.4. Wykorzystanie testów inteligencji w badaniu dzieci z zaburzeniem językowym DLD; 5.5. Problemy badania diagnostycznego dzieci z zaburzeniem językowym; 6. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD): 6.1. ADHD w międzynarodowych klasyfikacjach; 6.2. Funkcjonowanie intelektualne dzieci z ADHD – zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi; 6.3. Diagnoza rozwoju intelektualnego dzieci z ADHD z wykorzystaniem skał inteligencji; 6.4. Problemy badania diagnostycznego dzieci z nadpobudliwością psychoruchową z deficytem uwagi (ADHD); Zakończenie; Bibliografia.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej