23787
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Notes:
Formatted contents note
Zawiera: Wstęp; 1. Najpierw osoba, potem zaburzenie - czy słowa mają znaczenie? 2. Unikaj protekcjonalnego tonu. 3. Używaj języka dostosowanego do wieku rozmówcy. 4. Stosuj neutralny język. 5. Nie wiesz, jakiej terminologii używać? Zapytaj! 6. Zrezygnuj ze słowa "normalny". 7. Zespół Aspergera to nie "łagodna" odmiana autyzmu. 8. Stosuj wyrażenie "ze spektrum autyzmu". 9. Zwracaj się bezpośrednio do danej osoby. 10. Mów do rodziców po imieniu. 11. Przystosowanie języka i sposobu mówienia. 12. To, co mówisz, traktujemy dosłownie. 13. Sarkazm. 14. Etykietowanie związane z funkcjonowaniem. 15. Niewerbalny i prewerbalny. 16. Schematy myślowe. 17. Pozory mogą mylić. 18. Triada upośledzeń. 19. Nie każdy ma wyjątkowy talent. 20. Autyzm to schorzenie neurologiczne. 21. Osoba, a nie pacjent z autyzmem. 22. Nie ma powodu do rozpaczy. 23. Autysta jako zagadka. 24. Wyraz twarzy. 25. Mowa ciała. 26. Otoczenie. 27. Kontakt fizyczny. 28. Określ czas sekcji terapeutycznej. 29. Proponuj przerwy podczas sesji. 30. Wyjaśnij plan spotkania. 31. Trzymaj się planu. 32. Zadawaj konkretne pytania, unikaj pytań otwartych. 33. Nie mów za szybko. 34. Alternatywa dla komunikacji niewerbalnej. 35. Zastanów się, zanim zaproponujesz coś do jedzenia. Podsumowanie.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again