23787
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografie przy pracach.
Formatted contents note
Zawiera: Wstęp I. Historyczne i aksjologiczne zagadnienia tyflopedagogiki: Poglądy Matki Elżbiety Róży Czackiej na rehabilitację, kształcenie i wychowanie osób z niepełnosprawnością narządu wzroku w kontekście współczesnych oczekiwań; Wychowanie społeczne Kardynała Stefana Wyszyńskiego i jego związki z osobami niewidomymi; Człowiek wobec cierpienia. Perspektywa pedagogiczna. II. Edukacja, rehabilitacja i terapia osób niewidomych i słabowidzących w biegu życia: Edukacja z prawdziwego zdarzenia – szkoły ogólnodostępne „dobrze” przygotowane na kształcenie niewidomych i słabowidzących (możliwa perspektywa przyszłości); DOBRY POCZĄTEK, czyli warunki prawidłowej organizacji wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka z niepełnosprawnością wzroku; Koncepcja adaptacji narzędzi diagnostycznych do całościowej oceny funkcjonowania dzieci i młodzieży z uszkodzonym wzrokiem w obszarze osobowościowym i emocjonalno-społecznym; Czytać czy nie czytać. Opinie i preferencje niewidomych adolescentów na temat pisma Braille’a – badania pilotażowe; Terapie regeneracyjne z zastosowaniem komórek macierzystych w okulistyce; Rehabilitacja wzroku a specyfika potrzeb rehabilitacyjnych i edukacyjnych osób słabowidzących w różnym wieku; Mobilność osób niewidomych i słabowidzących jako problem interdyscyplinarny, wyzwanie dla profesjonalistów z odniesieniem do przykładów z własnej praktyki; Wsparcie dorosłych osób z niepełnosprawnością wzroku w zakresie rozwijania orientacji w przestrzeni i samodzielnego przemieszczania się oraz czynności życia codziennego na przykładzie działalności organizacji pozarządowych; Rehabilitacja niewidomych osób w starszym wieku; Noty o autorach.
Funding information note
Współfinansowanie: Fundacja "Szansa dla Niewidomych"
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again