23479
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Strefa uwag:
Inny tyt: Recipe for rehabilitation : children and youth with disabilities
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia przy rozdziałach.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Wstęp; Introduction; ROZDZIAŁ 1. Wspomaganie rozwoju osobowości dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością – podstawy teoretyczne i empiryczne; Supporting the development of personality in children and adolescents with disabilities – theoretical and empirical bases. ROZDZIAŁ 2. Napisy jako forma wspierania edukacji i funkcjonowania społecznego osób niesłyszących i słabosłyszących; Subtitling as a form of supporting education and social functioning of deaf and hard of hearing persons. ROZDZIAŁ 3. Kwestionariusz osobowości Edwarda Ziglera (EZPQ) – podstawy teoretyczne i struktura czynnikowa polskiej wersji narzędzia; Personality Questionnaire (EZPQ): Theoretical basis and factorial structure of the Polish version of the measure. ROZDZIAŁ 4. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z zaburzeniami z autystycznego spektrum (ASD) – teoretyczne podstawy i praktyczne wskazania; Special educational needs of students with Autistic Spectrum Disorder (ASD) – the theoretical basis and practical guidelines. ROZDZIAŁ 5. Przedwczesne narodziny jako czynnik ryzyka zaburzeń rozwoju oraz niepełnosprawności – perspektywa psychologii rehabilitacji; Premature birth as a risk factor for developmental disorders and disabilities – the perspective of rehabilitation psychology. ROZDZIAŁ 6. Rola wsparcia społecznego w sytuacji doświadczania przez dziecko choroby przewlekłej; Role of social support in situation of experiencing chronic disease by a child ROZDZIAŁ 7. Wpływ niedosłuchu na procesy poznawcze dzieci i młodzieży; Effect of hearing loss on cognitive processes in children and adolescents. ROZDZIAŁ 8. Problemy edukacji w kulturze fizycznej uczniów niepełnosprawnych ruchowo; Educational problems in physical culture of students with disabilities; ROZDZIAŁ 9. Reprezentacje doświadczeń szkolnych w pamięci autobiograficznej młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną – w kontekście różnych form edukacji; Primary school experiences represented in autobiographical memory of youth with mild intellectual disability – context of inclusive and segregated forms of education. ROZDZIAŁ 10. Rola placów zabaw i terenów codziennej rekreacji w procesie rehabilitacji dziecka niewidomego i słabowidzącego; Wymagania i zasady kształtowania placów zabaw dla dzieci z niepełnosprawnością wzroku; The role of playgrounds and recreational areas in the process of children with visual impairments’ rehabilitation. Designing of playgrounds for blind and partially sighted children – requirements and rules; ROZDZIAŁ 11. Rola relacji rodzinnych i rówieśniczych w kształtowaniu się postawy akceptacji własnego ciała u osób z niepełnosprawnością fizyczną w dzieciństwie i okresie dorastania; The role of relationships with parents and peers in forming the one’s own body acceptance in persons with physical disability during childhood and adolescence ROZDZIAŁ 12. Doświadczenie rodzicielstwa przez matki i ojców dzieci z zespołem Downa; Parenthood of mothers and fathers of children with Down syndrome ROZDZIAŁ 13. Doświadczenia rodziców w sytuacji diagnozy niepełnosprawności dziecka; The experience of parents dealing with child’s disability diagnosis; ROZDZIAŁ 14. Związek pomiędzy relacjami rodzinnymi i postawami rodzicielskimi a nabywaniem kompetencji społecznych i umiejętności nawiązywania intymnych związków partnerskich na przykładzie niewidomego młodego mężczyzny i jego pełnosprawnej partnerki; The connection between family relations and attitudes and establishing an intimate partnerships based on the blind young man and his female partner ROZDZIAŁ 15. Jakość życia rodzin dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; Family quality of life of families with child with autism spectrum disorders; ROZDZIAŁ 16. Przystosowanie społeczne dzieci z chorobą przewlekłą – relacje rówieśnicze dzieci z chorobą reumatyczną; Children with chronic disease social adaptation – children with rheumatic disease peer relationships; ROZDZIAŁ 17. Relacje rówieśnicze dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością w procesie kształcenia integracyjnego – doświadczenia i opinie uczniów pełnosprawnych i ich rodziców; Peer relationships of children and youth with disabilities in the proces of inclusive education – experiences and opinions of students without disabilities and their parents; ROZDZIAŁ 18. Uczucia przeżywane wobec rówieśników jąkających się i ich zróżnicowanie u studentów różnych kierunków studiów; Affects experienced towards peers who stutter and differences of their level in students of different specialization.
Uwaga dotycząca finansowania
Publikacja dofinansowana ze środków Stowarzyszenia Fiore.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej