23747
Status dostępności:
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342.72/.73 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, orzecznictwo na stronach 349-375.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Część I. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH USŁUGOBIORCÓW USŁUG SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO – PODSTAWOWE POJĘCIA I ZAGADNIENIA Rozdział 1. Geneza rozwoju prawnej ochrony danych osobowych w związku ze świadczeniem usług społeczeństwa informacyjnego 1.2. Pojęcie prywatności 1.3. Ewolucja unijnego modelu ochrony danych osobowych 1.4. Relacja między prawem do ochrony danych osobowych a prawem do prywatności Rozdział 2. Specyfika pojęcia „dane osobowe” w kontekście świadczenia usług społeczeństwa informacyjnego 2.2. Definicja danych osobowych – kryterium identyfikowalności a problematyka danych posiadających „charakter” osobowy 2.3. Przykłady szczególnych kategorii danych w związku ze świadczeniem usług społeczeństwa informacyjnego 2.4. Anonimizacja danych osobowych 2.5. Pseudonimizacja 2.6. Przetwarzanie danych osobowych 2.7. Przetwarzanie danych niewymagających identyfikacji 2.8. Dane nieosobowe Rozdział 3. Podstawowe pojęcia z zakresu świadczenia usług społeczeństwa informacyjnego 3.2. Definicja usług społeczeństwa informacyjnego 3.3. Usługa łączności elektronicznej 3.4. Strony usługi społeczeństwa informacyjnego 3.5. Podmioty przetwarzające dane w ramach świadczenia usług społeczeństwa informacyjnego 3.6. Odbiorca 3.7. Podmiot danych Część II. ZAGROŻENIA DLA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH USŁUGOBIORCÓW NA PRZYKŁADZIE WYBRANYCH E-USŁUG Rozdział 4. Wybrane usługi społeczeństwa informacyjnego – analiza zagrożeń 4.2. Chmura obliczeniowa – definicja 4.3. Portale społecznościowe – zarys usługi 4.4. Zagrożenia dla ochrony danych osobowych usługobiorców Rozdział 5. Profilowanie oraz podejmowanie zautomatyzowanych decyzji jako szczególny sposób przetwarzania danych w związku ze świadczeniem usług społeczeństwa informacyjnego 5.2. Charakterystyka zjawiska profilowania w dobie ery big data 5.3. Definicja profilowania i jego istota 5.4. Profilowanie a podejmowanie zautomatyzowanych decyzji 5.5. Zagrożenia związane z wykorzystaniem technik profilowania i podejmowania zautomatyzowanych decyzji 5.6. Koncepcja danetyzacji (ang. datafication) Część III. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH USŁUGOBIORCÓW USŁUG SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO NA PODSTAWIE RODO Rozdział 6. Instrumenty ochrony danych osobowych w związku ze świadczeniem usług społeczeństwa informacyjnego 6.2. Podstawowe zasady przetwarzania danych osobowych w związku ze świadczeniem usług społeczeństwa informacyjnego 6.3. Bezpieczeństwo danych osobowych w kontekście świadczenia e-usług 6.4. Koncepcja neutralności technologicznej RODO 6.5. Zakres terytorialny zastosowania rozporządzenia ogólnego Rozdział 7. Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych i uprawnienia usługobiorców usług społeczeństwa informacyjnego 7.2. Przesłanki legalizacyjne przetwarzania danych osobowych 7.3. Prawa usługobiorców w związku z przetwarzaniem danych osobowych w ramach usług społeczeństwa informacyjnego Rozdział 8. Środki ochrony prawnej podmiotu danych, odpowiedzialność i sankcje w związku ze świadczeniem usług społeczeństwa informacyjnego 8.2. Środki ochrony prawnej – uprawnienia podmiotu danych 8.3. Administracyjne kary pieniężne.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla osób prowadzących działalność gospodarczą w zakresie e-commerce, adwokatów, radców prawnych oraz sędziów
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej