23479
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, orzecznictwo na s. 235-247.
Uwaga dotycząca zawartości
Wstęp; Rozdział I. Państwo jako gwarant bezpieczeństwa zdrowotnego 1. Konstytucyjne gwarancje bezpieczeństwa zdrowotnego 1.1. Wartość życia i zdrowia człowieka 1.2. Prawo do ochrony życia 1.3. Prawo do ochrony zdrowia 1.4. Charakter prawny prawa do ochrony zdrowia 1.5. Obowiązki władzy publicznej związane z ochroną zdrowia 1.6. Zdrowie człowieka jako szczególny przedmiot ochrony 2. Organy administracji rządowej w systemie ochrony zdrowia 2.1. Rada Ministrów 2.2. Minister Zdrowia 2.3. Narodowy Fundusz Zdrowia 2.4. Rzecznik Praw Pacjenta 3. Wpływ finansowania systemu ochrony zdrowia na dostęp do świadczeń zdrowotnych 3.1. Polityka zdrowotna państwa 3.2. Konstytucyjne gwarancje dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej 3.3. Świadczenia zdrowotne 3.4. Źródła finansowania systemu ochrony zdrowia 3.5. Ograniczenia dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej 4. Prawo do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych 4.1. Ubezpieczeni i nieubezpieczeni 4.2. Listy oczekujących 4.3. Przymus ustawowy 5. Błąd organizacyjny jako przejaw wadliwej polityki zdrowotnej państwa w zakresie bezpieczeństwa pacjentów Rozdział II. Bezpieczeństwo udzielania świadczeń zdrowotnych 1. Zasada salus aegroti suprema lex esto w ochronie zdrowia 2. Należyte wykonywanie zawodu medycznego 3. Prawo i obowiązek pogłębiania i aktualizowania wiedzy i umiejętności w zawodach medycznych 3.1. Pojęcie i cel doskonalenia zawodowego 3.2. Aktualna wiedza i standardy medyczne 3.3. Ograniczenia działania zgodnego z aktualną wiedzą medyczną 3.4. Realizacja obowiązku doskonalenia zawodowego 4. Błąd medyczny a niepowodzenie w leczeniu 4.1. Zakres treściowy pojęcia błędu lekarskiego 4.2. Zasady udzielania świadczeń zdrowotnych 4.3. Klasyfikacja błędów medycznych 4.4. Niepowodzenie w leczeniu 5. Bezpieczeństwo stosowania leków w praktyce medycznej 6. Wpływ stosowania technologii medycznych na bezpieczeństwo zdrowotne pacjentów 6.1. Wykorzystywanie osiągnięć rozwoju cywilizacyjnego 6.2. Pozytywne aspekty wykorzystywania technologii medycznych 6.3. Zagrożenia związane z wykorzystywaniem technologii teleinformatycznych Rozdział III. Współodpowiedzialność pacjenta za bezpieczeństwo opieki zdrowotnej 1. Kto pyta nie błądzi, czyli o prawie pacjenta do informacji 2. Prawo do zasięgania dodatkowej opinii innego lekarza 3. Prawo do zgłaszania niepożądanych działań produktów leczniczych; Zakończenie; Bibliografia; Orzecznictwo.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla adwokatów, radców prawnych, sędziów, prokuratorów, a także menedżerów podmiotów leczniczych, personelu medycznego i pacjentów.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej