23787
Availability:
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 171-180.
Formatted contents note
Od autorki; Wstęp; Rozdział I. Mity i fakty na temat superwizji – na początek 1.1. Superwizja – co to takiego? 1.2. Dla kogo przeznaczona jest superwizja? 1.3. Po co poddawać swą pracę superwizji? 1.4. Co dzieje się podczas superwizji? – słów parę o zjawiskach tam omawianych 1.4.1. Przeniesienie – cóż to takiego i jak je rozpoznać w codziennych relacjach? 1.4.2. Przeciwprzeniesienie – czym się przejawia i kogo dotyczy? 1.5. Jakie warunki uczestnictwa mogą zapewnić powodzenie superwizji? 1.6. Czy superwizja pełni funkcję ochronną wobec wypalenia zawodowego? 1.7. Co lepsze – superwizja czy coaching? 1.8. Czy udział w superwizji własnej pracy wymaga szczególnych przygotowań? Rozdział II. Istota superwizji – pojęcie, rodzaje i obszary zastosowań 2.1. Ewolucja zakresu znaczeniowego pojęcia „superwizja” 2.2. Rodzaje superwizji oraz obszary jej zastosowań Rozdział III. Wsparcie w miejscu pracy jako czynnik ochrony przed wypaleniem zawodowym i utratą zdrowia 3.1. Profesjonalne wsparcie w miejscu pracy jako strategia w redukcji stresu i jego konsekwencji 3.2. Zdrowotne skutki stresu 3.3. Wypalenie zawodowe jako konsekwencja chronicznego stresu w miejscu pracy 3.4. Superwizja jako profesjonalna forma wsparcia i ochrony przed wypaleniem zawodowym – przegląd badań Rozdział IV. Superwizja konsultacyjna jako ciągły i pogłębiony proces psychoedukacyjny 4.1. Cele superwizji konsultacyjnej jako formy zapobiegania wypaleniu zawodowemu 4.2. Czym różni się pogłębiona psychoedukacja od zwykłej edukacji? 4.3. Zjawiska i procesy będące przedmiotem pogłębionej analizy superwizyjnej 4.3.1. Przeniesienie – pojęcie, rodzaje, możliwości rozpoznania 4.3.2. Przeciwprzeniesienie – istota, przejawy, źródła pochodzenia 4.4. Przebieg sesji superwizyjnej – czyli czego po kolei można się spodziewać? 4.5. Grupa Balinta jako szczególna forma analitycznej superwizji konsultacyjnej Rozdział V. Prawo polskie wobec ochrony zdrowia osób aktywnych zawodowo 5.1. Prawo polskie wobec superwizji jako formy ochrony zdrowia i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu Rozdział VI. Dobre i złe praktyki superwizyjne – słów parę z doświadczeń superwizora 6.1. Możliwe źródła niepowodzeń superwizji 6.1.1. Nieufność uczestników superwizji – co ją rodzi? 6.1.2. Niechęć pracowników do rozwoju i doskonalenia zawodowego 6.1.3. Przymus uczestnictwa w superwizji 6.1.4. Chaos organizacyjny w firmie 6.1.5. Superwizor jako źródło niepowodzenia superwizji 6.1.6. Incydentalność superwizji 6.2. Czynniki sprzyjające powodzeniu superwizji 6.2.1. Zapewnienie poczucia bezpieczeństwa uczestnikom superwizji 6.2.2. Budowanie zaufania pomiędzy superwizantami i superwizorem 6.2.3. Przestrzeganie zasady dyskrecji – czyli wzajemna lojalność stron 6.2.4. Dojrzałość pracownika i chęć rozwoju osobistego 6.2.5. Dobrowolność uczestnictwa w superwizji 6.3. Przykłady dobrych praktyk – z doświadczeń superwizora Rozdział VII. Kompetentny superwizor – co znaczy trafić w dobre ręce? 7.1. Wiedza i umiejętności, czy coś więcej? Co buduje profesjonalizm superwizora? 7.2. Standardy etyczno-moralne superwizora jako fundament w budowaniu autorytetu 7.3. Superwizor czy coach? – w służbie odpowiedzialności i w trosce o bezpieczeństwo 7.3.1. Dylematy wokół istoty oraz rodzajów coachingu 7.3.2. Wątpliwości w zakresie metod wykorzystywanych przez coachów 7.3.3. Model kompetencji profesjonalnego coacha według ICF 7.3.4. Wątpliwości natury etycznej oraz formalno-prawnej dotyczące coachingu 7.4. Na co warto uważać, decydując się na wybór formy superwizji oraz osoby superwizora? Rozdział VIII. Czy jesteś gotów do poddania swej pracy superwizji? Zakończenie; Bibliografia; Spis rycin.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again