23528
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (2 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na s. 270-280.
Uwaga dotycząca zawartości
Wprowadzenie; Część I. Planowanie kariery i jej uwarunkowania Rozdział 1. Planowanie kariery jako proces przygotowania do podejmowania decyzji edukacyjno-zawodowych 1.1. Istota procesu planowania kariery 1.2. Zadania doradztwa zawodowego w przygotowaniu młodzieży do planowania kariery 1.3. Kariera zawodowa – pojęcie, modele oraz problemy z nią związane 1.4. Rozwój kariery zawodowej a rozwój zawodowy Rozdział 2. Uwarunkowania planowania kariery w świetle teorii i badań 2.1. Czynniki kształtujące karierę zawodową wg D.E. Supera 2.2. Rola informacji w planowaniu kariery H. Riesa 2.3. Znaczenie prestiżu zawodu w planowaniu kariery L. Gottfredson 2.4. Autorski model uwarunkowań planowania kariery 2.5. Poziom planowania kariery młodzieży szkół zawodowych w świetle badań własnych Rozdział 3. Czynniki psychologiczne a planowanie kariery 3.1. Planowanie kariery a osobowość 3.2. Zdolności jako ważna cecha w planowaniu kariery 3.3. Kompetencje zawodowe a zdolności 3.4. Zainteresowania jako ukierunkowanie kariery zawodowej 3.5. Temperament i jego rola w planowaniu kariery 3.6. Potrzeby i wartości w odniesieniu do pracy zawodowej 3.7. Rodzaje narzędzi diagnostycznych w planowaniu kariery Rozdział 4. Czynniki społeczne a planowanie kariery 4.1. Struktura społeczna 4.2. Rodzina 4.3. System edukacji i selekcje szkolne 4.4. Instytucje systemu poradnictwa zawodowego 4.5. Rynek pracy Część II. Koncepcja interaktywnej sieci zawodów Rozdział 5. Znaczenie i zakres informacji zawodowej w planowaniu kariery 5.1. Proces przekazu informacji zawodowej 5.2. Zawodoznawstwo jako podstawa tworzenia informacji zawodowej 5.3. Kategorie i zakres informacji zawodowej 5.4. Formy informacji zawodowej 5.5. Gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie informacji zawodowej 5.6. Metody przekazu informacji zawodowej Rozdział 6. Źródła wiedzy o zawodach 6.1. Klasyfikacja zawodów i specjalności 6.1.1. Polska Rama Kwalifikacji a klasyfikacja zawodów i specjalności 6.2. Klasyfikacja zawodów szkolnictwa zawodowego 6.3. Wykaz kierunków studiów Rozdział 7. Podziały zawodów i ich znaczenie w planowaniu kariery 7.1. Klasyfikacja zawodów wg doświadczeń rodzinnych A. Roe 7.2. Grupy zawodów wg funkcjonalnej analizy pracy S.A. Fine’a 7.3. Podział zawodów wg skłonności zawodowych B.A. Klimowa 7.4. Środowiska zawodowe wg typów osobowości zawodowych J.D. Hollanda 7.5. Mapa świata pracy wg koncepcji D. Predigera 7.6. Sferyczny model zainteresowań i przekonań o kompetencjach T. Traceya Rozdział 8. Podstawy teoretyczne Interaktywnej sieci zawodów 8.1. Założenia koncepcji Interaktywnej sieci zawodów wg kryterium przedmiotu pracy 8.1.1. Podział zawodów na obszary wg D. Predigera 8.1.2. Rodzaje aktywności w czterech obszarach zawodów 8.1.3. Hierarchia zadań zawodowych jako kryterium podziału zawodów na sektory, dziedziny i branże 8.1.4. Typologia funkcji psychicznych C. Junga a rodzaje aktywności 8.1.5. Koncepcja potrzeb a rodzaje aktywności 8.2. Charakterystyka czterech obszarów zawodów Interaktywnej sieci zawodów 8.3. Opis sektorów zawodów 8.4. Struktura Interaktywnej sieci zawodów wraz z branżami zawodów 8.5. Metodologia doboru zawodów do Interaktywnej sieci zawodów Rozdział 9. Diagnoza aktywności wspomagająca proces planowania kariery 9.1. Założenia i opis Kwestionariusza preferowanych aktywności 9.2. Kwestionariusz preferowanych aktywności 9.3. Analiza wyników pomiaru aktywności zawodowych w KPA Rozdział 10. Możliwości wykorzystania programów komputerowych w planowaniu kariery 10.1. Dostępne programy komputerowe dla młodzieży i dorosłych 10.2. Opis programu komputerowego 102 Zawody z przyszłością 10.2.1. Baza opisów zawodów 10.2.2. Baza zawodów z przyszłością 10.2.3. Quizy do zawodów z przyszłością 10.2.4. Kwestionariusz preferowanych aktywności 10.2.5. Pomoce dydaktyczne 10.3. Przykładowe scenariusze zajęć na bazie programu 102 Zawody z przyszłością; Zakończenie; Bibliografia; Spis tabel i diagramów; Aneks; Aneks 1. Interaktywna sieć zawodów; Aneks 2. Grupy, podgrupy i kierunki studiów opatrzone kodami Interaktywnej sieci zawodów; Aneks 3. Zawody szkolnictwa zawodowego opatrzone kodami Interaktywnej sieci zawodów.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla doradców zawodowych z poradni psychologiczno-pedagogicznych, szkolnych doradców zawodowych w szkołach różnych typów i poziomów nauczania, w biurach karier w wyższych uczelniach, pedagogów szkolnych, nauczycieli, a także studentów doradztwa zawodowego.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej