23528
Brak okładki
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
O autorze; Wstęp; Rozdział 1. Optymalizacja i restrukturyzacja – definicja, zakres i cele: Kluczowe pojęcia – optymalizacja i restrukturyzacja; Cele optymalizacji w firmie; Zmiana jako kluczowy czynnik optymalizacji; Czym jest przerost zatrudnienia w organizacji; Zjawisko chomikowania pracy; Demografia jako punkt wyjścia; Zmiany a strategia; Optymalizacja – również w HR; Rozdział 2. Czynniki, które muszą być brane pod uwagę przy optymalizacji: Znaczenie puli kapitału intelektualnego (zasobów wiedzy) w utrzymaniu potencjału wiedzy organizacji; Rozdział 3. Rozpoczęcie procesu optymalizacji zatrudnienia w przedsiębiorstwie: Analiza zatrudnienia, organizacji pracy i struktury firmy jako punkt wyjścia optymalizacji zatrudnienia; Plan funkcji w firmie; Stanowiska – od funkcji do kompetencji; Doskonalenie struktury organizacyjnej; Rodzaje struktur organizacyjnych; Rozdział 4. Zadania kadry kierowniczej w procesie optymalizacji zatrudnienia: Tradycyjny kierownik a restrukturyzacja; Podejście procesowe szansą dla kierowników; Menedżer – osoba, która inicjuje zmiany i odpowiada za nie; Kierownicy średniego i niższego szczebla w procesie restrukturyzacji; Relacje kierownik – pracownicy w procesie restrukturyzacji; Pomoc działu personalnego dla kierowników różnych szczebli w procesie restrukturyzacji; Rozdział 5. Restrukturyzacja – narzędzia i procedura: Zestawienie obecnej struktury zatrudnienia z potrzebami – analiza przerostów zatrudnienia, niedoborów w zatrudnieniu oraz luki kompetencyjnej; Procedura analizy pracy; Określenie celów działań racjonalizacyjnych; Określenie koniecznych zmian ilościowych oraz jakościowych w zatrudnieniu w poszczególnych jednostkach organizacyjnych; Rozdział 6. Racjonalizacja systemów wynagradzania: Efektywność wynagrodzeń; Przegląd sytuacji związanej z wynagrodzeniami; Racjonalizacja systemu płac zasadniczych; Racjonalizacja systemu premii i nagród; Stworzenie racjonalnych zasad podwyżek (awansu płacowego); Rozdział 7. Racjonalizacja – działania uzupełniające: Przesunięcia wewnętrzne – mobilność pozioma pracowników; Telepraca – potencjał oszczędności; Formuła zadaniowa – zadaniowy czas pracy; Outsourcing i inne formy przenoszenia wybranych funkcji na zewnątrz firmy; Podsumowanie: charakterystyka wybranych działań optymalizacyjnych w zakresie form zatrudnienia; Rozdział 8. Redukcja zatrudnienia: Konieczne zmiany w podejściu do redukcji; Polityka zwolnień – odpowiedzialne podejście pracodawcy; Odpowiednia komunikacja; Podsumowanie: przygotowywanie zwolnień – kompletna procedura postępowania; Zasady zwolnień – wytyczne do rozmów ze zwalnianymi pracownikami; Rozdział 9. Outplacement, czyli zwolnienia monitorowane: Historia, definicja, istota i formy outplacementu; Outplacement indywidualny; Czy zwolnienia monitorowane opłacają się pracodawcy? Załącznik. Procedura outplacementu – przykład dobrej praktyki.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla menedżerów HR i pracowników działów personalnych, a także pracowników naukowych.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej