23528
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na s. 383-405.
Uwaga dotycząca zawartości
Dedykacja; Wprowadzenie; Rozdział 1. Aktualne wyzwania rynkowe i społeczne dla etyki biznesu: Megatrendy społeczno-gospodarcze i ich wpływ na sposób wyznaczania standardów etyki biznesu; Sztuczna inteligencja i przemysł 4.0; Znikające i pojawiające się zawody oraz związane z tym zjawiskiem dylematy moralne; Problemy z nowymi modelami biznesowymi; Gospodarka w obiegu zamkniętym i zmiany klimatyczne; Nierozwiązane problemy z outsourcingiem; Odpowiedzialne inwestowanie; Elektromobilność i smog; Wpływ zmian w postrzeganiu koncepcji państwa narodowego na etykę biznesu; Podsumowanie. Rozdział 2. Branże i orga­nizacje branżowe: Organizacje branżowe oraz samoregulacja biznesowa w literaturze międzynarodowej; Metoda prowadzenia badań; Poziomy gospodarki; Teoria struktury i definicja branży; Podstawy prawne i charakterystyka orga­nizacji branżowych; Etyka biznesu w dokumentach formalnych organizacji pracodawców; Zagadnienia etyczne w pozostałych zrzeszeniach biznesowych; Podsumowanie. Rozdział 3. Zasada pomocniczości jako fundament definiujący powinności i możliwości organizacji branżowych: Zasada pomocniczości i orga­nizacje branżowe – uwagi wstępne; Historia zasady subsydiarności; Powrót do idei subsydiarności; Rozumienie pomocniczości; Społeczna rola zasady subsydiarności; Znaczenie zasady pomocniczości w Unii Europejskiej i w Polsce; Personalistyczne ramy dla stosowania zasady pomocniczości na rynku; Problem precyzji zasady pomocniczości; Zasada pomocniczości a rola orga­nizacji branżowych. Rozdział 4. Organizacje branżowe jako krytyk społeczny i zbiorowy przywódca: Krytyka społeczna; Znaczenie wspólnoty dla krytyki społecznej; Problem różnicy, pluralizmu i relatywizmu w krytyce społecznej; Model krytyka społecznego Michaela Walzera; Metoda interpretacji; Uwagi na temat filozofii hermeneutycznej; Aspekty metody interpretacji Michaela Walzera; Ograniczenia orga­nizacji branżowych jako krytyka społecznego; Główne argumenty za organizacjami branżowymi jako krytykiem społecznym. Rozdział 5. Samoregulacja branżowa narzędziem do wyznaczania standardów etyki biznesu: Samoregulacja – uwagi wstępne; Psychologiczne aspekty samoregulacji; Samoregulacja zawodowa inspiracją samoregulacji branżowej; Definicje i klasyfikacje samoregulacji; Samoregulacja w polityce Unii Europejskiej; Cechy skutecznej samoregulacji; Motywy i korzyści wdrażania samoregulacji; Samoregulacja jako przejaw realizacji soft law w gospodarce? Rozdział 6. Model samoregulacji branżowej: Etap 1 – Identyfikacja wyzwania moralnego będącego przedmiotem samoregulacji; Etap 2 – Ocena możliwości realizacji skutecznej samoregulacji; Etap 3 – Zaangażowanie interesariuszy; Etap 4 – Kodeks etyki; Etap 5 – Infrastruktura samoregulacji etycznej; Etap 6 – Rewizja samoregulacji; Zakończenie; Bibliografia.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej