23528
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na s. 309-318.
Uwaga dotycząca zawartości
Wstęp; Glosariusz terminów i wykaz skrótów (akronimów); Rozdział 1. Geneza procesów konteneryzacji w wymianie międzynarodowej 1.1. Przedkontenerowe jednostki ładunkowe w transporcie i wynalezienie kontenera 1.2. Implikacje spowodowane wprowadzeniem kontenerów w gospodarce światowej 1.3. Determinanty rozwoju konteneryzacji na świecie ze szczególnym uwzględnieniem transportu morskiego Rozdział 2. Kontener jako jednostka ładunkowa 2.1. Definicja i zasady normalizacji kontenerów 2.2. Konstrukcja kontenerów 2.3. Rodzaje kontenerów (systematyka kontenerów) Rozdział 3. Kontenerowy System Transportowy i wielogałęziowe systemy transportu 3.1. Pojęcie Kontenerowego Systemu Transportowego 3.2. Modalne systemy transportu kontenerów 3.3. Wielomodalne (międzygałęziowe) systemy transportu kontenerów 3.4. Systemowe regulacje prawne w krajowym i międzynarodowym obrocie kontenerowym Rozdział 4. Rozwój światowej floty kontenerowców 4.1. Rodzaje statków do przewozu kontenerów 4.2. Wielkości i struktura światowej floty kontenerowej 4.3. Wpływ pandemii Covid-19 na światową flotę kontenerową i perspektywy jej wykorzystania 4.4. Najwięksi światowi operatorzy kontenerowi w transporcie morskim 4.5. Charakterystyka wybranych armatorów kontenerowych 4.6. Majątek, kapitał, przychody i koszty wybranego armatora kontenerowego - Hapag-Lloyd Rozdział 5. Wielkość i struktura geograficzna międzynarodowych przewozów kontenerowych w transporcie morskim 5.1. Światowy park kontenerów stosowanych w transporcie morskim 5.2. Podatność ładunków na konteneryzację w międzynarodowym obrocie towarowym 5.3. Rozmiary i kierunki globalnych przewozów kontenerowych drogą morską 5.4. Wielkość i struktura geograficzna globalnego obrotu kontenerowego w portach morskich 5.5. Puste kontenery w międzynarodowym handlu morskim (repozycja) Rozdział 6. Rola portowych terminali kontenerowych w morskim obrocie kontenerowym 6.1. Pojęcie terminala kontenerowego 6.2. Suche porty 6.3. Depoty kontenerowe 6.4. Charakterystyka morskich terminali kontenerowych 6.5. Wybrani globalni operatorzy morskich terminali kontenerowych 6.6. Majątek, kapitał, koszty i przychody terminala kontenerowego na przykładzie grupy Eurokai Rozdział 7. Organizacyjne i techniczne uwarunkowania funkcjonowania portowych terminali kontenerowych 7.1. Modele funkcjonowania portowych terminali kontenerowych 7.2. Czynniki determinujące terminalowe operacje obsługi kontenerów 7.3. Infrastruktura i suprastruktura terminalowa 7.4. Usługi oferowane przez portowe terminale kontenerowe Rozdział 8. Koszty transportu i przeładunku kontenerów w międzynarodowym transporcie morskim 8.1. Podział kosztów transportu i przeładunku kontenerów między eksportera i importera 8.2. Opłaty portowe związane z korzystaniem przez morskich przewoźników kontenerowych z portów i terminali kontenerowych 8.3. Opłaty agencji celnych w ramach procedur celnych przy przewozie towarów w kontenerach 8.4. Stawki frachtowe w morskich przewozach kontenerów 8.5. Opłaty za usługi terminali kontenerowych naliczane eksporterom i importerom skonteneryzowanych towarów 8.6. Indeksy w morskim obrocie kontenerowym Rozdział 9. Dokumenty w międzynarodowym transporcie morskim 9.1. Umowa bukingowa i lista bukingowa 9.2. Morski list przewozowy - Seawaybill 9.3. Konosament liniowy 9.4. Konosament bezpośredni, multimodalny i FIATA 9.5. Umowa o udostępnienie przestrzeni ładunkowej - Slothire 9.6. Rola konosamentu w rozliczeniach międzynarodowych za pomocą akredytywy dokumentowej 9.7. Manifest ładunkowy - Ship cargo manifest Rozdział 10. Ubezpieczenie kontenerów i statków w żegludze morskiej 10.1. Przesłanki ubezpieczania kontenerów, ładunków i kontenerowców 10.2. Ubezpieczenie statków 10.3. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej związanej z eksploatacją statku 10.4. Ubezpieczenia cargo Rozdział 11. Technologie informacyjno-informatyczne (telematyczne) w zarządzaniu procesami konteneryzacji transportu morskiego 11.1. Zadania i architektura systemów telematyki w zarządzaniu procesami konteneryzacji 11.2. Systemy monitoringu kontenerowych jednostek ładunkowych w transporcie morskim 11.3. Systemy ładunkowe w kontenerowym transporcie morskim (klasy vessel planning) 11.4. Systemy terminalowe kontenerowego transportu morskiego (klasy TOS) 11.5. Systemy dostępowe do terminalowego systemu operacyjnego dla gestorów ładunków (system dostępowy dla spedytorów, system awizacji, OCR); Zakończenie; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel.
Uwaga dotycząca finansowania
Współfinansowanie: Wyższa Szkoła Bankowa (Gdańsk)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej