23528
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (2 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na s. 203-209.
Uwaga dotycząca zawartości
Podziękowania; Przedmowa; Od autora; Wstęp; Część 1. Człowiek – jego przeszłość i przyszłość Rozdział 1. Historia ludzkości: Od małpy do człowieka; Mózg – ostateczna broń człowieka; Mózg gadzi; Mózg limbiczny; Kora nowa; Istota szara i biała, neurony i aksony; Płat czołowy; Kora przedczołowa – centrum kompetencji XXI wieku; Modelowanie rzeczywistości; Rozdział 2. Pięć sił ewolucji społecznej: Siły napędowe cywilizacji; Przepływ informacji; Kontakty międzyludzkie; Usuwanie zadań pasożytniczych; Standaryzacja; Synergia między postępem technicznym a standaryzacją; Standaryzacja, optymalizacja i trwałość – zgodne trio?; Egzystencjalizm; Podróż bohatera drogą do odnalezienia sensu; W stronę cywilizacji sensu; Część 2. Kompetencja(-e) i inteligencja(-e). Rozdział 3. Kompetencja: pojęcie niejednoznaczne i złożone: Kompetencja – jedno słowo, a wiele określeń; Definicja kompetencji – rys historyczny; A jeśli nie istnieje tylko jedna kategoria kompetencji?; Kompetencja – bardzo złożona koncepcja; Kategoryzacja kompetencji; Wydajność – między trafnością, skutecznością a efektywnością; Taksonomia Blooma; Rozdział 4. Główne teorie inteligencji: Czym jest inteligencja?; Iloraz inteligencji; Czynnik G; Iloraz emocjonalny; Pułapki zastawiane przez mózg; Model Cattela-Horna-Carrolla, czyli model CHC; Teoria inteligencji wielorakich; Triarchiczna teoria inteligencji; Asymetria mózgu i inteligencja analityczna/empiryczna; Rozdział 5. Kompetencje XXI wieku: Narodziny koncepcji; Najważniejsze modele kompetencji XXI wieku; 4K siedzibą kompetencji XXI wieku; Krytyczny umysł (lub krytyczne myślenie, lub critical thinking po angielsku); Kreatywność; Komunikacja; Kooperacja; Jak oceniać 4K?; Różne rodzaje pomiarów; Co jest jeszcze do zrobienia; Część 3. Rozwój kompetencji XXI wieku. Rozdział 6. Nauczyć się uczyć, myśleć i wchodzić w interakcje: Klucz do skutecznego uczenia się; Mózg – konstrukcja ulegająca ciągłym przemianom; Interakcje społeczne, wsparcie i zahamowania poznawcze; Wkład neurologii w proces uczenia się; Kora przedczołowa dyrygentem mózgu; Cztery zasady ułatwiające naukę; Dzieci; Alternatywne modele pedagogiczne; Model fiński; Dorośli; Nowa koncepcja oparta na kompetencjach; Réseau EVH; Rozdział 7. Nowy świat dzięki kompetencjom XXI wieku: W stronę społeczeństwa inkluzywnego i świadomego; Wybierzmy przyszłość już dziś; Społeczna inteligencja zbiorowa; Konkurencja i kooperacja; Wybrać swoją kompetencję; Promowanie ekosystemów; Le Lab RH – ekosystem koopetycji; Zakończenie; Po co nam kompetencje?; Poszukiwanie sensu ratunkiem dla ludzkości; Zaakceptować niedoskonałość ludzi i świata; Świat bez pracy jest możliwy tylko w świecie pełnym sensu; Niekończące się ponowne rozpoczynanie cyklu poszukiwania sensu; Drzewo poznania; Kompetencje potrzebne do pełni życia; Posłowie. Nowe kompetencje w służbie czwartej rewolucji przemysłowej; Bibliografia.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej