23509
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Uwaga dotycząca zawartości
CZĘŚĆ I. ZWINNE WYTWARZANIE OPROGRAMOWANIA. Rozdział 1. Praktyki agile. Agile Alliance. Zasady. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 2. Przegląd informacji o programowaniu ekstremalnym. Praktyki programowania ekstremalnego. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 3. Planowanie. Początkowa eksploracja. Planowanie wersji dystrybucyjnych. Planowanie iteracji. Planowanie zadań. Przebieg iteracji. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 4. Testowanie. Programowanie sterowane testami. Testy akceptacyjne. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 5. Refaktoryzacja. Generowanie liczb pierwszych - prosty przykład refaktoryzacji. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 6. Epizod programowania. Gra w kręgle. Wniosek. CZĘŚĆ II. PROJEKT AGILE. Symptomy złego projektu. Zasady. Zapachy a zasady. Bibliografia. Rozdział 7. Co to jest projekt agile? Co złego dzieje się z oprogramowaniem? Zapachy projektu - woń psującego się oprogramowania. Program Copy. Utrzymywanie projektu w jak najlepszej postaci. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 8. SRP - zasada pojedynczej odpowiedzialności. SRP - zasada pojedynczej odpowiedzialności. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 9. OCP - zasada otwarte-zamknięte. OCP - zasada otwarte-zamknięte. Opis. Kluczem jest abstrakcja. Aplikacja Shape. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 10. LSP - zasada podstawiania Liskov. LSP - zasada podstawiania Liskov. Prosty przykład naruszenia zasady LSP. Kwadraty i prostokąty - bardziej subtelne naruszenie zasady LSP. Realny przykład. Wydzielanie zamiast dziedziczenia. Heurystyki i konwencje. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 11. DIP - zasada odwracania zależności. DIP - zasada odwracania zależności. Podział na warstwy. Prosty przykład. Przykład programu Furnace. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 12. ISP - zasada segregacji interfejsów. Zaśmiecanie interfejsów. Odrębne klienty oznaczają odrębne interfejsy. ISP - zasada segregacji interfejsów. Interfejsy klas a interfejsy obiektów. Przykład interfejsu użytkownika bankomatu. Wniosek. Bibliografia. CZĘŚĆ III. STUDIUM PRZYPADKU: SYSTEM PŁACOWY. Szczątkowa specyfikacja systemu płacowego. Rozdział 13. Wzorce projektowe Polecenie i Aktywny obiekt. Proste polecenia. Transakcje. Metoda Undo. Aktywny obiekt. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 14. Metoda szablonowa i Strategia: dziedziczenie a delegacja. Metoda szablonowa. Strategia. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 15. Wzorce projektowe Fasada i Mediator. Fasada. Mediator. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 16. Wzorce projektowe Singleton i Monostate. Singleton. Monostate. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 17. Wzorzec projektowy Obiekt Null. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 18. Studium przypadku: system płacowy. Pierwsza iteracja. Wprowadzenie. Analiza według przypadków użycia. Refleksja: czego się nauczyliśmy? Wyszukiwanie potrzebnych abstrakcji. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 19. Studium przypadku: system płacowy. Implementacja. Dodawanie pracowników. Usuwanie pracowników. Karty pracy, raporty sprzedaży i składki. Zmiana danych pracowników. Realizacja wypłat. Program główny. Baza danych. Podsumowanie projektu systemu płacowego. Bibliografia. CZĘŚĆ IV. PODZIAŁ SYSTEMU PŁACOWEGO NA PAKIETY. Rozdział 20. Zasady projektowania pakietów. Projektowanie z wykorzystaniem pakietów? Ziarnistość: zasady spójności pakietów. Stabilność: zasady sprzęgania pakietów. Projekt góra-dół. Zasada stabilnych zależności (SDP). Zasada stabilnych abstrakcji (SAP). Wniosek. Rozdział 21. Wzorzec projektowy Fabryka. Cykl zależności. Fabryki wymienne. Wykorzystanie wzorca Fabryka do tworzenia zestawów testowych. Znaczenie korzystania z fabryk. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 22. Studium przypadku: system płacowy (część 2.). Struktura pakietów i notacja. Zastosowanie zasady zbiorowego domykania (CCP). Zastosowanie zasady równoważności wielokrotnego wykorzystania kodu i dystrybucji (REP). Sprzężenia i hermetyzacja. Metryki. Zastosowanie wskaźników do aplikacji płacowej. Ostateczna struktura pakietów. Wniosek. Bibliografia. CZĘŚĆ V. STUDIUM PRZYPADKU: STACJA POGODOWA. Rozdział 23. Wzorzec projektowy Kompozyt. Przykład: polecenia kompozytowe. Wielokrotność czy brak wielokrotności. Rozdział 24. Obserwator - ewolucja kodu do wzorca. Zegar cyfrowy. Wniosek. Wzorzec projektowy Obserwator. Bibliografia. Rozdział 25. Wzorce projektowe Serwer abstrakcyjny i Most. Wzorzec projektowy Serwer abstrakcyjny. Wzorzec projektowy Adapter. Wzorzec projektowy Most. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 26. Wzorce projektowe Pełnomocnik i Schody do nieba - zarządzanie zewnętrznymi interfejsami API. Wzorzec projektowy Pełnomocnik. Schody do nieba. Wniosek. Inne wzorce projektowe, które można wykorzystywać z bazami danych. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 27. Analiza przypadku: stacja pogodowa. Firma Chmura. Projekt oprogramowania systemu Nimbus-LC. Wniosek. Bibliografia. Przegląd wymagań dla oprogramowania Nimbus-LC. Przypadki użycia systemu Nimbus-LC. Plan publikacji wersji dystrybucyjnych systemu Nimbus-LC. CZĘŚĆ VI. STUDIUM PRZYPADKU: ETS. Rozdział 28. Wzorzec projektowy Wizytator. Rodzina wzorców projektowych Wizytator. Wizytator. Wzorzec projektowy Acykliczny wizytator. Wzorzec projektowy Dekorator. Wzorzec projektowy Obiekt rozszerzenia. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 29. Wzorzec projektowy Stan. Przegląd informacji o automatach stanów skończonych. Techniki implementacji. Wzorzec projektowy Stan. Kiedy należy korzystać z maszyn stanów? Wniosek. Listingi. Bibliografia. Rozdział 30. Framework ETS. Wprowadzenie. Framework. Projekt frameworka. Przypadek zastosowania wzorca Metoda szablonowa. Wniosek. Bibliografia. Dodatek A. Notacja UML. Część I: Przykład CGI. System rejestrowania kursów: opis problemu. Podsumowanie. Bibliografia. Dodatek B. Notacja UML. Część II: STATMUX. Definicja statystycznego multipleksera. Wniosek. Bibliografia. Dodatek C. Satyra na dwa przedsiębiorstwa. Rufus! Inc. Project Kickoff. Rupert Industries Projekt Alpha. Dodatek D. Kod źródłowy jest projektem. Czym jest projekt oprogramowania?
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej