23774
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 004 (2 egz.)
Notes:
Formatted contents note
Rozdział 1. Filozofia Objective-C. Model obiektowy. Opowieść o dwóch systemach typów. C to Objective-C. Język i biblioteka. Historia Objective-C. Wieloplatformowość. Kompilowanie programów napisanych w Objective-C. Rozdział 2. Elementarz Objective-C. Deklarowanie typów w Objective-C. Wysyłanie wiadomości. Selektory. Deklarowanie klas. Protokoły. Dodawanie metod do istniejącej klasy. Nieformalne protokoły. Generowanie metod przy użyciu zadeklarowanych właściwości. Słowa kluczowe self, _cmd i super. Wskaźnik isa. Inicjalizowanie klas. Kodowanie typów. Używanie bloków. Rozdział 3. Zarządzanie pamięcią. Zajmowanie i zwalnianie pamięci. Przypisywanie do zmiennych instancyjnych. Automatyczne zliczanie referencji. Zwracanie obiektów przez argumenty będące wskaźnikami. Unikanie cykli pozyskanych referencji. Migracja do ARC. Pule automatycznego zwalniania pamięci. Konstruktory automatycznie zwalniające pamięć. Automatyczne zwalnianie obiektów w akcesoriach. Wsparcie dla automatycznego odśmiecania kolekcji. Współpraca z C. Niszczenie obiektów. Słabe referencje. Alokowanie skanowanej pamięci. Rozdział 4. Najważniejsze wzorce w Objective-C. Dwufazowe tworzenie obiektów. Kopiowanie obiektów. Archiwizowanie obiektów. Tworzenie wyznaczonych inicjalizatorów. Singleton. Delegowanie. Budowanie fasad. Tworzenie klastrów klas. Pętla wykonania. Rozdział 5. Liczby. Przechowywanie liczb w kolekcjach. Arytmetyka liczb dziesiętnych. Konwersje między ciągami znakowymi i liczbami. Odczytywanie liczb z ciągów znakowych. Rozdział 6. Operacje na ciągach znakowych. Tworzenie stałych ciągów znakowych. Porównywanie ciągów znakowych. Przetwarzanie ciągu znakowego litera po literze. Zmiana kodowania ciągów znakowych. Przycinanie ciągów znakowych. Dzielenie ciągów znakowych. Kopiowanie ciągów znakowych. Tworzenie ciągów znakowych z szablonów. Dopasowywanie wzorców do ciągów znakowych. Przechowywanie tekstu z formatowaniem. Rozdział 7. Kolekcje. Używanie tablic. Kontrolowanie indeksów. Przechowywanie nieuporządkowanych grup obiektów. Tworzenie słownika. Iterowanie po kolekcji. Wyszukiwanie obiektu w kolekcji. Dziedziczenie z kolekcji. Przechowywanie obiektów Objective-C w kolekcjach C++. Rozdział 8. Data i czas. Odczytywanie aktualnej daty. Przygotowanie dat do wyświetlenia. Zliczanie upływającego czasu. Odczytywanie dat z ciągów znakowych. Zdarzenia stopera. Rozdział 9. Listy właściwości. Przechowywanie kolekcji w listach właściwości. Odczytywanie danych z listy właściwości. Zmiana formatu list właściwości. JSON. Przechowywanie ustawień. Przechowywanie dowolnych obiektów w systemie ustawień. Rozdział 10. Interakcja ze środowiskiem. Pobieranie wartości środowiskowych. Przetwarzanie argumentów z linii komend. Ustawienia regionalne użytkownika. Nagłe zakończenie programu. Rozdział 11. Kodowanie klucz-wartość. Dostęp do wartości poprzez klucz. Uzyskiwanie zgodności z KVC. Ścieżki do klucza. Obserwowanie kluczy. Uzyskiwanie zgodności z KVO. Rozdział 12. Obsługa błędów. Różnice w implementacji wyjątków. Rzucanie i łapanie wyjątków. Obiekty wyjątków. Zunifikowany model wyjątków. Wyjątki a zarządzanie pamięcią. Przekazywanie delegat z błędami. Zwracanie informacji o błędzie. NSError. Rozdział 13. Dostęp do katalogów i plików. Odczytywanie pliku. Przenoszenie i kopiowanie plików. Pobieranie atrybutów pliku. Modyfikacja ścieżek. Sprawdzanie, czy plik lub katalog istnieje. Praca z pakietami. Odszukiwanie plików w lokacjach systemowych. Rozdział 14. Wątki. Tworzenie wątków. Ustawianie priorytetu wątku. Synchronizowanie wątków. Przechowywanie danych specyficznych dla danego wątku. Oczekiwanie na prawdziwość warunku. Rozdział 15. Bloki i Grand Central. Wiązanie zmiennych z blokami. Zarządzanie pamięcią a bloki. Wykonywanie czynności w tle. Tworzenie własnych kolejek pracy. Rozdział 16. Powiadomienia. Żądanie powiadomień. Wysyłanie powiadomień. Kolejkowanie powiadomień. Przesyłanie powiadomień między aplikacjami. Rozdział 17. Sieć. Wykorzystywanie obudowanych socketów z języka C. Łączenie się z serwerami. Przesyłanie obiektów przez sieć. Wyszukiwanie węzłów równoległych. Wczytywanie danych spod adresu URL. Rozdział 18. Debugowanie Objective-C. Inspekcja obiektów. Rozpoznawanie problemów z pamięcią. Obserwowanie wyjątków. Asercje. Zapisywanie wiadomości o błędach. Rozdział 19. Środowisko uruchomieniowe Objective-C. Wysyłanie wiadomości na podstawie nazwy. Odszukiwanie klas według nazwy. Sprawdzanie, czy obiekt posiada daną metodę. Przekierowywanie wiadomości. Odszukiwanie klas. Inspekcja klas. Tworzenie nowych klas. Dodawanie nowych zmiennych instancyjnych. Skorowidz.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again