23534
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351.077.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351.077.3 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Określenie stanu prawnego we wstępie (strona 7).
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na s. XXI-XXXI. Wykaz aktów prawnych na s. XXXIII-XXXVI. Indeks.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Wykaz skrótów Bibliografia Wykaz aktów prawnych Wstęp Rozdział I. Techniki informatyczne w administracji. Zagadnienia wprowadzające § 1. Informatyzacja i techniki informatyczne § 2. Informacja i zinformatyzowane przetwarzanie informacji w administracji publicznej § 3. Elektroniczna administracja Rozdział II. Obszary (zakresy) wykorzystania technik informatycznych w postępowaniu administracyjnym ogólnym. Cele informatyzacji postępowania § 1. Wprowadzenie – cele stosowania technik informatycznych w postępowaniu administracyjnym ogólnym § 2. Komunikacja elektroniczna (cel komunikacyjny) § 3. Wykorzystanie zasobów informacyjnych administracji publicznej (efektywność wykorzystania) § 4. Automatyzacja czynności Rozdział III. Zakres regulacji prawnej informatyzacji w postępowaniu administracyjnym ogólnym § 1. Zmiany w Kodeksie postępowania administracyjnego w zakresie stosowania technik informatycznych w latach 1998–2018 (ujęcie historyczne) § 2. Współstosowanie w postępowaniu administracyjnym ogólnym przepisów procesowych oraz „przepisów technicznych”. Zależności między Kodeksem postępowania administracyjnego oraz ustawą o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne § 3. Podsumowanie Rozdział IV. Podstawowe problemy stosowania technik informatycznych w postępowaniu administracyjnym ogólnym § 1. Wprowadzenie § 2. Zasady ogólne dotyczące stosowania technik informatycznych w postępowaniu administracyjnym I. Wprowadzenie II. Zasada form załatwiania indywidualnej sprawy administracyjnej. Forma dokumentu elektronicznego jako alternatywna forma załatwienia sprawy (art. 14) A. Uwagi wprowadzające B. Forma załatwienia indywidualnej sprawy administracyjnej. Forma a postać C. Załatwienie sprawy w formie dokumentu elektronicznego. Pojęcie dokumentu elektronicznego D. „Odformalizowane” załatwienie sprawy (art. 14 § 2 KPA) III. Zasada wyboru przez uczestnika postępowania sposobu komunikacji w postępowaniu administracyjnym oraz formy załatwienia sprawy. Dobrowolność stosowania przez uczestnika środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu administracyjnym § 3. Identyfikacja elektroniczna i uwierzytelnianie oraz składanie podpisów elektronicznych w postępowaniu administracyjnym ogólnym § 4. Podmiot publiczny jako podmiotowe kryterium stosowania technik informatycznych w postępowaniu administracyjnym ogólnym § 5. Wykorzystanie Biuletynu Informacji Publicznej w postępowaniu administracyjnym ogólnym § 6. Podsumowanie Rozdział V. Stosowanie technik informatycznych w czynnościach w postępowaniu administracyjnym ogólnym § 1. Wnoszenie podań elektronicznych i ich przyjmowanie przez organ administracji publicznej I. Wprowadzenie II. Sposoby wnoszenia elektronicznego podania III. Wymogi formalne elektronicznego podania IV. Elektroniczne potwierdzenie wniesienia podania w formie dokumentu elektronicznego V. Czynności organu administracji publicznej w przypadku braków formalnych podania w formie dokumentu elektronicznego VI. Wszczęcie postępowania w wyniku złożenia przez stronę podania w formie dokumentu elektronicznego § 2. Wydawanie pism w formie dokumentów elektronicznych i ich doręczanie przez organ administracji publicznej I. Wydawanie pism w formie dokumentów elektronicznych przez organ administracji publicznej II. Elektroniczne doręczanie pism przez organ administracji publicznej A. Wprowadzenie B. Przesłanki dopuszczalności elektronicznego doręczenia a) Przesłanki doręczenia innemu podmiotowi niż podmiot publiczny (art. 391 KPA) b) Doręczenie podmiotowi publicznemu (art. 392 KPA) C. Sposób doręczenia pisma a) Sposób doręczenia uczestnikowi innemu niż podmiot publiczny (art. 46 § 3–9 KPA) b) Sposób doręczenia podmiotowi publicznemu (art. 46 § 10 KPA) § 3. Udostępnienie pisma organu administracji publicznej na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej (publiczne ogłoszenie w BIP) § 4. Wezwanie doręczane za pomocą środków komunikacji elektronicznej § 5. Sporządzanie i podpisanie ugody w formie dokumentu elektronicznego § 6. Prowadzenie elektronicznych akt sprawy oraz elektroniczny dostęp do akt. Metryka sprawy I. Wprowadzenie II. Elektroniczna metryka sprawy oraz związane z metryką akta sprawy III. Zasada jednolitej postaci akt sprawy. Elektroniczne zarządzanie dokumentacją (EZD) IV. Wgląd w elektroniczne akta sprawy – sposób realizacji uprawnienia V. Szczególna sytuacja zapewnienia uczestnikom dostępu do dokumentów w systemie teleinformatycznym organu administracji publicznej (art. 46 § 8 KPA) § 7. Użycie technik informatycznych do korzystania w postępowaniu administracyjnym przez organ z zasobów informacyjnych w sferze wewnętrznej oraz od innych podmiotów publicznych I. Wprowadzenie – cele regulacji oraz rozróżnienie sfer informacyjnych działania organu administracji publicznej (wewnętrzna i zewnętrzna) II. Wykorzystanie przez organ administracji publicznej informacji z jego sfery wewnętrznej III. Korzystanie przez organ administracji publicznej z zasobów informacyjnych innych podmiotów publicznych A. Pozyskiwanie danych z rejestrów publicznych posiadanych przez inne podmioty publiczne B. Dostęp do danych zgromadzonych w rejestrze publicznym. Postępowanie w przedmiocie dostępu C. Udostępnienie danych z rejestru publicznego i systemu teleinformatycznego na potrzeby usługi on-line D. Perspektywy korzystania z rejestrów publicznych innych podmiotów publicznych na potrzeby prowadzonego postępowania administracyjnego E. Wymiana informacji z innym podmiotem publicznym § 8. Czynności automatyczne w postępowaniu administracyjnym ogólnym § 9. Podsumowanie Wnioski Indeks rzeczowy
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej