23534
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Na podstawie rozprawy doktorskiej. Akademia Leona Koźmińskiego, 2018 r.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach XXVII-CXIII. Indeks
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Przedmowa Wykaz skrótów Bibliografia Źródła prawa Orzecznictwo Komunikaty i inne dokumenty Komisji Projekty aktów prawnych Negocjowane akty prawne Inne dokumenty Źródła internetowe Wprowadzenie Rozdział I. Ochrona interesów finansowych Unii Europejskiej § 1. Pojęcie „interesy finansowe Unii” I. Geneza pojęcia „interesy finansowe Unii” II. Ewolucja ochrony interesów finansowych Unii Europejskiej III. Konsekwencje trójfilarowej struktury Unii Europejskiej dla ochrony interesów finansowych Unii IV. Ochrona interesów finansowych Unii w TFUE 1. Pojęcie interesów finansowych Unii w dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/1371 w sprawie zwalczania za pośrednictwem prawa karnego nadużyć na szkodę interesów finansowych Unii i rozporządzeniu Rady (UE) 2017/1939 wdrażającego wzmocnioną współpracę w zakresie ustanowienia Prokuratury Europejskiej V. Budżet Unii Europejskiej 1. Dochody budżetu Unii 2. Wydatki budżetu Unii § 2. Zagadnienia instytucjonalne i procesowe I. UCLAF 1. Utworzenie i kompetencje UCLAF-u 2. Ocena UCLAF-u II. Krajowy system instytucjonalny ochrony interesów finansowych Unii na przykładzie Polski III. Ramy prawne współpracy państw członkowskich w sprawach karnych 1. Okres przedlizboński 2. Zmiany wprowadzone Traktatem z Lizbony 3. Zasady współpracy wymiarów sprawiedliwości w sprawach karnych 4. Zagadnienie procesowych norm minimalnych Rozdział II. Prokuratura Europejska – od Corpus Iuris do wniosku Komisji dotyczącego rozporządzenia Rady w sprawie ustanowienia Prokuratury Europejskiej § 1. Powstanie i rozwój idei § 2. Corpus Iuris I. Unormowania procesowe i instytucjonalne II. Unormowania materialnoprawne § 3. Zielona Księga Komisji § 4. Prokuratura Europejska w Traktacie Konstytucyjnym § 5. Prokuratura Europejska w Traktacie z Lizbony § 6. „Modelowe zasady procedury karnej” dla Prokuratury Europejskiej § 7. Wniosek Komisji dotyczący rozporządzenia Rady w sprawie ustanowienia Prokuratury Europejskiej I. Uzasadnienie wniosku Komisji dotyczącego rozporządzenia Rady w sprawie ustanowienia Prokuratury Europejskiej II. Postępowanie karne z udziałem Prokuratury Europejskiej w świetle wniosku Komisji dotyczącego rozporządzenia Rady w sprawie ustanowienia Prokuratury Europejskiej Rozdział III. Prokuratura Europejska in statu nascendi § 1. Aspekty materialnoprawne ochrony interesów finansowych Unii I. Przestępstwo a nieprawidłowość II. Konwencja o ochronie interesów finansowych Unii Europejskiej i Protokoły III. Problematyka przestępstw na szkodę podatku VAT IV. Problematyka przestępstw na szkodę interesów finansowych Unii w Polsce 1. Zakres penalizacji czynów na szkodę interesów finansowych Unii 2. Skala przestępstw na szkodę interesów finansowych Unii . 165 V. Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/1371 w sprawie zwalczania za pośrednictwem prawa karnego nadużyć na szkodę interesów finansowych Unii § 2. Postępowanie karne z udziałem Prokuratury Europejskiej w świetle rozporządzenia Rady (UE) 2017/1939 wdrażającego wzmocnioną współpracę w zakresie ustanowienia Prokuratury Europejskiej I. Mandat i główne zasady działania Prokuratury Europejskiej II. Ogólna właściwość rzeczowa, kompetencja pomocnicza i szczególna Prokuratury Europejskiej III. Właściwość miejscowa i podmiotowa Prokuratury Europejskiej IV. Gwarancje procesowe w postępowaniu Prokuratury Europejskiej V. Kontrola sądowa czynności i decyzji Prokuratury Europejskiej VI. Postępowanie przygotowawcze Prokuratury Europejskiej 1. Zawiadomienie Prokuratury Europejskiej o przestępstwach na szkodę interesów finansowych Unii 2. Wszczęcie postępowania przygotowawczego i przejęcie sprawy przez Prokuraturę Europejską 3. Przekazanie sprawy przez Prokuraturę Europejską organom krajowym 4. Zasady dotyczące łączenia i dzielenia postępowań przygotowawczych oraz przekazywania spraw delegowanym prokuratorom europejskim; postępowanie przygotowawcze Prokuratora Europejskiego 5. Czynności dowodowe postępowania przygotowawczego Prokuratury Europejskiej 6. Współpraca delegowanych prokuratorów europejskich w sprawach transgranicznych 7. Inne uprawnienia delegowanych prokuratorów europejskich 8. Inne zagadnienia dotyczące postępowania z udziałem Prokuratury Europejskiej VII. Zakończenie postępowania przygotowawczego przez Prokuraturę Europejską 1. Tryb podejmowania decyzji o zakończeniu postępowania przygotowawczego 2. Umorzenie postępowania przygotowawczego 3. Konsensualne zakończenie postępowania przygotowawczego VIII. Postępowanie sądowe z udziałem Prokuratury Europejskiej 1. Wybór jurysdykcji krajowej 2. Zagadnienie dopuszczalności dowodów 3. Konfiskata IX. Współpraca Prokuratury Europejskiej z państwami członkowskimi nieuczestniczącymi we wzmocnionej współpracy i państwami trzecimi Rozdział IV. Prokuratura Europejska a inne organy Unii Europejskiej i ich rola w zwalczaniu przestępstw przeciwko interesom finansowym Unii § 1. Zasady współpracy Eurojustu, Europejskiej Sieci Sądowej (EJN), Europolu i OLAF-u oraz ich relacje z Prokuraturą Europejską § 2. Prokuratura Europejska a Eurojust I. Traktatowe podstawy prawne funkcjonowania Eurojustu II. Eurojust i jego cele III. Skład osobowy i kompetencje Eurojustu IV. Współpraca Eurojustu z krajowymi organami sądowymi na przykładzie Polski V. Eurojust według rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1727 w sprawie Agencji Unii Europejskiej ds. Współpracy Wymiarów Sprawiedliwości w Sprawach Karnych (Eurojust) VI. Współpraca Prokuratury Europejskiej z Eurojustem § 3. Prokuratura Europejska a Europejska Sieć Sądowa (EJN) I. Podstawy prawne, skład osobowy, cele i zadnia Europejskiej Sieci Sądowej (EJN) II. Organizacja i funkcjonowanie Europejskiej Sieci Sądowej (EJN) w Polsce III. Współpraca Prokuratury Europejskiej z Europejską Siecią Sądową (EJN) § 4. Prokuratura Europejska a Europol I. Geneza i traktatowe podstawy prawne funkcjonowania Europolu II. Organizacja i zadania Europolu III. Krajowa jednostka Europolu w Polsce IV. Europol według rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/794 w sprawie Agencji Unii Europejskiej ds. Współpracy Organów Ścigania (Europol) V. Współpraca Prokuratury Europejskiej z Europolem § 5. Prokuratura Europejska a OLAF I. Podstawy prawne funkcjonowania OLAF-u II. Kompetencje OLAF-u 1. Dochodzenia wewnętrzne 2. Dochodzenia zewnętrzne III. Wszczęcie i przebieg dochodzenia IV. Gwarancje procesowe V. Sprawozdanie z dochodzenia oraz działania podejmowane w następstwie dochodzeń VI. Podejrzenie zaistnienia przestępstwa w dochodzeniu OLAF-u. Współpraca z krajowymi organami sądowymi na przykładzie Polski 1. Ramy prawne współpracy 2. Tryb postępowania ze sprawozdaniem końcowym z dochodzenia OLAF-u zawierającym zalecenie podjęcia działań sądowych VII. Wykorzystanie w postępowaniu karnym dowodów wytworzonych w dochodzeniu OLAF-u na przykładzie Polski 1. Sprawozdanie końcowe z dochodzenia OLAF-u jako zawiadomienie o przestępstwie 2. Postępowanie z osobowymi źródłami dowodowymi 3. Postępowanie z innymi dowodami uzyskanymi w toku dochodzenia OLAF-u 4. Dwoista rola OLAF-u w postępowaniu przygotowawczym VIII. Wniosek Komisji dotyczący rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady zmieniającego rozporządzenie (UE, Euratom) Nr 883/2013 w odniesieniu do powołania kontrolera gwarancji proceduralnych IX. Ocena OLAF-u X. Współpraca Prokuratury Europejskiej z OLAF-em 1. Współpraca Prokuratury Europejskiej z OLAF-em w świetle rozporządzenia Rady (UE) 2017/1939 wdrażającego wzmocnioną współpracę w zakresie ustanowienia Prokuratury Europejskiej 2. Wniosek Komisji dotyczący rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady zmieniającego rozporządzenie (UE, Euratom) Nr 883/2013 dotyczące dochodzeń prowadzonych przez Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF) w odniesieniu do współpracy z Prokuraturą Europejską i skuteczności dochodzeń prowadzonych przez OLAF § 6. Współpraca Eurojustu, Europejskiej Sieci Sądowej (EJN), Europolu i OLAF-u I. Eurojust i Europejska Sieć Sądowa (EJN) II. Eurojust i Europol III. Eurojust i OLAF IV. Europol i OLAF Rozdział V. Modele Prokuratury Europejskiej § 1. Rozwiązania krajowe i standardy międzynarodowe dotyczące prokuratury I. Modele prokuratur krajowych 1. Prokuratura w państwach federalnych 2. Prokuratura w Polsce II. Standardy międzynarodowe dotyczące prokuratury § 2. Prokuratura Europejska w synergii z OLAF-em, Eurojustem, Europejską Siecią Sądową (EJN) i Europolem (konsolidacja instytucjonalna) § 3. Forum Konsultacyjne Prokuratorów Generalnych i Dyrektorów Prokuratur Państw Członkowskich Unii Europejskiej ds. Przestępstw na Szkodę Interesów Finansowych Unii § 4. Prokuratura Europejska jako odrębna instytucja traktatowa § 5. Modele Prokuratury Europejskiej oparte na Eurojuście I. Model progresywny. Stopniowa transformacja Eurojustu w Prokuraturę Europejską II. Prokuratura Europejska w Eurojuście § 6. Kolegialna Prokuratura Europejska na wzór Eurojustu § 7. Autonomiczne modele Prokuratury Europejskiej I. Zdecentralizowana Prokuratura Europejska 1. Zdecentralizowana Prokuratura Europejska działająca na podstawie prawa krajowego 2. Zdecentralizowana Prokuratura Europejska działająca na podstawie zharmonizowanych przepisów procesowych II. Scentralizowana Prokuratura Europejska § 8. Prokuratura Europejska według wniosku Komisji dotyczącego rozporządzenia Rady w sprawie ustanowienia Prokuratury Europejskiej § 9. Prokuratura Europejska według rozporządzenia Rady (UE) 2017/1939 wdrażającego wzmocnioną współpracę w zakresie ustanowienia Prokuratury Europejskiej I. Struktura Prokuratury Europejskiej; sposób powoływania i odwoływania Europejskiego Prokuratora Generalnego, Prokuratorów Europejskich i Delegowanych Prokuratorów Europejskich II. Kompetencje Europejskiego Prokuratora Generalnego, Prokuratorów Europejskich i Delegowanych Prokuratorów Europejskich i innych organów Prokuratury Europejskiej III. Ocena modelu Prokuratury Europejskiej § 10. Dostosowanie prokuratury krajowej do Prokuratury Europejskiej. Modele krajowe na przykładzie Polski I. Model scentralizowany. Departament ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji II. Model zintegrowany. Prokuratorzy ds. wojskowych III. Model autonomiczny. Prokuratorzy Instytutu Pamięci Narodowej § 11. Który model Prokuratury Europejskiej? § 12. Prokuratura Europejska – propozycja autorska I. Skład osobowy, struktura organizacyjna i główne zasady funkcjonowania Prokuratury Europejskiej II. Właściwość rzeczowa Prokuratury Europejskiej i materialne prawo karne III. Postępowanie przygotowawcze Prokuratury Europejskiej i procesowe prawo karne Zakończenie Indeks rzeczowy
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla prawników
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej