23534
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 657 (3 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na s. 589-595.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Część A. Aspekty prawne i organizacyjne rachunkowości. 1. Rachunkowość jako element systemu informacyjnego przedsiębiorstwa: 1.1. Istota, zakres i zadania rachunkowości; 1.2. Zewnętrzne i wewnętrzne regulacje rachunkowości; 1.3. Zasady prawidłowej rachunkowości; 1.4. Struktura rachunkowości; 1.5. Użytkownicy informacji finansowych. 2. Projektowanie systemu rachunkowości w przedsiębiorstwie: 2.1. Zasady projektowania systemu rachunkowości przedsiębiorstwa; 2.2. Elementy polityki rachunkowości przedsiębiorstwa; 2.3. Zasady budowania zakładowego planu kont; 2.4. Weryfikacja zasad (polityki) rachunkowości przedsiębiorstwa; 2.5. Odpowiedzialność za rachunkowość przedsiębiorstwa. 3. Wybrane elementy organizacji systemu rachunkowości w przedsiębiorstwie: 3.1. Etapy generowania informacji finansowych w systemie rachunkowości; 3.2. Wycena zasobów majątkowych i źródeł ich finansowania; 3.3. Dokumenty księgowe jako podstawa ewidencji operacji gospodarczych; 3.4. Zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych; 3.5. Inwentaryzacja jako narzędzie weryfikacji zapisów księgowych. Część B. Rachunkowość przedsiębiorstw kontynuujących działalność. Zasoby majątkowe i kapitały w przedsiębiorstwach kontynuujących działalność. 4. Rzeczowe i niematerialne aktywa trwałe przedsiębiorstwa: 4.1. Istota i rodzaje środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych; 4.2. Wycena środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych; 4.3. Zasady amortyzacji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych; 4.4. Aktualizacja wartości i odpisy z tytułu utraty wartości środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych; 4.5. Ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych; 4.6. Środki trwałe w budowie i ich ewidencja; 4.7. Leasing środków trwałych i wartości niematerialnych oraz prawnych i jego ewidencja. 5. Aktywa inwestycyjne przedsiębiorstwa: 5.1. Istota i rodzaje aktywów inwestycyjnych; 5.2. Aktywa finansowe i niefinansowe i ich wycena; 5.3. Ewidencja długoterminowych aktywów finansowych i niefinansowych; 5.4. Struktura krótkoterminowych aktywów finansowych i zasady ich ewidencji. 6. Aktywa pieniężne przedsiębiorstwa i kredyty bankowe: 6.1. Istota, rodzaje i zasady gospodarowania aktywami pieniężnymi; 6.2. Środki pieniężne w kasie; 6.3. Środki pieniężne na rachunkach bankowych; 6.4. Inne środki pieniężne; 6.5. Kredyty bankowe, ich rodzaje i ewidencja. 7. Rozrachunki i roszczenia w przedsiębiorstwie: 7.1. Pojęcie i rodzaje rozrachunków; 7.2. Zasady wyceny i dokumentacja rozrachunków (krajowych i zagranicznych); 7.3. Rozrachunki z kontrahentami; 7.4. Rozrachunki publicznoprawne; 7.5. Rozrachunki z pracownikami; 7.6. Pozostałe rozrachunki; 7.7. Odpisy aktualizujące należności; 7.8. Należności dochodzone sądownie (roszczenia). 8. Aktywa obrotowe przedsiębiorstwa: 8.1. Zasady gospodarowania zapasami; 8.2. Klasyfikacja i metody wyceny materiałów i towarów; 8.3. Rozliczenie zakupu materiałów i towarów; 8.4. Ewidencja materiałów; 8.5. Ewidencja towarów; 8.6. Nadwyżki i niedobory materiałów i towarów. 9. Ewidencja, rozliczanie i kalkulacja kosztów w przedsiębiorstwie: 9.1. Pojęcie i klasyfikacja kosztów; 9.2. Warianty ewidencji kosztów; 9.3. Koszty według rodzajów - ich ewidencja i rozliczanie; 9.4. Koszty w układzie funkcjonalno-kalkulacyjnym i ich rozliczanie; 9.5. Rozliczanie kosztów w czasie 9.6. Istota i metody kalkulacji kosztów. 10. Produkty gotowe i produkcja niezakończona w przedsiębiorstwie: 10.1. Ogólna charakterystyka produktów gotowych; 10.2. Zasady wyceny produktów gotowych; 10. 3. Ewidencja produktów gotowych; 10.4. Braki i ich ewidencja. 11. Przychody i koszty związane z ich osiągnięciem w przedsiębiorstwie: 11.1. Pojęcie i rodzaje przychodów; 11.2. Ewidencja przychodów ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów; 11.3. Ewidencja kosztów związanych z uzyskaniem przychodów ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów; 11.4. Pozostałe przychody i koszty operacyjne; 11.5. Przychody i koszty finansowe; 11..6. Obroty wewnętrzne i ich koszt własny. 12. Kapitały i fundusze przedsiębiorstwa: 12.1. Istota i rodzaje kapitałów (funduszy); 12.2. Kapitały (fundusze) podstawowe w różnych jednostkach gospodarczych; 12.3. Kapitały (fundusze) zapasowe i rezerwowe w różnych jednostkach gospodarczych; 12.4. Rozliczenia międzyokresowe przychodów; 12.5. Fundusze specjalne; 12.6. Obowiązkowe obciążenia wyniku finansowego; 12.7. Wynik finansowy netto i jego rozliczanie. 13. Rezerwy na zobowiązania w przedsiębiorstwie: 13.1. Ogólna charakterystyka rezerw; 13.2. Rezerwy na przyszłe zobowiązania i straty w księgach rachunkowych; 13.3. Rezerwy na wydatki przyszłych okresów - rozliczenia międzyokresowe bierne; 13.4. Rezerwy i aktywa z tytułu odroczonego podatku dochodowego; 13.5. Ujawnienia informacji o rezerwach w sprawozdaniu finansowym. Część C. Sprawozdawczość finansowa przedsiębiorstwa - sporządzanie i badanie. 14. Zakres i procedury sporządzania sprawozdania finansowego w przedsiębiorstwie. 14.1. Istota, cechy i zakres sprawozdania finansowego; 14.2. Zasady sporządzania sprawozdania finansowego; 14.3. Struktura informacyjna bilansu; 14.4. Rachunek zysków i strat; 14.5. Informacja dodatkowa; 14.6. Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym; 14.7. Rachunek przepływów pieniężnych; 14.8. Sprawozdanie z działalności w roku obrotowym; 14.9. Sprawozdanie z płatności na rzecz administracji publicznej; 14.10. Konsolidacja sprawozdań finansowych. 15. Badanie, udostępnianie i ogłaszanie sprawozdań finansowych: 15.1. Cel i zasady badania sprawozdania finansowego; 15.2. Sprawozdanie z badania sprawozdania finansowego; 15.3. Zatwierdzanie, udostępnianie oraz ogłaszanie sprawozdania finansowego. Część D. Rachunkowość przedsiębiorstw niekontynuujących działalności. 16. Rachunkowość łączących się i przejmowanych przedsiębiorstw: 16.1. Istota fuzji i przejęć; 16.2. Zasady i metody łączenia się spółek; 16.3. Rozliczenie łączenia spółek metodą nabycia; 16.4. Rozliczenie łączenia spółek metodą łączenia udziałów; 16.5. Skutki przejęcia jednostki w rachunkowości; 16.6. Ujawnianie informacji o połączeniu w sprawozdaniach finansowych; 17. Rachunkowość przedsiębiorstw w upadłości i likwidacji: 17.1. Regulacje prawne dotyczące upadłości i likwidacji przedsiębiorstwa; 17.2. Zakres prac związanych z upadłością i likwidacją przedsiębiorstwa; 17.3. Otwieranie i zamykanie ksiąg rachunkowych; 17.4. Inwentaryzacja aktywów i pasywów likwidowanego przedsiębiorstwa; 17.5. Wycena aktywów i pasywów likwidowanego przedsiębiorstwa; 17.6. Sprawozdanie finansowe przedsiębiorstwa w likwidacji.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej