23534
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (3 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Od autorów. Rozdział pierwszy: Uwagi wstępne. Rozdział drugi: Prawo autorskie: 1. Przedmiot prawa; 1.1. Uwagi ogólne; 1.2. Cecha twórczości i indywidualności; 1.3. Problemy praktyczne dotyczące kwalifikacji wytworu intelektualnego jako utworu; 1.4. Utwór zależny; 1.5. Wyłączenia wybranych kategorii wytworów intelektu spod prawa autorskiego; 2. Konstrukcja, powstanie i czas ochrony praw autorskich; 3. Podmiot praw autorskich; 3.1. Twórca; 3.2. Współautorstwo; 3.3. Twórczość pracownicza; 3.4. Inne podmioty praw autorskich; 3.5. Następcy prawni; 4. Autorskie prawa osobiste; 4.1. Uwagi ogólne; 4.1.1. Treść i naruszenie; 4.1.2. Ochrona po śmierci; 4.1.3. Problem wspólności praw; 4.1.4. Umowy; 4.1.5.Utwory pracownicze; 4.2. Poszczególne autorskie prawa osobiste; 4.2.1. Prawo do autorstwa; 4.2.2. Prawo do integralności utworu; 4.2.3. Prawo do rzetelnego wykorzystania utworu; 4.2.4. Prawo do decydowania o pierwszym udostępnieniu utworu publiczności; 4.2.5. Prawo dostępu do dzieła; 4.3. Ochrona autorskich dóbr osobistych a stosunki umowne; 5. Autorskie prawa majątkowe; 5.1. Treść prawa; 5.1.1. Uwagi ogólne. Pojęcie korzystania; 5.1.2. Pola eksploatacji; 5.1.3. Postacie korzystania z utworu; 5.1.4.Rozporządzanie utworem i prawo do wynagrodzenia; 5.1.5.Zezwolenie na wykonywanie prawa autorskiego do dzieła zależnego; 5.1.6. Droit de suite; 5.1.7. Zabezpieczenia przed dostępem do utworów; 5.1.8. Prawa wyłączne do utworu a własność egzemplarza utworu; 5.2. Wyczerpanie prawa; 5.3.Ograniczenia treści autorskich praw majątkowych; 5.3.1. Uwagi wstępne; 5.3.1.1. Istota i funkcja dozwolonego użytku; 5.3.1.2. Trzystopniowy test z art. 35 pr. Aut; 5.3.1.3. Umowy a dozwolony użytek; 5.3.1.4. Rozpowszechnienie utworu jako warunek dozwolonego użytku; 5.3.1.5. Obowiązek wymienienia imienia i nazwiska twórcy; 5.3.1.6. Korzyści majątkowe użytkownika; 5.3.1.7. Wynagrodzenie twórcy; 5.3.1.8. Dozwolony użytek jako normatywna podstawa ograniczenia ochrony autorskich dóbr osobistych; 5.3.1.9.Bezpośrednie stosowanie Konstytucji, KPP i EKPC dla rozszerzenia swobody eksploatacji cudzych utworów poza dozwolonym użytkiem; 5.3.2. Dozwolony użytek osobisty; 5.3.3. Swoboda cytowania; 5.3.4. Parodia, pastisz i karykatura; 5.3.5. Antologie; 5.3.6. Przedruk; 5.3.7. Licencje dla celów naukowych i dydaktycznych; 5.3.7.1. Licencja dla zilustrowania treści przekazywanych w celach dydaktycznych lub w celu prowadzenia działalności naukowej; 5.3.7.2. „Licencja dla bibliotek”; 5.3.8. Publiczne odtwarzanie programu radiowego lub telewizyjnego; 5.3.9. Licencja z art. 231 pr. Aut; 5.3.10. Dzieła osierocone i niedostępne w handlu; 5.3.11. Licencja dla osób niepełnosprawnych; 5.3.12. Inne postacie licencji; 5.3.13. Reemisja programów w sieciach kablowych; 6. Regulacje szczególne; 6.1. Programy komputerowe; 6.2. Utwór audiowizualny; 7. Umowy; 7.1. Zasada wolności kontraktowej i jej ograniczenia; 7.2.Zasada specyfikacji w umowie pól eksploatacji utworu; 7.3. Zakaz obejmowania umową nieznanych (w chwili jej zawierania) pól eksploatacji utworu; 7.4. Zakaz zawierania umów w części dotyczącej wszystkich utworów lub wszystkich utworów określonego rodzaju tego samego twórcy mających powstać w przyszłości; 7.5. Zakaz zbycia i zrzeczenia się prawa do wynagrodzenia; 7.6. Nakaz zawierania pod rygorem nieważności umów o przeniesienie autorskich praw majątkowych i umów licencyjnych wyłącznych w formie pisemnej (art. 53 i 67 ust. 5 pr. aut.); 7.7. Autorskie dobra osobiste a umowy; 7.8. Inne ograniczenia swobody umów; 7.9. Przepisy względnie obowiązujące; 7.10. Zasady redakcji kontraktów autorskich; 7.11. Licencje open source, creative commons i ruch open access; 8. Ochrona praw autorskich i praw pokrewnych; 8.1. Autorskie prawa osobiste; 8.2. Autorskie prawa majątkowe; 8.2.1. Stwierdzenie naruszenia i podmiot odpowiedzialny; 8.2.1.1. Bezpośrednie wkroczenie w zakres cudzego prawa autorskiego; 8.2.1.2. Legitymacja bierna; pośrednie naruszenie prawa autorskiego; 8.2.1.3. Odpowiedzialność za naruszenie prawa autorskiego w Internecie; 8.2.1.4. Legitymacja czynna; 8.2.2. Roszczenia; 8.2.2.1. Uwagi ogólne; 8.2.2.2. Roszczenie o zaniechanie naruszania; 8.2.2.3. Roszczenie o usunięcie skutków naruszenia; 8.2.2.4. Roszczenie o naprawienie wyrządzonej szkody na zasadach ogólnych; 8.2.2.5. Roszczenie o zapłatę sumy pieniężnej; 8.2.2.6. Roszczenie o wydanie uzyskanych korzyści; 8.2.2.7. Roszczenie o ogłoszenie oświadczenia lub wyroku; 8.2.2.8. Roszczenia informacyjne; 8.2.2.9. Roszczenia uzupełniające; 8.2.2.10. Roszczenia w związku z usuwaniem zabezpieczeń technicznych i elektronicznych informacji; 8.2.2.11. Zabezpieczenie dowodów i roszczeń; 8.2.2.12. Roszczenie prewencyjne z art. 439 k.c; 8.2.3. Powództwo z art. 189 k.p.c; 8.2.4.Przedawnienie; 8.2.5. Zagadnienia procesowe; 8.2.5.1. Sąd właściwy; 8.2.5.2.Ciężar dowodu – zasady ogólne i domniemania; 8.2.5.3. Ciężar dowodu w procesie o naruszenie praw autorskich; 8.3. Nadużycie prawa autorskiego. Rozdział trzeci. Prawa pokrewne: 1. Uwagi generalne; 2. Prawo do artystycznych wykonań; 3. Prawa do fonogramów i wideogramów; 4. Prawo do nadań; 5. Prawo do pierwszego wydania; 6. Prawo do wydania naukowego i krytycznego; 7. Ochrona praw pokrewnych. Rozdział czwarty. Sui generis ochrona baz danych: 1. Wprowadzenie; 2. Przedmiot ochrony; 3.Producent bazy danych; 4. Treść ochrony; 5. Czas ochrony; 6. Ochrona baz danych; Rozdział piąty. Organizacje zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi: 1. Uwagi ogólne; 2.Podstawa do wykonywania zbiorowego zarządu przez organizacje zbiorowego zarządzania; 2.1. Uwagi ogólne; 2.2. Umowa o zbiorowe zarządzanie; 2.3. Umowa o reprezentacji; 2.4. Obowiązkowe pośrednictwo organizacji zbiorowego zarządzania; 2.5. Niezależne podmioty zarządzające prawami autorskimi lub prawami pokrewnymi; 3. Wykonywanie zbiorowego zarządu w stosunkach zewnętrznych; 3.1. Uwagi ogólne; 3.2. Tabele wynagrodzeń; 3.3. Postępowanie mediacyjne; 4. Domniemanie. Rozdział szósty. Konwencje międzynarodowe: 1. Konwencja berneńska; 2. Konwencja rzymska; 3. Porozumienie TRIPS; 4. „Internetowe” traktaty WIPO; 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Traktat WIPO o prawie autorskim; 4.3. Traktat WIPO o artystycznych wykonaniach i fonogramach; 4.4. Pekiński traktat w sprawie audiowizualnych artystycznych wykonań; 4.5. Traktat o dostępie osób z upośledzeniem wzroku do opublikowanych utworów. Rozdział siódmy. Prawo autorskie w Unii Europejskiej. Akty normatywne.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej