23787
Brak okładki
Książka
W koszyku
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia strony 343-353
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Część I. Ogólne problemy ochrony konsumenta na rynku finansowym. Rozdział 1. W poszukiwaniu nowego paradygmatu ochrony konsumentów na rynkach finansowych: 1.1. Uwagi wstępne; 1.2. Finansjalizacja a ramy nowego paradygmatu regulacyjno-nadzorczego rynków finansowych; 1.3. Poszukiwanie nowego podejścia do ochrony konsumentów usług finansowych: finansjalizacja i perspektywa behawioralna; 1.4. Ochrona interesów konsumentów na rynku finansowym w programie G20; 1.5. Ogólne zasady ochrony konsumentów na rynku finansowym - model G20; 1.6. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 2. Konsument i klient na rynku usług finansowych. Problem zakresu podmiotowego ochrony na rynku finansowym: 2.1. Uwagi wstępne; 2.2. Definicja prawna i prawnicza konsumenta; 2.3. Model ochrony podmiotowej na rynku usług finansowych w Unii Europejskiej; 2.4. Dwutorowość ochrony podmiotowej na rynku usług finansowych w Unii Europejskiej; 2.5. Konsument i klient - podmioty chronione na rynku usług finansowych Unii Europejskiej; 2.6. Kierunek pożądanych zmian - podsumowanie. Rozdział 3. Konsument a rynek finansowy w świetle koncepcji Business and Human Rights: 3.1. Uwagi wstępne; 3.2. Prawa człowieka a rynek finansowy; 3.3. Koncepcja Business and Human Rights; 3.4. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 4. Rola obowiązków informacyjnych przedsiębiorcy wobec konsumenta w sferze usług finansowych: 4.1. Uwagi wstępne; 4.2. Przedkontraktowe obowiązki informacyjne jako instrument ochrony praw konsumenta; 4.3. Szczególny charakter usług finansowych jako przesłanka zwiększenia roli przedkontraktowych obowiązków informacyjnych; 4.4. Znaczenie fazy przedkontraktowej w regulacjach konsumenckich w sferze usług finansowych; 4.5. Rola obowiązków informacyjnych w świetle zagrożeń wynikających ze świadczenia usług finansowych; 4.6. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 5. System ochrony klienta na rynku finansowym w Polsce: 5.1. System ochrony klienta jako warunek zachowania stabilności systemu finansowego; 5.2. Klient jako podmiot ochrony; 5.2.1. Uwagi wstępne; 5.2.2. Klient będący konsumentem; 5.2.3. Klient będący osobą fizyczną; 5.2.4. Klient nieprofesjonalny; 5.2.5. Klient profesjonalny; 5.2.6. Klient jako podmiot ochrony; 5.3. Cechy i cele systemu ochrony klienta na rynku finansowym; 5.4. Instytucjonalny system ochrony klienta rynku finansowego w Polsce; 5.4.1. Narodowy Bank Polski; 5.4.2. Komisja Nadzoru Finansowego; 5.4.3. Prezes UOKiK; 5.4.4. Rzecznik Finansowy; 5.4.5. Sądy arbitrażowe i polubowne; 5.4.6. Powiatowi rzecznicy konsumentów; 5.4.7. Organizacje społeczne; 5.5. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Część II. Instytucjonalny wymiar ochrony konsumenta na rynku finansowym. Rozdział 6. Ochrona konsumenta w kontekście działań unijnych organów nadzoru nad rynkiem finansowym: 6.1. Uwagi wstępne; 6.2. Istota prawna unijnej bezpośredniej i pośredniej ochrony konsumenta na rynku usług finansowych; 6.3. Bezpośrednie i pośrednie działania ESA na rzecz ochrony klienta rynku usług finansowych - studium przypadków; 6.4. Działania ERRS dotyczące konsumenta; 6.5. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 7. Rola banków centralnych w ochronie konsumentów na rynku finansowym: 7.1. Uwagi wstępne; 7.2. Konsument na rynku finansowym; 7.3. Ochrona konsumentów i stabilność finansowa w warunkach nowego paradygmatu regulacyjno-nadzorczego systemu finansowego; 7.4. Rola banku centralnego w zakresie ochrony praw konsumentów na rynku finansowym; 7.5. Doświadczenia międzynarodowe; 7.6. Doświadczenia krajowe; 7.7. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 8. Rola Bankowego Funduszu Gwarancyjnego w zakresie ochrony klienta na rynku finansowym: 8.1. Uwagi wstępne; 8.2. Działalność BFG a ochrona klienta na rynku finansowym - uwagi ogólne; 8.3. Działalność gwarancyjna a ochrona klienta na rynku finansowym; 8.4. Współpraca BFG w ramach KSF a ochrona klienta na rynku finansowym na przykładzie sprawy rekomendacji dotyczącej restrukturyzacji portfela kredytów mieszkaniowych w walutach obcych; 8.5. Działalność informacyjna i edukacyjna BFG a ochrona klienta na rynku finansowym; 8.6. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 9. Analiza regulacji nadzorczych oraz ocena działalności Komisji Nadzoru Finansowego w kontekście ochrony klientów sektora ubezpieczeniowego: 9.1. Uwagi wstępne; 9.2. Ochrona klientów sektora ubezpieczeniowego a regulacje nadzorcze; 9.3. Lista ostrzeżeń publicznych i jej rola w ochronie klientów; 9.4. Sankcje i kary finansowe dla zakładów ubezpieczeń; 9.5. Zasady ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych a ochrona klientów sektora ubezpieczeniowego; 9.6. Rola wytycznych i rekomendacji KNF w ochronie klientów sektora ubezpieczeniowego; 9.6.1. Uwagi wstępne; 9.6.2. Wytyczne dla zakładów ubezpieczeń dotyczące dystrybucji ubezpieczeń; 9.6.3. Rekomendacja U; 9.6.4. Wytyczne dotyczące likwidacji szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych; 9.6.5. Rekomendacje dla zakładów ubezpieczeń dotyczące badania adekwatności produktu; 9.6.6. Rekomendacje dla zakładów ubezpieczeń dotyczące systemu zarządzania produktem; 9.6.7. Rekomendacje dotyczące procesu ustalania i wypłaty zadośćuczynienia z tytułu szkody niemajątkowej z umów ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych; 9.7. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 10. Ogólna charakterystyka francuskiego Médiateur de l’Autorité des Marchés Financiers w systemie ochrony konsumenta usług finansowych: 10.1. Uwagi wstępne; 10.2. Ochrona konsumenta usług finansowych w prawie francuskim; 10.3. Mediacja w sektorze finansowym - uwagi ogólne; 10.4. Médiateur de l’Autorité des Marchés Financiers - ogólna charakterystyka; 10.5. Dyskusja na temat statusu mediatora AMF; 10.6. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 11. Zmiany w sposobie instytucjonalnej ochrony konsumenta na rynku finansowym we Francji. Analiza na przykładzie dyspozycji zawartych w Code de consommation oraz Code monétaire et financier: 11.1. Uwagi wstępne; 11.2. Ochrona konsumenta w Code de la Consommation; 11.3. Ochrona konsumenta w Code monétaire et financier; 11.4. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 12. Instytucje pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na rynku finansowym w Polsce w kontekście doświadczeń Financial Ombudsman Service w Wielkiej Brytanii: 12.1. Wstęp; 12.2. Postępowanie pozasądowe przed Bankowym Arbitrażem Konsumenckim; 12.3. Pozasądowe możliwości rozwiązania sporu przed Sądem Polubownym przy KNF; 12.4. Pozasądowe postępowanie w sprawie rozwiązywania sporów między klientem a podmiotem rynku finansowego przy Rzeczniku Finansowym; 12.5. Financial Ombudsman Service jako wiodąca instytucja pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na rynku finansowym w Wielkiej Brytanii; 12.6. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 13. Ochrona konsumenta na rynku usług finansowych w Stanach Zjednoczonych Ameryki w świetle działalności Biura Ochrony Finansowej Konsumentów (Consumer Financial Protection Bureau) - wybrane problemy: 13.1. Uwagi wstępne; 13.2. Kryzys finansowy i geneza zmian na rynku; 13.3. Zmiany po kryzysie - The Dodd -Frank Wall Street Reform and Consumer Protection Act; 13.4. Biuro Ochrony Finansowej Konsumentów - Consumer Financial Protection Bureau (CFPB); 13.4.1. Powołanie Biura Ochrony Finansowej Konsumentów; 13.4.2. Zadania Biura Ochrony Finansowej Konsumentów; 13.4.3. Działania nadzorcze Biura Ochrony Finansowej Konsumentów; 13.5. Zadania Biura w oparciu o inne regulacje prawne; 13.5.1. Uwagi wstępne; 13.5.2. The Truth in Consumer Leasing Act (TILA); 13.5.3. Fair Credit Billing Act; 13.5.4. Fair Credit Reporting Act; 13.5.5. The Real Estate Settlement Procedures Act; 13.5.6. Equal Credit Opportunity Act; 13.5.7. The Home Mortgage Disclosure Act; 13.5.8. Electronic Fund Transfer Act; 13.5.9. Fair Debt Collection Practices Act; 13.5.10. The Truth in Savings Act; 13.5.11. The Gramm-Leach-Bliley Act; 13.5.12. SAFE Mortgage Licensing Act; 13.6. Krytyka Dott -Frank Act i działalności CFPB; 13.7. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Część III. Aktualne wyzwania ochrony konsumenta na rynku finansowym. Rozdział 14. Koncepcja blockchain - perspektywa ochrony konsumenta: 14.1. Koncepcja blockchain - regulacja jako software; 14.2. Przykłady zastosowań koncepcji blockchain; 14.3. Niespójność blockchain z regulacją prawną zagrożeniem dla konsumenta; 14.4. Cyberbezpieczeństwo a ochrona prywatności i konsumenta; 14.5. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 15. FinTech w bankowości. Potrzeba regulacji konsumenckich?: 15.1. Uwagi wstępne; 15.2. Rozwój bankowości elektronicznej - platforma wzrostu dla FinTech; 15.2.1. Uwagi wstępne; 15.2.2. Zmiana morfologii rozwiązań bankowości elektronicznej; 15.2.3. Wnioski ze zmian rozwiązań bankowości elektronicznej; 15.3. Główne kierunki działań regulacyjnych dla FinTech w bankowości; 15.4. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 16. Zagrożenia dla klientów i banków w bankowości elektronicznej: 16.1. Uwagi wstępne; 16.2. Bankowość elektroniczna i jej klienci; 16.3. Ryzyko związane z bankowością elektroniczną; 16.3.1. Uwagi wstępne; 16.3.2. Ryzyko destrukcji tradycyjnych modeli bankowości; 16.3.3. Ryzyko oszustw elektronicznych; 16.3.4. Ryzyko niskiej kultury cyfrowej; 16.3.5. Ryzyko regulacyjne; 16.3.6. Ryzyko wynikające z wdrożenia nowych technologii; 16.4. Przeciwdziałanie zagrożeniom w bankowości elektronicznej - rekomendacje; 16.5. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 17. Rozwój rynku FinTech a problematyka ochrony konsumentów: 17.1. Pojęcie FinTech; 17.2. Problematyka nieautoryzowanych transakcji płatniczych; 17.3. Konsumenckie pożyczki internetowe; 17.4. Inwestycje na rynku Forex; 17.5. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Bibliografia. O autorach. Vienna Life.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla adwokatów, radców prawnych, sędziów, a także dla pracowników instytucji regulacyjnych i nadzorczych właściwych dla rynku finansowego.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej