23787
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia strony 433-474.
Formatted contents note
Zawiera: Wstęp. Epoka informacji jako okres zmian w zglobalizowanym otoczeniu trzeciego sektora. 1. Globalny wymiar funkcjonowania współczesnego świata: 1.1. Periodyzacja, czyli rozwój globalizacji w czasie; 1.2. Globalizacja - uwarunkowania definicyjne; 1.3. Społeczny wymiar globalizacji; 1.4. Trajektoria globalizacji w perspektywie rozwoju; 1.2. Model nowej gospodarki opartej na wiedzy - próba konceptualizacji; 1.3. Zmiana uwarunkowań rozwoju technologii informacyjnych i komunikacyjnych; 1.3.1. Rozważania wokół nowego znaczenia informacji; 1.3.2. Identyfikacja cech informacji.; 1.3.3. Źródła informacji; 1.3.4. Nadmiar informacji i jego konsekwencje; 1.4. Zasobowe ujęcie informacji. 2. Internetowy cyberświat. Rozwój globalnej platformy komunikacyjnej: 2.1. Internet: istota i charakterystyka zjawiska; 2.2. Idea powstania i rozwoju Internetu; 2.2.1. Światowy kontekst transformacji Internetu; 2.2.2. Polski kontekst adaptacji Internetu; 2.3. Pojęciowy przekrój zagadnienia; 2.4. Nieuchronność komunikowania a przestrzeń wirtualnego świata; 2.4.1. Teoretyczna refleksja nad definicją komunikacji; 2.4.2. Sieć jako przestrzeń komunikacyjna; 2.5. Komunikacja zapośredniczona; 2.6. Uczestnicy komunikacji zapośredniczonej. 3. Nowe media i (r)ewolucja w przekazie: 3.1. Stare (tradycyjne), nowe i „nowe media”; 3.1.1. Specyfika starych (tradycyjnych) mediów; 3.1.2. Interaktywność nowych mediów; 3.1.3. Dystynktywna koncepcja mediów Paula Levinsona; 3.2. Potencjał komunikacyjny nowych mediów; 3.3. Zmiana sposobu wykorzystania środków przekazu i media społecznościowe; 3.3.1. Droga od Web 1.0 do Web 2.0; 3.3.2. Definiowanie i klasyfikacja mediów społecznościowych; 3.3.3. Dyferencjacja mediów społecznościowych; 3.4. Strony internetowe; 3.5. Blogi; 3.6. Wikipedia; 3.7. YouTube; 3.8. Facebook; 3.9. Twitter. 4. Społeczny wymiar działań komunikacyjnych w sieci: 4.1. Przesłanki kształtowania się społeczeństwa informacyjnego; 4.1.1. Definicyjna różnorodność i wieloaspektowość; 4.1.2. Wyznaczniki społeczeństwa informacyjnego; 4.2. Współczesne modele społeczeństwa informacyjnego; 4.3. Kompetencje cyfrowe; 4.4. Koncepcja społeczeństwa sieci; 4.5. Świat wirtualnych społeczności; 4.6. Internauci. 5. Organizacje pozarządowe jako aktywni komunikatorzy w społeczeństwie obywatelskim: 5.1. Idea społeczeństwa obywatelskiego; 5.2. Kształtowanie społeczeństwa obywatelskiego w Polsce; 5.3. Trzeci sektor; 5.4. Organizacje pozarządowe; 5.4.1. Współpraca z otoczeniem zewnętrznym; 5.4.2. Współpraca z otoczeniem wewnętrznym; 5.4.3. Kondycja organizacji pozarządowych; 5.5. Organizacje pożytku publicznego. 6. Wykorzystanie nowych mediów w działaniach komunikacyjnych organizacji pozarządowych: 6.1. Płaszczyzny funkcjonowania organizacji pozarządowych; 6.1.1. Realizacja celów statutowych; 6.1.2. Pozyskiwanie środków; 6.1.3. Działalność wizerunkowa; 6.2. Polityka informacyjna organizacji pożytku publicznego; 6.3. Organizacje pożytku publicznego - nadawcy nieprofesjonalno-instytucjonalni; 6.4. Perspektywa analityczna działań komunikacyjnych OPP; 6.4.1. Badanie wykorzystania własnych stron WWW w działalności organizacji pożytku publicznego; 6.4.2. Wskaźnik WUSI OPP; 6.4.3. Ocena ważności cech stron internetowych OPP jako elementu realizacji polityki informacyjnej; 6.4.4. Analiza benchmarkingowa; 6.4.5. Wybrane aspekty działań organizacji pożytku publicznego w mediach społecznościowych; 6.4.6. Media społecznościowe o mniejszym wykorzystaniu przez OPP. Zakończenie. Bibliografia. Spis rycin. Spis tabel
Funding information note
Publikacja sfinansowana z działalności statutowej Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again