23787
Book
In basket
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia strony 247-252. Indeks.
Formatted contents note
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Miejsce systemu ocen okresowych w polityce personalnej przedsiębiorstwa: 1.1. Najważniejsze cele oceny; 1.2. Formy oceny; 1.3. Kontrowersje wokół systemów ocen; 1.4. Wymagania stawiane systemom ocen; 1.5. Oczekiwania pracowników wobec systemu ocen okresowych; Studium przypadku I. Rozdział 2. Uwarunkowania systemu ocen: 2.1. Rodzaj działalności i wielkość organizacji; 2.2. Cele strategiczne firmy; 2.3. Metoda zarządzania; 2.4. Styl kierowania; 2.5. Poziom kierowania; 2.6. Poziom wymagań; 2.7. Autorytet oceniających; 2.8. Wiek pracowników; Studium przypadku II. Rozdział 3. Wprowadzanie systemu ocen okresowych: 3.1. Planowanie działania; 3.2. Szkolenie osób oceniających; 3.2.1. Wybór rodzaju szkolenia; 3.2.2. Wybór miejsca szkolenia; 3.2.3. Problem wspólnego udziału w szkoleniu przełożonych i podwładnych; 3.2.4. Ćwiczenia z użyciem kamery wideo; 3.3. Przygotowanie osób ocenianych; Studium przypadku III. Rozdział 4. Przegląd najważniejszych zagadnień związanych z tworzeniem systemów ocen: 4.1. Wybór osób oceniających; 4.2. 360-stopniowa ocena pracownika; 4.3. Przygotowanie 360-stopniowej oceny pracowników; 4.4. Podział osób ocenianych; 4.5. Ustalanie częstotliwości oceny; Studium przypadku IV. Rozdział 5. Metody oceny pracowników: 5.1. Metody relatywne; 5.1.1. Ranking; 5.1.2. System porównywania parami; 5.1.3. Metoda rozkładu normalnego; 5.2. Metody absolutne; 5.2.1. Ocena opisowa; 5.2.2. Punktowa skala ocen; 5.2.3. Skale ważone; 5.2.4. Testowa metoda oceny; 5.2.5. Metoda zdarzeń krytycznych; 5.2.6. Skale behawioralne (BARS - behavioral anchored rating scale; 5.2.7. Zarządzanie przez cele - ZPC (management by objectives – MBO; 5.2.8. Assessment Center ("centrum oceny"). Rozdział 6. Ustalanie kryteriów oceny: 6.1. Kryteria dotyczące efektywności; 6.2. Kryteria dotyczące kwalifikacji; 6.3. Kryteria dotyczące zachowań (behawioralne); 6.4. Kryteria osobowościowe; 6.5. Zasady opracowywania kryteriów oceny; Studium przypadku VI. Rozdział 7. Zasady prowadzenia rozmów z ocenianymi pracownikami: 7.1. Istota rozmowy oceniającej; 7.2. Jak prowadzić rozmowę?; 7.2.1. Wyrażanie szacunku i uznania; 7.2.2. Formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych; 7.3. Najczęstsze przyczyny złej pracy; 7.4. Dialog przełożony - podwładny a przyszłe zadania pracownika; Studium przypadku VII. Rozdział 8. Błędy w procesie oceniania: 8.1. Błędy "techniczne"; 8.2. Błędy w sztuce oceniania; 8.3. Jak unikać błędów oceny?; Studium przypadku VIII. Rozdział 9. Ocena przełożonych przez podwładnych: 9.1. "Odwrócenie ról" jako niezbędne uzupełnienie systemu ocen; 9.2. Doświadczenia niektórych przedsiębiorstw; 9.3. Zasady wprowadzania oceny przełożonych przez podwładnych; Studium przypadku IXa; Studium przypadku IXb. Rozdział 10. System ocen okresowych a pozostałe aspekty polityki personalnej firmy: 10.1. System ocen okresowych a polityka płacowa przedsiębiorstwa; 10.2. System ocen okresowych a polityka szkoleniowa firmy; 10.3. System ocen okresowych a kształtowanie ścieżek kariery zawodowej pracowników; 10.4. System ocen okresowych a zwalnianie pracowników; Studium przypadku X. Zakończenie. Aneks. Przykładowe formularze oceny pracowników. Bibliografia. Indeks.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again