23756
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 266-296. Indeks.
Formatted contents note
Zawiera: Rozdział 1. Naśladownictwo w świecie zwierząt i ludzi. Zarys mimikry i podstawy efektu kameleona; 1.1. Mimikra w perspektywie świata zwierząt; 1.2. Wczesne koncepcje socjologiczne; 1.3. Wczesne koncepcje psychologiczne; 1.4. Psychologia społeczna; 1.5. Psychologia kliniczna; 1.6. Psychologia rozwojowa; 1.7. Synchronia interakcyjna, koordynacja interpersonalna i dopasowanie zachowania (interactional synchrony, interpersonal coordination, behavioral matching); 1.8. Mimikra motoryczna (motor mimicry); 1.9. Nasladownictwo na poziomie emocji – zarażenie afektywne (mood contagion); 1.10. Mimikra emocjonalna; 1.11. Naśladowanie mowy; 1.12. Jednoczesne naśladownictwo mowy, zachowań, emocji – dynamiczna psychologia społeczna; 1.13. Naśladownictwo na poziomie grup – teoria synchronizacji. Rozdział 2. Fundament efektu kameleona; 2.1. Eksperyment pierwszy; 2.2. Eksperyment drugi; 2.3. Eksperyment trzeci; Rozdział 3. Zmienne modyfikujące tendencje; 3.1. Osobowość/cechy naśladowcy; 3.2. Stany naśladowcy; 3.3. Własności osoby naśladowanej. Rozdział 4. Skutki naśladownictwa; 4.1. Wzrost podatności na wpływ społeczny; 4.2. Zmiany w postrzeganiu siebie; 4.3. Zmiany w postrzeganiu świata społecznego; 4.4. Wzrost prospołeczności; 4.5. Wpływ mimikry na wzrost kreatywności naśladowanego; 4.6. Obserwacja mimikry; 4.7. Straty wynikające z naśladownictwa. Rozdział 5. Metodologia badań nad tendencjami do naśladowania; 5.1. Co jest zachowaniem naśladowczym i kiedy ono występuje?; 5.2. Co jest kopiowane – czyli jakie zachowania mają być prezentowane i mogą być naśladowane przez osobę badaną? Jak często należy prezentować dane zachowanie?; 5.3. Jak długa ma być ekspozycja na chowania, które może naśladować osoba badana?; 5.4. Zmienne niezależne; 5.5. Zmienne zależne; 5.6. Jak czułą skalę projektować dla zmiennej zależnej oraz co może mierzyć kwestionariusz?. Rozdział 6. Metodologia badań, w których manipuluje się naśladownictwem; 6.1. Warunek naśladownictwa; 6.2. Warunek nienaśladowania; 6.3. Kwestie temporalne – jak długo (nie) naśladować?; 6.4. Warunek kontrolny naśladownictwa; 6.5. Zmienna zależna. Rozdział 7. Refleksja nad niektórymi fundamentalnymi twierdzeniami; 7.1. Spoiwo społeczne; 7.2. Nieświadomość; 7.3. Automatyzm. Rozdział 8. Pomysły badawcze; 8.1. Badania nad fundamentami mimikry i efektu kameleona; 8.2. Temporalne aspekty mimikry; 8.3. Transfer na inne osoby: „rozlewanie się”/ ekstrapolacja; 8.4. Im więcej, tym więcej?; 8.5. Badania udoskonalające metodologię; 8.6. Wpływ mimikry na obserwatora; 8.7. Nowy trend badawczy: naśladowanie wyobrażenia.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again