23747
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 356-359.
Formatted contents note
Zawiera: 1. Wprowadzenie do psychologii behawioralnej: Co to jest terapia behawioralna?; Kiedy można samodzielnie korzystać z metod behawioralnych, a kiedy jest potrzebna pomoc specjalistów. Rozpoznawanie zachowań niepożądanych; Zachowanie: jak je sprawnie definiować i mierzyć?; Analiza zachowania, czyli o tym, co dokładnie wpływa na zachowanie – trochę teorii; Stosowana analiza zachowania, czyli o tym, co dokładnie wpływa na zachowanie – trochę praktyki. 2.Skrzynka z narzędziami, czyli techniki behawioralne: Strefa najbliższego rozwoju, czyli praca na poprzeczce; Okulary na ADHAD, czyli możliwości wsparcia w przypadku objawów nadruchliwości, impulsywności, zaburzeń uwagi; Skuteczne wydawanie poleceń; Przypominanie zasady, wyliczanie; Czas zabawy z dzieckiem, czyli wspólne spędzanie czasu; Pozytywne podsumowanie i pochwały; Zmiana A, czyli jak zmienić otoczenie, by nie dopuścić do powstania trudnego zachowania; Zasada Premacka, czyli zasada babci; Zestaw gwarantowany przez prawo, pakiet przywilejów, nagrody; Systemy żetonowe; Zasady; Konsekwencje; Dziecięce wybuchy złości; Zasoby, czyli zmiany w funkcjonowaniu szkoły, rodziny i domu dziecka; System szkolnych zajęć dodatkowych – ścieżki; Planowanie. 3.Przykłady interwencji opartych na terapii behawioralnej: Typowe problemy do pracy behawioralnej; Problemy szkolne; Problemy w środowisku domowym. 4.Techniki behawioralne – materiały do pracy.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again