23752
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na stronach 253-266.
Formatted contents note
Zawiera: Rozdział 1. Kompetencje kluczowe a swoistość kompetencji kreatywność nauczyciela: Wprowadzenie; 1.1. Ustalenia terminologiczne; 1.2. Podstawowe kompetencje kluczowe; 1.3. Swoistość/charakter kompetencji kreatywnych nauczyciela; 1.4. Kreatywność nauczyciela a kształcenie kreatywności uczniów; 1.5. Kreatywność i twórczość potrzebą i wartością nauczyciela; Podsumowanie. Rozdział 2. Metodologia badań własnych: 2.1. Przedmiot, cele i problematyka badawcza; 2.2. Dobór i uzasadnienie metod badań; 2.3. Charakterystyka badanej próby. Rozdział 3. Rozwój zawodowy badanych nauczycieli: Wprowadzenie; 3.1. Problemy w pracy zawodowej; 3.2. (Samo)doskonalenie; 3.3. Samopoczucie nauczycieli w pracy zawodowej; 3.4. Plany dotyczące rozwoju zawodowego badanych; Podsumowanie. Rozdział 4. Osobowe i profesjonalne uwarunkowania aktywności twórczej nauczyciela: Wprowadzenie; 4.1. Personalne uwarunkowania twórczości; 4.2. Społeczne uwarunkowania kreatywności; 4.3. Osobowe uwarunkowania kompetencji kreatywnych nauczycieli; 4.4. Społeczne i demograficzne uwarunkowania kompetencji kreatywnych nauczycieli; 4.5. Kompetencje kreatywne w ocenie badanych nauczycieli; Podsumowanie. Rozdział 5. Wiedza nauczycieli o twórczości: Wprowadzenie; 5.1. Stan wiedzy nauczycieli o twórczości; 5.2. Czynniki społeczne, zawodowe i personalne a stan wiedzy nauczycieli o twórczości; Podsumowanie. Rozdział 6. Kompetencje krytyczne w twórczej refleksji nauczyciela: Wprowadzenie; 6.1. Kompetencje krytyczne z perspektywy psychopedagogiki twórczości; 6.2. Problemy krytyki i refleksji nauczycieli; 6.3. Kompetencje krytyczne nauczycieli; 6.4. Inhibitory i stymulatory kompetencje krytycznych w ocenie badanych nauczycieli; Podsumowanie. Rozdział 7. Obraz kreatywnego i idealnego ucznia w poglądach nauczycieli: Wprowadzenie; 7.1. Obraz idealnego ucznia w poglądach nauczycieli; 7.2. Czy uczeń idealny to uczeń twórczy?; 7.3. Czynniki społeczne i zawodowe a preferencje zachowań twórczych w obrazie idealnego ucznia; 7.4. Wiedza nauczyciela o twórczości a wzorzec idealnego ucznia; 7.5. Czynniki personalne a preferencje zachowań twórczych w obrazie idealnego ucznia; Podsumowanie. Rozdział 8. Cechy stylu działań edukacyjnych nauczyciela: Wprowadzenie; 8.1. Działania edukacyjne w opisie nauczycieli; 8.2. Osobowe uwarunkowania deklarowanego i obserwowanego stylu działań edukacyjnych nauczycieli; 8.3. Czynniki demograficzne i zawodowe a styl działań edukacyjnych nauczyciela; Podsumowanie. Rozdział 9. Postawy nauczycieli wobec twórczości: Wprowadzenie; 9.1. Samopoczucie nauczycieli a czynniki warunkujące postawy wobec twórczości; 9.2. Samopoczucie w zawodzie a postawy nauczycieli wobec zachowań twórczych; 9.3. Czynniki warunkujące akceptację zachowań twórczych; 9.4. Staż a samopoczucie nauczycieli w zawodzie; Podsumowanie. Rozdział 10. Uwarunkowania postawy twórczej w poglądach nauczycieli: Wprowadzenie; 10.1. Postawa twórcza – ustalenia terminologiczne; 10.2. Zewnętrzne i wewnętrzne bariery oraz stymulatory warunkujące postawy twórcze; 10.3. Własne osiągnięcia twórcze w opinii badanych nauczycieli; 10.4. Styl myślenia a uwarunkowania postawy twórczej w samoocenie badanych; 10.5. Nauczyciel wobec własnego potencjału twórczego; Podsumowanie. Zakończenie. Bibliografia. Aneks.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again