23534
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia przy pracach
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Wstęp; Część I Kryminologiczne, wiktymizacyjne i ekonomiczne mikroświaty współczesnych zachowań przestępczych: Współczesność resocjalizacyjna: zdemoralizowana czy zadiaforyzowana?; Etyczne podstawy resocjalizacji w świetle encykliki społecznej Jana Pawła II „Sollicitudo rei socialis”; Zabójstwo partnera życiowego jako skrajny przejaw wiktymizacji w związkach; Wybrane aspekty funkcjonowania emocjonalnego sprawców przemocy domowej; Rola czynników ekonomicznych w genezie przestępstwa; Teoria Marco LeBlanca jako próba wyjaśnienia przestępczości młodzieży; Rola związków partnerskich w warunkach izolacji w resocjalizacji w wykonywaniu kary wobec skazanych długoterminowych. \ Część II Komparatystyczne perspektywy teorii i praktyki resocjalizacyjnej: Probácia v trestnej justícii v Slovenskej republikę; Zasady organizacyjne i prawne procesu resocjalizacji skazanych w zakładach karnych Ukrainy; Tranformacja probacji w Zjednoczonym Królestwie – poszukiwanie nowych rozwiązań systemowych w pracy z osobami popełniającymi przestępstwa; Koordynacja wykonywania kar ograniczenia wolności przy udziale służby kuratorskiej oraz organizacji reprezentującej społeczność lokalna – przykłady, wyzwania, korzyści; Nowe otwarcie w polityce karnej? Grzywna i warunkowe zawieszenie wykonania kary w świetle przepisów Ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. – o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw. Wybrane zagadnienia; Poligraf w resocjalizacji – badania poligraficzne przestępców seksualnych. Część III Współczesne wyzwania dla resocjalizacji nieletnich: Metody budowania relacji z nieletnim w placówce resocjalizacyjnej; Pedagog resocjalizujący – osoba dobra, mądra i kompetentna; Postawa pedagogów wobec humoru w resocjalizacji nieletnich. Część IV Obszary pomocy dla osób popełniających przestępstwa: Kofoed’s School for unemployed and vulnerable groups; Postpenitenciárna práca s odsúdenými v Slovenskej republikę; Komunikacja osób uważających się za prawych w społeczeństwie z osobami z tzw. marginesu, w świetle ewangelicznego obrazu: faryzeusz i celnik w świątyni jerozolimskiej (Łk 18,9-14).
Uwaga dotycząca finansowania
Wydanie dofinansowane przez Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Uwaga dotycząca języka
Tekst również w jęz. ang., słoweń.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej