23752
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [392]-414.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: R. 1 Teoretyczne konteksty socjalizacji dziecka w szkole: O istocie socjalizacji; Konceptualizacja ujęć socjalizacji szkolnej; Funkcjonalistyczne interpretacje procesu socjalizacji szkolnej; Socjalizacja w opcji radykalno-strukturalnej; Procesy socjalizacji w podejściu interpretatywnym; Radykalno-humanistyczne ujęcie socjalizacji; Socjalizacja w różnych podejściach teoretycznych – próba podsumowania. R. 2 Edukacyjne wymiary procesu socjalizacji: Edukacja szkolna jako obszar socjalizacji; Socjalizacja w dyskusji o przymusie i kreacji; Socjalizacja polem napięć i sprzeczności; Socjalizacja jako proces nabywania tożsamości osobowej. R. 3 Założenia metodologiczne i problematyka badań własnych: Socjalizacja a przyjęta orientacja metodologiczna; Projekt badań; Strategie i techniki postępowania badawczego; Pole badawcze i przebieg gromadzenia danych. R. 4 Praktyki socjalizacyjne na lekcjach w klasach początkowych w świetle badań własnych: Władza i zaufanie nauczyciela jako czynniki wyznaczające warunki socjalizacji na lekcjach; Podporządkowanie i opór jako strategie działania w interakcjach z nauczycielem. R. 5 Semiotyczne odczytania przestrzeni socjalizującej ucznia: Znaki w przestrzeni socjalizującej ucznia; Klasa szkolna jako miejsce socjalizowania przez znaki. R. 6 Rekonstrukcja wybranych kategorii w świadomości nauczycieli: Konceptualizacja kategorii „dzieciństwo” w świadomości nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej; „Dziecko” w wypowiedziach nauczycieli wczesnej edukacji; „Socjalizacja szkolna” – rekonstrukcja rozumienia nauczycielskiego; Wyniki rekonstrukcji – ujęcie syntetyczne. Zakończenie.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej