23752
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografie strony 177.
Formatted contents note
Zawiera: R. 1 Podstawy teoretycznego i instrumentalnego przygotowania zawodowego nauczycieli: Uwagi wstępne; Jedność teorii i praktyki pedagogicznej; Nauczyciel jako mentor w edukacji szkolnej; Mentor jako coach, czyli specjalista w działaniu praktycznym; Praktyki pedagogiczne jako inwestycja w kapitał ludzki; Profesjonalna praktyka – profesjonalny nauczyciel; Każdy nauczyciel nauczycielem kraju ojczystego; Nauczanie „żywe” i jego psychopedagogiczne uwarunkowania; Nauczyciel wobec doboru metod nauczania czynnościowego; Metodyka, czyli „żywe” nauczanie; Uogólnienia i wnioski. R. 2 Wybrane elementy przygotowania i warsztatu metodycznego nauczycieli: Uwagi wstępne; Zadania i sytuacje zadaniowe w edukacji; Ogólna klasyfikacja zadań w edukacji szkolnej; Kryteria doboru zadań w edukacji szkolnej; psychologiczna teoria czynności u podstaw rozwiązywania zadań w sytuacjach edukacyjnych; Hierarchia czynności uczniów w uczeniu się poprzez zadania; Gry i zabawy jako zadania edukacyjne; Zadania miniproblemowe jako nośniki treści kształcenia; Zadania niestandardowe i ich wartości pedagogiczne; Zadania testowe w procesie kształcenia; zadania-ćwiczenia w kształtowaniu kompetencji uczniów; Lekcja jako podstawowa forma organizacyjna procesu kształcenia; Ku „żywemu nauczaniu”, czyli (nie)kontrowersyjnie o scenariuszu zajęć lekcyjnych; Projektowanie sytuacji edukacyjnych – przykłady scenariuszów zajęć; Uogólnienia i wnioski. R. 3 Diagnostyka psychopedagogiczna i ewaluacja w pracy nauczycieli: Uwagi wstępne; Idę na lekcję – o potrzebie diagnozy psychopedagogicznej ucznia; Ocenianie osiągnięć ucznia nie jest celem edukacji; Kontrola i ocena opisowa inaczej – dynamicznie i kształtująco; Ewaluacja jakości edukacji jako sytuacja dwuzdaniowa; Kategorie ewaluacji i jakości w pracy nauczyciela; Samokontroli i samooceniania też trzeba uczyć i uczyć się; Analiza wartości w imię postępu pedagogicznego; Jakościowe badania edukacyjne w pracy nauczyciela; Uogólnienia i wnioski.
Funding information note
Publikacja sfinansowana ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again